• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mag het ietsje minder zijn? Shelby GT350 zonder turbo

Auteur: CasperH, gepost 6 mei 2010 om 21:59 – 38 Reacties

Shelby Mustang GT350
Shelby heeft de supercharger van de Shelby GT350 afgesloopt. Daarmee zakt niet alleen het vermogen maar ook de prijs.

De Shelby GT350 was namelijk nogal duur. De Mustang zonder ombouw kost ongeveer 30.000 dollar maar de conversie van Shelby prikte daar nog eens een kleine 34.000 dollar bij op. De conversie is dus duurder dan de auto. Shelby laat weten dat ze nu de supercharger eraf slopen om goedkeuring te krijgen voor de SCCA raceklasse maar waarschijnlijk is het ook een manier om de boel financieel iets aantrekkelijker te maken voor potentiële klanten.

Niet alleen de supercharger verdwijnt, het is nu ook mogelijk om een automaat te bestellen in plaats van een handgeschakelde zesbak. Zonder de turbo levert de GT350 overigens alsnog een fijne 412 pk (in plaats van 500) en het scheelt je 7000 dollar. Wat je nog wel krijgt? Een door Shelby verfijnd Ford Racing onderstel, betere remmerij van Baer, een Borla uitlaatsysteem en speciale Goodyear banden. Het pakketje zonder turbo kost $26.995 en wil je de supercharger er wel bij dan betaal je gewoon $33.995. Maar dan heb je wel een heerlijke Amerikaan.

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
    Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, gt350, mustang, shelby

Vorig bericht: « Giugiaro Quaranta ingezet als taxi in Rome
Volgend bericht: Verbruik van 1 op 4414? Het kan! »

Lees Interacties

Reacties

  1. jamesBROWN zegt

    6 mei 2010 om 22:00

    Turbo != supercharger :)

    Login om te reageren
  2. FelixF zegt

    6 mei 2010 om 22:05

    Inderdaad zeg :D

    Login om te reageren
  3. Fova zegt

    6 mei 2010 om 22:07

    Er staan volgens mij 2 fouten in:
    ‘De Shelby GT350 was namelijk nogal duur.’ moet zijn:
    De Shelby GT500 was namelijk nogal duur.

    en

    ‘een fijne 412 pk (in plaats van 500)’ moet zijn:
    een fijne 412 pk (in plaats van 540)

    Zo, zeurmodus uit-> Nog steeds moddervet, ondanks het ontbreken van de sc!

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      6 mei 2010 om 22:12

      @Fova: Beter je feiten checken vriend. De GT350 was gepresenteerd met supercharger en zou 500 pk krijgen. En werd te duur bevonden.

      De GT350 is een door Shelby American aangepakte Mustang GT, de GT500 wordt door Ford gebouwd.

      Login om te reageren
      • Fova zegt

        6 mei 2010 om 22:15

        @Wessee:
        Dus een Shelby-Mustang wordt door én Ford én Shelby zelf gemaakt en het zijn beide verschillende modellen? :S Verwarrend!

        Login om te reageren
        • Wessee zegt

          6 mei 2010 om 22:20

          @Fova: Nee: Een Shelby GT500 wordt door Ford (SVT) gebouwd in de Ford fabriek in Flat Rock, MI. De Shelby GT350 is in de basis een gewone Mustang GT en wordt getuned, gestyled, kortom aangepakt bij Shelby American in Vegas, waarna je GT dus veranderd in GT350.

          Login om te reageren
  4. Fova zegt

    6 mei 2010 om 22:08

    Oh er klopt nog meer niet gt350 moet zijn gt500 in titel en 1e alinea

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    6 mei 2010 om 22:09

    maar waarom zou je dan die achter-raampjes dichtplakken ??
    heb dat fenomeen nooit begrepen ..

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      6 mei 2010 om 22:14

      @lincoln: omdat dat er gewoon keigaaf uitziet :D

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 mei 2010 om 22:17

        @Thijsj:
        +1 omdat je comment super vrolijk is ..
        -1 omdat je zwaar ongelijk hebt ..

        Login om te reageren
    • six-trey zegt

      6 mei 2010 om 23:06

      @lincoln:
      shelby sloopte toch de achterbank er uit zo dat hij lichter zou zijn en om plaats te maken voor een rollcage en dit werd niet gedaan bij de originele 350 maar vanaf 67 werd de GT500 geintroduceert met een 427 motor om dat die motor veel te groot was voor de kleine mustang moesten ze plaats maken door onderandere de airco te verwijderen om dit te compenseren werd er een luchthapper geplaatst om “airflow” te hebben en dit deden ze ook bij de GT350 gewoon om dat het vet is ;) ook al had die wel arico

      en vette car maar hij blijft maar een flauw afkooksel van het origineel bijna in alle opzichten zou ik toch dit verkiezen :D

      Login om te reageren
      • Wessee zegt

        6 mei 2010 om 23:11

        @six-trey: Lijkt me idd niet echt zo’n moeilijke keuze…;)

        Login om te reageren
  6. Wessee zegt

    6 mei 2010 om 22:15

    @lincoln: bij deze heb je wel gelijk. Zo helemaal dicht vind ik het ook niks. Een lekkere 5.0 GT met van die roostertjes op de achterruitjes vind ik dan wel weer cool en lekker retro. ;)

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    6 mei 2010 om 22:19

    word trouwens helemaal onpasselijk van die drukke foto,s ..
    tis ineens een onaantrekkelijk ding ..

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    6 mei 2010 om 22:27

    sorry, zo leuk als ik de Mustang (de nieuwe 5.0) vind… dit is niet mijn ding… wat een wild spoilerhok joh. Een american ricer…..

    De aanpassingen aan het onderstel zou ik denk ik liever door Roush laten doen…. beter? Zou goed kunnen, goedkoper is het ook geloof ik.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    6 mei 2010 om 22:33

    De verschillende 2011 Roush Mustangs video

    Alleen geen powerupgrades?
    http://www.youtube.com/watch?v=GuIm196BqTg

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      6 mei 2010 om 22:39

      @w0o0dy: Oh jawel ;) Moet je ff op de Roush website kijken, daar staat al het lekkers.

      Login om te reageren
  10. xilver zegt

    6 mei 2010 om 22:53

    Loooool 410pk voor slechts $26k… Doe mij er maar 2 of 3 van xD Voor zo’n prikprijsje… nadeel is wel dat het Amerikaans is dus werkt het niet zo verfijnd als een Duitser maar voor die prijs kan je niet sukkelen.

    Login om te reageren
  11. EdGaR zegt

    6 mei 2010 om 23:04

    Het blijft echt een verschrikkelijke auto om te zien zeg.. Maarja only in America!

    Login om te reageren
  12. Rob USA zegt

    6 mei 2010 om 23:48

    Nee die spoilers zijn idd overdone.
    Maar die achterlichten met die zwarte omlijsting daarintegen, die zijn wel heerlijk en maken de achterkant toch meer acceptabel ivm de standaard versie. :)
    En de kofferbakspoiler is ook OK.

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    7 mei 2010 om 00:02

    Ik zou toch liever een standaard Shelby GT500 hebben. Dit is mi. toch een beetje té veel van het goede.

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    7 mei 2010 om 00:08

    Turbo, supercharger, is niet ’t zelfde, he. Make up your mind.

    Login om te reageren
  15. Ramon zegt

    7 mei 2010 om 00:10

    Deze is echt zoveel mooier dan de GT500.

    Login om te reageren
  16. 2007 Corsa 1.3 CDTI zegt

    7 mei 2010 om 09:17

    Jeetje das toch geen geld zeg..Mijn Corsa is nog duurder!!!!! Ruilen anyone?

    Login om te reageren
  17. bakkerst zegt

    7 mei 2010 om 09:23

    valt er dan niemand de beroerde afwerking van de 3 metertjes op de A-stijl op? voor 27 of 34 duizend dollar verwacht ik toch wel dat ze het even netjes wegwerken.
    Nu is er gewoon een balkje plastic met 3 uitsparingen op de originele bekleding geschroefd, en het past verdorie niet eens fatsoenlijk, kijk maar eens naar de naad aan de bovenkant, die varieert nogal in dikte..

    en tja, al die spoiler meuk, van mij had het ook niet gehoeven, maar het publiek zal het wel willen..

    Login om te reageren
  18. Mr. V8 zegt

    7 mei 2010 om 09:23

    Nou. pak ‘m beet < €50.000,- voor 412pk is best goedkoop vind ik hoor.

    Login om te reageren
    • TG zegt

      7 mei 2010 om 14:48

      @Mr. V8
      Helaas leven we in Nederland..
      –
      @2007 Corsa 1.3 CDTI
      Die getallen daar moeten wel bij het standaardbedrag van de Mustang worden opgeteld. Dus 30 000 + 33995(met turbo) = 63995 Dollar
      Laten we hopen dat je niet zo’n bedrag voor je corsa hebt betaald.

      Login om te reageren
  19. bakkerst zegt

    7 mei 2010 om 09:25

    en los daarvan,
    wat staat er nu in de gallery? moet dat de auto met of zonder supercharger zijn? want volgens mij zie ik wel een (prominent) aanwezige supercharger zitten..

    autoblog, duidelijkheid op de vrijdagochtend!! :)

    Login om te reageren
  20. Potver7 zegt

    7 mei 2010 om 09:36

    Mag ik er dan een met gewoon de zijruitjes erin? Dat scheelt dan misschien 2 of 3 kilo maar ziet er wel veel mooier uit. En je kunt dan gewoon de fietsers op het fietspad zien als je rechtsaf slaat, ook wel handig…

    Login om te reageren
  21. Bart zegt

    7 mei 2010 om 10:02

    Wel handig, zon metertje voor de boost op de A-stijl en vervolgens geen drukvulling meer hebben :D.

    Zullen wel de foto’s zijn van de auto met supercharger…

    Login om te reageren
  22. spykerboy zegt

    7 mei 2010 om 11:39

    mmhmm wat is het toch een lekkere auto die mustang, heb van de week in een mustang gt van 2007 meegereden en oooo wat ging dat lekker, filmpjes komen nog op autojunk!!

    Login om te reageren
  23. timberleek zegt

    7 mei 2010 om 12:36

    @jamesBROWN

    u programmeert?
    C++ of aanverwanten?

    OT
    Ik ben het eens met six trey. De oude is veeeeeel vetter. al zou ik tegen deze ook geen nee zeggen

    Login om te reageren
  24. jurgen zegt

    7 mei 2010 om 13:21

    ford roeleerd

    Login om te reageren
  25. Benz.. zegt

    7 mei 2010 om 14:38

    Zou goed de concurrentie kunnen aangaan met de New Camaro en de Challenger.

    Login om te reageren
  26. R8 zegt

    7 mei 2010 om 19:55

    Ik word gek van al die shelbys

    Login om te reageren
  27. Dimglor zegt

    7 mei 2010 om 20:05

    Ik vind deze er wat raar uitzien… Die velgen vind ik ook niet zo mooi.. Zo’n gt500 is toch wat mooier ;)

    Login om te reageren
  28. phantom zegt

    7 mei 2010 om 20:11

    Ik vind de gt500 mooier van vorm, in deze setting vind ik de gt 350 niet mooi met al die spoilers en rare verhoudingen!

    Login om te reageren
  29. R77 zegt

    7 mei 2010 om 20:38

    [nerdmodus]

    @timberleek: hoe leid jij dáár al uit af dat JB C++ zou programmeren? er zijn echt honderden talen waarin dat op die manier gaat.

    [/nerdmodus]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North