• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen: om te winnen heb je het arschloch-gen nodig

Auteur: jaapiyo, gepost 31 december 2017 om 14:03 – 19 Reacties

MV3


Alterrrrr.

Het duurt nog maar even voordat de lichten uitgaan in Australië voor de eerste race van 2018, maar tot het zover is moeten we onze F1-honger stillen met interviews en ontwikkelingen naast de baan. Zo babbelden Max Verstappen en zijn teamgenoot Daniel Ricciardo even met het Duitse Motorsport Magazin over hun kijk op de sport en verwachtingen voor 2018. Leuk detail: beide rijders werden even lang geïnterviewd, doch Max beantwoordde in die tijd 38 vragen en Daniel slechts 17. Maak daarvan wat je zelf wil. Het is echter niet alleen de kwantiteit die telt, maar ook de kwaliteit. Was die van hoog niveau? Een bloemlezing.

Max, bij ons gesprek van vorig jaar zei je dat je graag op de cover van ons Magazine de titel ‘Verstappen en Red Bull vechten om de titel’ zou willen zien staan…
Nou ja, dat is er dus niet van gekomen. Misschien volgend jaar.

Wanneer had je door dat de titel er niet inzat afgelopen jaar?
Bij de wintertests.

Je bent altijd snel geweest in de opstapklasses en kon daarin ook altijd meedoen om de zeges. Dan kom je in de Formule 1 bij Toro Rosso en zit dat er even niet in, maar stap je over naar Red Bull en win je meteen je eerste race. Na deze goede start lijkt er nu een klein beetje de klad in te zitten. Kwam het succes misschien te snel?
Nee, het had alleen nóg sneller kunnen gaan. Maar dat is nou eenmaal zo in de Formule 1. Soms heb je een snelle auto, soms niet. Soms heb je een betrouwbare auto, soms niet.

Los van de auto lijk je zelf wel weer een stap gezet te hebben?
Jazeker. Met name in de kwalificaties ben ik beter geworden. Ik heb een beter gevoel met de auto. Maar dat is ook normaal, ik heb nu ook meer ervaring. Helaas laat het scorebord de verbetering niet helemaal zien, maar goed dat heb ik zelf niet in handen.

Je zegt dat je je verbeterd hebt in de kwalificaties. Ligt de auto je dit jaar beter of zijn het de banden?
Nee het heeft te maken met het afstellen van de auto en een beter gevoel daarvoor te krijgen. Dat heeft ook veel te maken met ervaring.

We hebben ook gepraat met je voormalige teamgenoot Carlos Sainz. Hij zei dat je als F1-coureur een Arschloch-gen nodig hebt.
Om succes te hebben in de sport? Ja. Om races en kampioenschappen te winnen moet je egoïstisch zijn. Je bent hier niet om vrienden te maken. Je wil winnen en daarvoor moet je het beste uit jezelf halen.

Wat we vaak horen is dat voor welk team je rijdt jou eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Je wil alleen maar succes hebben.
Welke kleur de auto en mijn overall heeft interesseert me inderdaad weinig. Ik wil gewoon races winnen en de snelste auto hebben. Ik heb veel vertrouwen in Red Bull Racing. Als we samen winnen, zal ik ook graag bij het team willen blijven.

Velen vinden echter ook de ‘mythe’ van een team belangrijk, zoals Sebastian Vettel in het geval van Ferrari.
Ik wil simpelweg in de snelste auto zitten.

Waarvan akte. Wil jij ook in snelle auto’s zitten? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk
  • Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, Formule 1, interview, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Naar deze auto’s van volgend jaar kijken we vast uit
Volgend bericht: Rampzalig Honda-blok kan volgend jaar gewoon terugkeren »

Lees Interacties

Reacties

  1. felixff zegt

    31 december 2017 om 14:18

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. rollingstoned zegt

    31 december 2017 om 14:26

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. amgoleole zegt

    31 december 2017 om 14:40

    Ik wil ook in snelle auto’s zitten

    Login om te reageren
    • jonkerlan zegt

      31 december 2017 om 15:11

      @amgoleole: ik wil er in rijden

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      31 december 2017 om 16:06

      @amgoleole: ik wil een taxi, kan ik me laten berijden ;)

      Login om te reageren
      • mrcabdrivert zegt

        31 december 2017 om 17:56

        @awesome: hoelaat?

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        2 januari 2018 om 10:12

        @awesome: in de fake taxi kun je je vast laten berijden. Ieder zijn meug natuurlijk

        Login om te reageren
  4. spykerboy zegt

    31 december 2017 om 14:40

    Tja, ik zou ook liever winnen dan voor een bepaald team rijden (in mijn geval zou dat ferrari zijn die als ultieme favo is) van het geld wat wat je dan verdient als kampioen zou ik genoeg ferraris kunnen kopen immers…

    Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    31 december 2017 om 14:54

    Prima instelling. Je moet soms inderdaad een eikel zijn om kampioen te worden, en je moet inderdaad niet kijken naar het verhaal of kleurtje van het team maar welk team de best package heeft of zou kunnen hebben.

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    31 december 2017 om 14:54

    Veel vragen en veel antwoorden waarin weinig echt gezegd werd.

    Login om te reageren
  7. lacker zegt

    31 december 2017 om 15:00

    Wat heeft de foto met Martin Garrix met dit verhaal te maken?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      31 december 2017 om 15:09

      @lacker: Ze zijn vergeten een pijl te zetten wie nou Verstappen is. Stom van ze.

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      31 december 2017 om 16:05

      @lacker: die wil ook in snelle auto’s zitten

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      31 december 2017 om 17:00

      @lacker:
      Beiden jong. En redelijk monomaan in de top van hun vakgebied bezig. Daarbij zeer succesvol in wat ze doen. En beide Nederlander qua paspoort, zal er ook iets mee te maken hebben. Oftewel een redelijk logisch combo.

      Login om te reageren
  8. misterdrogba zegt

    31 december 2017 om 15:45

    Standaardvragen – standaardantwoorden.
    Ik zie je komend seizoen ook niet kampioen worden Max.

    Login om te reageren
  9. barry355gtb zegt

    31 december 2017 om 16:19

    Wat een nietszeggend interview is het geworden helaas.

    Login om te reageren
  10. ruud1954 zegt

    31 december 2017 om 20:21

    Als je al een paar kampioenschappen gewonnen hebt gaat misschien de naam en faam en de mythe van het merk wel tellen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 januari 2018 om 12:27

      @ruud1954: en als je weet dat je pensioenleeftijd in zicht komt gaan de euro’s ook tellen. Alonso wil ook wel in de snelste auto, daar kun je immers lekker makkelijk mee winnen (is makkelijk winnen eigenlijk wel sportief?) maar hij zit niet voor niks daar waar hij de meeste euro’s ontvangt.

      Login om te reageren
      • ruud1954 zegt

        1 januari 2018 om 12:32

        @mashell: Zo is het. De een kiest voor geld, de ander voor aanzien of heeft een andere reden voor een team te kiezen. Maar ik ben blij dat Verstappen voorlopig blijft zitten waar hij zit. Me dunkt dat hij daar het beste op zijn plaats is; enigszins beschermd en nog niet sie enorme mediaaandacht en prestige en vooral hartstocht en emotie die bij Ferrari een rol speelt.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North