
Goodbye Marussia, we hardly knew ‘ye.
Supercarmerkje Marussia gooit het bijltje er bij neer. De Russen, makers van de B1 en de B2, maar toch vooral bekend van het lenen van hun naam aan de oude Virgin Formule 1-stal, sluiten na een kort leven hun deuren.
Voor de F1-equipe heeft dit overigens geen gevolgen, deze opereert los van zijn naamgever.
Behalve een dealerschapje in hartje Monaco (en eentje in Moskou) hoorden of zagen we verder eigenlijk nooit iets van Marussia. Dit nieuws, dat via het Russische persbureau RIA Novosti de wereld in werd gebracht, zal dan ook niet bepaald schokgolven door de autowereld doen gaan.
Met dank aan iedereen voor de tip!
Het straatbeeld zal nooit meer hetzelfde zijn..
Tsja, had ook niets anders verwacht.
Weinig marketing, “looks that only a mother could love”,zwakke prestaties is niet echt acceptabel in auto wereld.
Ze hebben het nog altijd verder geschopt dan 95% van de overige nieuwe “supercar'” merken. Veel verder dan wat Hot Wheels achtige photoshops en onrealistische performance cijfers de wereld in slingeren komen de meeste van deze ondernemingen niet.
Ik vond die B2 toch wel wat hebben nog… Maar het blijkt dat ze geen Victor Muller hebben in Rusland.
@tbone:
B2 :)
@tbone: Niet te snel roepen, voor je het weet staat Spyker met een gerebadgde Marussia op de beurs met een verkoop target van 50.000 stuks per jaar
Ik vind het jammer. Had gehoopt dat ze toch een soort doorbraak zouden beleven, misschien nog met wat extra publiciteit via de Need for Speed games en film. Maar helaas. RIP Marussia! De B2 was een zeer bijzondere wagen.
Neeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!
@marussia: Gecondoleerd.
@marussia: Het was prettig je gekend te hebben.
Tja, was wel te verwachten, de zoveelste 13 in een dozijn ‘supercar producent’ die het niet redt.
@str8six: Ben ik het niet mee eens. Je ’13 in een dozijn’ omschrijving vind ik juist gelden voor al die photoshop supercars met 3 miljoen pk.
Marussia’s zouden niet meer wegen dan 1100kg en die B1, die ik er overigens best smakelijk uit vind zien, kon geleverd worden met een 2.8 Cosworth V6. Dat zijn specs die er uitspringen toch?
Het had kunnen aanslaan in de Oosterse markt, omdat het niet westers is. Maar mss zijn ze daar nog te veel bezig met de westerse rijken te immiteren. Jetset heeft immers geen nationaliteit.
Wel jammer, het kon een mooie toekomst zou zijn geweest, mooie auto’s…;;
Een slecht draaiend supercarmerk met een achterhoede F1-team? Voor je het weet nemen ze Saab over…
nee …
NEE …
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE …
HUUUHHHHHH sniff :( ….
Wat voor shop komt er nu in/bij het Fairmont hotel in Monaco
Ik zal er niet echt wakker om liggen, maar toch is het wel jammer want die auto’s hadden wel iets bijzonders vond ik.