• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Loopt de verkoop van de Chiron nu wel of niet goed?

Auteur: RubenPriest, gepost 5 maart 2017 om 21:55 – 53 Reacties

Afbeelding Loopt de verkoop van de Chiron nu wel of niet goed?Afbeelding Loopt de verkoop van de Chiron nu wel of niet goed?Afbeelding Loopt de verkoop van de Chiron nu wel of niet goed?Afbeelding Loopt de verkoop van de Chiron nu wel of niet goed?Afbeelding Loopt de verkoop van de Chiron nu wel of niet goed?

Chiron
Het is maar net hoe je het bekijkt.

Vandaag heeft Bugatti bekendgemaakt dat ze inmiddels 250 orders genoteerd hebben staan voor de Chiron. Afgelopen december waren dit er 220 en afgelopen augustus 200. Dit betekent dat er in grofweg zeven maanden 50 extra orders zijn bijgeschreven. 50 geïnteresseerden die ruim twee miljoen hebben stukgeslagen, indrukwekkende cijfers. Om nu te spreken van een regelrecht succes? Ze zijn op de helft en dus staan nog 250 Chirons klaar voor een configuratie.

Vorige week werden de eerste 3 exemplaren geleverd en aankomende week nemen ze een exemplaar van een vierde klant mee naar Genève. Hoe deze Chiron eruit ziet? Je kijkt ernaar in dit artikel. Het is een “Bleu Royal” Chiron geworden. Oftewel: naakt carbon voor het blote oog met een blauw sausje erover.

Het is te hopen voor Bugatti dat ze de resterende Chirons spoedig slijten. Wie zit er immers te wachten op tientallen ‘speciaaltjes’, zoals ze dat bij de Veyron destijds deden? De Autoshow van Genève is van 9 tot en met 19 maart te bezoeken voor het publiek. De carbon-blauwe Chiron zal te zien zijn op de Bugatti-stand.

Ook interessant!

  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • Bugatti Chiron 4-005 mag nu met pensioen
  • Nieuwste Bugatti Chiron Sport is perfect voor Alice Cooper

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Bugatti, chiron, geneve-2017

Vorig bericht: « 10 autoplekken en complete rust met deze NL’se villa
Volgend bericht: Deze ‘959 Cabrio’ is minder fout dan je denkt »

Lees Interacties

Reacties

  1. lodewijkyolo zegt

    5 maart 2017 om 21:59

    Ik vind het nog best redelijk! Maar aan de andere kant nog 250 te gaan… dat is best wat.

    Login om te reageren
    • ohoogeveen zegt

      6 maart 2017 om 07:46

      @lodewijkyolo: probeer maar eens 250 man te vinden die 2 mio euro de neus stukslaan. Moeilijke businesscase lijkt me…

      Login om te reageren
      • trust zegt

        6 maart 2017 om 08:37

        @ohoogeveen: denk dat juist door al die speciaaltjes van de veyron nu mensen wachten op die zelfde soort speciaaltjes

        Login om te reageren
      • gregorius zegt

        6 maart 2017 om 08:44

        @ohoogeveen: Dat het in het begin hard ging en nu de teller wat minder snel oploopt, zal ook te maken hebben met de enorme wachtlijst. Ben je in staat om nu 2 mio voor een auto uit te geven, wil je natuurlijk niet 2 – 3 jaar moeten wachten.
        Ik kan me voorstellen dat het grootste gedeelte van de potentiele kopers van zo’n Chiron meer dan eens extra geld hebben uitgegeven voor iets om niet te hoeven wachten. Dan gaat dit er natuurlijk tegen in.

        Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        6 maart 2017 om 12:03

        @ohoogeveen: de RB-001 die in een oplage van 150 stuks gebouwd wordt is al voor dat er überhaupt 1 meter mee gereden is uitverkocht.. dan doet Bugatti toch iets fout lijkt mij….

        Login om te reageren
  2. Robert zegt

    5 maart 2017 om 22:02

    Dat blauwe carbon ziet er inderdaad wel fraai uit. Ik begin ook steeds meer te ‘wennen’ aan het uiterlijk van de Chiron zelf.

    Login om te reageren
  3. wildbeest zegt

    5 maart 2017 om 22:06

    Het ontwerp klopt niet… de rechtlijnige voorkant icm de ronding aan de zijkant slaat als een tang op een varken

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      5 maart 2017 om 22:49

      @wildbeest: ik zou hen even bellen om dit te melden. Goed gezien!

      Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    5 maart 2017 om 22:08

    Ik heb de Chiron nog nooit in het echt mogen aanschouwen. Stiekem ben ik er toch best benieuwd naar ondanks dat ik hem nooit zal kunnen en willen betalen. Ik ga wel even een kijkje nemen volgende week denk ik.

    Login om te reageren
    • audi18 zegt

      5 maart 2017 om 22:42

      @viezefreddyw: Dat is dan ook niet zo gek met op het moment 3 exemplaren die rondrijden (waarvan 2 misschien in een opslag staan). Zal vast een indrukwekkende auto zijn irl.

      Login om te reageren
      • sjonniestoeptegel zegt

        5 maart 2017 om 23:17

        @audi18: het is ongelooflijk, maar ik zag er gisteren 1 rijden in de buurt van het duitse plaatsje goslar. Dit was een grijze. Ik wist niet wat ik meemaakte. Nu vind ik het op foto’s al een machtige wagen, maar ook irl vind ik het een bizar vette auto.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          6 maart 2017 om 08:43

          @sjonniestoeptegel: Goslar ligt in de Harz. Dat is een geliefd gebied voor testritten door VW. Dat je nu al een Chiron daar tegenkomt is dus niet zo gek als dat het lijkt.

          Login om te reageren
  5. Donstil zegt

    5 maart 2017 om 22:23

    Toch vind ik het wel weer een prestatie dat ding. Ik zou hem wel als die Gele Veyron willen zien, met dat knal gele interieur.

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. ponnie zegt

    5 maart 2017 om 22:25

    Ultieme Jay leno spec

    Login om te reageren
  7. renegade zegt

    5 maart 2017 om 22:27

    Lijkt me toch een krap businessmodelletje als je alle ontwikkelingskosten in acht neemt…

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      5 maart 2017 om 22:35

      @renegade: 500 stuks, à 1+ miljoen euro. Da’s goed een half miljard. Voor een beetje grote autofabrikant geen werelds budget om een geheel nieuw model mee te ontwerpen, testen en bouwen, laat staat een hyper car als deze. Nee, dit is enkel om het imago (ego?) te boosten van de VAG group, meer niet.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        5 maart 2017 om 22:40

        @RRRobert: 2 miljoen :)

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        5 maart 2017 om 23:00

        @rrrobert: En dan zijn enkele delen van de Chiron ook rechtstreeks overgenomen van de Veyron. De raampartij en de monocoque bijvoorbeeld. Scheelt ook weer iets in ontwikkelkosten.

        Login om te reageren
      • slickrick zegt

        5 maart 2017 om 23:40

        @RRRobert: ze maken dik verlies op dit model….Net zoals het vorige model…. Het is puur een show case, net als de F1 zeg maar, marketing en nieuwe technologie testen en perfectioneren

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          6 maart 2017 om 00:03

          @slickrick: Daar geloof ik dus geen drol van hè, dat zo zo super veel verlies zouden draaien op Bugatti!

          Cijfermatig misschien wel juist, maar er vloeit ook ontzettend veel kennis door naar de andere VAG merken.
          Daarnaast zorgt het ook gewoon voor meer verkoop van de andere VAG merken. Met name het premium topproduct gevoel van Bentley als top merk onder VAG is door Bugatti geloofwaardiger geworden.

          Login om te reageren
          • Richmond zegt

            6 maart 2017 om 07:49

            @reactief: klopt, maar hoe kwantificeer je dat?

            Login om te reageren
            • martijn1994 zegt

              6 maart 2017 om 08:04

              @benja01: indirect rendement?

              Login om te reageren
  8. derek306 zegt

    5 maart 2017 om 22:45

    jongens, help mij eens! waarom krijg ik bij de veryon/chiron een net niet gevoel? is het design, de hype, de badge?

    in vergelijking met de concurrenten hebben die helemaal geen moeite met de verkoop, dus aan de prijs ligt het niet. de 918 heeft geen extreem design zoals de LaF, P1 of huayra. maar die verkoopt ook extreem goed!

    gaat bugatti dan te onder aan zijn eigen succes? de beste wint niet altijd?

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      6 maart 2017 om 07:02

      @derek306: Vertel mij eens waar ik een nieuwe 918 kan kopen?

      Login om te reageren
      • swid zegt

        6 maart 2017 om 07:33

        @metalmike: Niet, zijn uitverkocht.

        Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      6 maart 2017 om 07:52

      @derek306: laf, p1, en 918 zijn nog niet de helft van de prijs, en werden veel gelimiteerder verkocht. deze werden sowieso bij mclaren en ferrari, misschien ook bij porche, alleen verkocht aan je als je er een uitnodiging voor kreeg.

      Login om te reageren
    • Stefje zegt

      6 maart 2017 om 08:43

      @derek306: lol met je opmerking over de 918 zet je jezelf goed buitenspel. Deze duurde namelijk echt veel te lang om uit te verkopen. Ze kwamen er met pijn en moeite vanaf. Dat ie nu zo veel meer waard ia geworden maakt dat des te bijzonderder.

      Login om te reageren
      • derek306 zegt

        6 maart 2017 om 09:04

        @stefje: ok stef, dat wist ik niet! ik dacht dat de 918 ook zo was uitverkocht. weer wat geleerd

        Login om te reageren
  9. eaudi zegt

    5 maart 2017 om 22:46

    Blijft mooi hoor, blauw/zwart interieur. Had ik ‘vroeger’ in mn Passat, zwart leer met blauw alcantara. Leuk dat Bugatti dat nu ook doet (soort van dan) :-)

    Login om te reageren
  10. schreute01 zegt

    5 maart 2017 om 22:57

    Sinds de Chiron ben ik de Veron meer gaan waarderen. De Veyron heeft het segment van de Hypercar uitgevonden. De Chiron breit slechts door op eenzelfde idee.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      6 maart 2017 om 07:11

      @schreute01: de F1 was de eerste hypercar. De Veyron pakte het groter aan kwa media enz. 1001 pk oehhh .

      Login om te reageren
  11. Edge zegt

    5 maart 2017 om 22:58

    Ik heb het de vorige artikelen over de verkoopcijfers van de Chiron al gezegd en ik zal het nog maar eens herhalen: De Chiron verkoopt gewoon goed. Kijk eens naar de verkoopcijfers van de Veyron. Daarvan wilde men 450 stuks van verkopen. Dat kostte 10 jaar, 4 basismodellen (Veyron, Supersport, Grand Sport, Grand Sport Vitesse) en een ongekend aantal speciale uitvoeringen en one-offs. Daarentegen worden de eerste Chirons nu pas uitgeleverd en zit men al op de helft van het beoogde productieaantal, zonder dat daar speciaaltjes, snellere versies of targa’s aan te pas zijn gekomen.

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      5 maart 2017 om 23:18

      @edge: Jij snapt het. Plus bedenk dat die eerste 200 niet in een paar maanden verkocht zijn, maar dat de eerste orders al in 2013 binnen kwamen. En besef je dat de levertijd nu ergens rond 2021 ligt voor nieuwe bestellingen. Zo lang willen de meesten gewoon niet wachten. Die kopen er wel eentje over voor een paar ton extra straks. Deze gaan makkelijk op, want vergis je niet; dit is echt een sexy auto vergeleken met de Veyron.

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      6 maart 2017 om 00:20

      @edge: Nou ja, over echt goed verkopen kun je niet spreken hoor!

      Beter dan de Veyron, dat is duidelijk.

      Maar als je het vergelijkt met elke andere extreem dure auto in een gelimiteerde oplage gaat de verkoop helemaal niet goed.

      Login om te reageren
  12. Rohrl-fan zegt

    5 maart 2017 om 23:06

    Toch verrassend dat Porsche zo vlot hun 918’s hebben kunnen slijten.

    Dat ding koste immers ook een fortuin!

    Login om te reageren
    • bartjeeh zegt

      6 maart 2017 om 06:42

      @rohrl-fan: die kostte helemaal niet zoveel in vergelijking met de Chiron 8ton was het vgm voor een 918?

      Login om te reageren
  13. kapiteinaudi zegt

    5 maart 2017 om 23:06

    Deze auto gaat volgens de makers van 0 naar 400 en terug naar 0 in 1 minuut. Toch opmerkelijk.

    Login om te reageren
  14. macready zegt

    5 maart 2017 om 23:19

    Er is nu een wachtlijst van 3 jaar. In dit tempo hoeven ze niet eens te leuren, want tegen de tijd dat die wachttijd is weggewerkt, is de koek ook op.

    Login om te reageren
  15. panam1 zegt

    5 maart 2017 om 23:23

    De reden is dat het geen investeringsauto is. Bijna alle geveilde Bugatti’s hebben minder opgeleverd dan hun aankoopwaarde. Mensen die 2 meloenen stukslaan op een product verwachten daar vaak rendement uit te halen, uitzonderingen daargelaten. Het apparaat is simpelweg geen goede investering gebleken, of misschien pas over 25 – 50 jaar een beter investeringsobject. Hier hebben Porsche/Ferrari altijd minder problemen gehad.

    Login om te reageren
  16. sracert zegt

    6 maart 2017 om 00:17

    Mooi in het blauw, Typisch Frans.

    Login om te reageren
  17. thomasthomas zegt

    6 maart 2017 om 01:58

    Geen mening, ben de enige hier die hem niet kan betalen.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      6 maart 2017 om 06:22

      @thomasthomas: ook als je iets niet kan betalen, mag je er een mening over hebben hoor. En o ja, ik kan hem ook net niet betalen, we zijn met 2 ;-)

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        6 maart 2017 om 07:12

        @futse: als je hem niet kan betalen moet je hem geweldig vinden anders ben je jaloers.

        Login om te reageren
  18. ekidey zegt

    6 maart 2017 om 07:31

    Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid van dat ding? Onderhoudskosten zijn natuurlijk sowieso van een andere planeet. Maar zou je met deze auto een paar duizend kilometer kunnen rijden zonder hulp van de wegenwacht?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 maart 2017 om 08:46

      @ekidey: natuurlijk. Deze wagen is gewoon betrouwbaar. Hiermee afgesleept worden is dodelijk voor het imago van Bugatti dus dat wordt voorkomen. De moeilijkheid bij een wagen is als deze is niet de 400+km/h maar het stadsverkeer… En als het misgaat is er natuurlijk nog de pechhulp van de fabrikant zelf die dan een dicht vrachtwagentje stuurt…

      Login om te reageren
  19. Rick-dos zegt

    6 maart 2017 om 07:37

    Blijkbaar is het toch niet een auto waar men op zit te wachten zoals men dat wel deed bij de P1, LaFerrari of 918.

    Kijk bijvoorbeeld naar de LaFerrrari Aperta. Ding was uitverkocht voordat het überhaupt geïntroduceerd was. Die auto kost ook meer dan 2 miljoen.

    Login om te reageren
  20. ghost zegt

    6 maart 2017 om 08:25

    Ik vind het erg onlogisch klinken. Die verkoop van de Veyron was toch een redelijk kopzorg voor VAG. Je zou dan zeggen dat je het aantal van 500 stuks bijschaaft naar 250-300 bijvoorbeeld of maximaal 400 om ook weer niet mensen uit te sluiten. Maar goed, kennelijk zijn het wederom 500 en krijgen we nog minstens 100 final editions die allemaal net weer een ander olifantenpenisleertje in het interieur hebben wat de ander niet heeft.

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2017 om 09:27

    Wat is hij gaaf he!

    Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    6 maart 2017 om 09:51

    Kom maar door met de CR7 extra special edition

    Login om te reageren
  23. fastshifter zegt

    6 maart 2017 om 13:01

    Het zou wel hebben geholpen als ze em ook mooi hadden gemaakt.

    Login om te reageren
  24. kannito zegt

    6 maart 2017 om 13:38

    het probleem zit hem erin dat als je nu besteld je eind 2019 de chiron kan verwachten

    Login om te reageren
  25. tarquesh zegt

    6 maart 2017 om 14:33

    De blauwe Chiron is rete mooi. Al is die nu al besteld, en ik wil altijd iets eigens. Dus ik ga voor een British green Chiron met bruin leer en 14 karaats goud accenten her en der.

    Login om te reageren
  26. woudloper zegt

    6 maart 2017 om 14:36

    Ze maken er 50 per jaar dus wie nu bestelt moet sowieso vier jaar wachten. Dat is behoorlijk…
    Ik verwacht dat Bugatti weldra met topsnelheid zal komen die behoorlijk hoog zal liggen… wat weer veel pochers over de streep trekt om er alsnog eentje te bestellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North