De Lucid Air Sapphire maakt zijn naam waar, de Model S Plaid moet buigen.
Sprinttijden. Leuk om over te ouwehoeren en bij het stoplicht eens sneller weg te zijn. In de praktijk voer je zo’n 0-100 acceleratie eigenlijk nauwelijks uit. Tussensprintjes zijn dan wel weer lekker, bijvoorbeeld met het inhalen of om nog snel het groene stoplicht te pakken.
Aan de andere kant van de plas zijn ze er wel heel druk mee. Tesla was natuurlijk koning, met alsmaar snellere uitvoeringen van de Model S door de jaren heen. Topmodel is de Model S die in twee seconden en een beetje op de 100 zit. Maar toen was er Lucid, met de Air. In eerste instantie moest de Air buigen voor de Model S, maar daar is nu verandering in gekomen.
De Lucid Air Sapphire sloopt de Tesla Model S Plaid op de sprint. Deze dragrace is tot leven gekomen in een nieuwe toffe video van Hagerty. Voor de leuk hebben ze er ook een Bugatti Chiron Pur Sport bijgehaald. Gewoon omdat het kan. En tevens een Ducati Panigale V2 SP2.
Het levert een uiterst vermakelijke video op. Ook al is de uitkomst bekend, het blijft indrukwekkend om deze auto’s in actie te zien. Perfect voor op de vrijdagmiddag. Staat het bier al koud?
rollingstoned zegt
Zit je dan met je dure Chiron 😂
Hubert zegt
Zit ik toch liever in dan in een Lucid.
none1234 zegt
Ik vind dat altijd zo grappig bij subaru / tesla / nissan / mitsubishi etc rijders, dat ze zich maar wat graag vergelijken met porsche, ferrari, aston martin etc.
Dit is wat jullie moeten begrijpen: je kunt deze rijders in jullie positie nooit uitlachen. Maakt niet uit hoe groot de fluitketel is die je er bij hebt geplakt, of hoeveel extra batterijtjes je hebt bijgeplaatst.
Wanneer jullie lekker thuis over iemands anders auto praten, zit degene met de porsche, ferrari, aston martin etc iets totaal anders te doen, en weet niet eens dat jullie bestaan.
disclaimer, kan de video niet zien, is een wit vlak
rollingstoned zegt
Het is gewoon grappig om te zien dat een auto die ruim 20x zoveel kost het onderspit delft.
Overigens rij ik in géén van de merken die je noemt. Dus dat vooroordeel kun je weer mooi in je zak steken ;-)
admiajfe zegt
Heb je goed gekeken hoe de Bugatti door accelereerde vanaf de helft van de afstand, echt niet normaal waar het elektrische spul eigenlijk niets meer doet qua acceleratie.
Erg gaaf opgenomen trouwens, waanzinnige effecten dit overstijgt bijna het topgear niveau.
Jagris zegt
Dit zijn dan ook opgevoerde sedans. Een betere vergelijking zou dus zijn met een bmw m5, audi rs6 etc. Zet maar eens een rimac tegen een bugatti. Die rimac houdt het nog aardig lang vol qua acceleratie tegen de bugatti.
Richmond zegt
De Bugatti verloor het op de eerste paar meter, zoals ook werd verteld in het filmpje. als de race over over paar honderd meter langer werd gedaan, had de Bugatti met grote afstand gewonnen. Een ev heeft een koppel dat meteen beschikbaar is en daarna ook meteen zakt. Ze hebben de techniek nog niet zo ontwikkeld dat deze voor langere tijd blijft stijgen. Maar dat komt wel. De prestaties van de ice is ook het gevolg van 120 jaar ontwikkeling.
none1234 zegt
Er is niets grappigs aan als je een beetje verstand hebt, en je weet waar je naar kijkt. Ik twijfel er niet aan dat je ook moet lachen als je iemand met iets als een breitling ziet, die niet precies op tijd loopt als jouw casio.
rollingstoned zegt
Waarom voel jij je zo aangesproken? Ik kijk dat kanaal nooit (ik kijk überhaupt nooit naar dit soort dragraces), dus zag dat filmpje nu voor het eerst, en vond het wel grappig. Laat ik verder nou net een fervent horlogeliefhebber zijn. Ga je alweer mooi mank met je aannames.
Richmond zegt
Voel jij je nu stoer, dat jr dit weet en de rest plebs vindt?
shalomleon zegt
Hmm ben ik niet helemaal met je eens. Juist die popi jopie auto’s lijken je juist uit te dagen af en toe. Ik vraag me juist af hoe die zich voelen als ze mij inhalen/eruit rijden. Ik denk altijd maar trots ofzo. Het lijkt dat dat echt een trots dingetje is terwijl ik alleen maar denk: met de helft van dat budget is mijn auto serieus sneller dan dat. Wow poe poe, je hebt een auto van 10x minder waard eruit getrokken. Maar mijn glimlach is altijd groter.
audirs3 zegt
Wat een onzinnig verhaal. Die persoon in die veels te dure auto wordt gewoon vernederd bij het stoplicht en die vind dat super kut. Dit soort lui zijn mega competitief. Het zal ze zeker wel schelen.
rollingstoned zegt
Precies. Ik ken wat van dat soort lui IRL, en die vinden het echt niet zo leuk dat hun miljoenen kostende voiture door auto’s te kakken worden gezet voor het stoplicht of op de snelweg. Buiten dat, hoe realistisch zijn dit soort dragraces nu eigenlijk in real life situaties? Niet dus…
monsieurleloure zegt
@none1234
“Dit is wat jullie moeten begrijpen”
Voor de rest gaat het wel goed met je?!
minimoke1984 zegt
Die Lucid is natuurlijk ook niet goedkoop 222000. Bijna 100k duurder dan de Tesla. Iets zegt mij dat de Tesla dan de betere keuze is in value for money
pindakoning zegt
Wat een gave effecten in de video, zoals dat uitstappen uit de Lucid
mashell zegt
Viel mij ook al op. Erg gelikt.
Zijn internet videos tegenwoordig beter gemaakt dan TV?
DeWitteCondor zegt
Zodra 0-100 acceleratietijden naar 2 seconden gaan of zelfs sneller is de grens wat mij betreft wel bereikt. Dit soort auto’s spreekt helaas natuurlijk ook een bepaald type kneus aan die dit op de openbare weg gaat doen terwijl het verkeer daar niet op berekend is. Zijn vaak ook niet de beste chauffeurs …
Ik vind het overigens wel een mooie auto. Oogt een stuk beter dan de Tesla.
gregorius zegt
Leuk, ik schreef eerder vandaag over deze video in de comments van het vorige lucid artikel.
En die effecten: erg cool. Misschien moet AB ook zo’n special effects editor aannemen
flow82 zegt
Wat een snelheid… Echt bizar gewoon.
schreute01 zegt
Ik ben geen macho. Doe mij maar de langzaamste van t stel.
vreekfonk zegt
Misschien is dit het moment voor Tesla om dan toch maar die Plaid+ uit brengen?
none1234 zegt
Voor wie dan? Niemand koopt dit. Ik kreeg net een video voorgeschoteld bij youtube over de motoren bij de Plaid, alleen de rotor heeft wat extra materiaal om de hogere temperaturen te kunnen verwerken. Op de printplaatjes staat zelfs gewoon model3.
Alles wat je boven de ~30k us$ uitgeeft aan een Tesla, is besteed aan het kopen van lucht/de marge.
shibby zegt
Ik vind sowieso de video’s met/van Jason Camissa briljant, deze niet uitgezonderd
none1234 zegt
Toen ik een keer die eerste lotus tesla mocht hebben voor een paar uur, had ik ook dat wat ze hadden met top gear, dat hij niets meer deed, oververhit.
Nu ik de youtube video heb gezien, begrijp ik een ding niet, waarom wordt dit niet een paar keer gedaan. Met de benzine auto’s kan je dit wel de hele dag doen. Ik wil weten of dit nog net zo gaat bij de derde en vierde keer, of is het nog steeds als 10 jaar geleden einde met de pret na een paar uur spelen.
flyerbunch zegt
Altijd fijne video’s en coole effecten. Tja, de Chiron kwam wat asfalt tekort, maar die Lucid is toch sneller dan gedacht. Het is niet de snelste productie auto op 1/4 mile want de volgende pocket rocket zit zelfs onder de 8sec! https://youtu.be/TptzkkbC1vE