• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Marko: ik verwacht dat Verstappen voor de titel gaat strijden

Auteur: jaapiyo, gepost 7 maart 2017 om 17:37 – 10 Reacties

RB13


De markante Oostenrijker heeft wat interessante dingen gezegd over zijn verwachtingen voor seizoen 2017.

Terwijl de auto’s vandaag begonnen zijn aan de tweede wintertest van het jaar, publiceert Formula1.com een interview met Helmut Marko, speciaal ‘adviseur’ van Red Bull Racing. De Oostenrijker liet zich onder andere ontvallen dat het team waar hij voor werkt in zijn opinie het beste rijdersduo van het hele startveld heeft. Een mooie opsteker voor onze landgenoot Max Verstappen en zijn teammaat Daniel Ricciardo.

Maar de mooie woorden gaan ook gepaard met hoge verwachtingen. Op de vraag of er dit jaar meer verwacht wordt van Max Verstappen dan vorig jaar toen hij na vier races het stoeltje overnam van Daniil Kvyat, antwoordt Marko dit:

“…of course they are [higher]. He is more mature. It will be his third season in F1, so he must be more consistent and make fewer mistakes. We expect both drivers – if the package of car and engine is right – to fight for the championship.”

Stiekem hopen wij dat natuurlijk ook met zijn allen, hoewel pa Jos al heeft aangegeven dat het dit jaar misschien nog net wat te vroeg is voor de titel. De laatste wil de verwachtingen begrijpelijkerwijs waarschijnlijk juist wat temperen, om niet teveel druk op de schouders van zijn nakomeling te plaatsen.

Gelukkig is Marko zo realistisch om aan te geven dat zijn hoop wel afhangt van hoe de auto het doet. Eerder gaf de Oostenrijker al aan dat hij verwacht dat de Renault-motor achterin de RBR13 ongeveer op het niveau van de Ferrari-krachtbron zal zitten, maar nog iets minder pk’s zal hebben dan de Mercedes-unit. Inmiddels zijn er wel wat zorgen over de betrouwbaarheid van het nieuwe blok. Het Renault-team zelf moest vandaag bijvoorbeeld weer een motor wisselen in Barcelona. Daarover later meer.

Maar hoe zit het met de rest van de auto? Waarom ziet de RB13 er zo kaal uit ten opzichte van de concurrentie die rondrijdt met T-wings en dergelijke? Zou Newey dan de boot gemist hebben? Volgens Marko valt dat allemaal mee en is het een bewuste keuze om met een ‘cleane’ auto aan de start te verschijnen.

“We have a beautiful car that is doing very well in fast corners and that has good traction. The car as you see it doesn’t have as many flaps and fins as the others, so that should help us with the set-up and it gives us a good top speed. We have good aerodynamics and not too much drag, and in the end it should also help us in overtaking to have a small and clean car – so that the aerodynamics are working in our favour.”

Sommigen verwachten overigens nog steeds dat Red Bull Racing wat geheimpjes achter de hand houdt die ze pas introduceren bij de eerste race. Op die manier zouden ze ervoor willen zorgen dat andere teams die ideeën niet nu al kunnen kopiëren. Zelf geloof ik daar eigenlijk niet zo in, maar goed, we gaan het zien aan het eind van deze maand!

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Sky misbruikt crashbeelden Max Verstappen, Red Bull furieus

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Helmut Marko, interview, Max Verstappen, Racing, rb13, Red Bull Racing

Vorig bericht: « De Kahn Vengeance Volante smaakt zoet
Volgend bericht: Live: de Bentley Bentayga Mulliner is kleurrijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. sracert zegt

    7 maart 2017 om 17:41

    Ja, hehe wie verwacht dat nou niet Helmut?

    Login om te reageren
  2. tvklarenbosch zegt

    7 maart 2017 om 17:45

    Toto Wolff gelooft wel dan RBR iets achter houdt

    Login om te reageren
  3. lovecars zegt

    7 maart 2017 om 17:46

    Als ze maar snel zijn! Ferrari lijkt overigens ook een behoorlijke stap te gemaakt

    Login om te reageren
  4. Erik zegt

    7 maart 2017 om 17:47

    Pffffffff, niets nieuws onder de zon. Dit heeft hij twee weken geleden ook al gezegd bij Jinek in haar show.

    Login om te reageren
  5. lovecars zegt

    7 maart 2017 om 17:47

    Als ze maar snel zijn zodat ze inderdaad om de titel kunnen strijden! Het liefst tot de laatste race. Ferrari lijkt ook een aardige stap te hebben gemaakt. Spannend!

    Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 18:02

    Het chassis zal ongetwijfeld weer een ABN de beste van het veld worden. Denk dat het voor redbull weer van de motor gaat afhangen.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      8 maart 2017 om 09:21

      @mrrallycross: die sluikreclame wordt steeds geniepiger tegenwoordig :P

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2017 om 18:45

    We hopen mee.

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    7 maart 2017 om 18:53

    Hoewel je uit de testen geen definitieve conclusies kan trekken, lijkt het er wel op dat de Ferrari PU een degelijk en betrouwbaar blok is. Iets wat nog niet blijkt van het Renault blok. Ik hoop echter het beste voor ze. Alleen Honda’s blok is tot nu toe slechter.

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    8 maart 2017 om 09:21

    Ik verwacht dat Ocon ook voor het kampioenschap zal rijden. Of het lukt is een tweede

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North