• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati Merak met Zwitserse invloeden te koop

Auteur: ricardo, gepost 23 april 2013 om 08:08 – 12 Reacties

Afbeelding Maserati Merak met Zwitserse invloeden te koopAfbeelding Maserati Merak met Zwitserse invloeden te koopAfbeelding Maserati Merak met Zwitserse invloeden te koopAfbeelding Maserati Merak met Zwitserse invloeden te koopAfbeelding Maserati Merak met Zwitserse invloeden te koopAfbeelding Maserati Merak met Zwitserse invloeden te koopAfbeelding Maserati Merak met Zwitserse invloeden te koop

Maserati Merak met Zwitserse invloeden te koop
Veilingtipje. Een Maserati uit de seventies met een carrosserie van iemand die je waarschijnlijk nog niet kende.

Van de Maserti Merak zijn tussen 1972 en 1983 niet meer dan 1.832 exemplaren gebouwd. Het kleine broertje van de Bora blijft daarmee een exclusief Italiaantje. Maar wil je het graag nóg iets minder bekend houden, kijk dan eens naar deze Merak van Carrosserie Saurer. Een vroegere coachbuild-afdeling van de Zwitserse bussenboer Saurer, waar wij nog nooit van gehoord hadden.

Dit exemplaar uit 1975 werd negen jaar na zijn geboorte compleet opnieuw ‘gedaan’ door Paul Saurer. Hij verzon een nieuwe aluminium carrosserie en bestookte de Merak met een bordeelrood interieur. De 2.965 cc tellende V6 – die eerder al met minder cc’s in de Citroën SM debuteerde, bleef ongewijzigd. De top van 240 km/u zou dan ook gelijk moeten zij gebleven. Niet slecht, voor een auto met 190 pk.

De auto verbleef tot 1995 in Zwitserland, daarna ging hij naar een andere privécollectie in Spanje en in 2009 dook hij in Engeland op. Ergens in die tussentijd is er een foeilelijke (in vergelijking met de rest van het interieur) radio ingekomen, maar wie de auto straks op de kop tikt op de Silverstone Auction haalt die er vast wel uit. Hopen we.

Verwachtte veilingprijs: tussen de 40.000 en 46.000 euro. Klinkt, voor een coachbuild, niet duur.

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
  • Maserati Ghibli verdwijnt in de prullenbak

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, Klassiekers, Maserati, merak, veiling

Vorig bericht: « TopCar wil je X6-interieur bijzonder hoerig maken
Volgend bericht: Hongqi L5 – de brute communistenlimo in kleiner jasje »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    23 april 2013 om 08:25

    Ik kende hem ook niet, en dat had ik graag zo gehouden. Liever een originele Merak SS.
    In mijn kindertijd reed er een in Scheveningen, mooie auto vond ik dat.

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    23 april 2013 om 08:35

    Doe maar gewoon origineel, ookal is het een aardige poging. Er zijn er al zo weinig gemaakt: nog geen 170 per jaar. Sowieso is een gewone Merak (SS) of niet al prachtig genoeg.

    Login om te reageren
  3. guusboum zegt

    23 april 2013 om 08:58

    Oeioeioei, die radio inderdaad, hoe durven ze, de barbaren!

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      23 april 2013 om 09:15

      @guusboum:

      ik vind die speakers in de portieren eerlijk gezegd nog veel erger…

      Login om te reageren
  4. Freewarefreak zegt

    23 april 2013 om 09:38

    Doe mij maar een originele. Echt wel mooier. Wel jammer van de radio ja.. maar goed die kan vervangen worden door zo’n retroradio. Daar hebben jullie hier ook al eens zo’n topic over gepost. Heb je een vintage look en toch mp3, ipod, etc.

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    23 april 2013 om 10:43

    Doe maar origineel, ach laat ook maar ….Ik pas hier toch niet in (heb het geprobeerd) met mijn 196 cm.

    Login om te reageren
  6. sirmustang zegt

    23 april 2013 om 10:43

    Doe voorkant doet mijn denken aan een Fiat Coupe

    Login om te reageren
  7. Jansen zegt

    23 april 2013 om 11:01

    Ik heb het altijd een misser gevonden dat ze het SM dashboard één op één gecopieerd hadden in de Merak, als ik dus iets zou veranderen aan de auto is het dat, de carosserie was al mooi. Hier hebben ze juist het dash gehouden en de buitenkant veranderd… (begrijp mij niet verkeert, ik vind het een mooi dashboard, voor een SM, niet passend bij de strakkere lijnen van de Merak) Het aanpassen van het dashboard is een vand e dingen die de Tomaso wél goed gedaan heeft.

    Login om te reageren
  8. trs80 zegt

    23 april 2013 om 12:41

    Sauer was toch wel een bekende naam, maakte bussen en allerhande andere vrachtwagentjes. In WWII ook, en dat is een wat minder fraai deel van hun geschiedenis, vergassingswagens waarmee met name Joden werden vergast en vervolgens naar de verbrandingsovens werden gereden. Dit gebeurde o.a. in kamp Chelmno bij Lodz, en in Maly Trostinec bij Minsk. Overigens bouwde Magirus deze wagens ook.
    Dus geen Sauer voor mij.

    Login om te reageren
  9. kapiteinaudi zegt

    23 april 2013 om 13:52

    Doe mij maar een originele Merak, of nog beter, een Bora.

    Login om te reageren
  10. ronin1130 zegt

    23 april 2013 om 14:42

    Tis geen verbetering…

    Login om te reageren
  11. Pallas zegt

    23 april 2013 om 17:24

    de 2.965-versie is ook in de SM geleverd in de modellen met automaat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North