Man met grote wenkbrauwen neemt Type R in ontvangst

Auteur: , 59 Reacties

Hoewel de klanten nog even moeten wachten op hun exemplaren, geniet scheurmuis Fernando Alonso het recht één van de eerste ontvangers van de Civic Type-R te zijn.

Voordat Fernando dit weekend naar Spa toog (om niet onverdienstelijk te rijden), maakte hij nog even een ommetje om bij het Europese Honda-kantoor in Duitsland met een nieuwe Civic Type R op de plaat te gaan.

Stiekem wacht de Spanjaard met iets meer ongeduld op de nieuwe NSX, maar het ding schijnt (alweer) zes maanden vertraagd te zijn, zo horen we in de wandelgangen, dus voorlopig moet hij het met de 310 pk sterke Civic doen. Ook geen straf.

De Type R van teammaatje Jenson Button komt iets later, hij schijnt er eerst kogelwerend glas in te laten zetten. Zou ik ook doen, als boeven het zo op me voorzien hadden.



59 reacties

Wat een lelijke auto
@jesse026carman: hij is super vet heb hem gezien afgelopen weekend in SPA…En echt niet lelijk.
@jesse026carman: dat je maar nooit kinderen mag krijgen.
Blijkbaar de eerste Honda motor waar Alonso blij mee is.
@n54coupe: haha grappenmaker…
Ziet er erg strak uit, goed werk van Honda!
Wat een gave sponsordeal. En de Civic is me toch wel een partijtje dik o.0
Wat moet ik er van zeggen? … Sjonnie
@erreen:
Volgens mij heet hij Fernando.
Heel jammer dat de doorlopende lampen in de spoiler de productieversie niet gehaald heben
@arii: Hoewel een tikje sjonnie was dat inderdaad het enige toffe uiterlijke detail aan de auto, jammer dus dat ze het eraf gehaald hebben inderdaad.
Jenson heeft er al eentje, stuk of 4 keer tegengekomen in spa afgelopen weekend :)
vind hem heerlijk
Hmm ik weet het niet zo goed. Op foto’s ziet de Type R er erg dik uit! Maar toen ik heb op de RAI zag vond ik hem toch wat te overdreven. Overal roostertjes en randjes.. als dat iets minder zou zijn was ie geweldig
Ik denk dat jullie kogel werend bedoelen ipv kogel wereld
Wanneer komt de Type R naar Nederland?
Er stond er laatst 1tje op circuit Assen @casperfcb:
Nou petje af hoor…

Wel een beetje jammer dat Honda volledig van het paadje af is als het gaat om auto-ontwerpen.
In Ferrari rood
Niet echt het uiterlijk waar ik op val. Maar zou deze Type-R graag in ontvangst willen nemen. (10000x beter dan de Paturain Megane RS)
@kennone: Waarom als ik vragen mag? (oprechte interesse)
@pindakoning:
Welkom op AB, als je Franse auto’s bashed ben je helemaal het mannetje.
Ja, ook ik vind het triest en onzinnig maar ik ga niet over de edit “nutteloze bijdrage” knop.
@pindakoning: Slechte ervaring met Renault. Alle luxe die zij te bieden hebben gaat stuk (elektronica). En de weg ligging van de meeste modellen zijn om te janken. Als het regent kan je beter het stuur gewoon thuis laten want veel verschil zit er dan ook niet meer in. Moet wel toe geven dat ze de modellen wat beter ogend hebben gemaakt maar dan nog steeds vind ik ze lelijk!! (Moet je voorstellen de oudere modellen!!)
Ik kan zo nog een compleet boek typen.
Enige plus punt van wat ze ooit gefabriceerd hebben vind ik de R5turbo.
Wat een lulverhaal @kennone:
@kennone: wegligging om te janken..hahaha. De Megane RS heeft een ontzettend goede wegligging!
@kennone: ik heb sinds 2007 vier Renaults in bezit gehad en gereden maar herken me totaal niet in je bewering. Hoeveel heb jij er gehad waar je je stelling op baseert?
@maxhunter: wij hebben thuis het eerste model megane rs gehad. Als het geregend had schoven de voorwielen snel weg als je hard de bocht door wilde gaan. Droog moet ik toe geven dat je wel ver kon gaan. En qua elektronische snufjes waren ze echt bagger. Als of de wagen ooit in de sloot had gelegen.
Ook heb ik bij van Mossel groep gewerkt en bij van den Wouw Mitsubishi. En Renault ruilden wij niet in ivm de hoge kosten die er vaak aankwamen. Echter praat ik wel over het model jaar 2003 tot ongeveer 2008. Hoe de auto’s nu zijn kan ik niet over mee praten.

Ik heb wel wat los gemaakt hier met mijn reacties haha
@kennone: ooit een megane rs of zijn kleine broertje clio RS over het circuit zien stuiven? Volgens mij niet. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat als er 3 bochten in de weg zitten en je met een RS rijd je bijna alles wat duits is weg zal zetten als lompe onderstuurde troep. Nu bash ik liever geen enkel merk maar renault word zwaar onderschat hier in.
@kennone: wat een totale onzin kun jij schrijven zeg.. ik kan met mijn muesli-uitvoering van Renault nog zo hard door bochten dat een e90 3 serie (geen M) niet substantieel bij me weg kan komen op wegligging… (zo gauw het gas erop kan wel)..
@kennone: Paturain da’s passe fijne
@kennone: want? De Megane RS is een goede auto! Super prestaties, perfecte wegligging en een fijne motor.
Zouden ze hier echt dagelijks mee rijden??
@boxergt: Tuurlijk niet … Die bewaren om laten te kunnen verkopen voor veel geld.
Dit soort gasten rijden dagelijks snelle comfortabele wagens en niet een hot hatch met FWD.
Wat een sjonnie-bak zeg…

Meestal is dit het lot wat Honda’s overkomt als ze na 5 – 10 jaar in “verkeerde” handen vallen, maar tegenwoordig rollen ze zo dus de fabriek uit.

Vriendelijk verzoek aan Honda: ga terug naar de wat cleanere looks van bijv. de Integra Type R.
@escort77: Helemaal mee eens! Dit spreekt alleen maar mensen aan die deze auto nog lang niet kunnen betalen…
Fer begrijpt ook dat ie voor zijn 10-tallen miljoenen per jaar af en toe in de camera moet lachen.
Uit interesse zal ie vast een rondje hebben gereden in dat ding en hij zal er vast ook nog wel lol uit kunnen hebben halen.
Maar het lijkt me stug dat ie ooit voor de lol er thuis een stukje mee zou rijden als t niet moet van de sponsor.
Dus lachen voor de camera and that’s it!
@gregorius: Het is een maatje van je?
Lelijk ding, maar zal vast goed rijden. Blok is ook een stuk beter dan in z’n F1 wagen.
Helaas niet voorbij zien rijden in de buurt van Spa.
Wat klinken die Honda F1 blokken vreemd trouwens, alsof ze elk moment stuk kunnen lopen. Soort raar gorgelend geluid als ze uitaccelereren. Renault blokjes klinken ook een beetje astmatisch.
@trustmeiamanengineer: “Wat klinken die Honda F1 blokken vreemd trouwens, alsof ze elk moment stuk kunnen lopen.”

Nou ja…daar heb je dus meteen de verklaring te pakken.
Hij is bijzonder dik, maar niet echt mooi. Ik ben bang dat het design ook niet echt houdbaar is. Voor mij de Focus RS graag.
Haha, ik lees toch echt iets in zijn ogen van Oké, take one for the team….
Familie van Bert zeker?
In de vergelijking van Autocar sneller dan de RS3 en de M3 op het circuit.. Heeft Fernando ook iets waarmee hij af en toe van iemand kan winnen onder de kont ..
‘Gepimpte’ versie van de auto van Walter white, ookwel de Pontiac Aztek genoemd
Man man man wat een lelijk ding met een enorme frontoverhang zeg…Als je dan bedenkt wat voor leuke hot hatches Honda in het verleden gemaakt heeft doet dit wel een beetje pijn. Ze zijn daar totaal de weg kwijt IMO, het design is ruk, in de Indycars gaan ze minder hard dan de Chevy’s, F1 hoeven we niet eens over te beginnen en zelfs de MotoGP titel gaat dit jaar waarschijnlijk niet naar Honda, terwijl ze daar eigenlijk alleen Yamaha voor moeten verslaan. Hoe kan zo’n legendarische motorenbouwer zo afzakken…
Prestaties zijn ongetwijfeld geweldig! Maar hij ziet er uit als een opgepimte prijs. Geen reeten dus
Ben wel een fan van flamboyante verschijningen maar ook ik vind hem zo op de foto net te … Vooral die spoiler staat raar op die hatch.
Over het algemeen vind ik voorhelft juist veel van de generatie ervoor hebben en dat vind ik jammer.
Stoelen en wielen zijn top, interieur oogt okay, rear diffuser is weer too much.
Al met al een leuk ding maar qua styling dus niet optimaal dankzij over the top design.
Volgens mij laat hij zijn wenkbrauwen epileren de laatste tijd…
Wat een auto liefhebbers zeg…is Duits hier altijd te saai voor hot hatchback…komt er echt een hete hatchback is het ook niet goed..

De serieuze hifi bladen wereldwijd zijn lyrisch over dat dit echt een hot hatchback is waar geen enkele compromis is gemaakt en alles wegrijdt in deze klasse op een circuit zelfs dikke s3, RS3, A45amg vergeet het maar.

Alles aan deze auto heeft een functie..spoiler zit er echt op voor de 270kmh en icm voorspoiler. Hele bodem is zo glad mogelijk..is niet een standaard golf met een golf R motorblok erin maar hele koets is apart ontworpen etc. In de grote bladen wordt dit uitvoerig uitgelegd

Ja misschien wel te spannend…Maarja hier zitten geen Japanse autoliefhebbers, laatste Honda review was volgens mij in 2007 bij de laatste type r, wel beetje triest zo een aandacht voor zo een eigenzinnig merk.
@johanw: Joh, laat gaan….Zolang het niet uit mofrika komt is het volgens de “kenners hier niks….Hoe goed,mooi of functioneel de auto ook is…
@norge:

Klopt…ik zou mij beetje schamen auto als “onafhankelijk autoblog” in 8 jaar tijd zo een minimale aandacht voor een merk te geven. Ook wel apart dat autoblog geen type r heeft getest nog…zou men er geen kunnen krijgen van de importeur ofzo?!

Jammer want autoblog is wel leuk om te lezen en te volgen maar als je Honda liefhebber bent dan is het wel heel karig wat je krijgt voorgeschoteld helaas
@johanw: Heel gaaf en helemaal mee eens. Maar in mijn hifi blad gaat het altijd over Marantz en Sonos en Klipsch speakers e.d. maar niet over de nieuwe Honda Civic R… ;-P
@Freewarefreak:

Ja maar dan weet jij ook dat dat flink gesponsord is…ik maak een review over je mooi nieuwe luidspreker en jij plaatst een reclamebanner in mijn blad. Aandacht gaat uit naar de meest betalende partij…logisch maar echt onafhankelijk zoals autoblog zich benoemt is dat niet hè. Er zijn merken die je dis niet terugziet hier maar dan wel
Klagen dat Honda alle leuke modellen niet hier levert.

Ach ja daarom kijk ik vaak op headfi etc voor hifi info ….alleen jammer dat een auto importeren vanuit buiten Europa lastig is..
Afgelopen weekend in Spa ook zien rijden. Helaas niet m’n camera bij de hand maar het was wel echt het nieuwe type!!
Ik vind hem heerlijk en ja de Civic ook! :)
Ik moet johanw gelijk geven.
Wat een negatieve reacties jegens de Civic Type-R. Dat het niet moeders mooiste is, ach, dat zijn Japanners vaak niet. Japanners kijken heel anders naar design dan wij. Daar zijn gek op al die details (in een interview met een designer van Nissan werd kenbaar gemaakt dat Japanners veelal de details beoordelen en Europeanen het geheel).

Maar het is wel een eigenzinnige auto met karakter. Daarbij is het ook een serieuze rijdersauto. Dus ik zie geen reden om niet blij te zijn dat deze auto de wegen komt verfraaien.
@gtwillem: Wat ik wel jammer vond.. ook in de AutoVisie waren ze er niet positief over. Honda zegt: het is een hardcore auto. Alles moet in het teken van dat staan. Als je hem in modus “relaxt” zet gaat alles zacht, dus dempers, gasresponse, steering-assist, etc. Zet je de “mannetino” in “race” dan gaat alles op hard, dus dempers, remmen, als een tijger aan het gas, etc.. en daar zeverden ze over. Waarom doet Honda geen tussenweg. Dus gas, stuur, etc op race en de dempers toch zacht. Want in race is er niet lekker mee te rijden. Dan is hij te stuiterig. Niks mee te maken zegt Honda, voor volle bak trappen is die zo goed. ;P
Na heel lang zoeken vond ik één, één! (1) mooi dingetje aan deze auto. De geborsteld aluminium pookknop. Verder kan ik echt niks moois ontdekken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).