De M3 CS is gelekt. Wij hebben de foto’s met een zeer bijzondere neus.
BMW is een meester in het bedenken van vele variaties op één thema. Je zou kunnen aannemen dat een BMW M3 gewoon een M3 is, maar niets is minder waar. Je hebt allerlei gradaties, smaakjes, pakketten en carrosserievarianten.
In principe is de standaard M3 met handbak en achterwielaandrijving de meest pure uitvoering, die over 40 jaar waarschijnlijk het meeste gaat opleveren (ook omdat bijna niemand ‘m nu bestelt).
M3 CS gelekt
Maar de uitvoering die het lekkerst is, is wellicht deze BMW M3 CS. Dankzij Wilco Blok hebben wij de eerste gelekte foto’s van de M3 CS voor je! Het is niet de eerste keer dat er een M3 CS is.
Het idee is simpel, BMW Motorsport combineert namelijk wat hardware van de M4 CSL met de gewone M3 Competition. Waar de CSL behoorlijk extreem is, is de M4 CS net ‘normaal’ genoeg om elke dag mee te rijden.
Waar we even aan moeten wennen, is het uiterlijk van de M3 CS. BMW is absoluut niet verlegen, dat valt op zich te prijzen. Ze hebben gekozen voor een felgroene lakkleur die doet denken aan de Porsche 911 GT3 RS van de 997-generatie.
Bijzonder is de zwarte striping op de motorkap. Het is misschien die rode bies in de grille die een beetje over the top is, maar wees het gerust met ons oneens.
Er zijn een hele hoop CSL-items te vinden De grille, motorkap, middenconsole, uitlaten, koplampen en het stuurwiel lijken recht uit de CSL te komen. De kuipstoelen zijn afkomstig uit de M5 CS. Het is dus zeker niet alleen een chipje en carbon spoilertje.
11 maanden in productie
Wat kunnen we verwachten? Volgens ynguldyn van Bimmerpost zal de auto 540 pk onder de kap krijgen. Voor de puristen hebben we wel slecht nieuws, want de basis is de M3 Competition xDrive.
Dit betekent dat de M3 CS altijd een automaat heeft en vierwielaandrijving. Dat van die automaat is niet vreemd, naar het schijnt kan die handbak niet heel veel meer hebben dan de standaard 480 pk en 600 Nm, terwijl de automaat veel meer aankan.
In het interieur zijn de schaalstoelen standaard. Daarnaast is er een hele hoop koolstofvezel aanwezig, plus de nodige badges om jou eraan te herinneren dat jouw M3 een heuse CS is.
Prijzen en beschikbaarheid zijn niet bekend, maar wel dat je snel moet zijn. In februari van 2024 gaat de M3 CS alweer uit productie. De productie start maart dit jaar.
Meer lezen? Dit zijn alle speciale M3’s en M4’s op een rij!
SpiderIV zegt
Wat een onrust, wat een enorme hoeveelheid lijnen. Alsof er 10 “designers” zich mochten bemoeien met de buitenkant en van alle 10 een deel van hun werk goedgekeurd is.
Kan me niet voorstellen dat we over 15 jaar dit een mooi voorbeeld van design vinden uit begin jaren 20.
petroldrinker zegt
Zolang ze die neus niet aanpassen blijft het gewoon 1 vd lelijkste autos momenteel in de verkoop voor mij, spijtig voor iemand die al sinds zn 18e BMW M rijdt..
rwdftw zegt
Die groene heeft denk ik een Golf GTI voor ontbijt gehad…… Het rode biesje hangt nog in de grill.
Anyway, als dit in mijn spiegels komt ga ik vrijwillig naar rechts toe. Dit doet gewoon pijn aan je ogen.
RutgerK zegt
Met displays zijn toch veel meer mogelijkheden dan zo’n emotieloos rechthoekig scherm? Ongelooflijk dat je in een M tegen zo’n zelfde display aan zit te kijken als in een 318i. Nul extra sportieve associatie!
kniesoor zegt
‘t Zal deels door de kleur komen, maar vind dit uiterlijk veel te druk. Dan lijkt een F8x ineens een toonbeeld van bescheidenheid.
drtim zegt
Gelukkig is ie zo snel dat je vooral tegen de achterkant aan zal kijken…
ericbmw2000 zegt
Uiterlijk is 1 ding maar dat interieur.. mijn hemel, dat ziet er toch niet uit, zo’n plank op je dashboard.
berlinetta zegt
Dit is hoe een 6-jarige een M3 zou tekenen.
flyerbunch zegt
Men gaat bij BMW de Aventador tour op blijkbaar. Hoeveel versies volgen nog met die konijnen tanden?
Nemus zegt
Ik vind het gek, want ze tonen dat ze het wél kunnen, met de M3 CSL die op het Autosalon in Brussel staat. Die grille ziet er best normaal uit en veel mooier dan de bevertanden.
Zo is het ook een zonde dat de M3 Touring de lelijke grote grill krikgt, terwijl de ‘gewone’ 3-reeks een veel mooiere en proportionelere grille heeft.
rv_carphotography zegt
Benieuwd of er ook nog een Touring variant komt
scrmeagle zegt
Mooi hoor en met een Alpina kleurtje !!!
audirs3 zegt
Ik ben dat gezeur over de nieuwe BMW neuzen een beetje zat. Mensen zonder enig historisch besef. Kijk eens naar voor-oorlogse BMW’s, die hadden pas hoge en smalle neuzen… Ik snap dat ze het nu ietsjes breder maken dan toen zodat het kenteken er in past, net als bij de Audi grille.
drdre1 zegt
En toen zat ik ook al te kiften op die lelijke neus van ze! Vroeger! Toen Autoblog nog gewoon Autoblok heette en artikelen nog geëtst op houten blokken werden bezorgd op ’n postvarken! Dát is pas historisch besef! En fin: prima om design-kenmerken uit de historie van je merk te laten terugkeren, maar dan moet ’t wel werken. Dit werkt, naar mijn idee, niet.
kniesoor zegt
😂
CeeGee zegt
Bijzonder is hij wel. Bijzonder lelijk!
chabar zegt
Doet me denken aan angel birds.
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0891/8314/products/Angry_Birds_Pig__4d6e842f6426c_grande.png?v=1459053955
AudiRS zegt
Knap werk BMW. Nog lelijker!