• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Hybrid Concept is een plug-in Mulsanne

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 april 2014 om 13:27 – 25 Reacties

Afbeelding Bentley Hybrid Concept is een plug-in MulsanneAfbeelding Bentley Hybrid Concept is een plug-in MulsanneAfbeelding Bentley Hybrid Concept is een plug-in MulsanneAfbeelding Bentley Hybrid Concept is een plug-in MulsanneAfbeelding Bentley Hybrid Concept is een plug-in MulsanneAfbeelding Bentley Hybrid Concept is een plug-in MulsanneAfbeelding Bentley Hybrid Concept is een plug-in MulsanneAfbeelding Bentley Hybrid Concept is een plug-in Mulsanne

Hybride Bentley Mulsanne
Bentley elektrificeert zijn grootste slagschip, de Mulsanne, opdat u alvast aan een toekomstige stekker-Bentley kunt wennen. De Britten noemen het resultaat kortweg Hybrid Concept.

We zeiden het twee topics geleden al: elektrificatie is de toekomst. Terwijl Rolls-Royce na lange aarzeling toch overstag lijkt te gaan is het Bentley dat als eerste een concreet product met batterijen neerzet. In 2017 wordt de geplande SUV de eerste plug-in Bentley, een voorproefje van de technologie krijgen we nu alvast in deze Mulsanne.

ERMAGERD! HERBEHRD BEHNTLER!

In feite is het Hybrid Concept niet veel meer dan een standaard Mulsanne waar accu’s aan toegevoegd zijn. De 6,75 liter V8 blijft behouden, en ook het uiterlijk oogt identiek aan de conventionele Mulsanne, enkele conceptdetails, zoals de best wel originele koperelementen (mooie spoelvorm in de tellers!) daargelaten.

‘The plug-in hybrid system will offer a power increase of up to 25% together with a 70% reduction in CO2 emissions’, dixit Bentley. Met de technologie, die rechtstreeks van de VAG-plank komt, kan 50 kilometer puur elektrisch worden gereden.

Over anderhalve week debuteert de Bentley Hybrid Concept op de Beijing Motorshow. Aan het einde van dit decennium moet 90% van Bentleys productie plug-in hybride zijn.

Update: de spoof die je wist dat zou komen. Sniff!

Ook interessant!

  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • Nog iemand interesse in dé ultieme Bentley?
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • Cupra Formentor e-Hybrid
    Cupra Formentor e-Hybrid en VZ e-Hybrid

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

beijing-2014, Bentley, concept, Hybride, mulsanne, plug-in

Vorig bericht: « Marussia is dood
Volgend bericht: Officieel: 8-traps automaat voor Chevrolet Corvette »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    9 april 2014 om 13:29

    Hebben ze de electrische stoelverstelling op de motor aangesloten ?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      9 april 2014 om 13:33

      @norge: waarschijnlijk de accu die de aansteker verwarmt.

      Login om te reageren
  2. jelmer zegt

    9 april 2014 om 13:33

    Elektrisch rijden sluit perfect aan bij de kernwaarden van zo’n auto: effortless, trillingsvrij veel kracht leveren. En bovendien is er genoeg ruimte en al dusdanig veel gewicht dat wat accu’s niet uitmaakt.
    Als ze de claim van 70% minder emissie kunnen waarmaken (tenminste in de ECE-test) wordt dit plotseling een concurrent in een veel lager segment.

    Login om te reageren
    • TDI-goeroe zegt

      9 april 2014 om 14:03

      @jelmer: volgens mij hebben ze voor die kernwarden niet echt een elektromotor nodig… ;)

      Login om te reageren
  3. crackdavid zegt

    9 april 2014 om 13:54

    Jammer van die Audi velgen.

    Login om te reageren
  4. exotic zegt

    9 april 2014 om 13:57

    WAUW!
    De klokjes zien er ge-wel-dig uit!

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      9 april 2014 om 18:35

      @exotic: Voor een mooie klok ga ik wel naar Gassan, daar heb ik geen auto om heen voor nodig.

      Login om te reageren
      • exotic zegt

        9 april 2014 om 21:14

        @sydney: Wie Hassan welke Hassan? Hassan heeft een nieuwe jas aan gekocht bij de zeeman.

        lalalalalla

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          9 april 2014 om 21:47

          @exotic: Hoe vaak staat jouw kermis of thaise horloge stil? Net na het dorpsplein of nog voor de douane?

          Login om te reageren
          • exotic zegt

            9 april 2014 om 21:58

            @sydney: Ok je vroeg erom.

            Mijn Rolex Submariner 11610, staat maar zelden stil.

            Login om te reageren
            • sydney zegt

              9 april 2014 om 22:08

              @exotic:Respect voor je Sub.Je zou eens een boompje moeten opzetten met mijn broer,Pietje Rolex.Ik ben meer van de Speedmasters.

              Login om te reageren
            • sydney zegt

              9 april 2014 om 22:10

              @exotic: En mijn broer is echt van de Rolex.

              Login om te reageren
              • exotic zegt

                10 april 2014 om 10:13

                @sydney: Stuur me zijn nummer.

  5. endofline zegt

    9 april 2014 om 14:17

    Niet meer dan een logische ontwikkeling. Elektromotoren hebben een enorm koppel bij lage toeren wat ze uitmate geschikt maakt om zware voertuigen in beweging te brengen. De verbruikswinst halen ze dan ook wel. Net grote voertuigen hebben baat bij hybrid technologie.

    Het is dan ook ecologisch een beetje onzinnig dat veel merken deze technologie juist in kleine voertuigen stoppen. Want hier is de winst beperkt maar de energiekost om het allemaal te maken is enorm.

    Login om te reageren
    • bottestudent zegt

      9 april 2014 om 14:37

      @endofline:
      En daar ga je fout. Kleine voertuigen worden veel in de stad gebruikt. Daar is een elektronische motor handig. Op snelwegen heb je er niks aan.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        9 april 2014 om 16:54

        @bottestudent: wat denk.je van op.de pc hoofdstraat? En Amsterdam mag je ook niet sneller dan 50. Dus ideaal.

        Login om te reageren
  6. kobus1967 zegt

    9 april 2014 om 15:01

    Kleine auto’s full EV, grote auto’s plug-in dus.

    Login om te reageren
  7. volvo-s60-adept zegt

    9 april 2014 om 15:28

    Topchique dat door totaal idioot subsidiebeleid dus voor een knaak en een bos uien voor iedere gesjeesde accountmanager te leasen valt.

    Zo rolt NL toch heden ten dage?

    Login om te reageren
  8. Corrado16v zegt

    9 april 2014 om 16:33

    Zoals gewoonlijk een prachtbak, al zou ik me stiekem toch wel een beetje schamen voor de hybride logo’s. Als je zo’n wagen rijdt met 6.75 V8, lijkt het me toch wel een beetje pijn doen. Toch leuk dat ze er ook nog een fohn-motor bij gestopt hebben voor de subsidie.

    Login om te reageren
  9. jippie zegt

    9 april 2014 om 16:35

    Goede tip aan Bentley: hang het productiemodel niet zo vol met Hybrid-embleempjes. Dit heeft echt een heel hoog Prius-gehalte.

    Login om te reageren
  10. fconderkantlat zegt

    9 april 2014 om 16:38

    manmanman wat een faal om te zien dat dat climate control paneeltje gewoon direct terug te vinden is in verschillende VAG’s

    Login om te reageren
  11. jack_abarth zegt

    9 april 2014 om 17:30

    Beste Arnage, we missen u nog elke dag…

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      9 april 2014 om 18:34

      @jack_abarth: True that.

      Login om te reageren
  12. johnson zegt

    9 april 2014 om 20:38

    Ik denk serieus dat dit op verzoek van klanten is ontstaan. Soort van kijk mij een verantwoord decadent zijn.

    Login om te reageren
  13. jorden zegt

    9 april 2014 om 22:58

    Waarschijnlijk kan de “custom made” afdeling aan de bak, na deze koperen concept :p

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North