• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mansory probeert de Maybach S-klasse sportief te maken

Auteur: machielvdd, gepost 27 juli 2022 om 17:57 – 6 Reacties

Mansory Mercedes-Maybach S-klasse

Maybach wordt steeds populairder, dus je moet wat om je te onderscheiden.

Een standaard S-klasse kan nog best ingetogen zijn. Bestel ‘m in het zwart en de gemiddelde voorbijganger ziet niet het verschil met een taxi. Dat wordt een ander verhaal als je een Maybach S-klasse bestelt. Dat is geen auto voor zakenmensen die anoniem van afspraak naar afspraak willen rijden. Dat is een auto voor mensen die gezien willen worden.

Zoals bleek uit de meest recente kwartaalcijfers van Mercedes verkopen Maybach’s beter dan ooit. In Q2 werden 4.400 exemplaren afgeleverd, meer dan er ooit gebouwd zijn in de periode dat het een eigen merk was. Het kan zijn dat een normale Maybach S-klasse in bepaalde plaatsen daardoor niet meer genoeg is om de show te stelen.

Voor de eigenaren die daarmee in hun (met kaviaar gevulde) maag zitten, is er gelukkig Mansory. De Duitse tuner komt bijna wekelijks met een nieuwe creatie op de proppen en deze keer is de Maybach S-klasse aan de beurt.

Mansory Mercedes-Maybach S-klasse
Mansory Mercedes-Maybach S-klasse
Mansory Mercedes-Maybach S-klasse
Mansory Mercedes-Maybach S-klasse

Mansory heeft een poging gedaan om de Maybach S-klasse een sportieve look te geven, met onder andere een carbon splitter, side skirts, difusser en twee spoilertjes. Als klap op de vuurpijl heeft de Maybach vier uitlaten gekregen. Het enige wat er nog aan ontbreekt is een AMG-badge.

Mansory heeft de Maybach S-klasse verder voorzien van velgen uit hun eigen schappen, al was dat een beetje overbodig. De standaard velgen van de Maybach S-klasse zijn namelijk ook al tamelijk opvallend. Of je nu voor de veelspaaksvelgen gaat of voor de putdeksels.

Mansory voelde zich ook geroepen om het interieur onder handen te nemen. Ze denken het beter te kunnen dan Mercedes zelf en hebben het hele interieur opnieuw bekleed. Daarbij hebben ze ook alle Mercedes-logo’s vervangen voor hun eigen logo’s. Er is ook een heuse sterrenhemel á la Rolls-Royce.

Daarmee hebben we nog niet alle aanpassingen gehad, want ook de motor is nog aangepakt door Mansory. Ze hebben een upgrade voor zowel de V8 uit de S 580 als de V12 uit de S 680. In het eerste geval krijg je 600 pk en 820 Nm, in het tweede geval maar liefst 720 pk en 1.000 Nm.

Dit nieuws is vers van de pers, maar toch is de Machbach S-klasse van Mansory al in het wild gesignaleerd. Autoblog-lezer @ce911 kwam deze namelijk twee weken geleden al tegen in België. Waarschijnlijk onderweg naar Nederland, afgaande op het kenteken van de vrachtwagen.

Ook interessant!

  • Mercedes-Maybach Haute Voiture heeft extreem fout interieur
  • Maybach Edition 100 is extra luxueus
  • Maybach's verkopen als warme broodjes
  • Mercedes-Maybach S-klasse rijtest
    Mercedes-Maybach S-klasse rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

mansory, Maybach, Mercedes, s-klasse, S680, tuning

Vorig bericht: « Video: AMG bureaustoel maakt je de hooligan van het kantoor
Volgend bericht: Dit charmante optrekje in Friesland heeft een hele leuke garage »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    27 juli 2022 om 18:36

    Pfoe gelukkig is deze auto gered door Mansory. Je moet er toch niet aan denken, een auto gemaakt voor luxe en comfort, zonder nep diffuser en ander spul voor een ‘sportieve uitstraling.’ Hopelijk pakken ze hierna de Citroën C6 aan, die is mij ook een doorn in het oog met al dat comfort en luxe. Bah.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      27 juli 2022 om 19:57

      Als ze maar van de mijne afblijven. Heb al een dubbele uitlaat en om hem te verlagen heb ik Mansory ook niet nodig. Druk zelf wel op het knopje.

      Login om te reageren
  2. ghengiskhan zegt

    27 juli 2022 om 20:00

    Toevallig gisteren een Maybach tegengekomen, inclusief putdeksels, en voor een patserbak is ie inderdaad vrij ingetogen. Zag niet direct de noodzaak daar iets aan te doen, maar ik ben dan ook niet de doelgroep.

    Login om te reageren
  3. pindakoning zegt

    27 juli 2022 om 21:30

    Wat een onbegrijpelijk resultaat. Vanuit bepaalde hoeken is het gewoon een grap.

    Login om te reageren
  4. tmenges zegt

    27 juli 2022 om 21:52

    Welke zwakzinnige drugsverslaafde alcoholist zit daar op de ‘ design’ afdeling zeg? Echt maar dan ook echt alles wat die lui op de markt brengen is verschrikkelijk maar dit is wel het dieptepunt!

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    28 juli 2022 om 07:13

    Dit is dus geen AMG maar een OMG.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North