• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Manhart vergrijpt zich aan de gelimiteerde M4 CSL

Auteur: machielvdd, gepost 7 december 2022 om 18:02 – 15 Reacties

Is het nodig om een M4 CSL extra dik te maken? Nee. Doet Manhart het toch? Ja.

Met een BMW M4 CSL heb je een auto die bloedsnel is en genoeg aandacht trekt. Je hoeft ook niet bang te zijn dat iedereen er straks een heeft, want de oplage is beperkt tot 1.000 stuks. Kortom: er is geen enkele reden om met deze auto langs een tuner te gaan.

Toch presenteert Manhart nu de MH4 GTR, gebaseerd op – jawel – de M4 CSL. Eigenlijk is het geen verrassing, want Manhart nam al eerdere gelimiteerde BMW’s onder handen. Het lijkt volstrekt onnodig, maar er is blijkbaar een doelgroep voor.

De Manhart MH4 GTR heeft flink meer pk’s dan een normale M4, dus het is toch wel een upgrade. Met 550 pk heeft de M4 CSL maar 40 pk meer dan een M4 Competition, maar Manhart maakt daar nu 702 pk van. Het koppel bedraagt 880 Nm.

Manhart M4 CSL
Manhart M4 CSL
Manhart M4 CSL
Manhart M4 CSL
Manhart M4 CSL
Manhart M4 CSL

De auto heeft ook een nieuw rvs uitlaatsysteem gekregen, dat gekoppeld is aan Manhart downpipes. Als je het vriendelijk vraagt neemt de tuner ook nog de remmen onder handen. Dat kan nooit kwaad bij een auto met 702 pk.

Waar de M4 CSL een hoogteset heeft (19 inch voor, 20 inch achter) is de auto nu rondom voorzien van 20 inch velgen. Dankzij een schroefset van H&R ligt de M4 ook dichter bij het asfalt.

Op een zwarte auto valt het minder op, maar de M4 CSL is vol gehangen met carbon accessoires. Een splitter, side skirts, spoiler, diffuser, je kent het wel. Omdat Manhart deze keer in een creatieve bui was hebben ze geen gouden accenten gedaan, maar rode accenten.

Het carbon wat je in het interieur ziet zat er allemaal standaard al, maar Manhart heeft nog wel vierpuntsgordels en een rolkooi geïnstalleerd. Als extraatje krijg je ook een bijpassende carbon helm.

Wat kost dat dan? Voor het hele pakket aan extra’s ben je Manhart in totaal bijna 50 mille verschuldigd. Alsof een M4 CSL met een vanafprijs van €215.000 nog niet duur genoeg is. Onze tip: als je per se wilt tunen neem dan gewoon een reguliere M4.

Ook interessant!

  • BMW M4 Coupe Competition
    BMW bevestigt sappige M4 CSL details
  • Video: nieuwe beelden van BMW M4 CSL
    Video: nieuwe beelden van BMW M4 CSL
  • Gespot - BMW M3 wil graag een M4 CSL zijn
  • Gelekt: dit is de BMW M4 CSL!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – De 992 GT3 R rennsport wordt uitgelaten in Maastricht
  • Overheid weigert pro-EV-onderzoek te publiceren
  • 782 pk en de BESTE! Bentley Flying Spur Mulliner #test
  • Een van de dikste SUV’s van dit moment wordt binnenkort goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, csl, g82, gtr, m4, manhart, tuning

Vorig bericht: « Geel boven! Deze unieke Spyker gaat onder de hamer
Volgend bericht: Nieuw Volkswagen platform is hier: 700 km rijbereik! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    7 december 2022 om 18:14

    Ik snap de wens van een dikke BMW, en de PK honger. Maar wat als je nu gewoon een ‘normale’ groene m3 sedan koopt en je gaat hiermee naar Mosselman? Dan heb je voor minder geld net zoveel pk’s, betere remmen, een onderstelupgrade, en vast ook nog een dikke set wielen. Maar goed, dat is slechts mijn idee.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      7 december 2022 om 18:40

      Omdat de doelgroep her wil. De meesten willen niet een mindere versie kopen en dan naar een tuner gaan. Die willen fabrieks af het hebben.

      Login om te reageren
  2. Jens_Roadster zegt

    7 december 2022 om 18:56

    En ik dacht dat hij niet lelijker kon worden… hahahaha.

    Login om te reageren
  3. volvoturbo zegt

    7 december 2022 om 19:10

    Die rode accenten hoeven van mij echt niet.

    Login om te reageren
  4. rismo zegt

    7 december 2022 om 19:37

    Gipsy style…

    Login om te reageren
  5. rollingstoned zegt

    7 december 2022 om 20:25

    Zal het vast goed doen op ’t kamp idd…

    Login om te reageren
  6. smex zegt

    7 december 2022 om 20:34

    Ik dacht dat deze auto niet nog lelijker kon..

    Login om te reageren
  7. leaper035t zegt

    7 december 2022 om 21:39

    Kunnen we de fratsen van Mannhart en consoorten niet bannen van Autoblog? Verschrikkelijke ondingen zijn het imo.

    Login om te reageren
  8. drdre1 zegt

    7 december 2022 om 21:45

    Achterkant lijkt op de signalering van een spoorwegovergang. 🤔

    Login om te reageren
  9. schreute01 zegt

    7 december 2022 om 22:17

    Broer Konijn heeft ontstoken tandvlees.

    Login om te reageren
  10. Towel986 zegt

    7 december 2022 om 23:35

    Kan zo meerijden in een Tron reboot

    Login om te reageren
  11. baardmijt zegt

    7 december 2022 om 23:51

    Nou zeg, wat een vernietigende commentaren. Valt toch best mee?

    Eigenlijk is alleen de timing niet zo goed, een paar decennia ernaast. Toen ik een jaar of acht was had ik ‘m vast supervet gevonden.

    Login om te reageren
  12. AudiRS zegt

    8 december 2022 om 07:05

    Prima waggie voor voetballers en nektasjes.
    Uiteraard spuuglelijk. Maar dat was ie orgineel al. Zeker de voorzijde.

    Login om te reageren
  13. drtim zegt

    8 december 2022 om 07:20

    Beschaafd en ingetogen.

    Login om te reageren
  14. toniominestrone zegt

    8 december 2022 om 08:43

    Rode accenten eraf, prima !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North