Mansory’s voorliefde voor de S-Klasse heeft opnieuw voor een nakomeling gezorgd. Eentje die we heel erg hard over een verlaten Autobahn willen stampen, terwijl het oeuvre van Rammstein over de speakers galmt.
Mansory liet ons vertwijfeld achter toen ze de nieuwe Mercedes S63 naar 800 pk tilde, en later nog een tuningpakketje uitbrachten waarmee het vermogen van de 5,5-liter twinturbo V8 naar de 1000 pk werd gebracht. Want waar moesten we heen als we in onze überslee gewoon een bescheiden 900 pferden willen?
Daar is nu ook een antwoord voor. Naast de M800- en de M1000-kit is er nu een setup die het vermogen naar 900 pk tilt, piekend bij 5.200 tpm, terwijl het koppel op 1.300 Nm wordt begrensd. Daarmee jaag je de S63 AMG – voorzien van de 4MATIC aandrijflijn – in 3,3 aangename seconden naar de honderd. Versnellen doet de coupé tot 300 km/u, daarna grijpt een elektronische begrenzer in.
Aan de buitenkant zijn de aanpassingen voor Mansory-begrippen subtiel te noemen. Met nieuw bumperwerk voorzien van forsere luchtinlaten, wielkastverbreders, sideskirts, een dak- en kofferklepspoiler en 22-inch velgen die ‘m niet misstaan.
Is het erg dat ik hem stiekem best wel mooi vindt?
@sleurs: Nee, maar wel erg dat je “ik vindt” schrijft.
@SimonMc: whoops….sorry
@SimonMc: het is toch vint ;-)
@schellekens006: volgens mij vintd
@SimonMc: vindt ik leuk 1
@sleurs: al zou het erg zijn, dan nog: schijt aan hebben.
@g40freak: *scheidt
@g40freak: en al vind iedereen het ok: kack
@sleurs: Nee, het is een super geile bak
Wanneer kak de ventilator raakt…
@reobnednab: heb je serieuze hobby problemen…
S63 “standaard” vind ik mooier.
Serieus.. Piekvermogen bij 5200? Wtf! Is het een jaren 70 Amerikaan dan?
@w0o0dy: Wat wil je zeggen, dat het maximum vermogen op zo’n laag toerental ligt?
@w0o0dy: Ach, als hij het dan tot 6500tmp redelijk vast houd is er niks mis mee.
@dutchdriftking: enorm vermogen, veel onderdelen.. Wat denk jij? Ik denk dat het vermogen terug loopt boven de 5200… En dat is niet leuk/sportief/ spannend. Ik hou niet van dat typische turbo karakter.
@w0o0dy: Het geeft wel een diesel effect ja.
@w0o0dy: tis inderdaad wel afzien als je “maar” 800pk heb bij redline…
@lambo4all: afzien nee, maar 800pk kun je toch bijna nooit gebruiken… De keren dat je zo’n auto lostrekt moeten dan toch perfect en spectaculair zijn? En niet: ” hè jammer”)
@lambo4all: natuurlijk niet, maar opbouwend vermogen tot de toerenbegrenzer is gewoon lekker.
@w0o0dy: en daar gaat het fout he.
Jij denkt .
@hplh: nee want ik heb het vrijwel zeker bij het rechte eind
http://www.benzboost.com/images/kleemannk4m157dyno.jpg
@w0o0dy: ik denk dat jij boven de 5200 rpm je broekje gewoon nog volpoept
@hplh: ach ja je zegt het zelf al “ik denk”… Nou dan weten we in ieder geval waar het mis ging. Maar bedankt voor je bijdrage.
De wielen en het interieur zijn echt heel fout. De rest kan net. Het vermogen is natuurlijk top. Koppel begrenst op 1300nm, das best ziek!
Doet me een beetje denken aan de CLK AMG DTM. Nice!
Ik vind het zelf nog smakeloos (gouden velgen grappen: kom maar op ;-)).
Maar een S-klasse Coupe vind ik als AMG sowieso niet echt helemaal geslaagd. Ja, het is überdik. Maar persoonlijk vind ik een S500 of nog beter, een S600 veel fraaier. Mooi donkerrood exterieur, en ivoorwit interieur. Of donkerblauw met cognac leer. Nette 19″ of 20″ gesmede velgen eronder. Lekker vol aankleden qua opties. Past veel beter bij het karakter van de auto.
Een AMG versie van een S-klasse is als een smoking dragen met Nike’s eronder.
@gtwillem: Kan je niet ongelijk geven eigenlijk. Klasse en sportief gaan eigenlijk niet zo goed samen, en deze wagen is feitelijk veel puiker als hij niet zo “expressief” is aangekleed.
@SimonMc: gaan wel samen, 3 letters AMG
@mercedesbenze350cdi: in een E63 AMG vindt ik het goed samen gaan, in een C63 ook. Maar bij meer dan twee ton leeggewicht vindt ik het wel laatig worden. De S-klasse Coupe is comfortabele cruiser, daar past het AMG gevoel wat minder bij, vind ik.
@gtwillem: vindt ik? Willem toch!
@888natan: en laatig moest lastig zijn… Telefoon, natan, telefoon…
@mercedesbenze350cdi: het heet ook alleen maar AMG omdat “woonwagenkampstyling” niet op de achterkant paste. Sorry maar ik vind dat wat AMG met Mercedessen doet de boel niet mooier maken. Sneller, luider jazeker, maar fraaier, nee dat niet. De M (van marketing) afdeling van BMW doet overigens precies het zelfde, de voorbumper van de M4 is de lelijkste op de markt.
@gtwillem: met je eens, een donkerblauwe s500 coupe met een sjieke leerkleur. Zo hoort een s coupe te zijn!
@gtwillem: s600 coupe is er helaas niet, zal als maybach in de markt worden gezet, netzoals dat er nog steeds geen sl600 meer is
@henkhupelschoten: verrek, dat is compleet langs mij heen gegaan. De laatste SL600’s zijn in 2010 geleverd…
Ik dacht dat de 600 modellen in Nederland niet meer geleverd worden, maar de S600 Taxi, ehhh Sedan, ehh limousine is dus gewoon de enige 600. De 65 AMG’s zijn er nog wel gewoon.
Thanks! Zo leert gtwillem ook nog eens weer ;-)
@gtwillem:
Ik ben ook akkoord!
Zag vandaag een S500 coupe rondrijden met een oudere nette heer aan het stuur…
Plaatje klopte volledig.
@gtwillem:
Een S-klasse vind ik een normale trim ook al ontzettend smakeloos.
Maar eigenlijk vind ik tegenwoordig alle Mercedessen vrij smakeloos eigenlijk. Kitsch is het eerste woord wat bij mij opkomt…
Alleen de E-klasse gaat nog. Hoewel de huidige bumpers de E geen goed heeft gedaan. Met de oude bumpers was ie veel schoner, zoals de Belgen zouden zeggen.
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Reviews/Mercedes-Benz/E500/Mercedes_E-klasse_05.jpg
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Reviews/Mercedes-Benz/E500/Mercedes_E-klasse_03.jpg
Maar je moet wat als je een hip en jong publiek wilt aanspreken..
@Rob: helemaal eens, Rob. De eerste CL vond ik nog een ‘schone’ en sierlijke auto met die lange daklijn en gestrekt silhouet.
Mijn favo Benz is nog altijd de pre-facelift E350 CDI 4-Matic Estate Elegance. Met de ster op de neus, niet in de grille. Donkerblauw, donkerbruin leer. Alles wat je nodig hebt ;-)
@gtwillem:
De CL vond ik niks. Decadent ding en je kon immers ook een DB9 kopen…
Maar toen Mercedes met de S-klasse coupe kwam dacht; hmmm, zo’n CL is zo slecht nog niet. Aanwezig, maar wel subtiel en ingetogen. De S coupe is vooral aanwezig. TE aanwezig.
De 350CDI is een juweel van een motor. Beresterk! Alleen de V8 diesel van Audi is hem eigenlijk de baas. Hier in de straat staat een E coupe van voor de facelift, met de gescheiden koplampen dus (altijd een leuk designdingetje gevonden). En met zo’n 350CDI motor. Met de juiste kleur en wielen, op het interieur na exact zoals autoblog ‘em ooit getest heeft:
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Reviews/Mercedes-Benz/E350_Coupe
Ik vind het echt een mooie coupe. Twee missertjes; geen ster op de kap en het kontje mag iets meer naar boven aflopen. Een beetje als de vorige C-klasse zeg maar. Nu is het een beetje ingezakt kontje.. Voor de rest heel mooi. Ik snap niet waarom de buurman altijd in zijn oude Toyota Yaris rondtuft ipv van die mooie Benz ;-)
@gtwillem: Ik vind een subtiel ‘getunede’ soeb zoveel meer hebben dan dit, die gouden velgen zouden, zeker die van je avatar vind ik gewoon een mooi subtiel apparaat. (mits de achterspoiler niet een enorme vleugel is haha). Verder compleet met je eens!
@jaimeeus: het is een witte hatchback met de normale vleugel. Op de grotere HKS intercooler, stalen remleidingen, open luchfilter na nog helemaal standaard. Ik heb alle originele onderdelen nog nieuw liggen als ik hem doorverkoop.
@gtwillem: Pfff ik ben jaloers. Subtiel aangepaste auto’s vind ik zoveel hebben. Niemand die het doorheeft en zelf er enorm van kunnen genieten :). Ontzettende toffe auto! M’n opa en oma hadden bij hun vakantiehuisje ook een buur met een impreza maar dan als wrx. Die man had ‘m technisch helemaal verbeterd maar de buitenkant zo anoniem gelaten als een wrx toe liet. Waanzinnige auto was het. Las een tijdje terug dat je de auto jammer genoeg het veld moet laten ruimen?
@jaimeeus: daar ziet het er wel naar uit. De BMW heb ik met een jaartje verlengd, maar de 325i moet er binnenkort uit. En we hebben nu twee privé auto’s. Ik heb mijn Soeb en vrouwlief een Beetle (…). De kosten voor de auto’s zijn gewoon erg hoog en het is beter om terug te gaan naar een privé auto en een lease auto. Nog steeds geen idee wat ik moet doen, er zijn zo veel saaie opties… Met de E91 had ik mazzel, die werd door een Rayon manager besteld, maar hij ging halverwege over naar een andere baan, dus kon ik de auto tegen een aangenamer tarief overnemen (ik betaal nog steeds bij, en dat wil ik nu niet meer). Dus gtwilhelmina wil nu een Q3, Countrymam of X1…
De Subaru heb ik enkel licht aangepast omdat ik er nog geregeld circuits mee af ga (Nordschleife, of Bedford waar mijn oom en tante wonen (vlak boven London, bij Luton Airport), altijd een goede reden om langs te gaan). Ik ben alleen bang dat ik uiteindelijk toch weer ga kijken naar een leuke hobby auto, dus begin ik weer van voor af aan… Dus eigenlijk moet ik een jong gebruikte auto hebben die hip genoeg is voor vrouwlief, maar wel enigzins circuitvaardig anderzijds, en niet duurder dan plusminus 20k…
En het wordt erger… Het ziet er naar uit dat ik prive met de lease auto ook moet gaan rijden (ik werk voornamelijk vreemde tijden op projectbasis) en vrouwlief werkt ook op wisselvallige tijden, dus staat er niet meer altijd een auto klaar… Dus dan moet ik gaan kijken naar bijtelling! Wordt nog een hele klus!
De WRX is een hele leuke auto, bij de Engelse club rijdt er een GB270 Wagon rond. Donkergrijs, met stalen velgen, Renault Espace wieldoppen, 1.5R badges erop en toch 450pk onder de kap. Altijd leuk hoe iedereen zich verkijkt op dat ding.
@gtwillem: haha, ik snap je punt. Het is denk ik ook de reden waarom Audi nooit een RS8 heeft gemaakt. In deze klasse wil je een w12.
@dutchdriftking: de RS6 appaleert nog aan de smaak van de jongere met veel centjes. Jon Olsson iemand? Een RS8 is te extreem voor A8 rijders, en te ouwe lullig voor de Jon Olssons en Afrojacks. Zelfde geldt voor de M7. Daarom zijn er wel RS7’s en M6 GC’s, maar geen snelle varianten van de A8 en 7. Inderdaad, een twaalfcilinder spreekt heb meer aan dan maximaal vermogen en dikke bumperkits.
Mercedes en Jaguar zijn dan wel de uitzondering. Er is een S63 en S65 AMG. En Jaguar heeft een XJ-R met 550pk. Je zou kunnen zeggen dat de S8 daar ook nog tussen past. Maar toch, in de topklasse wordt sportiviteit minder gewaardeerd dan hoogstaand comfort.
@gtwillem: Precies, 12 cilinders zijn er voor de liefhebbers. Jammer dat de Impreza weg moet. Kan je die niet gewoon in de schuur zetten en de helft van het jaar schorsen? Scheelt een hoop kosten….
@gtwillem: Scherpe zin je laatste, had van JC kunnen zijn.
@gtwillem: En toch staan vele van ons te springen om een M7. Dat kan dan toch eigenlijk ook niet?
@overklast: de tientallen jongeren die hier een M7 willen zijn niet representatief voor de gehele markt waar BMW zich op richt.
@overklast: velen van ons, maar bijna geen enkele echte 7 serie klant blijkbaar. En laten we eerlijk zijn een wagen van meer dan 5 meter lang met een kleine 2 ton gewicht krijg je met een dikke motor wel snel maar nooit sportief.
Doe mij maar een normale s63 amg met zoveel PK. Het ziet er zoveel beter uit! Maarja het is natuurlijk allang duidelijk dat rappers en gangsters geen smaak hebben…
Als ze dan toch 1000pk leveren dan wil ik die ook. Dan wil ik ook niet de net niet uitvoering. Ik liet hem verder wel gewoon. Misschien in baby blauw mooi licht houten afwerking van binnen en bijna witte leren bekleding. 19” velgen van maybach eronder.
@gerjan: Ben het met je eens. Als je 1.000 pk kan krijgen dan ga je niet voor 800 of 900. Het gaat er toch alleen om dat je penis zo groot mogelijkt lijkt.
Ik moet toegeven dat dit een van de betere creaties is van mansory. Velgjes een maatje kleiner, de achterspoiler meespuiten en ik zou er zowaar in gezien willen worden!
Voor mansory begrippen zeker beschaafd maar toch is hij echt wel een beetje te dik. Maakt niet uit welke tuner aan een mercedes zit, qua uiterlijk maken ze er allemaal pooierbakken van en die extra pk’s zijn ook volledig overbodig.
Gewone amg dus voor mij.
Lijkt wel een heel klein autootje met die gigantische wielen.
Ik vind hem toch mooi.
Ik vind hem zoveel beter ogen dan een gewone S coupe!
Mansory en het woord ‘subtiel’ of beschaafd in één zin is gewoon niet mogelijk. Proletenbakken ten top imo.
Wel mooi dat het met 4matic kan. Merc zou dat optioneel ook mogelijk moeten maken met de S65 AMG. Dan kan je dat vermogen beter kwijt. Kun je die 1000Nm tenminste elke keer inzetten.
@E34M5Touring: Dan kan je mooi alle 4 de banden slooooopen bij wegrijden!
@lamborgfan: Dat moet zeker wel lukken met 1000Nm ;)
Stiekem toch wel lekker fout
Dan wil ik ook meteen de 1000pk versie. Doet het goed in het café. 900pk is maar lafjes.
@schellekens006: Ja, 900 is het zo nét niet he?
Van de AMG zou ik de S63 AMG Coupe willen (S65 is overkill) en de S500 Coupe. De S Coupe blijft een hele fraaie wagen.
Zitten er op de motor twee contra gewichten ofzo? Lijken net twee veer schotels
Wel brute wagen alleen om te zien al, laat staan te rijden gok ik zo!
Lelijke bak dat is het! Meer kan ik er niet van maken
zijn dat center lock wielen?
Heel mooi. Stukken beter dan die andere Tupperware tuning die mansory normaal doet
Welke Bundesliga- of Premier League-speler wordt het eerste gespot in dit vehikel?