• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Man bouwt zelf Lamborghini Countach

Auteur: Wouter, gepost 22 oktober 2008 om 11:06 – 66 Reacties

Zelfbouw Lamborghini Countach


Ongeveer 17 jaar geleden keek Ken Imhoff naar de film Canonball Run. Hij was daarbij zo onder de indruk van de Countach die in de film te zien was, dat hij er een wilde hebben. Maar kopen is ook zo saai, dus bouwde hij er zelf een.

Vergis je niet, dit is geen Fiero-based replica die er niet uitziet en dito stuurde. Ken pakte het bijzonder grondig aan en nam maar liefst 10 jaar de tijd om zijn project af te ronden. Hij ontwierp en laste een eigen spaceframe en klopte met de hand de aluminium carrosserie-panelen op maat. Daarvoor gebruikte hij houten pasvormen die bijzonder nauwkeurig vorm waren gegeven. Voor de aandrijving gebruikt Ken een dikke V8 die gekoppeld is aan een vijftraps handbak. Ken bouwde de Countach in de kelder, waarbij er wel een probleem was om de auto eruit te krijgen. Hoe hij dat oploste kun je hier beneden lezen.

Voor dat hij met het project startte was Ken zich er al van bewust dat de auto niet op een makkelijke manier uit de kelder zou kunnen worden gehaald. Uiteindelijk heeft hij een aannemer ingehuurd die een muur eruitsloeg en de Countach via een aarden helling naar de straat trok.

Voor de liefhebbers is er nog een video op autojunk waarop te zien is hoe de Countach wordt gestart, terwijl deze nog in de kelder staat.

A little history on the car.
100% hand crafted Countach out of aluminum and a space tube frame. All aluminum body formed on a wooden buck using an English wheel. My own design space frame with Corvette hubs and custom A-arms. Mated to a ZF-25 5 speed. S.S. 180 degree headers GT40 design “bundle of snakes” Boss 351 bored stroked to 377 515hp 48 IDA Webbers. One off TransAm BBS rim shells to my own center section wheels. Custom brake package to fit 16″ wheels. Fuel cell, twin aluminum sprint car (Howe) radiators. All aluminum interior with leather dash, Momo seats and 5 point harness, on board halon fire bottle. quick release steering wheel. Low to the ground at 2700 lbs. 100% body correct by using a real Countach to measure from. Over 10 years in the making.

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen
    Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen [video]
  • Te veil: Lamborghini Countach als peperduur bouwpakket
  • Lamborghini Countach nu al een iconische 'poster car'
  • De enige echte Lamborghini Countach is terug

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

countach, Lamborghini, replica

Vorig bericht: « Ferrari California GT foto-topic
Volgend bericht: Autoverkopen nog steeds in de plus »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gark zegt

    22 oktober 2008 om 11:08

    nog geen eens zo heel slecht gedaan:P

    Login om te reageren
  2. thijs zegt

    22 oktober 2008 om 11:09

    Wat een mooi projectje van die man! Zou hij toen die begon trouwens niet gedacht hebben dat die der nog weer uit zou moeten?:P

    Login om te reageren
  3. Venom zegt

    22 oktober 2008 om 11:12

    damn, dit zijn nog eens mooie projecten man. knap gedaan

    Login om te reageren
  4. LJ zegt

    22 oktober 2008 om 11:13

    ziet er erg goed uit:O en klinkt ook heel erg goed;-)

    Login om te reageren
  5. JzAero zegt

    22 oktober 2008 om 11:13

    Respect, dit zijn nog eens mensen !

    Login om te reageren
  6. kamizaki zegt

    22 oktober 2008 om 11:15

    @thijs

    goed lezen

    “Voor dat hij met het project startte was Ken zich er al van bewust dat de auto niet op een makkelijke manier uit de kelder zou kunnen worden gehaald.”

    Login om te reageren
  7. W!d zegt

    22 oktober 2008 om 11:16

    jammer van de 8-cilinder.. voor de rest.. erg netjes!

    Login om te reageren
  8. Blitz zegt

    22 oktober 2008 om 11:16

    Hij is echt goed gelukt dat ding… MOOI!!!

    Login om te reageren
  9. AVO zegt

    22 oktober 2008 om 11:17

    Zo’n countach zit me toch een potje benauwd als je langer als 1.80m bent, ooit eens zo’n dingen gereden.

    1 tip, smalle sportschoentjes aantrekken. ;)

    Login om te reageren
  10. Ferhan zegt

    22 oktober 2008 om 11:17

    Prachtig, dit toont nog eens passie.
    Tenminste geen kant en klare kit van plastic en fiberglass.

    Onbetaalbare morele waarde zal die auto hebben.

    Login om te reageren
  11. Mathijs zegt

    22 oktober 2008 om 11:19

    als hij 10 jaar had gespaard dan had hij een originele kunnen kopen,
    nee meneer gaat 10 jaar klooien in de kelder (gezellig voor de familie)

    wat kost zo’n Countach tegenwoordig nog?

    ach hij heeft iig geen italiaanse rommel.
    (toen was t toch echt wel onbetrouwbare rommel…)

    Login om te reageren
  12. Bramzel zegt

    22 oktober 2008 om 11:20

    Die uitlaten zijn gewoon kunst op zich, echt heel gaaf om te zien dit.

    Login om te reageren
  13. sars zegt

    22 oktober 2008 om 11:20

    Idd jammer van die V8, daar hoort italiaans bloed in, geen American Muscle…
    Verder heel mooi gedaan, schitterende kleur ! RESPECT!

    Login om te reageren
  14. Harry zegt

    22 oktober 2008 om 11:21

    Erg fraai gedaan, maar waarom geen LP400 zonder al die tupperware? En hoe is het met zn huwlijk?

    Login om te reageren
  15. Ralph zegt

    22 oktober 2008 om 11:25

    In zijn geval had ik wel geen replica maar een heel eigen sportwagen gebouwd…

    Login om te reageren
  16. 330ci zegt

    22 oktober 2008 om 11:32

    En dan nu de auto laten keuren, en crashtest af laten leggen

    Login om te reageren
  17. TBK zegt

    22 oktober 2008 om 11:34

    Knap werk, zeker en vast. En dan nog een Countach, kan niet beter. Wel jammer van de V8 though, maar goed, gezien de prijs van een Lambo-V12 niet zo gek natuurlijk.

    Login om te reageren
  18. hubert zegt

    22 oktober 2008 om 11:46

    @Mathijs,

    natuurlijk had hij kunnen sparen.

    Maar het is gewoon veel gaver om zelf eens je handen uit de mouwen te steken en gewoon niet nadenken maar doen!
    En hij heeft waarschijnlijk 10 jaar lang genoten in z’n kelder.

    Diepe buiging voor dit initiatief.

    Login om te reageren
  19. evo zegt

    22 oktober 2008 om 11:48

    @Harry;

    Misschien heeft Ken een uitermate gezond huwelijk en duurde het project daarom zo lang…

    Login om te reageren
  20. DAT zegt

    22 oktober 2008 om 11:54

    @hubert Jippie-jaja-jippie-jippie-jee

    Login om te reageren
  21. Niels zegt

    22 oktober 2008 om 12:01

    Ben benieuwd wat de RDW er van zou maken als je hem hier op kenteken krijgt :D.

    Wel een supermooi project, in die zin kan ik me alleen maar aansluiten bij wat al gezegd is.

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    22 oktober 2008 om 12:04

    Mooie hobby. Maar waarschijnlijk ook wel vrij duur. Misschien zelfs duurder dan er gewoon een te kopen tweedhands.

    Login om te reageren
  23. Tombnolz zegt

    22 oktober 2008 om 12:06

    Ken heeft het heel grondig aangepakt, uiterlijk quasi perfect, maar de uitlaten zitten toch echt wel op de verkeerde plaats.

    Maar zoals steeds: daar zit ie nu, na 10 jaar, met zijn dikke nepperd! Bah, replica’s zijn toch echt niets.

    Login om te reageren
  24. JanJansen zegt

    22 oktober 2008 om 12:08

    Wat wordt ik hier vrolijk van! Mensen die hun dromen gewoon waarmaken met zulke eenvoudige middelen. Dit is niet door iemand gemaakt van de MTV-generatie die zich na 5 minuten verveelt en doorzapt.

    Die body van aluminium is gewoon een kunst.
    Ik stel me zo voor dat Maarten de Bruijn ook zo is begonnen met zijn eerste Spyker/Silvestris. Maar wie kan me daar meer over vertellen?

    Login om te reageren
  25. willeM zegt

    22 oktober 2008 om 12:10

    En staat Lambo dat toe, dat er op een niet-Lambo hun typeplaatjes staan en de vormgeving gejat is ?

    Knappe hobby hoor,daar niet van.

    Login om te reageren
  26. Emile_Benz zegt

    22 oktober 2008 om 12:17

    :idea: …ik ga ’n 300 SL Gullwing nabouwen…

    Login om te reageren
  27. Klassiekerrally zegt

    22 oktober 2008 om 12:20

    Knap gemaakt. Hij mist alleen vier cilinders…

    Login om te reageren
  28. BMW Driver zegt

    22 oktober 2008 om 12:22

    RESPECT!!!!!

    Login om te reageren
  29. Mathijs zegt

    22 oktober 2008 om 12:38

    @ Hubert:

    hij had ook 10 jaar lang leuke dingen met z’n kids kunnen doen en lekker kunnen werken.
    dan had hij wellicht een nieuwe kunnen kopen..

    en handen uit de mouwen steken gaaf? sommige dingen moet je niet zelf willen doen, daar heb je mensen voor..

    met het geld dat hij heeft uitgegeven had hij het ook echt wel goed kunnen doen :

    http://www.lamborghinioc.com/index.cfm?pg=inventory_gallery&po=1&id=562

    Login om te reageren
  30. peterv zegt

    22 oktober 2008 om 12:39

    100% respect voor de man

    Login om te reageren
  31. (db) zegt

    22 oktober 2008 om 12:54

    ’s Mans websaait: http://www.kiengineering.com

    Login om te reageren
  32. dick zegt

    22 oktober 2008 om 13:00

    uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,

    Als hij deze niet 1,2,3 uit de kelder heeft gekregen: hoe heeft ie ‘em gespoten?????

    Login om te reageren
  33. jpoers zegt

    22 oktober 2008 om 13:10

    @ dick,

    wat dacht je van losse panelen afzonderlijk spuiten ???

    Login om te reageren
  34. Martin zegt

    22 oktober 2008 om 13:13

    Respect

    Login om te reageren
  35. Laurens zegt

    22 oktober 2008 om 13:38

    Ben benieuwd wat die vader doet als dat jochie later een keer die auto dubbelvouwt om een lantaarnpaal ofzo..

    Login om te reageren
  36. Lampuhkap zegt

    22 oktober 2008 om 13:46

    motor loopt op boost zo klinkt t ?

    Login om te reageren
  37. Wat_een_gezeik zegt

    22 oktober 2008 om 14:04

    RESPECT!!!

    Login om te reageren
  38. Didi zegt

    22 oktober 2008 om 14:09

    Vakman !!!

    Login om te reageren
  39. rene zegt

    22 oktober 2008 om 14:18

    een dikke 10 krijgt ie van mij zeker om zo iets gewoon te bouwen echt super gaaf

    Login om te reageren
  40. C70T5 zegt

    22 oktober 2008 om 14:37

    durf te wedden dat ie kwalitatief beter in elkaar zit dan een echte countach

    Login om te reageren
  41. edgar zegt

    22 oktober 2008 om 15:15

    1 Woord: RESPECT!
    Die kerel moet echt oneindig lang geduld hebben gehad hé

    Login om te reageren
  42. mike zegt

    22 oktober 2008 om 15:16

    die kerel kan er echt wat van! en d emotor ziet er ook wel vet uit! mss idd MAAR een v8, had ik MAAR een v8 ^^

    @ mathys
    10 jaar klooien? is pas ene hobby!! in d eplaats van modelwagentjes t ebouwen een echte waar die nog jare plezier aan kan hebben…
    mag gerust naast een echte lambo staan van my! meer respect voor die man toch…

    Login om te reageren
  43. BmwMPower (voorheen M Freak!!) zegt

    22 oktober 2008 om 15:31

    Prachtige replica!
    Die velgen en kleur doen ’t ‘em!

    Login om te reageren
  44. Thijs zegt

    22 oktober 2008 om 15:42

    Het wordt wel vliegen happen als ik het zo bekijk op de laatste foto’s. Dat maakt het niet minder knap overigens.

    Login om te reageren
  45. Stephan Tast zegt

    22 oktober 2008 om 15:47

    Waanzinnig mooi gedaan, maar dito triest voor z’n dochtertjes.

    Login om te reageren
  46. Hubert zegt

    22 oktober 2008 om 16:15

    @Mathijs,

    ik merk dat jij waarschijnlijk nog nooit iets gedaan hebt waar je trots op kunt zijn.
    Het is de truuk om niet overal een mannetje voor in te schakelen, maar daadwerkelijk eens iets zelf creëren.
    Ik kan het je aanraden, het geeft veel voldoening. Het resultaat mag dan niet op het niveau van de echte pro’s zijn, maar het geeft wel een kick om in je eigen creatie rond te rijden.

    Login om te reageren
  47. 3301 zegt

    22 oktober 2008 om 16:19

    heeft ie nou geen voorruit?

    Login om te reageren
  48. M-lover zegt

    22 oktober 2008 om 16:38

    …want wat je zelf doet, doe je beter ;) ieder zijn hobby, mooi resultaat!

    Login om te reageren
  49. Hubert zegt

    22 oktober 2008 om 17:03

    @3301,

    Als hij niet goed heeft gemeten en de geometrie van de rand van de voorruit niet overeenkomt met het origineel, zal hij waarschijnlijk toch een custom made ruit moeten bestellen.
    En dit kan dan wel eens het duurste onderdeel van zijn hele project zijn. Vooral als hij voor tempered glas kiest (moet waarschijnlijk voor een goedkeuring). En gelamineerd (zoals normale voorruiten) is helemaal onbetaalbaar.

    Login om te reageren
  50. Tom E36 zegt

    22 oktober 2008 om 17:37

    woooow

    en die lijkt ook vet veel om het origineel

    alleen het interieur maar ja,wat een prestatie :shock: :shock:

    Login om te reageren
  51. LP640 zegt

    22 oktober 2008 om 17:42

    Wow inderdaad Respect!

    @C70T5
    Oke wed dan met mij! :P

    Login om te reageren
  52. Bxl zegt

    22 oktober 2008 om 17:56

    mijn god wat zit iedereen hier nu te wenen van “uh triest voor zijn dochtertjes”
    als je 10jaar de tijd neemt om zo’n project te maken kun je toch met gemak wat tijd voor je kinderen vrij maken!?
    er staat toch niks in het artikel dat hij zijn kinderen gedurende 10jaar verwaarloosd heeft?? :?

    Trouwens erg mooi gedaan!! maar ik weet niet of ik zou kunnen leven met de gedachte dat het nog altijd geen “echte” countach is…

    Login om te reageren
  53. lincoln zegt

    22 oktober 2008 om 17:59

    @Wouter .. “kopen is ook zo saai” .. reactie van de week voor jezelf .. you rule ..

    @LP640 .. en wed jij dan maar weer met mij ..

    Login om te reageren
  54. OVNH zegt

    22 oktober 2008 om 18:13

    Ik zie hem al lopen met dat V8 blok langs de keldertrap :lol:

    Login om te reageren
  55. The Honda Spirit zegt

    22 oktober 2008 om 18:24

    lintje die man ! wil ik ook.

    Login om te reageren
  56. bert zegt

    22 oktober 2008 om 19:09

    ik vind dat ie het keurig heeft gedaan een compliment

    zie je niet vaak dat mensen een auto zo met de hand kunnen maken.

    Login om te reageren
  57. Een betere ontwerper zegt

    22 oktober 2008 om 19:17

    Die spyker silvestris was toch in de achtertuin gebouwd?

    Dit zijn projecten die dan weer een lach op mijn gezicht brengen naast al die mislukte auto’s. Knap gedaan, petje af voor die man.

    Login om te reageren
  58. PATRON zegt

    22 oktober 2008 om 19:51

    wat een bruut geluid! respect voor deze man..

    Login om te reageren
  59. Mean Green zegt

    22 oktober 2008 om 22:23

    Een mooi staaltje vakmanschap, en in de VS zal een kenteken ook geen probleem zijn denk ik. Maar het geluid, dat kan toch niet op tegen the real thing: http://www.autojunk.nl/clips/view/147112?relevant-video

    Login om te reageren
  60. Rick dos zegt

    22 oktober 2008 om 22:23

    Tandjes man! Diep respectie voor deze heerschap! Béétje jammer van die V8 maar dat mag de pret niet drukken. En ik kan heel goed begrijpen dat ie verliefd is geworden op deze auto na het zien van cannonball! Ik was ook opslag verliefd na het zien van die vier bergen in die auto…

    En voor de mensen die zeuren over het “10 jaar klooien in de kelder” en dat dat zielig is voor z’n familie….

    Nee, de hele dag achter je compu zitten is lekker sociaal, productief en/of constructief….

    Login om te reageren
  61. zondagsrijder zegt

    23 oktober 2008 om 00:33

    Nog meer zelfbouwmadness:
    http://nl.youtube.com/watch?v=0xe1LL1IC7Y
    (..deze ga ik nog vaker posten, vind dat iedereen m gezien moet hebben, alvast excuus).

    Login om te reageren
  62. Zoef zegt

    23 oktober 2008 om 08:55

    Deze kan ie verkopen voor een bedrag waar hij makkelijk een of meerdere echte countaches mee kan kopen me dunkt.

    Login om te reageren
  63. Humanspectrum zegt

    23 oktober 2008 om 12:24

    Leuk stukje, mooie foto’s en een prachtig staaltje werk die auto, maareh van een “vijftraps handbak” heb ik nog nooit gehoord…

    Login om te reageren
  64. TJ zegt

    23 oktober 2008 om 15:04

    Een V8 van nu met meer vermogen dan de V12 van toen…

    Login om te reageren
  65. guzmann zegt

    24 oktober 2008 om 01:21

    Help….mijn man heeft een hobby…

    Login om te reageren
  66. W. Follender Grossfeld zegt

    4 januari 2009 om 15:33

    Grondig

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North