• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Marko: Max Verstappen wordt volgend jaar kampioen

Auteur: jaapiyo, gepost 8 september 2016 om 20:09 – 34 Reacties

Red-Bull


De markante Oostenrijker gooit er weer wat soundbytes uit in een vraaggesprek met de officiële F1-website.

Max’ grootste fan doet weer de nodige boude uitspraken in een interview met Formula1.com. Wat is dat toch met Oostenrijkers en boude uitspraken, komt er daar in die bergen soms waarheidsserum uit de kraan?

Helmut werd onder meer gevraagd naar wie de toekomstige teamgenoot van Carlos Sainz wordt bij Toro Rosso en de prestaties van zijn ex-oogappel Sebastian Vettel. Over de eerste kwestie zegt hij dat hij hoopt dat Kvyat nog sterk terug kan komen. Over de vermeend opvolger van de Rus Pierre Gasly geeft hij korte positieve antwoorden zonder daarbij echt de indruk te wekken dat de Fransman het stoeltje praktisch al binnen heeft. Vettel heeft het volgens Marko momenteel moeilijk maar omdat hij zo’n absolute topper is in zijn ogen verwacht de Le Mans-winnaar dat de Duitser uiteindelijk weer mee zal strijden voor titels.

Maar wij zijn natuurlijk vooral geïnteresseerd in wat hij te zeggen heeft over Maximilian. Hieronder volgt een sec verslag van de hoogtepunten uit het interview.

Vraag: Helmut, de jonge superster in je team Max Verstappen heeft de laatste tijd flink wat kritiek gekregen. In hoeverre was deze kritiek terecht?
Helmut: De kritiek was helemaal niet terecht. Max is een rijder van een ander kaliber. Hij heeft de eigenschappen van een toekomstig kampioen en hij doet simpelweg datgene wat nodig is om dat doel te bereiken. Kennelijk zijn sommigen er door verrast dat dit ook inhoud het inhalen van en verdedigen tegen andere coureurs. Als er iets echt niet in de haak was geweest aan zijn manoeuvres, hadden de stewards wel ingegrepen. De situatie doet me denken aan de tijd dat Schumacher debuteerde in de Formule 1. Ik herinner me nog dat hij en Senna op een gegeven moment bijna op de vuist gingen in Hockenheim. Senna was destijds de head honcho in de F1 en Schumacher was de nieuwe pretendent voor de kroon…

Vraag: Zijn de andere coureurs verworden tot lammeren terwijl Max de enige wolf op de grid is?
Helmut: Ha! Maar ja, waarschijnlijk ontbreekt het momenteel wel aan echte persoonlijkheden in de F1. Aan de top van het veld hebben we nu veel veteranen die met hun laatste kunstje bezig zijn. Die klagen over alles en nog wat, over Max, over veiligheid et cetera. Max is heel jong en heeft heel scherp voor de geest wat hij wil bereiken – en hij is niet te bleu om vol te gaan voor wat hij wil, om succesvol te zijn. De reactie van de fans spreekt in zijn voordeel. Ik denk dat hij momenteel wereldwijd de populairste coureur op de grid is.

Vraag: Bernie Ecclestone heeft recent gezegd dat de Formule 1 nog een dozijn Max Verstappen’s nodig heeft…
Helmut: Nou ja, laten we er naar op zoek gaan! Maar, ik herinner me wel heel goed dat toen we Max zijn debuut lieten maken we door íedereen bekritiseerd werden.

Vraag: Max is nog maar 18 jaar oud, hij is nog steeds bezig met het proces om echt volwassen te worden. Wat doen jullie om zijn ruwe talent levend te houden, om te waarborgen dat niet teveel van de scherpe randjes van zijn stijl af geveild worden? Op dit moment is hij ontzettend populair bij mensen van 15 tot en met 25 jaar – een leeftijdsgroep die normaal gesproken niet makkelijk te bereiken is…
Helmut: Wij zijn Red Bull! We zeggen hem dat hij gewoon altijd zijn eigen mening mag geven. En ja, alles draait momenteel om Max.

Vraag: Iedereen lijkt er wel van overtuigd te zijn dat Max een toekomstig kampioen is. Wanneer is hij klaar voor het kampioenschap – en wanneer is Red Bull klaar voor het kampioenschap?
Helmut: We denken dat we volgend jaar weer mee doen om de titel. We hebben altijd goed gepresteerd na een regelverandering die niet alleen om de motor draait. Maar ook ons werk aan de motor begint zijn vruchten af te werpen, dus in 2017 hopen we nog maar 15 pk tekort te komen op Mercedes – dat kunnen we dan vervolgens goedmaken met ons chassis en de aerodynamica. Dus het doel is om volgend jaar de strijd aan te gaan met Mercedes.

Lijkt me een duidelijk verhaal. Volgend jaar is het dus al zo ver, de jongste wereldkampioen ooit komt uit Nederland!

Ook interessant!

  • Max Verstappen is sportman van het jaar 2021!
  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: Verstappen owneert Bottas

Nieuwste artikelen

  • AM Rina is moderne Italiaanse klassieker met V8 en klik klak schakelpook
  • Deze BMW X7 is speciaal bedoeld voor de Yakuza
  • Files irritant? Elektrische privé aircraft carrier van XPeng komt eraan!
  • BREEK: Brandstof kost volgend jaar 300 Dollar per liter (ja, echt waar)
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Helmut Marko, interview, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Deze Mercedes CLK wil graag een C63 AMG zijn
Volgend bericht: McLaren komt met velgen die lijken op boomwortels? »

Lees Interacties

Reacties

  1. bofkont zegt

    8 september 2016 om 20:13

    Hoop het voor Maxie, maar ik zie het nog niet gebeuren.

    Login om te reageren
  2. oranjebril zegt

    8 september 2016 om 20:15

    Echte vraag: Wie is Helmut?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      8 september 2016 om 20:17

      @oranjebril: een vertrouweling van Red Bull eindbaas Dietrich ‘Didi’ Mateschitz en de man die gaat over Red Bull’s young driver programma alsmede voor een groot deel de rijdersbezetting van Toro Rosso (volledig) en Red Bull Racing (grotendeels). Vroegah heeft de man ook zelf in de F1 geracet totdat hij een oog verloor toen een steentje zich door zijn vizier heen boorde. Daarvoor won hij wel samen met Gijs van Lennep de 24 uur van Le Mans in 1971 met een Porsche 917.

      Zie ook http://www.autoblog.nl/nieuws/de-f1-carriere-van-max-verstappens-andere-vader-89531

      Login om te reageren
      • freezzr zegt

        8 september 2016 om 21:22

        @jaapiyo: dat steentje doet ’t m.

        Login om te reageren
      • oranjebril zegt

        8 september 2016 om 22:13

        @jaapiyo: Kijk aan, dankjewel.

        Login om te reageren
  3. simonvb zegt

    8 september 2016 om 20:17

    Ik kan niet wachten

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    8 september 2016 om 20:25

    Wel makkelijk als je weet wie er gaat winnen ..

    Kunnen ze al voor het raceseizoen de prijzen uitdelen en de rest van het jaar vakantie vieren ..

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      8 september 2016 om 20:34

      @lincoln: helaas, er zijn nog sponsor contracten en men moet zichzelf in de ‘kijker’ rijden ?

      Login om te reageren
  5. Nerekop zegt

    8 september 2016 om 20:41

    Neeeeeeeeeej! De Dr. zei helemaal niet dat Max wereldkampioen wordt!!!

    Goeie clickbait titel, dat wel. Maar kom op Autoblog, jullie auto(sport)nieuws objectief brengen is waar jullie goed in zijn. Niet woorden verdraaien….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 september 2016 om 22:09

      @nerekop: dat is wel de beste grap van het jaar, autoblog brengt objectief autonieuws. Je ervaart reclame spots vast ook als neutrale productvoorlichting?

      Login om te reageren
      • Nerekop zegt

        9 september 2016 om 08:03

        @mashell: objectief was idd niet het juiste woord realiseer ik me. Maar mijn punt blijft dat de man helemaal niet gezegd heeft wat in de kop staat en dat komt de kwaliteit van de content hier niet bepaald ten goede.

        Login om te reageren
  6. reistje zegt

    8 september 2016 om 20:44

    Meh als alle veranderingen worden doorgevoerd denk ik dat het simpelweg word: De gene met de beste auto.

    Login om te reageren
  7. Edge zegt

    8 september 2016 om 20:44

    Marko gaat ook weer niet zover dat hij zegt dat Max volgend jaar kampioen wordt. Enkel dat men volgend jaar weer om de titel mee wil doen en dat Max van het kaliber wereldkampioen is. Gelukkig voor Red Bull hebben ze met Ricciardo en Max het sterkste rijdersduo van het veld in handen, dus het zou zomaar kunnen dat een van die twee kampioen wordt. Maar laat vooral duidelijk zijn dat het beide kanten op kan gaan, want Ricciardo is eveneens een geweldige coureur. Als nieuwkomer bij RBR viervoudig kampioen Seb Vettel het snot voor de ogen rijden doe je echt niet op geluk. Bovendien is F1 natuurlijk van meer dingen afhankelijk dan talent. Coureur A kan een geweldig seizoen rijden, maar als zijn auto het begeeft of iemand hem van de baan tikt kan het zomaar dat coureur B er met de punten (en prijzen) vandoor gaat. Ik denk dat we voorlopig maar even realistisch moeten blijven en gewoon moeten hopen op het beste.

    Login om te reageren
  8. dillinger2016 zegt

    8 september 2016 om 20:59

    Hahahahahahahaha, Dammmnnn dit moet ook in de sprookjesboek van Grimm komen.

    Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    8 september 2016 om 21:01

    “Wat is dat toch met Oostenrijkers en boude uitspraken,…”

    Hitler was er nog zo één…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      8 september 2016 om 23:27

      @rick-dos: ik hoopte al dat niemand deze zou maken…

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        9 september 2016 om 08:23

        @jaapiyo: Open doelen en ik gaan goed samen… ;)

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 september 2016 om 23:41

      @rick-dos: don’t mension tse War!

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        9 september 2016 om 08:24

        @w0o0dy: Wel you started it! ;)

        Login om te reageren
    • pomoek zegt

      9 september 2016 om 00:27

      @rick-dos: ik was die man al helemaal vergeten!

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        9 september 2016 om 08:24

        @pomoek: Dat vind ik best wel knap… ;)

        Login om te reageren
  10. opgooier zegt

    8 september 2016 om 21:55

    Hoewel de ontknoping van dit jaar nog erg leuk kan worden kan ik bijna niet wachten op het seizoen 2017. Ben toevallig het boek van Webber aan het lezen, maar daarin wordt duidelijk dat men destijds minder vrij aan het racen was dan de buitenwereld moest geloven.
    Nu er straks wellicht een wereldtitel voor het grijpen ligt ben ik benieuwd wat men daadwerkelijk bij RB gaat doen. Marketingtechnisch is het wel gunstig om Verstappen de nets iets sterkere motor te geven etc. Hij past perfect bij het merk RB en de doelgroep die ze willen bereiken.
    Als liefhebber hoop ik natuurlijk op een eerlijk gevecht, dan zal het heel erg lastig worden voor Max om Ricciardo te verslaan.

    Login om te reageren
  11. moodyblues zegt

    8 september 2016 om 22:05

    Het kan niet op vandaag! Weer een Televaag Clickbait kop. Zijn jullie trots op jezelf?

    Even serieus: ik heb net het hele interview op Formula1.com gelezen en NERGENS zegt Marko “Max Verstappen wordt volgend jaar kampioen”, nergens. De titel had dus gewoon “Marko: Max Verstappen kan volgend jaar kampioen worden” moeten zijn als je niet teveel wilt afwijken van je huidige kop.

    Jullie hebben dit Dumpert niveau niet nodig en vergeten blijkbaar dat je dit gewoon lezers kan gaan kosten. Ik schreef eerder al een relaas bij de zogenaamd gepresenteerde Lexus crossover, die eigenlijk pas 29 september onthuld wordt als concept nota bene. Maar ja, als je gewoon keihard je lezers voorliegt in de koppen, dan klikken ze er sneller op, volgen er meer reacties/discussies en kan je dus meer reclame inkomsten verwachten.

    Nou, ik ben iemand van principes en als ik nog één clickbait kop de komende week tegenkom, ben ik voorgoed weg. Ik heb Autoblog niet nodig en jullie mij ook niet. Ook doet 1 lezer minder in geen enkel opzicht pijn, maar waar ik het uit in de reacties, zullen er toch genoeg anderen zijn die er net zo over denken en wellicht al weg zijn. Daarnaast geloof ik dat we tegenwoordig veel teveel schaapachtig gedrag vertonen (waaronder jullie clickbait koppen die op Televaag, Dumpert en YouTube blog filmpjes de facto zijn), het zou jullie sieren om daar niet in mee te gaan en gewoon een eigen identiek aan te houden.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      8 september 2016 om 23:02

      @moodyblues: tot op zekere hoogte ben ik het met je eens? Maar wat is een goed Nederlands alternatief? Het sleurhut-niveau van Autoweek? Dan maar clickbait titels waarna je, als het je niet bevalt, het venster gewoon kan sluiten en naar een volgend artikel kan gaan.

      Login om te reageren
      • moodyblues zegt

        8 september 2016 om 23:44

        @str8six: Genoeg alternatieven, maar AW hoef je inderdaad zeker niet achterna daarbij. Het argument “als het je niet bevalt, het venster gewoon kan sluiten en naar een volgend artikel kan gaan” is natuurlijk een non-argument, dat is een typische reactie om zonder er inhoudelijk op in te willen/durven/kunnen gaan onder een discussie uit te willen komen. Je hebt 100% gelijk, maar is tevens een dooddoener.

        Neem een voorbeeld aan Formula1.com, vertaald: “Verstappen is “van een ander kaliber””.
        Of wat ik al zei: “Marko: “Verstappen volgend jaar kanshebber op de titel””

        Daarnaast, als je het antwoord op de kampioenschapsvraag goed leest, haalt Marko niet één keer Verstappen aan, maar telkens “we”. Het is dus gewoon niet de waarheid verdraaien, maar gewoon liegen. Met name omdat Autoblog een citaat van Marko lijkt neer te zetten. Als ze alleen “Max Verstappen wordt volgend jaar kampioen” hadden gekopt, dan was het met exact hetzelfde artikel tenminste geen clickbait en geen leugen geweest.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          9 september 2016 om 09:24

          @moodyblues: als je het over F1-media heb zijn er idd tal van betere alternatieven dan AB, eens! Maar waar ik op doelde zijn meer de algemene AB stukken … Auto’s, automotive en achtergronden. Niet zozeer Formule 1.

          Over niet starten van een discussie, ik ben het eens met je dat dergelijke titels wat zand in de ogen v/d lezer strooien en dat dat gedaan wordt voor omzet/advertenties. Maar er moet door AB ook gewoon geld verdiend worden, daarom vind ik het wat extreem om direct jezelf te verwijderen van een website terwijl je gewoon het venster kan sluiten, dat was mijn achterliggende gedachte. Maar als je een man van de princicpes bent, tja, niemand houdt je tegen.

          Login om te reageren
    • Gulli zegt

      9 september 2016 om 07:55

      @moodyblues: eens. Met de nieuwe aanwas van redacteuren is de kwaliteit en de originaliteit van de artikelen gestegen, maar daarmee ook de agressieve marketing. Natuurlijk moet er geld verdiend worden bij Autoblog en dat gun ik ze ook (ik heb adblocker uit staan, I am a generous god) maar deze manier van klikjes winnen begint mij ook steeds meer tegen te staan.

      Het punt is; ze hebben het niet eens nodig! De content is prima, de schrijfstijl is top, ik lees toch wel elk artikel dat voorbij komt en met mij vele anderen. Maar het glijdt met name in de titels steeds meer af naar bedenkelijk niveau inderdaad. Ik zag vorige week al de klassieker “5 redenen waarom…” Dat impliceert dat het een kort artikel is met duidelijk afgebakende stukjes tekst. De ‘snippets’ waar de gehaaste lezer snel zijn informatie tot zich kan nemen.

      Nog even en de titels als “Deze man rijdt nooit meer auto, kijk waarom dat is!” En “Formule 1 coureurs haten deze man, zie wat hij heeft uitgevonden”

      Asjeblieft AB, stay classy

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      9 september 2016 om 08:40

      @moodyblues: https://www.wired.com/2015/12/psychology-of-clickbait/

      Leuk leesvoer :)

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    8 september 2016 om 22:15

    Ik help het hopen.

    Login om te reageren
  13. harrie zegt

    8 september 2016 om 22:15

    Max en Ricciardo zijn beide verschrikkelijk snel en ontlopen elkaar niet veel.
    Ricciardo heeft zijn ervaring als voordeel, Max is sterk in verdedigen, ook niet onbelangrijk als het langs wil.
    Hoop dat RB in 2017 weer vol meedoet, gaat dan een mooie strijd worden.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    8 september 2016 om 23:43

    @jaapiyo: rustig aan met die paddo’s bro!

    Login om te reageren
  15. pomoek zegt

    9 september 2016 om 00:34

    Maar goed. Even gewoon onder ons. De kans dat Verstappen kampioen wordt is gewoon klein. Hij heeft daar een jaar of 10 hooguit 12 de tijd voor. Er zijn in de f1 toch zeker 5 coureurs te noemen die tot de kanshebbers behoren. Kwestie van het juiste team in het juiste jaar. En zoals eerder opgemerkt: een klein beetje pech en je kans is verkeken. Maar zijn kans is niet 0.

    Login om te reageren
  16. meridian zegt

    9 september 2016 om 00:39

    Er was een tijd een browserapp die al het nieuws van Kim Kardashian wegfilterde. Weet iemand wie daar de maker van was?

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    9 september 2016 om 07:23

    En de druk op
    Verstappen wordt nog wat verder opgevoerd…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North