• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati gaat voor razendsnelle elektrificatie

Auteur: Loek, gepost 28 november 2020 om 12:01 – 14 Reacties

Elke Maserati krijgt een vorm van elektrificatie en dat gaat sneller dan dat jij ‘Maserati Ghibli GranSport Hybrid’ kunt zeggen.

2020 was een bijzonder jaar voor Maserati. We mochten weer een jaar optellen bij de inmiddels vrij oud wordende Quattroporte, GranTurismo en Ghibli. Maar dat staat allemaal op het punt te veranderen. De MC20 werd onthuld als een nieuwe sportwagen van Maserati en deze luidt ook het begin van een nieuw tijdperk in.

Maserati 2.0

Want vanaf nu wordt alles anders. Nieuwe modellen, vernieuwde modellen en alles wordt klaargestoomd voor een elektrische toekomst. De CEO van Maserati, Davide Grasso, zegt dat dit al snel in gang wordt gezet.

Volledige elektrificatie tegen 2025

Een harde claim: in 2025 is er elektrificatie voor elke Maserati. Dat maakte de CEO bekend. Let wel op het woord elektrificatie: het gaat om bijvoorbeeld hybrides. Die heeft Maserati nu al, in de vorm van de Ghibli. Zo’n zelfde behandeling gaat elke auto van Maserati krijgen en tegen 2025 moet dat al klaar zijn. Tegen die tijd zal het gamma aangevuld worden met een nieuwe SUV genaamd Grecale en de opvolger van de GranTurismo en GranCabrio. Die dus ook allemaal een hybrideversie krijgen.

EV’s

Kleine beetjes helpen maar de elektrificatie van alle Maserati’s is misschien niet genoeg. Vandaar dat er ook volledige EV’s komen van het merk, te beginnen met een volledig elektrische Grecale. De nieuwe SUV zelf komt in 2021, de EV iets later. Ook de rest van het gamma zal op den duur een volledig elektrische versie krijgen, zodat Maserati langzaam maar zeker volledig kan overstappen naar een EV-merk, zo zeiden eerdere geruchten. Dit alles geldt trouwens ook voor de MC20.

Elke Maserati als hybride bestellen: het kan in 2025. Zo wordt de volledige elektrificatie bij Maserati met een rotgang ingezet. FCA kent een geschiedenis waarin uitstelgedrag door de beugel kan: we gaan het zien. (via Reuters)

Ook interessant!

  • Maserati gaat weer racen
    Macaroni! Maserati gaat weer racen!
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Hybride, Maserati

Vorig bericht: « Video – Alexander Albon vliegt er hard af in Bahrein
Volgend bericht: Help een olijke verkoper van zijn BMW 7 Serie occasion af »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    28 november 2020 om 13:03

    Hoop dat ze slagen. Zou dit merk niet willen zien verdwijnen.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      29 november 2020 om 00:39

      Hebben we eindelijk echt een Teslarati

      Login om te reageren
  2. goodvibrations zegt

    28 november 2020 om 13:17

    Soms vraag ik me af waarom Elon niet een merk wil kopen.. Al is het maar voor de badge/uitstraling..
    Een Maserati “Quatro porte” schil (exterieur en interieur) ipv een model S Plaid is toch super begeerlijk? Een elektrische Maserati met inferieure aandrijflijn vind ik niet interessant.. En zie ze dit ook niet 123 realiseren..
    Dan liever een echt ice blok met karakter..

    Login om te reageren
    • LaLancia zegt

      28 november 2020 om 13:27

      @goodvibrations: inferieure aandrijflijn; jij hebt een glazen bol zo te zien?

      Login om te reageren
      • goodvibrations zegt

        28 november 2020 om 14:12

        Nee maar wel een vermoeden.. Ben gek op Alfa, Maserati etc.. Maar uitblinken in vernieuwing doen ze de laatste decennia niet echt… Helaas.. Zou prachtig zijn als het wel gebeurt!

        Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        28 november 2020 om 18:17

        Nou, ik kan je zeggen dat zelfs elektrische auto’s die nog uit moeten komen. Zich niet kunnen tippen aan de aandrijflijn van Tesla. Ik snap het ook eigenlijk niet… Tesla gebruikt geen Magie o.i.d.
        Maar ze knijpen wel het uiterste uit de op dit moment leidende techniek vanuit de wetenschap.
        Probleem met andere autofabrikanten is dat ze voor 2, 3e of zelfs 4e generatie technieken gaan. Zelfs Volkswagen.
        Tesla gaat gelijk voor de 1e generatie techniek.

        Het is pure luiheid ga ik vanuit van de grotere fabrikanten dat ze niet 1e generatie technieken willen gebruiken.

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      28 november 2020 om 13:57

      @goodvibrations: in denk dat Ferrari maserati erbij wil houden als compensatie. Maserati elektrisch Ferrari gewoon auto’s bouwen

      Login om te reageren
      • joostbin zegt

        28 november 2020 om 14:01

        @rolov: Staan toch al los van elkaar?

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          28 november 2020 om 18:51

          @joostbin: is dat zo? Ze behoren toch tot elkaar nog ?

          Login om te reageren
          • basman147 zegt

            28 november 2020 om 22:09

            Ferrari is tegenwoordig een apart beursgenoteerd bedrijf, maar Maserati valt nog onder FCA.

            Login om te reageren
  3. herve11f zegt

    28 november 2020 om 13:47

    Hadden ze over 4 jaar niet ook zo een verhaal? Het zou allemaal veranderen…
    Dan stierf de rolkraag en het was allemaal voorbij voor het begon. 2025 is een lichtjaar in de Italiaanse autosector. Op die tijd kan het management reeds drie keer zijn aangepast.

    Login om te reageren
    • schreute01 zegt

      28 november 2020 om 23:54

      @herve11f: het was allemaal al voorbij voordat Marchionne stierf. Die heeft er echt een puinhoop van gemaakt.

      Login om te reageren
  4. MaartenD zegt

    28 november 2020 om 16:22

    Toxh blij dat ik nog kan genieten van een v8

    Login om te reageren
  5. kennone zegt

    29 november 2020 om 08:39

    En het mooie is dat een de Benzine versies ook blijven zonder de eco zooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North