• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

We weten nu al wanneer Max zijn eerste motor-update krijgt

Auteur: Dizono, gepost 8 februari 2017 om 15:01 – 23 Reacties

Max Verstappen in Spanje


Ook doet Helmut Marko een boekje open over de verwachtingen van de nieuwe krachtbron.

Aankomend seizoen zal niet langer met het gehekelde token-systeem gewerkt worden, waardoor fabrikanten gedurende het seizoen meer aanpassingen kunnen doorvoeren. Wel zullen de coureurs het dit jaar met vier in plaats van vijf motoren moeten doen, waardoor het aantal updates dus evenzo beperkt is.

De kalender telt dit jaar 20 races en dus zal een motor gemiddeld vijf races mee moeten gaan. Je zou dan ook verwachten dat de eerste grote update tijdens de zesde race plaats vindt, maar volgens Marko in een interview met het Duitse Motorsport Magazine komt een krachtigere Renault-motor al een race eerder, in Spanje. Je weet wel, het circuit waaraan wij collectief zulke goede herinneringen hebben.

Helmut Marko verwacht dat Red Bull ook tijdens de eerste vier races in Melbourne (26 maart), Shanghai, Bahrein en Sochi weinig te klagen zal hebben. Zelf was Renault overigens iets voorzichtiger in haar bewoordingen. Volgens Marko is het ongeveer Ferrari-niveau, maar nog wel een stukje langzamer dan Mercedes. Dat betekent overigens niet dat Red Bull geen kans maakt op de titel, aldus Marko. Gaandeweg het jaar moet dat verschil steeds kleiner worden, waarbij de grote update in Spanje een belangrijke eerste stap is. Tijdens kwalificaties verwacht de Oostenrijker dat Mercedes nog wel even van de buitencategorie blijft.

Ook interessant!

  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Rijdt Max Verstappen straks met een VAG-motor?
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Helmut Marko, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Ontwerper Veyron, Octavia en Lupo is nu designbaas bij BMW
Volgend bericht: Italiaanse designer neemt dikke hybride mee naar Genève [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    8 februari 2017 om 15:02

    Mooi bericht toch?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      8 februari 2017 om 15:07

      @dutchdriftking: Weet ik niet. Renault zelf geeft aan dat we geen topmotor moeten gaan verwachten begin 2017. Misschien dekken ze zichzelf wel in en is het straks een beul van een motor, maar het kan natuurlijk alleen maar tegenvallen. Elke honderdste van een seconde dat ze dichterbij Mercedes komen is mooi meegenomen. Ik verwacht nog geen wonderen maar wie weet natuurlijk.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        8 februari 2017 om 15:16

        @viezefreddyw: In het V8 tijdperk heeft Renault de laatste jaren de overwinningen en titels aaneen geregen met Red Bull. Vervolgens komt het V6T tijdperk en zijn de motoren langzaam, onbetrouwbaar of beide. Honda iedem, die kwamen ook binnen met het idee vrij snel vooraan mee te doen en kijk waar ze de afgelopen twee jaar gereden hebben. Het is dan wat mij betreft ook gewoon beter om de verwachtingen te temperen en positief te verrassen dan andersom.

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        8 februari 2017 om 15:43

        @viezefreddyw: daarom geef ik aan dat het bericht positief is. Praktijk is vers 2. Uiteraard hoop ik dat je gelijk hebt en je droom uitkomt.

        Login om te reageren
  2. bartteeuwen zegt

    8 februari 2017 om 15:13

    Klinkt heel erg als de verwaching begin vorig seizoen

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      8 februari 2017 om 15:14

      @bartteeuwen: ondanks dat max toen nog voor STR reed.

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    8 februari 2017 om 15:13

    Het is eigenlijk ook wel vrij logisch dat men de nieuwe motor in Spanje al laat debuteren en niet in race 6. Monaco (race 6) is het langzaamste circuit op de kalender, en daar is motorvermogen en topsnelheid veel minder belangrijk dan op het Circuit de Catalunya-Barcelona. Nu heb je in Spanje de (als het goed is) betere en snellere motor, en laat je de iets minder sterke motor in Monaco weer een weekendje rijden.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      8 februari 2017 om 15:47

      @edge: Dit mag in 2017 niet meer. Wanneer Max weer in Monaco de oude motor gaat gebruiken wordt dit gezien als een nieuwe motor wissel. Dit om het kunstje van Hamilton in Spa afgelopen seizoen te voorkomen, maximale grid penalty nemen om onderdelen te sparen om later in het seizoen te gebruiken. VT motoren zijn hiermee ook verleden tijd.

      Login om te reageren
      • mrbasa zegt

        8 februari 2017 om 15:55

        @bassx: Klopt maar waar Edge onbedoeld wel gelijk in heeft is dat de motor minder zwaar belast wordt in Monaco (toch?) en dus zou dit blok wat langer mee kunnen.

        Login om te reageren
        • bassx zegt

          8 februari 2017 om 15:59

          @mrbasa: Ah op die manier, ik las het als dat Edge bedoelde de oude motor die gebruikt werd weer terug plaatsen in de F1 auto en de snelle motor weer even in de schappen werd gelegd voor Canada.

          Login om te reageren
          • Edge zegt

            8 februari 2017 om 16:46

            @bassx: Dat is ook wat ik bedoel, en dat mag volgens mij ook. Zie mijn reactie op jouw originele comment ;)

            Login om te reageren
      • Edge zegt

        8 februari 2017 om 16:05

        @bassx: Volgens mij mag het gewoon nog. Het statement van de FIA luidde “During any single event, if a driver introduces more than one of a power unit element that is subject to penalty, only the last element fitted may be used at subsequent events without further penalty”. Men spreekt specifiek over “more than one power unit that is subject to a penalty, dus dan neem ik aan dat ook echt alleen over de vijfde, zesde en zevende motorblokken gaat en je motoren die in je poule van 4 zitten, of waarvan de straf al is ingelost, gewoon vrij mag rouleren.

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          8 februari 2017 om 16:49

          @Edge:

          Zo is het, de 4 standaard motoren mogen het gehele jaar gebruikt en gewisseld worden zoals de teams dat willen. Bij meer dan 4 motors volgt een grid penalty.
          Logisch dus dat motor 2 in de 5e race komt zoals Marco aan geeft en vervolgens motor 1 weer in de 6e race om dan weer vanaf race 7 met motor 2 te racen.

          Login om te reageren
        • bassx zegt

          8 februari 2017 om 17:13

          @edge: Ah Duidelijk. Zelf ook even Sporting Regulation gedownload en is niet zoals ik dacht inderdaad. Meende het aan het einde van vorig seizoen gelezen te hebben op Sky Sport of BBC maar kon het niet zo snel terug vinden. Dank voor de opheldering.

          Login om te reageren
          • wif1 zegt

            9 februari 2017 om 13:56

            @bassx: Het geld dus wel specifiek voor een 5e of 6e motor, of onderdelen daarvan. Dit om dus inderdaad het trucje van Hamilton in Spa te tackelen. Dus ook een MGU-K of MGU-H kan dan een penalty opleveren, los van elkaar ook al vervang je ze in 1 gp.

            Login om te reageren
  4. pinut187 zegt

    8 februari 2017 om 15:46

    Ik ben toch bang dat het weer een Mercedes seizoen wordt..

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    8 februari 2017 om 16:27

    Wie weet zet Red Bull vanaf Spanje wel iemand anders in die auto. Dat deden ze vorig jaar ook…

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      8 februari 2017 om 18:51

      @mashell: Rosberg?

      Login om te reageren
    • por100 zegt

      10 februari 2017 om 14:37

      @mashell: PASTORRRRRRRRRRRRRR WOOOOHOOOOOOO

      Login om te reageren
  6. weijs zegt

    8 februari 2017 om 19:55

    Ik ben erg benieuwd hoe lang we nog refereren aan de goede herinneringen aan Spanje. Op een gegeven moment komt er toch een moment dat hij meerdere races gaat winnen en het de ‘verwachting’ wordt. Mooie vooruitzichten in ieder geval!

    Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      9 februari 2017 om 00:23

      @weijs: je geeft zelf al het antwoord op je vraag….

      Login om te reageren
  7. hammerman zegt

    9 februari 2017 om 00:24

    Marko meldt dat de Renault motor van Ferrari niveau is en een stukje langzamer dan de Mercedes motor. Als hij refereert aan de 2016 motoren dan kan hij van een koude kermis thuis komen. Misschien zijn de motoren van de andere twee in 2017 wel een stuk sneller. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat hij al weet hoe snel de motoren zijn van de concurrentie in het komende seizoen.

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    9 februari 2017 om 12:01

    Goed nieuws

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North