• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen: “Ik kijk crashes nooit terug”

Auteur: jaapiyo, gepost 18 juli 2018 om 15:57 – 16 Reacties

MV33


Kablam!

Het was even wennen afgelopen weekend. Drie weken lang werd onze gebruikelijke F1-dosis nog een tandje opgevoerd, met hete raceactie aan het einde van iedere week. Als er dan opeens een keer geen race is, beginnen de koude rillingen die zo typerend zijn voor de afkickperiode in de winters toch even op te spelen. Maar, gelukkig staat er dit weekend alweer de volgende race op het programma in Duitsland. Een weekje later volgt de race in Hongarije. Aan de vier F1-loze weken die daarna volgen, willen we nog helemaal niet nadenken. Eerst maar eens toeleven naar die Grand Prix op Hockenheim dit weekend.

Hoe doe je dat beter dan met een interview van Max Verstappen? In de papieren editie van Motorsport Magazin heeft onze held weer wat details over zijn prille bestaan losgelaten. Daar onze gewaardeerde lezers alles van hem willen weten inclusief zijn pincode, kunnen we het natuurlijk niet nalaten om de opvallendste uitspraken voor je uit te lichten. Die betreffen in dit geval Max’ crashes. Of beter gezegd, hoe Max omgaat met de crashes.

Je hoort het de coureurs vaak zeggen in interviews na een race als ze betrokken zijn geweest bij een crash: “Ik heb het nog niet teruggezien op beelden, maar ik heb het idee dat ik onschuldig ben”. Als we MV33 mogen geloven, kiest hij echter voor een andere aanpak. Herhalingen van zijn crashes kijkt hij niet terug en ook analyse van de relevante data laat hij links liggen. Volgens Max is dat allemaal niet nodig, omdat hij ‘alles al in zijn hoofd opslaat’.

Nee, ik sla alles op in mijn hoofd. Echt alles.

Max kiest er dus voor om zijn beleving van een crash in de auto niet te ‘bezoedelen’ door het bekijken van de harde beelden achteraf. Hij heeft kennelijk een rotsvast vertrouwen in zijn waarneming van de crashes. Dat is tenminste de positieve uitleg van deze aanpak. Maar, je kan je ook bedenken dat het een potentiële valkuil is. Immers moeten we de eerste coureur die altijd direct verantwoordelijkheid neemt voor een klapper met een ander nog tegenkomen. Zelfs als die verantwoordelijk overduidelijk bij hem ligt.

Meestal horen we over de radio van coureur Y iets van ‘X just hit me!’ gevolgd door een ‘Y just completely cut me off’ vanuit de cockpit van coureur X. In zo’n geval lijkt het ons wel goed om achteraf even na te kaarten, als je de beelden toch hebt. Misschien dat Max dan ook zou inzien dat hij toch vooral verantwoordelijk was voor die klapper met Ricciardo in Bakoe (analyse). Shots fired! Oké, kom er maar in, Max-apologeten.

Ook interessant!

  • Video: de crash vanuit het publiek POV
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Max Verstappen verwacht geen crash met Lewis Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Formule 1, interview, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Lease maar: Mercedes-Benz GLE of Volkswagen Touareg
Volgend bericht: Pretzel! Duitse Tesla kopers moeten subsidie inleveren »

Lees Interacties

Reacties

  1. towi1989 zegt

    18 juli 2018 om 16:02

    Lekker naief. Ik zou ervoor kiezen om te leren van fouten. Of het nu de mijne zijn of van iemand anders.

    Login om te reageren
    • prototypezero zegt

      18 juli 2018 om 16:35

      @towi1989: Mogelijk wil hij gewoon als een stoere jongen overkomen en valt het allemaal wel mee.

      Login om te reageren
    • duckmefaddy zegt

      18 juli 2018 om 16:38

      @towi1989: je moet wel eerst fouten maken. Max maakt geen fouten. Max accentueert enkel de imperfecties van de sport

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        18 juli 2018 om 18:42

        @duckmefaddy: klopt als een bus. Zelfs Chuck Norris heeft nog rijles gehad van onze Max.

        Login om te reageren
    • flashevan zegt

      18 juli 2018 om 17:07

      @towi1989: nergens staat dat ie niks van zn fouten wil leren. Hij zegt alleen dat ie dat niet doet door het terugkijken van de beelden

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      18 juli 2018 om 18:35

      @towi1989: Toen jij leerde fietsen en viel stapte je er daarna toch ook weer op zonder aan je vader te vragen, “hoe kwam dat nou dat ik viel?”.

      Login om te reageren
  2. Boomer zegt

    18 juli 2018 om 16:02

    Zijn vader slaat ook echt alles op het hoofd…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 juli 2018 om 16:33

      @airc: En hij slaat ook alles in je hoofd.

      Login om te reageren
      • kauwsjotel zegt

        18 juli 2018 om 18:18

        @berlinetta: hihi zelf bedacht?

        Login om te reageren
    • Joerek zegt

      18 juli 2018 om 18:27

      @airc: zijn rijkunsten zijn er met de paplepel ingeslagen

      Login om te reageren
  3. FieRo zegt

    18 juli 2018 om 18:16

    Op de foto kijkt ie wel naar een klein krasje..

    Login om te reageren
  4. potjak zegt

    18 juli 2018 om 20:17

    Dat Max ze niet kijk betekend het nog niet dat de mensen om hem heen het nog niet bekijken. Wie maakt de strategie en geeft de orders en wie coacht hem… hij doet het niet alleen.

    Login om te reageren
  5. onnes zegt

    18 juli 2018 om 20:51

    Ik geloof er niks van eerlijk gezegd

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    18 juli 2018 om 22:58

    @jaapiyo: really? Ricciardo verprutst zijn dummy en gaat voor een gat dat er niet meer is en stuurt dan zelfs weer terug naar de andere kant en rijdt er recht achterop. Voor alle andere acties van Max tijdens die race kun je hem de schuld geven maar de crash was toch echt vanwege de onbeholpenheid van Ricciardo.

    Ik denk dat Max ons in detail kan vertellen hoe één en ander is gelopen bij iedere aanvaring met iemand anders en iedere (bijna) spin van het seizoen. En ook al zou hij het wellicht in de media niet toegeven, als hij fout zat dan weet hij het echt wel.

    Login om te reageren
  7. n54coupe zegt

    19 juli 2018 om 08:34

    Er is natuurlijk wel een verschil tussen weten dat je goed of fout zit en wat je over de radio naar de wedstrijdleiding bericht.
    Een beetje hetzelfde dat een voetballer tegen beter weten in appeleert voor een overtreding van de tegenpartij als hij zelf prima weet dat dat niet het geval is. Niet geschoten is altijd mis.

    Login om te reageren
  8. ikleesookoverautos zegt

    19 juli 2018 om 17:16

    Doe ik ook nooit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North