• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen reed op Silverstone met iets te veel vleugels…

Auteur: nicolasr, gepost 5 juli 2022 om 20:00 – 9 Reacties

Alleen waren het niet de vleugels van hemzelf waar Max mee rondreed…

Het was een leuke race zondag op Silverstone. Of zoals de commentatoren van Viaplay zouden zeggen, “het was een ULTRA leuke race zondag”. Er was van begin tot eind iets te beleven en het was vooral zo leuk omdat er meerdere teams voor de overwinning streden en er uiteindelijk een debuterende winnaar gehuldigd werd.

Dat Max Verstappen deze keer niet meedeed om het podium mocht de pret niet drukken, zelfs niet voor de verstokte Max-fans. Hij had het namelijk veel te druk met het van zich afhouden van Mick Schumacher voor plek 7. (Schumacher vs Verstappen, 1994 iemand?)

We wisten al een beetje wat er aan de hand was en waarom die Red Bull niet vooruit te branden was, maar nu hebben we er ook beeld bij. Max reed namelijk met te veel vleugels!

Max Verstappen reed met te veel vleugels

Dat klinkt misschien raar en het ziet er ook nog eens uit alsof we het hier verkeerd hebben gespeld. Want het moet ‘vleugel’ zijn niet ‘vleugels’. Normaal gesproken wel, maar in dit geval is het correct. Max Verstappen reed met te veel vleugels. En een van die vleugels was niet van hem.

Hij toonde namelijk na de race het stuk vleugel dat in zijn auto was achtergebleven en dat zorgde voor een verstoring van de aerodynamica. En dat was me nogal een flink stuk van een vleugel. En dat kwam niet van zijn eigen auto, maar van een Alpha Tauri.

Je zou er maar net lopen met je kinderwagen

Als je ziet hoe groot het stuk carbon was dat Verstappen met zich meedroeg tijdens de race, is die zevende plek alsnog een wonder te noemen. En gelukkig dat dit brokstuk niet op volle snelheid van de auto afvloog, je wil niet meemaken wat er gebeurt als iemand dat in zijn gezicht krijgt. Je zou er maar net lopen met je kinderwagen…

Volgende race in Oostenrijk rijdt Max Verstappen weer gewoon met zijn normale hoeveelheid vleugels. Laten we als laatste hopen dat de FIA voor nu niet zo goed heeft opgelet en geen onderzoek instelt naar het te veel aan vleugels voor Verstappen.

Dat zie ik ze namelijk nog wel doen ook!

Fotocredit: De Facebookpagina van Gomax

Ook interessant!

  • Jos over Max: openstaande rekening op Silverstone
  • Max Verstappen is de baas op Silverstone in VT1
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen GP Engeland Track Guide
    Video: Max Verstappen GP Engeland Track Guide

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Alpha Tauri, Formule 1, Max Verstappen, Red Bull Racing, silverstone

Vorig bericht: « Boerenprotesten zorgen juist voor MINDER files
Volgend bericht: BMW M laat unieke M-projecten zien, twee met V12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaapiyo zegt

    5 juli 2022 om 20:21

    Wel geinig om te zien dat zo’n RB18 ook opeens net zo snel gaat als een Haas als de aero een beetje verstoord wordt. En dat Max dan ook geen ontzettende heldendaden kan verrichten.

    Hoewel, de 7de stek was op zich nog best wel heldhaftig. Voordat de SC kwam vreesde ik even dat Latifi er ook nog voorbij zou komen. Daarna had Max (mss door nieuwe bandjes) net weer wat extra’s. En streed hij tegen Mick alsof het om de titel ging. Wat in zijn ogen wss ook zo is potentieel na vorig jaar…

    Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      6 juli 2022 om 09:03

      Wat mij vooral opviel is dat het afhangt van waar een vleugel ontbreekt, wordt toegevoegd.

      Bij Charles zijn FER had het helemaal geen impact, het missen van de sideboard van zijn frontwing had helemaal geen invloed. Ze vertelden wel over de boordradio dat hij 0.5 trager per ronde ging zijn, maar daar hebben we niets van gemerkt. Hij was in het grootste gedeelte van de race gewoon sneller dan Carlos. Max met een extra stuk downforce was meteen veel trager en moest noodgedwongen vechten voor P7 zelfs met de zachte band had hij het helemaal moeilijk. Als je dan geen SC hebt eindig je zelfs achter Latifi (die voor een keer geen pannenkoek was op de racetrack).

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        6 juli 2022 om 20:14

        Niet 0.5s, maar 0.5 ‘eenheden’ aan downforce-steps meen ik verstaan te hebben …

        Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    5 juli 2022 om 20:26

    Schau mal wie er Spaß hat!

    Die maakt zich nergens druk om, gaat gewoon kampioen worden dit jaar.

    Login om te reageren
  3. Mars2 zegt

    5 juli 2022 om 20:33

    Red Bull geeft je vleugels…..

    Login om te reageren
  4. flyerbunch zegt

    5 juli 2022 om 21:06

    Mooi cadeau van Tsunoda!

    Login om te reageren
    • Henkie zegt

      6 juli 2022 om 10:41

      Het was van Gasly.

      Login om te reageren
  5. fmgarcia zegt

    5 juli 2022 om 21:57

    Zou me niks meer verbazen als hij een boete krijgt. Laatste keer was ook 50k voor enkel het vleugeltje aanraken.

    Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    6 juli 2022 om 12:21

    Dan kunnen we de gevleugelde uitspraak; ‘die was bijna het Haasje’ weer eens van stal halen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North