Shelby heeft de supercharger van de Shelby GT350 afgesloopt. Daarmee zakt niet alleen het vermogen maar ook de prijs.
De Shelby GT350 was namelijk nogal duur. De Mustang zonder ombouw kost ongeveer 30.000 dollar maar de conversie van Shelby prikte daar nog eens een kleine 34.000 dollar bij op. De conversie is dus duurder dan de auto. Shelby laat weten dat ze nu de supercharger eraf slopen om goedkeuring te krijgen voor de SCCA raceklasse maar waarschijnlijk is het ook een manier om de boel financieel iets aantrekkelijker te maken voor potentiële klanten.
Niet alleen de supercharger verdwijnt, het is nu ook mogelijk om een automaat te bestellen in plaats van een handgeschakelde zesbak. Zonder de turbo levert de GT350 overigens alsnog een fijne 412 pk (in plaats van 500) en het scheelt je 7000 dollar. Wat je nog wel krijgt? Een door Shelby verfijnd Ford Racing onderstel, betere remmerij van Baer, een Borla uitlaatsysteem en speciale Goodyear banden. Het pakketje zonder turbo kost $26.995 en wil je de supercharger er wel bij dan betaal je gewoon $33.995. Maar dan heb je wel een heerlijke Amerikaan.
Turbo != supercharger :)
Inderdaad zeg :D
Er staan volgens mij 2 fouten in:
‘De Shelby GT350 was namelijk nogal duur.’ moet zijn:
De Shelby GT500 was namelijk nogal duur.
en
‘een fijne 412 pk (in plaats van 500)’ moet zijn:
een fijne 412 pk (in plaats van 540)
Zo, zeurmodus uit-> Nog steeds moddervet, ondanks het ontbreken van de sc!
@Fova: Beter je feiten checken vriend. De GT350 was gepresenteerd met supercharger en zou 500 pk krijgen. En werd te duur bevonden.
De GT350 is een door Shelby American aangepakte Mustang GT, de GT500 wordt door Ford gebouwd.
@Wessee:
Dus een Shelby-Mustang wordt door én Ford én Shelby zelf gemaakt en het zijn beide verschillende modellen? :S Verwarrend!
@Fova: Nee: Een Shelby GT500 wordt door Ford (SVT) gebouwd in de Ford fabriek in Flat Rock, MI. De Shelby GT350 is in de basis een gewone Mustang GT en wordt getuned, gestyled, kortom aangepakt bij Shelby American in Vegas, waarna je GT dus veranderd in GT350.
Oh er klopt nog meer niet gt350 moet zijn gt500 in titel en 1e alinea
maar waarom zou je dan die achter-raampjes dichtplakken ??
heb dat fenomeen nooit begrepen ..
@lincoln: omdat dat er gewoon keigaaf uitziet :D
@Thijsj:
+1 omdat je comment super vrolijk is ..
-1 omdat je zwaar ongelijk hebt ..
@lincoln:
shelby sloopte toch de achterbank er uit zo dat hij lichter zou zijn en om plaats te maken voor een rollcage en dit werd niet gedaan bij de originele 350 maar vanaf 67 werd de GT500 geintroduceert met een 427 motor om dat die motor veel te groot was voor de kleine mustang moesten ze plaats maken door onderandere de airco te verwijderen om dit te compenseren werd er een luchthapper geplaatst om “airflow” te hebben en dit deden ze ook bij de GT350 gewoon om dat het vet is ;) ook al had die wel arico
en vette car maar hij blijft maar een flauw afkooksel van het origineel bijna in alle opzichten zou ik toch dit verkiezen :D
@six-trey: Lijkt me idd niet echt zo’n moeilijke keuze…;)
@lincoln: bij deze heb je wel gelijk. Zo helemaal dicht vind ik het ook niks. Een lekkere 5.0 GT met van die roostertjes op de achterruitjes vind ik dan wel weer cool en lekker retro. ;)
word trouwens helemaal onpasselijk van die drukke foto,s ..
tis ineens een onaantrekkelijk ding ..
sorry, zo leuk als ik de Mustang (de nieuwe 5.0) vind… dit is niet mijn ding… wat een wild spoilerhok joh. Een american ricer…..
De aanpassingen aan het onderstel zou ik denk ik liever door Roush laten doen…. beter? Zou goed kunnen, goedkoper is het ook geloof ik.
De verschillende 2011 Roush Mustangs video
Alleen geen powerupgrades?
http://www.youtube.com/watch?v=GuIm196BqTg
@w0o0dy: Oh jawel ;) Moet je ff op de Roush website kijken, daar staat al het lekkers.
Loooool 410pk voor slechts $26k… Doe mij er maar 2 of 3 van xD Voor zo’n prikprijsje… nadeel is wel dat het Amerikaans is dus werkt het niet zo verfijnd als een Duitser maar voor die prijs kan je niet sukkelen.
Het blijft echt een verschrikkelijke auto om te zien zeg.. Maarja only in America!
Nee die spoilers zijn idd overdone.
Maar die achterlichten met die zwarte omlijsting daarintegen, die zijn wel heerlijk en maken de achterkant toch meer acceptabel ivm de standaard versie. :)
En de kofferbakspoiler is ook OK.
Ik zou toch liever een standaard Shelby GT500 hebben. Dit is mi. toch een beetje té veel van het goede.
Turbo, supercharger, is niet ’t zelfde, he. Make up your mind.
Deze is echt zoveel mooier dan de GT500.
Jeetje das toch geen geld zeg..Mijn Corsa is nog duurder!!!!! Ruilen anyone?
valt er dan niemand de beroerde afwerking van de 3 metertjes op de A-stijl op? voor 27 of 34 duizend dollar verwacht ik toch wel dat ze het even netjes wegwerken.
Nu is er gewoon een balkje plastic met 3 uitsparingen op de originele bekleding geschroefd, en het past verdorie niet eens fatsoenlijk, kijk maar eens naar de naad aan de bovenkant, die varieert nogal in dikte..
en tja, al die spoiler meuk, van mij had het ook niet gehoeven, maar het publiek zal het wel willen..
Nou. pak ‘m beet < €50.000,- voor 412pk is best goedkoop vind ik hoor.
@Mr. V8
Helaas leven we in Nederland..
–
@2007 Corsa 1.3 CDTI
Die getallen daar moeten wel bij het standaardbedrag van de Mustang worden opgeteld. Dus 30 000 + 33995(met turbo) = 63995 Dollar
Laten we hopen dat je niet zo’n bedrag voor je corsa hebt betaald.
en los daarvan,
wat staat er nu in de gallery? moet dat de auto met of zonder supercharger zijn? want volgens mij zie ik wel een (prominent) aanwezige supercharger zitten..
autoblog, duidelijkheid op de vrijdagochtend!! :)
Mag ik er dan een met gewoon de zijruitjes erin? Dat scheelt dan misschien 2 of 3 kilo maar ziet er wel veel mooier uit. En je kunt dan gewoon de fietsers op het fietspad zien als je rechtsaf slaat, ook wel handig…
Wel handig, zon metertje voor de boost op de A-stijl en vervolgens geen drukvulling meer hebben :D.
Zullen wel de foto’s zijn van de auto met supercharger…
mmhmm wat is het toch een lekkere auto die mustang, heb van de week in een mustang gt van 2007 meegereden en oooo wat ging dat lekker, filmpjes komen nog op autojunk!!
@jamesBROWN
u programmeert?
C++ of aanverwanten?
OT
Ik ben het eens met six trey. De oude is veeeeeel vetter. al zou ik tegen deze ook geen nee zeggen
ford roeleerd
Zou goed de concurrentie kunnen aangaan met de New Camaro en de Challenger.
Ik word gek van al die shelbys
Ik vind deze er wat raar uitzien… Die velgen vind ik ook niet zo mooi.. Zo’n gt500 is toch wat mooier ;)
Ik vind de gt500 mooier van vorm, in deze setting vind ik de gt 350 niet mooi met al die spoilers en rare verhoudingen!
[nerdmodus]
@timberleek: hoe leid jij dáár al uit af dat JB C++ zou programmeren? er zijn echt honderden talen waarin dat op die manier gaat.
[/nerdmodus]