• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati en Alfa Romeo samen de boer op

Auteur: Dennis, gepost 7 mei 2007 om 21:32 – 27 Reacties

Maserati logo

In ons land worden Alfa Romeo en Fiat uit elkaar gerukt en moeten flink wat Fiat/Alfa Romeo dealers het veld ruimen, want importeur Kroymans wil af van de multibranding. Alfa Romeo moet weer puur en exclusief Alfa Romeo worden. Terwijl deze operatie in ons land op volle gang is, mag Alfa Romeo in de Verenigde Staten samen met Maserati de boer op.

Maserati dat al voor het zeventiende jaar op rij verlies draait, heeft in de VS dringend een verkoopboost nodig en zusje Alfa Romeo moet daarbij gaan helpen.

Bij de presentatie van de jaarcijfers over vorig jaar, vertelde Fiat topman Sergio Marchionne tegen financiële analisten dat Maserati in 2007 voor het eerst winstgevend zal zijn. Eerder had hij al aangekondigd de jaarproductie zal stijgen tot 12.000 auto’s in 2011. Redelijk optimistisch volgens Automotive consultants CSM Worldwide. Zij verwachten eerder een productie van 8.000 auto’s in 2013, want ook dat is nog een behoorlijk gat met de 5.500 exemplaren die vorig jaar werden afgeleverd.

Alfa Romeo, die voor de Amerikaanse markt de 8C Competizione op de agenda heeft staan, gevolgd door de 159 en de Brera, zal samen met Maserati optrekken. De Alfa’s zullen bij Maserati dealers worden verkocht, om zodoende meer volk naar de Maserati vestigingen te trekken. Naast het huidige programma heeft Maserati de GranTurismo op de agenda staan en volgens de geruchten ook nog een instap sportcoupé (via: motorauthority.com).

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Maserati, Sergio-Marchionne

Vorig bericht: « Bonusvoordeel bij Jaguar: S-TYPE Palladium
Volgend bericht: Prima speculeren met Aston Martin aandeel »

Lees Interacties

Reacties

  1. stefan zegt

    7 mei 2007 om 21:36

    Die arme Amerikanen ze weten niet wat ze te wachten staat, slechte kwaliteit lage restwaarde.

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    7 mei 2007 om 21:38

    @ stefan; Slechte kwaliteit zijn ze wel gewend! :D

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    7 mei 2007 om 21:39

    @ stefan; Ik denk eerder dat Alfa een betere kwaliteit levert dan veel Amerikaanse merken…

    Login om te reageren
  4. M Freak zegt

    7 mei 2007 om 21:40

    Dus dan heb je een Alfarati die in het begin duur is en snel in waarde daald? Oeh kom maar. :D

    Login om te reageren
  5. stefan zegt

    7 mei 2007 om 21:42

    @Citrofiel

    Ik hoop het voor ze.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    7 mei 2007 om 21:43

    dit gaat heel intressant worden .. en een succes .. fiat SPA group groeit als kool en USA gaat een belangerijke afzetmarkt worden voor alfa.

    Login om te reageren
  7. Ted zegt

    7 mei 2007 om 21:43

    amerikanen verdienen deze kunstwerken gewoon niet.

    Login om te reageren
  8. BM zegt

    7 mei 2007 om 21:44

    En misschien ligt het met die restwaarde ook wel heel anders in amerika :p

    Login om te reageren
  9. r3fl3x zegt

    7 mei 2007 om 21:50

    Alfa is in Amerika toch een stuk exotischer dan hier. Slechte kwaliteit is voor een liefhebbers auto toch minder een probleem. Plus… als je kijkt naar de kwaliteit van een Dodge of Chrysler, plastic fantastic, dan zie ik de Amerikaan niet klagen.

    Login om te reageren
  10. Alec zegt

    7 mei 2007 om 22:01

    Die italiaanse auto’s zijn veels te klein voor amerika…
    daarmee wordt je zonder pardon overhoop gereden door een hummer ed.

    dat gaat nooit werken……

    tevens lijken mij de verkoopaantallen voor zo’n exclusief merk erg overdreven.

    Login om te reageren
  11. Louis zegt

    7 mei 2007 om 22:37

    Heel goed van Kroymans.
    Alfa is pure passie.dat gaat niet samen met een merk als Fiat.

    Login om te reageren
  12. g zegt

    7 mei 2007 om 23:02

    het land van mc donalds en kwaliteit,laat me niet lachen,als er een volk is wat geen smaak heeft,geen kwaliteit levert en het enige waar ze goed in zijn is de wereld naar de fillistijnen helpen dat zijn het de amerikanen wel,die alfa of enig europees/japans merk is hun niet waard

    Login om te reageren
  13. Rik vc zegt

    7 mei 2007 om 23:15

    In Amerika is iets Frans of Italiaan super exotisch. Dus als ze nu richten op rijkere Amerikanen en het als instap exotische sportwagens daar verkocht krijgen kan het lukken. Ik denk wel dat ze eerder ginder moeten hopen om door hun exotischer imago een hogere winstmarge aan te rekenen en niet perse voor de gigantische aantallen. Met een hoge winstmarge en dus hogere prijs verover je minder snel een marktaandeel, maar je distributienetwerk is wel sneller winstgevend. En dat kleinere marktaandeel is wel duurzamer omdat het exotische imago door de wat hogere prijs ondersteund wordt.

    Login om te reageren
  14. DAT zegt

    7 mei 2007 om 23:33

    Om weer terug te komen op de US markt met de 8C Competizione en de nieuwe Granturismo lijkt mij een heel slim plan.

    @Alec Ik denk niet dat ze de kleine Alfa’s op de markt zullen zetten.

    Login om te reageren
  15. Armada zegt

    7 mei 2007 om 23:54

    Ik hoop dat ze in Amerika met zoveel design om kunnen gaan. Denk wel dat ze even versteld zullen staan eigenlijk.

    Login om te reageren
  16. TimMR2 zegt

    8 mei 2007 om 00:52

    nou moet ik zeggen dat de kwalitiet van FIAT en Alfa met de nieuwe modellen ook echt wel is toegenomen, vergeleken met de oude punto’s en 155’s zijn de nieuwe modellen een stuk beter.

    Login om te reageren
  17. chrizzzie zegt

    8 mei 2007 om 08:18

    Er moet ook in gedachte gehouden worden dat Alfa Romeo op dit moment een marktaandeel in de US heeft van praktisch nul. Ze hebben afgelopen 20 jaar al regelmatig geprobeert voet aan wal te krijgen daar maar het wil maar niet lukken. Volgens mij is de Spider daar nog altijd de best verkochte Alfa Romeo. Maarja van de andere kant heeft Alfa Romeo en Maserati daar ook weinig te verliezen, so give it a shot.

    Login om te reageren
  18. Stephan zegt

    8 mei 2007 om 08:18

    155 is juist super betrouwbaar….?

    Login om te reageren
  19. nope {audi} zegt

    8 mei 2007 om 10:16

    @ alec en dat dat word juist de doelgroep kleinereautos zoals de 500 die daar zal worden geintroduceerd met n amerikaanse normen superzuinige motoren

    Login om te reageren
  20. evo zegt

    8 mei 2007 om 10:57

    Mooi! Hoe meer we van deze bella’s op de weg kunnen zien, hoe beter.

    Een fervent Italofiel

    Login om te reageren
  21. davy zegt

    8 mei 2007 om 11:38

    Ze mogen het proberen. Maar als je iets wilt bereiken moet je investeren. Investeren kost geld. En dus hebben ze wel degelijk iets te verliezen.
    Aan de andere kant is er een lichte trend in Amerika dat ‘kleinere’ wagens beter aanslaan. Ook doen Europese merken het daar beter dan vroeger, en dan vooral voor de upperclass.
    Volgens mij zijn er genoeg Amerikanen dol op exotische wagens.

    En @ Stefan : Slechte kwaliteit? Kom eens uit je grot. Lage restwaarde? Restwaarde wordt bepaald van land tot land, sterker zelfs van regio tot regio.
    De Amerikanen zullen wel eens staan kijken denk ik als ze een testrit doen met een Alfa Romeo. Strakke wegligging, goed zitcomfort en een veel mooiere afwerking dan wat je met plastic kan bereiken. Dus ze hebben de troeven in handen. Een minpunt, of moet misschien HET minpunt zijn, zullen de motoren zijn. Ok, een 3.2 V6 is iets wat op Amerikaanse bodem goed/beter zal gedeien dan hier en dan heb je de 2.2 JTS. De vraag is of deze motoren gaan aanslaan.

    Laten we ook hier hopen dat emotie (en imago) een grote rol gaat spelen. Maar, mensen kennende zal dat wel zo zijn ;)

    Ik ben in ieder geval benieuwd naar dit verhaal, zijn verloop en de resultaten.

    Login om te reageren
  22. LPJ zegt

    8 mei 2007 om 11:43

    http://www.topgear.com/content/features/stories/2007/04/stories/21/1.html is overigens een interessant stukje over hoe de amerikanen naar de Spider kijken.

    “Nice detailing. I’d say it costs somewhere between, ooh, 50 and 75 thousand dollars.”

    “The kids want to know how much it costs, not how fast it is. Guess, I say. “$150k?” asks the first one. When I tell him it’s TT money they almost look disappointed.” en zo ;-)

    Login om te reageren
  23. Maksimum zegt

    8 mei 2007 om 12:19

    Mooi nieuws voor alfa en maserati. In Amerika zullen ze idd als 2 exoten. De kwaliteid van alfa/masarati is tegenwoordig zeker hoog genoeg. Al helemaal voor amerikaanse markt. Alfa’s kwaliteid gaat de laatste generaties flink vooruit. De alfa 155 was ook al van hoge kwaliteid. Zag er gister toevallig 2 op de sloop met 370.00 en 410.000 km op de klok.

    Login om te reageren
  24. alfasud zegt

    8 mei 2007 om 22:27

    Ik ben altijd objectief… Ben war van alle vooroordelen.. Denk altijd rationeel…

    Maar….

    ALFA RULES

    America is kut, behalve de superamerica uiteraard…

    das logies

    Login om te reageren
  25. Ascari zegt

    9 mei 2007 om 00:39

    Ja Ferrari heeeft hun aandelen in Maserati al een paar jaren geleden verkocht aan Alfa Romeo ook al

    Login om te reageren
  26. Cars zegt

    9 mei 2007 om 20:43

    Hopelijk gaat het goed met de verkoop en komen de Alfa en Fiat dealers terug. Maar waar staat Maseratibi voor (zie afbeelding)

    Login om te reageren
  27. Alfa GT zegt

    25 mei 2007 om 18:21

    @alfasud

    Amerika is kut? Ben je er wel eens geweest? (laat maar, weet het antwoord al)

    Goeie move van Fiat groep, de TT is een van de weinige concurrenten in dat segment en die is toch een beetje … eh….gay. :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North