Mansory S63 AMG Coupé lacht iedereen uit met z’n 985 pk

Auteur: , 40 Reacties

Mansory: 'What do you want us to change on the inside?' Klant: 'Just f#ck my shit up.' Mansory: 'Say no more.'

We denken dat het gesprek met de eerste S63 AMG Coupérijder en Mansory ongeveer zo is gegaan, want het binnenste van de coupélimo – omgedoopt tot Diamond Edition – is een wonderbaarlijke combinatie van leer en felle kleuren geworden. Ongeveer alles werd met blauw of witte koeienhuid bedekt. Nope, we overdrijven niet. Zelfs het tapijt moest er namelijk aan geloven. Dus wel even netjes de bordeelsluipers uit voordat je hierin gaat rijden, svp.

Mansory S63 AMG Coupé lacht iedereen uit met z'n 900 pk

Aan de buitenkant is de tuning ronduit geslaagd te noemen. Fors bumperwerk met grote luchtinlaten, wielkastverbreders, sideskirts, een dak- en kofferklepspoiler en 22-inch velgen. In de motorkap werden twee luchtroosters aangebracht. Of dit ook enig effect heeft weten we niet, maar met de tuningbeurt die de V8 heeft gekregen – van 585 pk/900 Nm naar 985 pk/1400 Nm – lijkt het ons geen overbodige luxe.

Mansory claimt dat ze de tweedeurs kolos in 3,2 seconden naar de 100 km/u kunnen laten sprinten. De topsnelheid is begrensd op 300 km/u. Daarmee is deze Mansory een snellere sprinter dan de Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe, maar daar loopt de teller wel door tot de 350 km/u.

Vanaf morgen is ‘ie te begluren op de stand van Mansory op de Autosalon van Genève.



40 reacties

Superdik! Jammer van het Mansory-logo.
De karosseer edition.
Ziet er nog niet eens heel slecht uit op het logo na.
De binnenkant is bekleed met het leer van een Milka koe zeker.
@supersim200: sure, misschien even naar pearle?
@bouwvakkert: Oké, ik moet toegeven dag het niet helemaal paars is. Maar de Pearle helpt je niet met kleurenblindheid hoor.
wel gaaf maar als ik ooit naar een tjoenboer toe zou gaan blijft het toch wel brabus (komt vast en zeker door de geweldige wagens die ze vroeger al hebben afgeleverd) , en hoe lang gaat het nog duren voordat brabus z’n 900 pk in de coupe gooit, ik denk niet lang meer.
Pf, lelijk zeg met dat stuur waarin een soort zwart/blauw marmer/hout zit en dan komt dat ook terug in de spoiler achterop. Zonde, kleurtje kan ik wel waarderen!
Zo fout dat het weer mooi wordt! Wel jammer dat deze direct naar Dubai of US gaat
Power: goed. Uiterlijk: niet goed
De klokken zijn vervangen door twee tablets of zo?
@donvincenzo: Zo is dat in de S-Klasse. De rechter is touchscreen, de linker kan tellers en/of andere dingen tonen.

http://www.blogcdn.com/de.autoblog.com/media/2013/05/mercedes-benz-s-klasse-w222-025.jpg
@mercedesclk350: Ah, ok. dus dat zag er voor de make-over ook al niet uit.
@donvincenzo: Ben het er mee eens dat in de Mansory S Coupé het heel slecht weggewerkt is.
Net als al de nieuwe Merc interieuren, alsof ze dan met zijn allen kijken naar het design, en dan ineens zien dat ze een touchscreen zijn vergeten. Hop, tabletje erbovenop. Weg design.
@donvincenzo: Dat heeft elke S klasse uitvoering standaard en daarmee ook de Coupe.
En hoe lang blijft dit heel?
Zeer smaakvol.
Zijn die 2 schermen in de dash standaard?
lekkertje deze doe mij maar 1
985 pk en begrenzen op 300… Dat is triest
@philipf: iets met max snelheid die de banden aankunnen
@bedirhan: monteer je andere banden. Kan heel simpel opgelost worden. Als je zo’n auto kan kopen. Kan je ook wat extra kwijt voor betere banden toch?
@philipf: het is niet zozeer dat de banden ‘goedkoop’ zijn, maar wat je wilt hebben. De Brabus performance banden zijn een stuk minder comfortabel, de banden die 350 aankunnen moeten elke keer voor dat je 350 wil gaan doen gecheckt middels een soorten röntgen controle.

Vergeet niet welke krachten de banden aan moeten kunnen, om 1.000nm koppel te verwerken en 2.000kg te kunnen dragen. Als je dan ook eersteklas comfort wilt, moet je concessies doen.
@gtwillem: hoe doet Ferrari dat dan? Met de F12? Is die niet comfortabel?
@steef2: denk even mee beste Steef. Een F12 is inderdaad niet comfortabel zoals een S-klasse comfortabel is. Dus kunnen de banden die er onder zitten veel meer op performance gericht zijn.

Daarnaast is een F12 vele malen liever voor de banden. Een F12 weegt veel minder, heeft minder vermogen en aanzienlijk minder koppel.
Mercedes is owning it.
Ik lach terug.
Wat een vreselijk ding.
Buitenkant is lelijk vind ik, maar de binnenkant vind ik wel mooi.
Tjongejonge wat een bolide
Wat een afgrijselijke velgen. En de binnenkant ook. Ik ben meer van het motorische en dat zit wel goed.
@rolov: o die velgen van die linkerkant kan ik nog wel handelen. Keek ik net overheen.
Mooie kleur combinatie dat wit met gouden accenten
Ander interieur, andere velgen en de “spoilers” er af, dan is er nog wel wat van te maken
Geef mij maar de standaard S63 AMG Coupe de mooiste grote coupe van de markt.
Buitenkant ziet er netjes uit, ik zou alleen iets minder uitbundiger gaan met het interieur..
Dat interieur… Geweldig zeg! Zou het alleen in rood gedaan hebben ipv blauw
De kleur doet me denken aan een Camaro RS die ik laatst spotte. Echt een mooie kleur! Het interieur is wel een beetje erg over the top.
“Aan de buitenkant is de tuning ronduit geslaagd te noemen”
Praat aub voor jezelf Ricardo, damn wat een verkracht hok.
Iedereen lacht de Mansory S63 AMG Coupé uit met z’n foute tuning.
Lijk me wel iets voor mijn zusje die heeft net haar rijbewijs.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).