• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

M3 Cabrio door AC Schnitzer: ACS3 Sport Cabrio

Auteur: RubenBaeten, gepost 13 augustus 2008 om 19:24 – 26 Reacties

AC Schnitzer ACS3 Sport Cabrio

Bij AC Schnitzer zijn ze helemaal verliefd op de M3 Cabrio, en geef ze eens ongelijk. Dat betekent natuurlijk ook dat ze er weer niet met hun tengels vanaf kunnen blijven, en daarom presenteren ze nu de ACS3 Sport Cabrio. Met geen extra pk’tjes.

Gelukkig is de auto wel uitgerust met een nieuw remsysteem (acht zuigers) en een onderstel dat is afgesteld op de Nordschleife. Ook zijn de inlaten herzien, waardoor er bij flink trappen nu een mooi aanzuiggeluid te horen zou moeten zijn. Verder vinden we koolstofvezel accenten, zoals een diffuser achter, chromen grilletjes en uitlaatpijpjes, en natuurlijk 20″ dikke pantoffels.

The sun shines, the wind’s in your hair and the engine note in your ears: almost no other vehicle on the road evokes such untrammeled emotions as the BMW M3 Cabriolet.

Especially when the road leads via AC Schnitzer in Aachen. The 309 kW / 420 HP V8 engine is (as yet) untouched, but in the end, extra sporting performance can be achieved in a different way, as suspension guru Manfred Wollgarten knows: “With our racing suspension set up on the North Loop, we’ve thoroughly mastered the physics of driving”.

The car is an out-and-out eyecatcher from the outside: with its new front skirt and strictly rectangular segments of the chromed grille insert, the vehicle has a strong, muscular look. The sporting presence is further underlined by the carbon spoiler lip with optional aluminum braces.

The power dome on the bonnet hints at the powerful 4.0 liter V8. It is flanked by two AC Schnitzer Bonnet Vents, which emit a greedy intake howl during driving. At the sides, the open-air sports car shows its muscles in the form of flexibly molded side skirts which emphasise the wheelarches.

The latter are perfectly filled by the 20″ Type V lightweight forged rims. Their slender spokes give a clear view of the 8-pot high performance braking system by AC Schnitzer which mercilessly reins in the thrust when required. A deceleration performance which the ACS3 rarely needs for cornering, where it behaves totally neutrally.

A carbon rear diffuser helps the vehicle hunker down to the asphalt. The perfect driving experience is rounded off by the acoustic qualities of the powerful vehicle, provided by the AC Schnitzer sports rear silencer with chromed tailpipes in “Racing“ design. The sonorous note of the cabrio is heard at its best in narrow road tunnels. If only the sun would shine a bit more often there!

And naturally AC Schnitzer maintains the motorsport atmosphere in the driver’s workplace, with attractive and ergonomically designed aluminum elements for the gear knob and handbrake handle, pedals and i-Drive controller.

Ook interessant!

  • AC Schnitzer Mini Cabrio
    AC Schnitzer Mini Cabrio is potent bommetje met 390 Nm
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies
  • M3 Cabrio Individual
    M3 Cabrio Individual heeft de gave kleine wielen
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, ac-schnitzer, BMW, Cabrio, M3, tuning, zwart

Vorig bericht: « Dat zat er dik in: Nissan Murano cabrio
Volgend bericht: Hoe zal de Audi S5 Cabrio eruit zien? »

Lees Interacties

Reacties

  1. segura zegt

    13 augustus 2008 om 19:26

    mooie wagen love it

    Login om te reageren
  2. De Nou zegt

    13 augustus 2008 om 19:27

    zeer goed gelukt :)

    Login om te reageren
  3. Olleh zegt

    13 augustus 2008 om 19:44

    Ziet er niet uit, lijkt net op een 1 serie cabrio…

    Doe mij maar lekker een gewone, ziet er al sportief genoeg uit, snap niet dat het altijd maar weer anders moet.

    Login om te reageren
    • Nicolas zegt

      9 december 2009 om 00:00

      @Olleh: gast kende gij et verschil nog nie tussen een 1serie en een 3? 1serie zijn lichten zijn serieus anders. blijkbaar gene echte kenner :s

      Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    13 augustus 2008 om 19:57

    “Met geen extra pk’tjes.” zal wel expres in slecht Nederlands getypt zijn? “Zonder” zou nl. beter zijn.

    Samenvatting: Een paar optische verfraaiingen, een geluidje, betere remmen en een keihard onderstel. Wat mij betreft niet de moeite…

    Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    13 augustus 2008 om 19:58

    Het vernieuwde remsysteem was hard nodig!
    zie mn het “momentje” op 5:38 min:
    http://www.autocar.co.uk/VideosWallpapers/Videos.aspx?AR=231443&Page=5&CT=V

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    13 augustus 2008 om 20:08

    En dat doen ze nu, als de zomer(?) voorbij is?

    Login om te reageren
  7. faststofke zegt

    13 augustus 2008 om 20:10

    @ olleh
    Zeer juist opgemerkt, indien je het pure wil overtreffen is er meer nodig, zeker als het een M3 cabriolet betreft … Andere velgen monteren is überhaupt geen kunst, kan het kleinste kind. De aanpassingen aan inlaat om de sound bij te stellen lijken me een zaak van persoonlijke smaak, om dan in het achterhoofd te houden dat deze tuner sowieso een dure vogel is. Ik weet het niet, tzal iets zijn voor diegenen die met een aparte wagen willen rijden, alsof de basisversie van de M3 doodgewoon doordeweeks en saai zou zijn. Yeah right.

    Login om te reageren
  8. jeroen zegt

    13 augustus 2008 om 20:25

    NICE die velgen passen alleen bij auto denk niet dat het mooi zal staan onder een VW

    Login om te reageren
  9. Zzzzzz zegt

    13 augustus 2008 om 20:35

    Smaakloos

    Login om te reageren
  10. Rob USA zegt

    13 augustus 2008 om 21:23

    Sorry bmw lovers maar ik ga heeel snel naar het topic hierboven ! Veel ingetogener en mooier en stylvoller!

    Login om te reageren
  11. Rob USA zegt

    13 augustus 2008 om 21:24

    Kijkt nog even met afkeuring naar foto en spot 38 hoofdsteunen geloof ik…
    aahhhhh lelijk!!

    Login om te reageren
  12. RScosworth zegt

    13 augustus 2008 om 23:00

    amsterdam slotervaart here we come

    Login om te reageren
  13. GekkeHenkie zegt

    13 augustus 2008 om 23:22

    @autoblogger

    Ja maaaar… in het zuidelijk halfrond begint de zomer net!
    Alleen heb je daar niet zoveel aan een onderstel dat op de Nordschleife is afgesteld vrees ik..

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    14 augustus 2008 om 00:10

    “Kijkt nog even met afkeuring naar foto en spot 38 hoofdsteunen geloof ik…”

    En al je nog een keer goed kijkt dan moet je ergens wel een Hans Anders spotten. Gelijk naar binnengaan als ik jou was…

    Login om te reageren
  15. schavaan zegt

    14 augustus 2008 om 00:28

    @ Rick Dos

    Geef toe, het is een beetje optical illusion.
    Ik zag het meteen natuurlijk, ben ook al jaren klant bij H.A.

    http://images.buycostumes.com/mgen/merchandiser/21915.jpg

    En, staat ie??

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    14 augustus 2008 om 00:32

    @schavaan

    Jij bent gewoon een babemagnet. En dat weet je. Je hoeft van mij echt geen erkenning te krijgen. ;)

    Login om te reageren
  17. beunhaas zegt

    14 augustus 2008 om 02:36

    @ olleh

    deus

    Login om te reageren
  18. Rob USA zegt

    14 augustus 2008 om 09:12

    @Rick Dos:Geef gewoon toe dat het lelijk staat zoveel hoofdsteunen in een 2+2.Er zal zelden iemand achterin zitten/passen. Het zal ook best voor de veiligheid zijn maar het ziet er niet uit!
    Net als bij een hoop golfjes met 3 hoofdsteunen trouwens, waarin je net met z’n 2en in past . Als je die lijn zou doortrekken dan zou een Ford Excursion/Escalade met 6 hoofdsteunen moeten rondrijden! Terwijl als ze met 6 flatscreens rondrijden dat vind ik dan weer wel leuk. :)

    Login om te reageren
  19. Majinstar zegt

    14 augustus 2008 om 10:22

    Ongelofelijk. Die velgen zijn zo kapot mooi en dodelijk.

    Login om te reageren
  20. Majinstar zegt

    14 augustus 2008 om 10:42

    Sorry voor de offtopic. Maar weet iemand hoe die velgen worden genoemd. Kan ik wallpapers googlen. Thnx

    Login om te reageren
  21. Béé eMm double v Motorsport 3 zegt

    14 augustus 2008 om 12:41

    is hier dan ooit zomer in deze zomer geweest?

    en ik vind de schnitzer velgen nu toch wel een beetje afgezaagd.. bij schnitzer weet je bijna altijd welke velgen het gaan zijn. niet daarvan dat ze lelijk zijn, ze zijn mooi maar ja, gewoon afgezaagd… tijd voor nieuwe velgen bij AC?

    voor de rest bom dingske, sjoere dammet!!

    Login om te reageren
  22. MATSS zegt

    15 augustus 2008 om 12:32

    kan het dat ik die gezien heb (jammer genoeg niet gespot)in londen???

    Login om te reageren
  23. stijn zegt

    25 augustus 2008 om 12:22

    vet die velgen maar voor de rest moch het van mij anders zijn!

    Login om te reageren
  24. eric zegt

    22 september 2008 om 13:20

    Hmm
    ik heb z’n ding maar vind de aanpassingen nou niet mega groot
    20″ leuk idee maar heb niet voor niks de 18″ genomen ipv de 19″ stuk makkelijker in de stad :-)

    Login om te reageren
  25. Steffmeister zegt

    22 januari 2009 om 13:13

    Leuke uitlaatjes + velgen, maar verder is het niks!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North