• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Elise van koolstofvezel

Auteur: RubenBaeten, gepost 16 januari 2009 om 11:10 – 33 Reacties

Lotus Elise carbon

Niet alleen Pagani kan een auto volledig uit het o-zo-gewilde koolstofvezel opbouwen. Ene Jimmy Wong vond zijn Lotus Elise uit 2002 een beetje te zwaar, en heeft hem door Lotus-specialist TW Auto Limited in Hong Kong laten voorzien van een carbon carrosserie en interieur.

Het project duurde zo’n zes maanden en lijkt qua gewichtsbesparing niet echt de moeite waard: het scheelt zo’n 30-40 kg. Maar het ziet er wèl lekker uit! Naast al het nieuwe plastic heeft Jimmy ook vering van KW, velgen van JP Racing, een Lotus ‘stage 2’ raceuitlaat en een grotere inlaat + luchtfilter laten monteren. (via carbonfibergear)

Klik door naar Flickr voor meer en grotere foto’s.

Lotus Elise carbon
Lotus Elise carbon
Lotus Elise carbon
Lotus Elise carbon
Lotus Elise carbon
Lotus Elise carbon

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze Lotus Elise occasion heeft een doorsnee topmotor
  • Lotus Final Edition
    Briljante Lotussen vieren het einde der tijden
  • Lotus E-9R
    Lotus E9-R is nog níet de nieuwe Elise

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

elise, Lotus, tuning

Vorig bericht: « Leipe carbon taartvormen onder je F430
Volgend bericht: De vijf duurste occasions van Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nijntje zegt

    16 januari 2009 om 11:13

    Wooow!
    Dit ziet er even lekker uit als de gemiddelde blondine op stap :D

    Login om te reageren
  2. bram zegt

    16 januari 2009 om 11:13

    Ziet er mooi uit maar ik zou dat eerder doen met de elise mk 1, die is al een stuk lichter dan de modellen daarna en daarbij ook nog mooier!

    Login om te reageren
  3. mcx zegt

    16 januari 2009 om 11:16

    Mooi maar wel wat saai zo, ik zou er nog wat felgekleurde accenten aanbrengen of van die wielen zoals die Ferrari van het vorige item.

    Login om te reageren
  4. sjaak1234 zegt

    16 januari 2009 om 11:17

    Vind je? ik vind die langwerpige koplampen op de nieuwere modellen veel mooier dan de ronde op de mk1 (en 2?)

    Login om te reageren
  5. michielh zegt

    16 januari 2009 om 11:20

    Koolstofdagje vandaag :)

    Login om te reageren
  6. Cyrano.ak zegt

    16 januari 2009 om 11:28

    ” lijkt qua gewichtsbesparing niet echt de moeite waard: het scheelt zo’n 30-40 kg”
    Je moet dat relatief bekijken hé. Op een auto van 2 ton is dat inderdaad niks, maar op een Lotus van 800 kg…

    mm ff uitgerekend: 40 kg van 800 kg : 5%

    Ok, je hebt gelijk. Teleurstellend :p

    Login om te reageren
  7. Breinstein zegt

    16 januari 2009 om 11:35

    toch jammer dat dit dure geintje maar 40 kg gewichtsverlies opleverd.

    Login om te reageren
  8. bram zegt

    16 januari 2009 om 11:43

    40 kg merk je wel hoor in een lotus! Ik vind vooral de achterkant van de mk1 een stuk mooier, de lichten voor zijn inderdaad mooier op het nieuwere model…

    Login om te reageren
  9. thijs zegt

    16 januari 2009 om 11:44

    Dit ziet er gewoon fantastisch uit! Duur geintje, maar knap gedaan.

    Login om te reageren
  10. Ralph zegt

    16 januari 2009 om 11:44

    Besparing lijkt weinig, maar is natuurlijk relatief veel doordat het gewicht van de Lotus standaard al laag is. Tel daar de vermogenstoename bij op + de, naar mijn mening, hele mooi carbonlook en je hebt een heel mooi resultaat!

    Login om te reageren
  11. leonvanwoerkom zegt

    16 januari 2009 om 11:52

    Besparing is nog aardig wat toch?
    Wagentje weegt maar 800 kilo, dus elke kilo minder komt je ten goede :)

    Veel besparing of niet, dat neemt niet weg dat dit er ongelofelijk gelikt uitziet!!

    Login om te reageren
  12. Jesper zegt

    16 januari 2009 om 12:01

    Hij besteed een godsvermogen aan een carbon carrosserie voor die 40kg, maar laat dan wel gewoon de radio/cd-speler er in zitten, snap jij het? :roll:
    Hij had dan trouwens ook wel het stuur mogen vervangen door een lichtgewicht exemplaar, en die stoelen (met zo te zien lederen bekleding) kunnen ook een stuk lichter. Bespaar je in een dagje tijd ook 10-15kg ;)
    En verder, als je zoveel om het gewicht geeft, wat doen die vloermatten daar?!

    Login om te reageren
  13. NLBUURMAN zegt

    16 januari 2009 om 12:07

    doe mij die maar! ik vind trouwens de Mk2 er zooo veel beter uitzien dan de mk1… en 30-40 kg voor een auto onder de 1000 kg is best wat, maar Jesper heeft gelijk, wat doen leren stoelen en een cd-speler daar dan? waarschijnlijk is hij wel ietsjes sneller dan een normale elise, want hij heeft ook nog wat powerupgrades gedaan :)

    Login om te reageren
  14. Timmie zegt

    16 januari 2009 om 12:09

    30-40 kg besparen op een totaalgewicht van 800 kg… het is toch zo’n 4%! En euh… De ironie druipt eraf: een Elise die te zwaar is… Komaan: dat is net zoiets als zeggen dat een Maybach een veertje is…

    Login om te reageren
  15. Jandepandaman zegt

    16 januari 2009 om 12:15

    Jesper Amen!
    Stoelen, stuur, audio, matjes, versnellingspook, handremgreep, dash bekleding… Valt er nog meer af te schaven…?

    Login om te reageren
  16. Jandepandaman zegt

    16 januari 2009 om 12:16

    Overigens vind ik hem wel al prachtig geworden. De Elise kan het echt hebben. Maar ik zou zelf dan ook inderdaad een lichtere set stoelen, stuur en poken erin hebben gezet en de matjes eruit gegooid.

    Login om te reageren
  17. robbie zegt

    16 januari 2009 om 12:44

    Doe mij deze Exige maar ;)
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/31/nog-lichtere-lotus-exige-met-300-pk

    Login om te reageren
  18. vla zegt

    16 januari 2009 om 12:51

    Bewijst nog maar eens dat de Elise zo licht, snel en spits is als maar kan! Doe er dan een stickertje over. ;)

    Login om te reageren
  19. Ringfan zegt

    16 januari 2009 om 13:29

    @ Robbie, wel jammer dat “die van jou” glimt…

    Dat matte staat heel netjes…

    Een deze moet ook 300pk+ hebben, anders hoef ik m niet…

    Login om te reageren
  20. Jorden zegt

    16 januari 2009 om 13:41

    Doe dan toch maar de pagani Zonda F ! :P
    Maaruh ik denk eerder dat dit voor de show is dan dat die man echt 40 kilo er af wilde hebben.

    Login om te reageren
  21. monk zegt

    16 januari 2009 om 14:07

    behoorlijk wat gewicht bespaard, als je bedenkt dat porsche bv maar 20 kilo van de gt3 af wist te halen voor de rs

    Login om te reageren
  22. koen zegt

    16 januari 2009 om 14:11

    Als ie gewicht had willen besparen had ie beter een Elise S1 kunnen kopen met een Honda conversie. Een stuk goedkoper, lijkt me. Mijn Elise S1 komt tot 692 kg op het kentekenbewijs :-)

    Login om te reageren
  23. AlwinH zegt

    16 januari 2009 om 14:39

    Vrij nutteloze actie als je het mij vraagt. Wat heeft dat gekost dan?

    Login om te reageren
  24. jOnas zegt

    16 januari 2009 om 15:09

    Prijs in functie van de extra kracht zal niet zo denderend zijn :p

    Login om te reageren
  25. Laurens zegt

    16 januari 2009 om 15:22

    Mss nog een supercharger van Rotrex?

    Login om te reageren
  26. Jandepandaman zegt

    16 januari 2009 om 15:37

    @Alwin- Hopeloos te veel. Maar je krijgt net zoals hier wel overal aandacht. En als je zoveel geld hebt, dan wil je meestal ook in de kijkert lopen. Dus dat lukt aardig met deze auto.

    Login om te reageren
  27. VeyronLover zegt

    16 januari 2009 om 17:05

    Amai, waait dat ding tijdens ruw weer nog niet weg dan? Binnenkort gooien ze de motor eruit en zetten ze er pedalen in, nog lichter :-)

    Login om te reageren
  28. wotevajjjj zegt

    16 januari 2009 om 17:09

    weet er hier iemand van zo een r500 superlight met carbon chassis en carroserie zou wegen ? veel meer als 350 zal het denkik toch niet zyn

    Login om te reageren
  29. SimonMc zegt

    16 januari 2009 om 17:44

    40 kg LIJKT niet veel, maar de orginele carrosserie bestaat dan ook niet bepaald uit plaatstaal…

    @monk: volgens mij was het nog niet eens 20 kg.Ik dacht dat het gewichtsverlies van een GT3 tegenover een gewone carrera maar een goeie 30 kg MAX was.

    Maar de GT3 RS heeft er dan ook rolkooi bijgekregen tegenover de GT3.
    Er was gewicht af, maar misschien maar 5 kg ofzo.

    Login om te reageren
  30. OvY zegt

    16 januari 2009 om 19:52

    lol! gewichtstoename bedoel je?

    Deze Elise is gewrapped in carbonLOOK folie.

    Een Elise S2 carosserie vervangen door cf is echt onzin, die rommel weegt standaard al helemaal nix!

    Login om te reageren
  31. jay zegt

    17 januari 2009 om 13:48

    hier krijg ik een bobbel in mijn broek van

    Login om te reageren
  32. thomas zegt

    19 januari 2009 om 10:36

    Gooi er dan ook minimaal een v6 in! Dit is echt weggegooit geld.

    Login om te reageren
  33. Timt zegt

    28 mei 2009 om 19:55

    DIT IS DOELOOS,

    heb zelf veel met cabron gewerkt en dit is echt een duur geintje +daatboven op de helft van de mensen die zeggen dat 30 tot 40kg goed is asl minder gewicht moeten maar eens denken over een dieet. En verder snelheid in de bochten is ook meer kwestie van laat remmen dan dat die 40kg de gemiddelde huistuin keuken rijder er sneller van kan rijden.

    voor het cirquit:
    Denk na denk je dat het carrorserie niet al zo licht genoeg is gemaakt??
    dit verbuddbelt de aanschaf prijs van de auto lol

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North