• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Manhart maakt echte BMW 1-serie tot een bommetje

Auteur: jaapiyo, gepost 15 december 2019 om 21:53 – 27 Reacties

Afbeelding Manhart maakt echte BMW 1-serie tot een bommetjeAfbeelding Manhart maakt echte BMW 1-serie tot een bommetjeAfbeelding Manhart maakt echte BMW 1-serie tot een bommetjeAfbeelding Manhart maakt echte BMW 1-serie tot een bommetjeAfbeelding Manhart maakt echte BMW 1-serie tot een bommetjeAfbeelding Manhart maakt echte BMW 1-serie tot een bommetjeAfbeelding Manhart maakt echte BMW 1-serie tot een bommetjeAfbeelding Manhart maakt echte BMW 1-serie tot een bommetje

MH1
Vergeet dat FWD-gebakje…

Het is inmiddels een dood paard, maar tot ergernis van echte petrolheads overal ter wereld heeft BMW besloten de 1-serie te ontdoen van diens unique selling point. Voorheen was het simpel: wilde je een C-segmenter met de aandrijving op de juiste wielen, dan moest je bij BMW zijn. Nu is de 1-serie (rijtest) een compacte hatchback als alle andere, met een kleine turbotor overdwars in het vooronder die zijn vermogen primair naar de voorwielen stuurt. Echt een goede reden om geen Mazda3 te kopen is er dus niet meer.

Gelukkig is de echte Einser nog niet helemaal van het toneel verdwenen, hoewel de kenners die er nog geen hebben nu de tweedehandsmarkt op moeten zoeken. Heeft ook zijn voordelen: je spaart wat geld uit dat je kan uitgeven aan wat gerse tuning om je auto een persoonlijk tintje mee te geven. Een van de partijen die je daarbij wel wil helpen heet Manhart. Naar verluidt heet de tuner zo omdat iemand over het eerste product van de toko zei ‘man, wat gaat dat ding hard’.

Manhart maakt van je M140i een Manhart MH1 400. Deden ze voorheen trouwens ook al bij je M135i, maar inmiddels peurt de MH1 400 er nog wat meer pk’s uit. Onder de kap staan 435 Pferde op stal. Verder monteert Manhart 19″ pornojetsers en wat KW-goodies onder het eentje en zijn er betere remmen voorhanden. Uiteraard ligt de F2x ook wat dichter bij het asfalt voor de betere stance. Op de dikkere uitlaten kan je met gouden letters ‘Manhart’ laten zetten voor extra style points.

In het interieur wil Manhart je graag aan wat carbon op je stuurwiel helpen. Het extra display op de plek waar ooit een ventilatierooster zat is een knipoog naar getunede BMW’s van vroeger. Je kan er bijvoorbeeld op zien hoeveel G je trek door de kombocht op Zandvoort. Al met al is het een lekker pakketje, dat ons héél even doet vergeten dat je bij de nieuwe één moet denken aan onderstuur en jammerlijke proporties.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, m140i, manhart, tuning

Vorig bericht: « Het verhaal achter deze Tesla bij een Infiniti dealer
Volgend bericht: Autodief overleeft achtervolging niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. HIM zegt

    15 december 2019 om 22:16

    Heerlijk bakkie dit. Ik hoop echt dat de huidige Einser zwaar gaat tegenvallen zodat ze achter die Beirische ören gaan krabben en de aandrijving weer naar achter plaatsen.

    Login om te reageren
    • stalensnuitje zegt

      15 december 2019 om 22:23

      @him: kun je rekenen? Reken er maar niet op. Maar ik help het je hopen ?

      Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      15 december 2019 om 22:24

      @him: bij die top modellen doet het er toe. Ik denk dat de meeste mensen die een 116 leasen het echt geen klap uitmaakt.

      Login om te reageren
    • mwti zegt

      16 december 2019 om 07:30

      @him: hoop doet geloven…

      Login om te reageren
  2. michiel_vandelft zegt

    15 december 2019 om 22:30

    Oei, een auto die 400 heet met 435pk, slecht voor m’n OCD dit

    Login om te reageren
  3. HZW zegt

    15 december 2019 om 22:30

    Echte 1-serie is discutabel.

    Login om te reageren
  4. tazmania zegt

    15 december 2019 om 22:35

    Er zijn toch 3 soorten BMW rijders: de onwetenden (de grootste groep) de statusrijders (voor een deel overlapt door de eerste groep) en de liefhebbers. Die laatst zitten allemaal op Autoblog en kopen geen nieuwe BMW’s maar schreeuwen wel het hardst. :-)

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      15 december 2019 om 22:42

      @tazmania: wat de laatste groep ook doet is de reden creëren waarom de eerste twee groepen wél een nieuwe Bimmer kopen.

      Login om te reageren
      • tazmania zegt

        16 december 2019 om 06:54

        @jaapiyo: in theorie wel. In de praktijk gewoon niet. De F40 is daar het harde bewijs van.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          16 december 2019 om 07:49

          @tazmania: ik moest het opzoeken, maar dat kreng heeft dus ook nog eens hetzelfde typenaam als één van de meest legendarische wagens ooit?

          Ze weten wel hoe ze het in moeten wrijven daar in München.

          Login om te reageren
    • mwti zegt

      16 december 2019 om 07:36

      @tazmania: als BMW het van deze blèrapen moet hebben dan waren ze allang failliet. Gebleken is dat auto’s die worden afgezeken op autosite enorm succesvol zijn.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        16 december 2019 om 07:52

        @mwti: de vorige 1-serie was ook erg succesvol en dat zou de nieuwe ook zijn indien het concept onveranderd bleef. Omdat de statusrijders hem toch wel kochten en de krapte voor lief nemen. En ook nu is het nog steeds geen ruimtewonder.

        Er is gewoon geen reden om het goed te praten aangezien het gewoon het schrappen van features is zonder de prijs naar beneden bij te stellen.

        Login om te reageren
  5. unknown32 zegt

    15 december 2019 om 22:46

    Direct kopen dit!:-D

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      15 december 2019 om 23:14

      @unknown32: Schei uit man, hard aan voorbij lopen en pas stil gaan staan bij de M340i xDrive!

      Login om te reageren
  6. PeugeotGTI zegt

    16 december 2019 om 00:33

    Alle velgen met een even aantal spaken vind ik lelijk.

    Login om te reageren
    • papa zegt

      16 december 2019 om 05:25

      @peugeotgti: mooi

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 december 2019 om 08:46

      Hij is fijn! Al is de M140i van Martijn beter gelukt.

      Login om te reageren
  7. alexnaoumov zegt

    16 december 2019 om 02:21

    Wel gek, dit is niet de laatste lci van de f20 op de foto’s..

    Login om te reageren
  8. joki zegt

    16 december 2019 om 04:18

    Ik vind deze er nog jonger uitzien dan de nieuwste versie van de 1-serie. Mooie wagen zo.

    Login om te reageren
  9. soundgarden zegt

    16 december 2019 om 07:31

    Mooi halfords digitale pik lengte meter erin, geslaagd. Ziet er erg goedkoop uit ook.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      16 december 2019 om 10:21

      @soundgarden: En die PK/NM meter is ook in iDrive beschikbaar, niet het meest handige plaatje als reclame dus.

      Login om te reageren
  10. mwti zegt

    16 december 2019 om 07:33

    435pk op de achterwielen zonder druk is best een uitdaging. Bij een 911 ligt de motor er nog op en heb je 305 brede banden.

    Login om te reageren
  11. caspart zegt

    16 december 2019 om 09:07

    Heerlijk bommetje!

    Login om te reageren
  12. povel zegt

    16 december 2019 om 09:34

    Man wat gaat dat ding hard! ?

    Login om te reageren
  13. sleepyj zegt

    16 december 2019 om 14:21

    Klein beetje nostalgie dat schermpje in het luchtrooster. Doet me denken aan die achteraf ingebouwde VDO dayton systemen in de eerste 1 serie.

    Login om te reageren
  14. bernoulli zegt

    16 december 2019 om 15:48

    Bij de eerste 1-serie kom je achteraf door de dealer ook een luchtrooster opofferen aan een buiten-de-bijtelling navischerpje. Net zo knullig en lelijk als hier.

    Login om te reageren
  15. towi1989 zegt

    16 december 2019 om 19:25

    Is dat met of zonder klokje wat niet fatsoenlijk past?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North