• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Max snelheid op de A2 moet naar 120 km/u”

Auteur: Author, gepost 19 augustus 2015 om 20:09 – 43 Reacties


Deze quote komt van:
A) Het CDA
B) Koos Spee
C) Iedereen

Instinkertje, want wellicht zijn alle antwoorden goed, maar in dit geval doelen we specifiek op Koos Spee. De ex-verkeersofficier viel vanochtend bijna met badjas en al van z’n chesterfield toen bleek dat de regering maar liefst 48 miljoen euro per jaar bij elkaar harkt met trajectcontroles op de A2.

De oplossing van mr. Spee: verhoog de maximumsnelheid naar 120 km/u, dan ben je van het gelazer af. Indien de omstandigheden vragen om lagere snelheden, dan kan dat worden aangegeven middels duidelijke matrixborden. Volgens hemzelf werkte dat bij proeven in het verleden prima, vrijwel niemand reed te hard. Onze ervaring is juist dat niemand op matrixborden let, vooral niet als er rode kruizen op staan.

Het CDA is ook tegen

Ook het ChristenDemocratisch Appèl zet zo z’n vraagtekens bij de trajectcontroles op de A2. Volgens de partij klopt er iets niet als 30% van de landelijke verkeersboetes op één traject bij elkaar worden geschooid. Als de overheid de A2 als melkkoe ziet, moet dat ook als zodanig worden gecommuniceerd, aldus Kamerlid Van Helvert. (via: BNR)

Kunnen we ons alleen maar bij aansluiten.

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • A2
    Wat is dat nou? De snelweg A2 is verdwenen. Raarrrr!
  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, boetes, melkkoe, trajectcontrole

Vorig bericht: « Maak jij Wouter overbodig? Meld je aan en test de Mondeo!
Volgend bericht: Hier, nog een plaatje van de C63 AMG Coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    19 augustus 2015 om 20:16

    Ik wil snelheidslimieten zoals op de nurburgring!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      19 augustus 2015 om 20:22

      @henkhupelschoten: hahaha 250 is goed te doen ja.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        20 augustus 2015 om 13:11

        @dutchdriftking: Vanaf 250 kunnen ze je niet meer volgen toch?

        Login om te reageren
    • soup zegt

      20 augustus 2015 om 12:08

      @henkhupelschoten:
      Best rot, die 70, 50 bij Breidscheid en 130, 70, 50 30 bij start/finish, dan weer 200 op QH richting SX…de A2 is minder verwarrend.

      Login om te reageren
  2. ThomasBol zegt

    19 augustus 2015 om 20:16

    Ik kan nog steeds niet bevatten dat zo veel mensen die snelweg niet begrijpen…

    Login om te reageren
    • parker zegt

      19 augustus 2015 om 20:38

      @thomasbol: met claustrofobie is die weg een hel.. Je zit helemaal klem tussen al die 90 rijdende angsthazen en als je er uit weg probeert te komen krijg je een prent.. Dat leidt tot paniekaanvallen..

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        19 augustus 2015 om 23:53

        @parker: gewoon 103 op de cruise vóór 19u, 136 na 19u. Bij afslag Vinkeveen ri. A’dam te allen tijde 103 cruizen’. Je rijdt nagenoeg 70% zo voorbij.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          20 augustus 2015 om 08:43

          @ThomasBol: Je kunt gewoon 110 op de cruise op je teller (als je bandenmaat stock is), want ze beginnen met de prentjes bij 106 km/u gecorrigeerd.

          Login om te reageren
          • ThomasBol zegt

            20 augustus 2015 om 09:18

            @Jochempie: ja klopt, met mijn hobby/mooi weer auto wel, maar mijn daily is een Auris. Die heeft nagenoeg amper tellerafwijking.

            Login om te reageren
        • sjeppie156 zegt

          20 augustus 2015 om 09:23

          @thomasbol: ik rij 100 als ik 100 op de teller rijd. En 200 als er 195 op de teller staat. Iets met andere banden maat

          Login om te reageren
          • mclovin zegt

            20 augustus 2015 om 14:07

            @sjeppie156: Oké maat.

            Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      19 augustus 2015 om 22:45

      @ThomasBol: Bijna de hele weg is trajectcontrolle tussen Utrecht en Amsterdam, iedereen rijd er preventief te langzaam en je kan zonder enig probleem de snelheid ophogen naar 120.
      Snelheidslimieten in NL zijn ontzettend onduidelijk als je niet zo vaak op de weg zit of uit het buitenland komt. Ik ken belgen die dagelijks door NL rijden en er nog altijd geen zak van snappen. Ik heb vaak genoeg mensen uit het buitenland in de auto en die snappen er al helemaal geen zak van. Er staat bijvoorbeeld vaak op een bord (niet dat stuk) “120 tussen 6 en 19 uur”, daar na mag je 130, maar dat staat nergens aangegeven. Verder mag je op de A12 tussen Utrecht en Den Haag 130 s’avonds, maar overdag is het 120, tenzij de spitsstrook open is, dan is het ineens 100. Op de A27 bij nieuwegein mag je 100, tenzij de spitsstrook open is dan mag je er ineens maar 80. Er zijn zo veel variabelen en zo veel bordjes en onzin dat het gewoon niet meer duidelijk is voor iemand die niet dagelijks op de weg zit of het stuk niet kent, laat staan een buitenlander.
      Als iets in Nederland niet duidelijk is dan zetten ze een extra bordje bij, nog niet duidelijk? Nog een bordje.

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        19 augustus 2015 om 23:55

        @MrSkyline: eens, maar niet alleen buitenlanders (waar het enigszins te begrijpen is) houden zich niet, dan wel onbewust, aan de regels. Steeds maar weer de verdwaalde huismoeder of ICT nerd die de 120 stug aantikken. Deze weg is de afgelopen 3 jaar toch menig keer in het nieuws geweest, dan houdt het toch wel op zou je zeggen?

        Login om te reageren
  3. parker zegt

    19 augustus 2015 om 20:18

    130 dan dus, geen 120.

    Login om te reageren
  4. Rick-dos zegt

    19 augustus 2015 om 20:19

    Situatie gewoon laten zoals ie is. Door die mensen hoef ik €3 minder af te dragen aan de belastingdienst….

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      19 augustus 2015 om 20:25

      @Rick-dos: loyaliteit Rick, zij aan zij!

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      19 augustus 2015 om 20:50

      @Rick-dos: haha, das ook weer waar, een soort sufferd belasting!

      Login om te reageren
  5. gop1 zegt

    19 augustus 2015 om 20:34

    150 lijkt me beter.

    Login om te reageren
  6. danmar zegt

    19 augustus 2015 om 20:36

    Oh de snelheid die al mochten toen de A2 2 rijbanen smaller was, slechter verlicht was, scherpere bochten had en als het regende het zicht op elk viaduct vrijwel nihil was?
    Maar waarom niet gewoon 130?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 augustus 2015 om 21:47

      @danmar: vanwege die mensen die in de dorpen en steden aan de A2 wonen, zij hebben een verhoging van de snelheid tegengehouden.

      Login om te reageren
  7. reistje zegt

    19 augustus 2015 om 20:48

    Dat er een traject controle is op de A2 krijg je nog net niet tijdens je eerste rijles.

    Maar goed, voor zover ik weet is de enigste reden het milieu en extra overlast om het limiet op 100 te houden. Dus ook al kan 120/130 verkeerstechnisch makkelijk, dan vallen ze daar op terug. Maar ja wat verwacht je anders van die hippies in Utrecht.

    Login om te reageren
  8. erwh zegt

    19 augustus 2015 om 21:06

    120 is nog steeds veel te langzaam om het appen achter het stuur te voorkomen.
    Misschien de maximumsnelheid vrijgeven en een boetesysteem instellen dat des te langer je over het traject doet, des te meer boete je betaalt. Je maakt er tenslotte ook langer gebruik van.

    Login om te reageren
  9. e1000bmw zegt

    19 augustus 2015 om 21:23

    Men neme een busje haarlak* en spuit je kentekenplaat ff onder. Probleem opgelost.

    * blanke lak of een klein beetje wax zal ook wel werken…

    Login om te reageren
    • danmar zegt

      19 augustus 2015 om 22:09

      @e1000bmw523i: myth busted helaas.

      Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      20 augustus 2015 om 11:19

      @e1000bmw523i: Dat werkt niet meer met de nieuwe palen en trajectcontroles.

      Die lezen via infra rood, die kijkt er zo doorheen.

      Je kan er wel succes
      Mee hebben in het Belgenland, daar zijn het meestal ouwe palen.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        20 augustus 2015 om 14:16

        @jrsmoke: Jammer…

        Login om te reageren
    • ettie zegt

      21 augustus 2015 om 18:46

      @e1000bmw523i: http://plate-flipper.com

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        21 augustus 2015 om 19:46

        @ettie: Ist verboten! Als ze je daarmee snappen, ben je de lul voor een paar honderdjes…

        Login om te reageren
  10. VeniVidiVici zegt

    19 augustus 2015 om 21:45

    Kunnen we in godsnaam ophouden met dat A2 gezeik!!!
    Het is heel simpel… Het is een goudmijn voor de staatskas en dat stagneert als er duidelijkheid komt qua snelheid!

    Login om te reageren
  11. Dev zegt

    19 augustus 2015 om 21:47

    Flitsen moet een middel zijn om de veiligheid en milieu randzaken te bewaken. Als er voor 48 miljoen aan boetes wordt binnen geharkt dan is dat leuk, maar geeft dus aan dat er een kolossaal veiligheidsprobleem is… of toch niet beste mensen, hebben ze het bij het vaststellen bij de norm er gewoon naast gezeten. Hoeft niet populistisch te doen of iets, het is gewoon objectief bullshit.

    Login om te reageren
  12. str8six zegt

    19 augustus 2015 om 21:56

    Dit is de eerste eerste text die uit zijn mond komt waar ik het mee eens ben. Gas op die A2!

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      19 augustus 2015 om 22:28

      @str8six: “eerste eerste” zo, nog een bakkie?

      Login om te reageren
  13. agera zegt

    19 augustus 2015 om 22:18

    Gewoon overal in het land dezelfde maximum snelheid, of dat nou 100 of 130 is, iedereen weet tenminste wat het is en je kan de cruise control altijd aan laten staan.
    Je bent niet op de snelweg om te racen dus idiote opties als 250 km/h mogen wat mij betreft de prullenbak in.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      19 augustus 2015 om 22:27

      @agera: 120 of 130 werkt prima buiten de randstad. 100 op de ring van de stad werkt prima. 100 buiten de randstad is echt veel te langzaam. Er zitten hele stukken bij waar zelfs 150 prima zou werken. Waar ik me zelf aan kan ergeren is dat daar waar het eerst overal 120 was, het er nu bij op en afritten 100 is overdag en snachts overal 130. Het was echt beter toen alles 120 was, lekker simpel.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        20 augustus 2015 om 08:41

        @lekbak: Ik zou het geen probleem vinden, 100 buiten de randstad. Je moet gewoon op tijd vertrekken.. Ook daardoor minder file’s, omdat afritten de tragere toestroom beter aankunnen. Schonere lucht, minder stress want je zit relaxter achter het stuur, je gaat vanzelf als een heertje rijden.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          20 augustus 2015 om 09:01

          @Jochempie: Ten noorden van lelystad en zwolle is nooit file (uitgezonderd een enkel knooppunt wat toch wel vast komt te staan in de spits), de op en afritten hebben niet de minste moeite, er rijdt toch bijna niks. De lucht is er schoon en je zit toch wel ontspannen achter het stuur want er is in die gebieden vergeleken met de randstad geen stres. De mensen zijn altijd aardig en ontspannen.

          Daarbij schiet 100 totaal niet op, en ja dat merk je wel degelijk.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            20 augustus 2015 om 13:33

            @lekbak: Excuses, ik bedoe, 100 vergt minder concentratie dan 130. Maar het ligt natuurlijk aan de auto. In mijn MX-5 ervaar ik 100 als een goed tempo, en 130 als intensief, terwijl ik in de Mondeo van m’n vader 100 ervaar als een slaapverwekkend gangetje, en 130 als een goed tempo. Zelfs 180 is niet heel intensief.

            Login om te reageren
  14. dawwg zegt

    19 augustus 2015 om 23:48

    Waarom is die foto gefotosoept en de 2 linker E-nrs geblurred ?

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      19 augustus 2015 om 23:58

      @dawwg: E-nummers zijn slecht voor je. O, Google Maps screenshot.

      Login om te reageren
  15. bigfun zegt

    20 augustus 2015 om 01:26

    Zorg bij elke bekeuring dat je minimaal 2 keer het bedrag zwart binnenkrijgt!

    Zo doe ik het om mijn woede en hart te sparen beloon ik mijzelf

    Eat your heart out meelezende agent:)

    Login om te reageren
  16. Gulli zegt

    20 augustus 2015 om 09:22

    Ik snap niet dat ze die matrixborden niet gewoon gebruiken. We zijn met dit land Koning Matrixbord volgens mij, er hangen er minstens 14 miljard! Nee, we gaan lekker zitten klooien met rebussen in de vangrail op bordjes ter grootte van een Post-It.

    Login om te reageren
  17. spiderman zegt

    20 augustus 2015 om 14:37

    Je legt een vijfbaans racebaan aan, stelt een belachelijk lage maximumsnelheid in, zorgt daarna voor verwarring met bordjes ’tussen 6-19 uur’, communiceert bij de ingebruikname daarvan dat mensen nu ’s avonds harder mogen rijden tussen Amsterdam en Utrecht, terwijl die bordjes alleen gelden tussen Vinkeveen en Maarssen. En daarna doe je heel verbaasd dat er zo bizar veel mensen op de A2 worden bekeurd omdat ze 3, 4 of 5 kilometer te hard hebben gereden. Tegelijk wrijf je je als overheid tevreden in je handjes omdat je lekker 48 mio hebt kunnen cashen. En hoewel auto’s tegenwoordig veel stiller en schoner zijn, houdt je een snelheidsverhoging lekker af door je achter de afspraak met de gemeente Stichtse Vecht te verschuilen. Gek toch, ’s avonds mag je wel 130, terwijl iedereen dan thuis is.

    130 op alle snelwegen, 100 op de rondwegen van de steden, 80 op alle provinciale wegen, 50 in de bebouwde kom: how hard can it be? De inconsequente brij aan toegestane snelheden in dit land is symbolisch voor kabinetsbeleid zonder visie: pappen en nathouden, geen besluiten durven nemen. Zie ook de bizarre bijtellingschaos van de afgelopen jaren.

    Login om te reageren
  18. schellekens006 zegt

    20 augustus 2015 om 15:37

    Heel die 130km is maar onzin vind ik. Raar graag hard maar dit slaat eigenlijk nergens op. 120 is prima voor Nederland.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North