Je wil serieus meedoen in het topsegment of je wil het niet.
Goed, Maserati maakt een SUV. Over die schrik zijn we nu allemaal wel heen, het is nu tijd voor de leukere nieuwtjes. En dat is dat de Levante vermoedelijk de 530 pk sterke V8 uit de achterwiel aangedreven Quattroporte gaat krijgen.
De V8 uit het topmodel van de Quattropporte (rijtest) past met gemak ook in de Levante, kwam autoblog.com achter. Toen men vroeg of het mogelijk was om deze topmotorisering in de Levante te gooien kregen ze een bevredigend antwoord; “Yes, it fits, and we have a prototype already.” Mooi.
Maserati wil met de Levante meedoen in het topsegment en dan is het misschien zelfs een bittere noodzaak dat er een degelijk topmodel komt. Als je op dit moment een gestoord dikke en snelle motor in je SUV wil moet je toch echt uitwijken naar een Cayenne Turbo of iets leuks van AMG. De Maserati Levante is vanaf zijn introductie namelijk alleen leverbaar met bi-turbo zescilinders.
Bij Range Rover kun je anders ook prima terecht voor een suv met bijna evenveel vermogen als een GLE 63 AMG
@superfries: Laten we de Bentayga ook niet vergeten, dat is nog immer de snelste productie SUV ooit gebouwd. Én hij rijdt beter dan de Cayenne Turbo S, terwijl dat de maatstaf was.
@Stefje: Maar godallemachtig wat is die Bentayga lelijk.
@Stefje: Uit welke bron haal jij dat hij beter rijdt? En wat versta je onder beter?
@berlinetta:
Duurder waarschijnlijk ..
Anyway .. Tis allemaal een beetje dezelfde klodder ..
@lincoln: Als beter rijden inhoudt dat deze auto per gereden kilometer harder afschrijft, dan zal hij inderdaad beter zijn.
@superfries: En BMW ook. En Jaguar zal volgen denk ik.
achja waarom ook niet, zal het goed doen in moeder Rusland en andere verre oorden. Daarbij brengt deze wagen dan natuurlijk weer geld in het laatje voor leuke Alfa Romeo’s en een broodnodige opvolger van de Granturismo. Ik zeg kom maar op bak.
In het wit met bruin leer graag!
Welja .. Trap erin die meuk ..
V8 of V6 blok kost voor de fabriek hetzelfde ..
Alleen de leaseprijs zal wat hoger uitpakken ..
Heeft best wat weg van een Infiniti FX. Zeker wel een geyle bak
@chield: meteen het eerste wat ik ook dacht..
Die Levante begint al interessanter te worden. Helaas gaat het om de 3.8 en niet om de v8 uit de Granturismo S. Dan was het geluid al een reden ‘m te kopen.
@BRT: maar laten we eerlijk zijn, die v8 uit de GT is traag, hoogtoerig, verbruikt idioot veel en stoot meer uit dan een brandende olietanker. Als ze in de Granturismo 2 jaar geleden die nieuwe 3.8 hadden gelegd verkocht dat ding tenminste nog, nu wordt je er door de eerste beste snelle diesel uitgetrokken.
@lambo4all: Daar gaat het bij Maserati niet om, het is geen Lamborghini / Ferrari. En wat is er mis met een hoogtoerig blok? Er is niks leukers dan dat. De v8 van Maserati is de best klinkende v8 ooit gemaakt vind ik, die nieuwe 3.8 v8 klinkt echt te slecht.
@nopetrolnofun: Maar wil jij een hoogtoerig en lawaaierig blok in je auto hebben die je waarschijnlijk elke dag gebruikt? Dat gaat snel vervelen.
@berlinetta: Jaa, dat wil ik maar al te graag. Heb het nu ook, alleen moet ik het met 6 cilinders doen ?
@nopetrolnofun: iemand moet dat ding gaan kopen, die liefhebber gaat toch niet de suv nemen
@lambo4all: Daar heb je wel een punt. Alleen is er dan geen bijzondere reden meer om voor de Levante te gaan.
Ja zo’n biturbo V6 kun je ook nauwelijks mee aankomen natuurlijk.
@frederik: dat blok schaam ik me echt voor als ik dat onder de motorkap heb.
Ik ben echt benieuwd hoe deze auto in het echt is. Hij kan me op de foto’s namelijk niet overtuigen. Kan de vergelijkingen met Infiniti en Mazda nog niet uit mijn hoofd zetten.
@berlinetta:
Onder aan de streep is het just another car ..
Begrijp de styling wel .. Was ook leuk op agile jaren 60 maseraties ..
Maar op deze bakbeesten is het een totale aanfluiting ..
@lincoln: Ik vind het ook niet passen. Elegante styling op een bakbeest houdt niet in dat de auto daardoor geen bakbeest meer is.
Leuk! Wat betreft die 2 andere mogelijkheden, vergeet de Range Rover SVR niet.
“Als je op dit moment een gestoord dikke en snelle motor in je SUV wil moet je toch echt uitwijken naar een Cayenne Turbo of iets leuks van AMG.”
Uhmm je ziet bmw over het hoofd maar bmw heeft wel het beste te bieden kwa pk’s dus aangezien je het over dikke snelle SUV’s hebt kan je die gerust erbij melden. Of vind je dat bmw niet mee doet met het topsegment (X5M,X6M) je hebt het over altenatieven die jij graag voor de deur zou hebben :)
@sener_sen: BMW had er zeker bij genoemd mogen worden (zoals ik zelf ook al aangaf), maar BMW heeft niet het beste te bieden qua pk’s. AMG, Porsche en Bentley hebben namelijk meer pk’s te bieden.
Ook bij deze suv geld de regel.. de velgen maken de auto! Ik heb tot nu toe alleen een test mule zien rijden. Dus ik ben erg benieuwd!
Als je dan toch een power-SUV gaat rijden, doe het dan in stijl: Maserati. Niet de snelste, niet de best rijdende, wel de mooiste.
Toch een beetje jammer dat sommige knopjes en hendeltjes wat minder Italiaans premium zijn: https://twitter.com/Tweetermeyer/status/723180945084309504/photo/1
@danmar: Ach dat vinden alleen kenners en fijnproevers een problem
Ben wel benieuwd wat voor soort mensen in deze auto zullen gaan rijden
@meridian: Ik denk rijke mensen..
Wat heeft dat ding een enorme squad kont, ziet er echt niet uit!!