• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Marchionne: Vettel moet volgend jaar normaal gaan doen

Auteur: RubenPriest, gepost 21 december 2016 om 07:44 – 29 Reacties

Marchionne: Vettel moet volgend jaar normaal gaan doen


Het temperamentvolle gedrag van Vettel is wat Sergio Marchionne betreft onacceptabel.

Als de Duitse F1-coureur ook na 2017 bij Ferrari wil rijden zal hij zijn gedrag op het veld moeten aanpassen. Het is aankijken hoe Vettel presteert in 2017 voordat er überhaupt gesproken gaat worden over een nieuw contract, zegt Marchionne tegenover Autosport.

De topman van Ferrari is tevreden over de prestaties van Raikkonen in het afgelopen seizoen. Desondanks kijkt Scuderia Ferrari naar de mogelijkheden voor nieuw bloed bij het team. “Het is niet dat we geen vertrouwen hebben in onze rijders, maar ze liggen wel onder de loep.”

Ferrari houdt rekening met een mogelijk pensioen voor Raikkonen na het seizoen in 2017. De 37-jarige Fin is de oudste F1-coureur van de huidige garde. Daarnaast worden de termen ‘pensioen’ en ‘Raikkonen’ al enkele jaren genoemd in de wandelgangen.

Aan Vettel de taak om volgend jaar te presteren zonder huilie huilie-taferelen. Het is de enige manier om het vertrouwen van Ferrari terug te winnen. Marchionne wil dat zijn coureur zich gaat focussen op de winst en niet op persoonlijke vetes, zoals eerder dit jaar het geval was met Max Verstappen. “We moeten hem een winnende auto geven, in ruil zal hij kalmer en minder opgewonden moeten gaan rijden.”

Ook interessant!

  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • Sebastian Vettel is boos en teleurgesteld
  • Gestolen Ferrari F50 na 18 jaar teruggevonden
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Kimi Räikkönen, Racing, sebastian-vettel, Sergio-Marchionne

Vorig bericht: « 10 kerstcadeaus voor de autoliefhebber
Volgend bericht: VS, wacht nog even met het strippen van je Porsche Cayenne »

Lees Interacties

Reacties

  1. pinut187 zegt

    21 december 2016 om 07:46

    Ach wat emotie in de sport kan geen kwaad, maar zoals Vettel zat te miepen was een beetje overdreven. Goed zo Marchionne!

    Login om te reageren
  2. theyoungsaablover zegt

    21 december 2016 om 07:58

    En minder zeuren mag ook

    Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    21 december 2016 om 07:59

    Dat zelfs de hoge baas zich met je moet bemoeien omdat je zo’n heethoofd bent. Honestly!

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      21 december 2016 om 10:25

      @gulli: Dat een Italiaan een Duitser moet vertellen dat-ie te temperamentvol is. Toch een beetje de omgekeerde wereld.

      Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    21 december 2016 om 08:07

    Wanneer het allemaal hartstikke goed gaat dan hoor je Vettel niet, kijk maar naar zijn tijd bij Red Bull. Daar maakte hij grapjes over de boardradio en zat hij zingend te roepen dat er een blauwe vlag is.

    Nu hij alles behalve een winnende auto heeft, is het nogal een zuurpruim. Dat is wel duidelijk geworden dit seizoen. Wel ben ik er van overtuigd dat Vettel over het algemeen een vriendelijke gozer is met een gezonde dosis humor. Hij moet alleen niet zo gaan bitchen als het allemaal niet lekker loopt, dat doet Kimi ook niet..

    Over Kimi gesproken. Dat is een typische gozer die van mij nog jaar en dag mag gaan rijden. Het is een kille gozer maar ik heb heel veel sympathie voor hem.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      21 december 2016 om 08:16

      @viezefreddyw: Nou, Kimi hoor je ook alleen maar als ie wat te bitchen heeft. Dat zijn eigenlijk de enige momenten dat ie z’n mond opentrekt. Weliswaar op een andere manier, maar toch.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        21 december 2016 om 08:21

        @str8six: Klopt, maar elke coureur loopt wel eens te bitchen. Ik kan me nog een Max Verstappen herinneren in Australië begin dit seizoen. Sainz hield inderdaad Max een beetje op, maar Max was alles behalve vriendelijk voor zijn teamgenoot over de boardradio.

        Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        21 december 2016 om 08:25

        @str8six: Bwoah…

        Login om te reageren
      • jobberns zegt

        21 december 2016 om 08:29

        @str8six: ja, maar bij Kimi is het op de een of andere manier wel grappig. Kijk voor de grap maar eens een soort ‘best moments’ compilatie waarin hij geïrriteerd doet over de radio, ge-ni-aal grappig! Komt waarschijnlijk ook door zijn persoonlijkheid, die wat rustiger is dan die van Vettel, maar dat maakt het niet minder grappig…

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          21 december 2016 om 09:51

          @jobberns: ja ik lach me ook altijd kapot als je ‘m hoort tijdens de race. Lekker zemelen en zeiken. Maar op zijn manier is het absoluut vermakelijk! :D

          Login om te reageren
    • roppp zegt

      21 december 2016 om 08:34

      @viezefreddyw: Vettel is meteen bij RB weggehold toen ze hem niet weer wereldkampioen konden maken. Dat vind ik al weinig loyaal en onsympathiek. Daarna is hij geld gaan schrapen bij Ferrari waar iedereen al van wist dat ze geen wereldwagen hadden. Vettel is niet bij machte om zo’n team naar zijn hand te zetten, dus is hij zelf een magere totaalcoureur. Uithuilen en of stoppen of zonder zeiken verder rijden.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        21 december 2016 om 09:22

        @roppp: Ik denk dat Vettel daar wel toe in staat is. De topjaren van RBR waren niet alleen maar een verdienste van Newey (grotendeels wel natuurlijk), maar ook van Vettel.

        Ferrari laat dat echter niet toe, ze willen dat Vettel gewoon zijn eigen werk blijft doen en zich niet te veel met de rest van het team bemoeit. Daar heeft hij zich wel vaker kritisch over uit gelaten. Sterker nog, ik denk dat dat ook de reden is dat Alonso bij Ferrari weg is gegaan, het team is te eigenwijs en onveranderlijk (kijk maar eens hoe lang ze onnodig hebben doorgemodderd met hun pull-rod voorwielophanging).

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          21 december 2016 om 09:54

          @motoragent: amen!

          Login om te reageren
        • roppp zegt

          21 december 2016 om 10:34

          @motoragent: oh ja, inderdaad die pullrod voorwielophanging. Dat wel een dingetje

          Login om te reageren
    • bassx zegt

      21 december 2016 om 08:41

      @viezefreddyw: Toen Webber zijn boek uitbracht was er ook kritiek op wat hij schreef over Vettel (is maar een klein stukje). Webber zou volgens velen een zure verliezer zijn in het Red Bull team maar het past wel precies in het straatje hoe Vettel zich dit seizoen heeft gedragen.

      Login om te reageren
  5. str8six zegt

    21 december 2016 om 08:14

    Vettel mag idd minder janken maar Ferrari zal nu ook weer eens een keer een goede auto moeten bouwen. Het een heeft met het ander te maken. Goede auto = Vettel blij = geen gejank = Ferrari blij. Ja ome Sergio, een winnend team begint bij jezelf.

    Login om te reageren
  6. chrisvis zegt

    21 december 2016 om 08:20

    Marchionne heeft daar wat mij betreft wel een punt. Vettel zou meer de wagen naar zijn hand moeten zetten dan er over te zeuren. De Ferrari is al sinds het turbotijdperk een ongelooflijke nerveuze wagen. Kimi zeurt iets minder en zet jaar na jaar de auto beter naar zijn hand.

    Login om te reageren
  7. kobus1967 zegt

    21 december 2016 om 08:30

    Ach dat doet adrenaline met je, ik ken jongens die normaal de rust en vriendelijkheid zelf zijn maar geef ze een voetbal en ze schoppen iemand zonder twijfel het ziekenhuis in.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      21 december 2016 om 12:02

      @kobus1967: dan heb je het ook over voetbal…

      Login om te reageren
  8. smokin zegt

    21 december 2016 om 08:34

    Als de Italianen zeggen dat je een heethoofd bent dan is het wel heel erg met je gesteld.

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      21 december 2016 om 09:31

      @smokin: ja precies, omgekeerde wereld.
      Een italiaan die tegen een duitser zegt dat hij minder heethoofdig moet zijn

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    21 december 2016 om 08:54

    Sergio, volgensmij heb je belangrijkere zaken aan je hoofd, Alfa redden bijvoorbeeld. Schoenmaker blijf bij je leest….

    Login om te reageren
  10. geertvn zegt

    21 december 2016 om 09:03

    Het één is het gevolg van het andere. Als topcoureurs niet beschikken over een topwagen dan huilen ze. Dus Ferrari weet wat ze te doen staat!

    Login om te reageren
  11. hammerman zegt

    21 december 2016 om 09:18

    Ach ja, vroeger jankten de motoren bij Ferrari, nu de coureurs….

    Login om te reageren
  12. willeme zegt

    21 december 2016 om 09:26

    1. Vettel is viervoudig wereldkampioen. Rijden kan hij wel. Exceptioneel goed zelfs.
    2. Ferrari moet gewoon een stabieler team worden met een betere auto. Ze hebben al sinds 2007 geen winnende auto meer.
    3. In plaats van aansluiting met Mercedes kwam Red Bull dichterbij. Veel acties van Max waren op het randje of er over (Mexico…)
    4. Dus een labiel team dat matig presteert terwijl de druk hoog is: ja, dan ga je over de babyfoon zeuren. Kom op, het is F1. Geen sport met Hawthorn, Fangio, Stewart, Clark, Villeneuve en Hunt die hun cruesli met verpakking en al op aten.

    Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    21 december 2016 om 09:35

    Honestly??

    Login om te reageren
  14. e1000bmw zegt

    21 december 2016 om 09:57

    Wacht ff! Een Italiaan die over minder temperament begint? Wereld op z’n kop!

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    21 december 2016 om 10:51

    Ik snap het van beide kanten heel goed. Vettel die alleen maar vloekt en tiert over de boardradio is natuurlijk leuk voor de entertainmentwaarde, maar absoluut geen goede PR voor Ferrari. Dus dat Marchionne dan liever een rustige Vettel in de auto ziet, is volstrekt begrijpelijk.
    Anderzijds begrijp ik de frustratie van Vettel ook wel. Je komt als de grote man bij Ferrari binnen, en in je tweede race in de rode overalls weet je al te winnen. Vervolgens ben je de rest van het jaar The Best of the Rest achter Lil’ Lewlew en Nicole en haal je de doelstelling van het team om nog eens twee races te winnen ook eenvoudig. Prima eerste jaar, zou je zeggen. Maar dan komt 2016. Ook dat jaar begint goed met 4 podiumplaatsen in de eerste 7 races. Als je de race die Vettel niet kon starten niet meerekent zelfs 4 uit 6. So far so goed. Maar dan…. In plaats van dat men het gat met Mercedes (deels) dicht, komt het verder achterop te liggen en wordt het door Red Bull ingehaald. Bovendien word je race in Rusland vergald doordat Kvyat zich tot twee keer toe in je achterkant boort, en heb je in een aantal races te maken met een 18/19-jarig joch met net een jaar ervaring dat je het bloed onder de nagels vandaan haalt met zijn acties die op en soms over het randje zijn. Gooi daarbij nog wat strategische keuzes van Ferrari die niet altijd even goed uitpakken en het recept voor een boze coureur is compleet.

    Login om te reageren
  16. nicolasr zegt

    21 december 2016 om 11:48

    Wat ik een gemiste kans vind, is dat er niet eens een link naar Max verstappen in dit artikel staat… Het had zo mooi kunnen zijn!

    http://www.autojunk.nl/2016/12/ves-en-ric-wensen-iedereen-een-gelukkig-kerstfeest

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North