• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati Quattroporte is een vrouwenbak

Auteur: carmiggelt, gepost 18 november 2013 om 15:59 – 14 Reacties

Maserati Quattroporte is een vrouwenbak


Maserati ziet de verkoopcijfers van de Quattroporte de pan uit rijzen: dit jaar alleen al rolden 10.000 stuks van Maserati’s vlaggenschip de showroom uit, waarvan 4000 richting China. Saillant detail: veel Chinese vrouwen kopen de luxe vierdeurs.

Zo’n veertig procent van de Chinese kopers is namelijk vrouw. Waarom? Volgens Maserati’s CEO Harald Wester houden succesvolle Chinese zakenvrouwen wel van een beetje Europees vakmanschap en laten ze zich daar graag in rond rijden. In Europa en de VS gaan de vrouwtjes helemaal niet zo hard op de Quattroporte, minder dan vijf procent van de kopers hier is van het vrouwelijk geslacht.

Daar houden de verschillen niet op. In Europa en de VS is Maserati vooral een merk voor midlifecrisis-mannen (de gemiddelde leeftijd ligt op 55), de Chinezen schaffen er liever eentje aan als ze slechts 37 lentes jong zijn. En dat terwijl een Maserati in China behoorlijk wat duurder is. In Europa betalen we voor een volledig uitgeruste Quattroporte V8 gemiddeld zo’n 150.000 euro, in China kost het ding al snel meer dan het dubbele: €325.000.

Over het algemeen gaat het lekker met Maserati. Verkocht het merk vorig jaar wereldwijd nog 6.288 auto’s, dit jaar ontving het alleen al in de eerste negen maanden 22.700 orders. Moet ook wel, willen ze bij Maserati die bizar ambitieuze doelstelling van 50k verkochte auto’s in 2015 halen. Kunnen ze bij eigenaar Fiat mooi de verliezen (-700 miljoen in 2012) een klein beetje dekken.

Meer dames met Maserati’s? Klik HIER.

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • bijzondere Maserati vloot
    Bijzondere Maserati vloot raakt maar niet verkocht
  • Wat is de ultieme vierdeurs GT?
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

China, Maserati, quattroporte, vrouwen

Vorig bericht: « Video: parkeergarage Hong Kong puilt uit van de pk’s
Volgend bericht: Audi A3 Cabriolet: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneer zegt

    18 november 2013 om 16:16

    hoe is 40% vrouw hetzelfde als VOORAL vrouwen?

    Login om te reageren
    • carmiggelt zegt

      18 november 2013 om 16:34

      @meneer: je hebt een punt, aangepast!

      Login om te reageren
  2. potver7 zegt

    18 november 2013 om 16:27

    Tsja, in China is Europees = goed = duur (want hoge importheffingen). De tijd dat een Maserati synoniem was voor onbetrouwbaar hebben ze daar niet meegemaakt, dus die erfenis draagt het merk in China niet met zich mee (op die enkele Booschinees na dan).

    En het aantal vrouwelijke kopers zegt mij niet zoveel eigenlijk. Ligt er ook maar helemaal aan hoe de wagen er in de markt gezet is. Als ze alleen maar adverteren in de Chinese Libellen en Margriet, en op de Chinese Huishoudbeurs, dan is dit wel een logisch gevolg ;)

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      18 november 2013 om 18:05

      @potver7: nee, want dan hadden ze allemaal in een Audi gereden :-)

      Login om te reageren
  3. Simpson zegt

    18 november 2013 om 16:31

    Uiteraard, het is een magneet voor knappe kerels, zoals ik.

    Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    18 november 2013 om 17:07

    Waarom kost dat ding 2x zoveel in China? Gratis noedels erbij voor de rest van je leven ofzo?

    Login om te reageren
  5. kraakensmaak zegt

    18 november 2013 om 17:09

    Europees klopt, laat dat vakmanschap alleen maar achterwege.

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      18 november 2013 om 18:06

      @kraakensmaak: blablabla, wat doe jij je naam eer aan

      Login om te reageren
  6. ferry832 zegt

    18 november 2013 om 17:12

    Ik wens Maserati veel verkoop succes toe. Maserati is een merk wat ondanks lage investeringsbudgetten toch iets unieks kan maken. Geen 13 in een dozijn auto en kwalitatief misschien wat minder maar ik vind ze erg mooi en onderscheidend. De Chinese vrouw dus ook.

    Wat een verschil in prijs trouwens. De Chinese overheid is dus nog beter in autobelastingen dan Nederland. Onvoorstelbaar !

    Login om te reageren
    • ater zegt

      18 november 2013 om 17:25

      @ferry832: doen ze in turkije ook goed hoor. daar kost een quattroporte rond de 260000 euro

      Login om te reageren
  7. 9000cse zegt

    19 november 2013 om 04:06

    Enig idee trouwens, wat een Maserati Quattroporte GTS in Denemarken kost? Vanaf DKK 3.175.000. Dat zijn omgerekend iets meer dan € 425.000,-. Nee! Ik vergis me niet! Vierhonderdvijfentwintigduizend euri’s. En wij maar klagen! Hebben die Chinese vrouwtjes in vergelijking daarmee toch nog een koopje. En de taxfreeprijs in DK? Omgerekend iets meer dan € 124.000,-. Over roverheid gesproken!
    Maar zijt getroost! Niet alleen in Denemarken tast de roverheid zo drastisch toe. Ook in Ierland, Cyprus, Hongarije, Griekenland en Portugal zijn auto’s zwaarder belast dan in ons landje. Dus: Laten wij vrolijk wezen! Er zijn nog mede-Europeanen, waartegen wij een middelvinger kunnen opsteken en zeggen: Onze auto’s zijn lekker goedkoper dan bij jullie!

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      19 november 2013 om 05:58

      @9000cse: Bizar dat wist ik niet. Ik dacht echt dat wij de hoogste belastingen op nieuwe auto`s voor onze kiezen kregen.

      Je moet dan in Denenmarken wel heel graag een topmodel willen hebben als je zoveel moet betalen.

      Login om te reageren
    • driftkicker zegt

      20 november 2013 om 19:04

      @9000cse: liggen de lonen daar ook niet veel hoger?

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        22 november 2013 om 05:31

        @driftkicker:
        Dat weet ik niet precies, maar ik vermoed van wel. Alleen mag je er van uitgaan, dat de Denen, die onder de categorie “lonen” vallen, zich zo’n auto nooit kunnen permitteren. Dan heb je het eerder over een handjevol topmanagers van hele grote bedrijven, het topkader van banken en verzekeringsmaatschappijen en de bovenlaag van zelfstandige ondernemers. En in zo’n geval heet het loon dan salaris.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North