• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lorinser V-Klasse met 507 Nm lost al je problemen op

Auteur: willeme, gepost 3 juni 2020 om 09:57 – 15 Reacties

Lorinser V-Klasse

Althans, als er vier hulpgevende mannen in deze Lorinser V-Klasse zitten.

Kun je een busje stoer maken? In basis is het natuurlijk gewoon een bedrijfsauto. Die zijn in eerste instantie gewoon functioneel. Dat geldt ook voor de personenwagen-versies van die busjes. Zoals Jeltje van Nieuwenhoven in Kopspijkers zou zeggen: je kan van een drol geen moorkop maken. Je kan er wat slagroom over heen doen, maar je blijft het toch proeven.

Voortvluchtig

Toch zijn er voldoende mensen en bedrijven die het proberen. Het bekendste voorbeeld is de GMC Vandura met Sarona voorbumper en achterspoiler. Dat het busje is gevuld met vier voortvluchtige ex-mariniers helpt natuurlijk ook.

Lorinser V-Klasse

Lorinser V-Klasse

Vandaag probeert Sportservice Lorinser het met deze V-klasse. Volgens de Duitsers kun je prima je langskomen voor extra potentie en sex appeal in Waiblingen. Voor je V-Klasse uiteraard. Op de afbeeldingen zie je wat Lorinser heeft gedaan met de V-klasse, maar exact dezelfde modificaties zijn ook verkrijgbaar voor de Vito (de bedrijfswagen-versie).

Achterzijde

Wielen

Het begint met een goed setje wielen voor de Lorinser V-Klasse. Lorinser is wel goed met velgen, sommige modellen van hen worden tot op de dag vandaag gekopieerd. Hoogste vorm van vleijerij, uiteraard. In dit geval heeft Lorinser gekozen voor de RS12-velg. Het zijn zogenaamde ‘flow formed’-velgen. Een soort combinatie van een gegoten voorzijde en een ‘gesmede’ binnenloop van het wiel.

Velgen Lorinser V-Klasse

Maten

Je kan de velgen krijgen in de maten 8,5J x 19 of 8,8J x 20. Op de 19″ zijn 255 mogelijk, bij 20″ is 245 het maximum. De auto op de foto’s heeft de 19″ wielen. Je kunt kiezen tussen gewoon grijs of gepolijst. Ook zijn er RAL-kleuren beschikbaar, op speciaal verzoek uiteraard.

Nog meer velgen

PowerModul

Uiteraard moet het wel iets sneller gaan, uiteraard. Daarom hebben de Duitsers de Lorinser PowerModul in het leven geroepen voor de Lorinser V-Klasse. De 114 CDI gaat van 136 pk/330 Nm naar 174 pk/411 Nm. De V220d gaat van 165 pk/380 Nm naar 210 pk/443 Nm. De snelste is de V250d, met 190 pk en 440 Nm. Deze gaat na een Lorinser kuurtje naar 228 pk en 507 Nm.

Lorinser V-Klasse

Prijzen

Uiteraard is de Lorinser V-Klasse niet de goedkoopste. De power-module kost 1.499 euro. De velgen zijn er vanaf 547 euro per wiel en dat is nog zonder de banden.

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Lorinser G-Klasse pickup is goedkoper dan GLA 250
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Busjes, Mercedes, tuning, v-klasse, velgen, vito

Vorig bericht: « BOVAG: 175.000 treinreizigers willen een auto
Volgend bericht: Volkswagen Arteon Shooting Brake bevestigd »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    3 juni 2020 om 10:26

    Dat is nou echt ouderwets vakwerk, dat gebouw op de achtergrond.

    Login om te reageren
    • porscheaudi zegt

      3 juni 2020 om 10:50

      @mashell: schitterend

      Login om te reageren
  2. cheatah zegt

    3 juni 2020 om 10:37

    Wat dacht je van de V300d?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      3 juni 2020 om 11:46

      Is die er nog? Een fijne V6 diesel in een Vito?

      Login om te reageren
      • langejohn zegt

        3 juni 2020 om 11:49

        @dutchdriftking: Natuurlijk niet. Is een 2 liter 4-cilinder.

        Login om te reageren
      • ozzytrk zegt

        3 juni 2020 om 21:57

        @dutchdriftking: Dat dacht ik eerst ook zoals de Viano 320cdi. Maar is inderdaad een 2 liter man

        Login om te reageren
      • ozzytrk zegt

        3 juni 2020 om 21:58

        @dutchdriftking: kleine correctie, vito’s hebben nooit V6 gehad

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          4 juni 2020 om 08:03

          @ozzytrk: zijn er wel geweest maar het huidige model niet dus. https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-vito-122-cdi-v6-extra-lange-versie-leder-parrot-diesel-zwart-2cd6eac7-cca6-4e4d-9108-d6ba01f69294?cldtidx=2&cldtsrc=listPage

          Login om te reageren
    • 993carrera4s zegt

      3 juni 2020 om 12:02

      @cheatah: ja die mis ik ook. Is standaard al 239 pk.

      Login om te reageren
  3. f31bmw320d zegt

    3 juni 2020 om 10:40

    Hoho de A-team diskwalificeren als veredelde vissticks doet ze geen recht :-), het waren veroordeelde commando’s van de landmacht!

    Login om te reageren
  4. bbfix zegt

    3 juni 2020 om 14:59

    Een getunede Vito met velgen. Wauw.

    Login om te reageren
    • ozzytrk zegt

      3 juni 2020 om 21:55

      @bbfix: V klasse rijdt net zo heerlijk als een GL, vito zou ik zeker niet mee vergelijken man

      Login om te reageren
  5. sirdrinksalotofpetrol zegt

    3 juni 2020 om 22:52

    V-klasse is geen bedrijfsbusje, dat is de Vito namelijk. In de v-klasse zit ook een heel ander dashboard en is veel luxer afgewerkt dan een Vito.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 juni 2020 om 07:49

      Terwijl in de praktijk dat verschil alleen door Mercedes-Benz bedrijfswagen verkopers gezien wordt.

      Login om te reageren
      • sirdrinksalotofpetrol zegt

        4 juni 2020 om 19:13

        @mashell: Zitten klanten ook niet te zeiken dat ze die dure auto financieren en hebben ze misschien zelfs wel medelijden omdat je in een busje rijdt.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North