Max Verstappen: “Vier titels mogelijk te weinig”

Auteur: , 31 Reacties

MV33 gaat nog even door met de gepeperde uitspraken.

Max

Behalve zijn ongezouten mening over andere weggebruikers, had Max nog meer te vertellen aan kwaliteitspublicatie De Kampioen. De kampeer-liefhebbers vroegen hem namelijk ook nog wanneer hij écht tevreden is aan het einde van zijn F1-carrière. Max wil niet te ver op de zaken vooruit lopen, maar opvallend genoeg noemt hij wel een hard cijfer:

“Ik weet op dit moment niet wanneer ik écht tevreden ben. Misschien heb ik straks in mijn carriere vier keer een WK gewonnen, maar ben ik toch niet tevreden, omdat ik veel kansen heb gemist.”

Het getal van vier lijkt niet zomaar uit de lucht gegrepen. Momenteel is Vettel de coureur met de meeste titels op de grid, hij pakte er vier achterelkaar in de periode van 2010 tot en met 2013 met de dominante Red Bull. Hamilton miste vorig jaar een uitgelezen kans om gelijk te komen met de Duitser en bleef steken op drie titels. Eentje daarvan behaalde de Brit voor McLaren in 2008 en twéé voor Mercedes in 2014 respectievelijk 2015. De andere kampioenen op de grid zijn Alonso (Renault, 2005 en 2006) en Raikkonen (Ferrari, 2007). Michael Schumacher is de Rekordmeister met zeven eindoverwinningen.

Gezien Max’ leeftijd en overduidelijke klasse achter het stuur is het makkelijk om te voorspellen dat de Nederlander ettelijke titels gaat pakken. Als hij wil kan hij immers nog een kleine twee decennia door in de F1. Maar, ook in het verleden leken enkele coureurs op pad te kunnen gaan naar het record van Der Michael. Vervolgens kwamen zij er echter achter dat je maar net in de juiste auto moet zitten om te winnen.

Laten we hopen dat Max op zijn minst één titel pakt, zodat hij er niet net als Barrichello op blijft jagen tot hij een jaartje of veertig is.



31 reacties

Dat ie hard kan rijden is wel duidelijk. Om meervoudig wereldkampioen te worden zal hij ook zijn bijdrage moeten kunnen leveren aan de ontwikkeling van nieuwe auto’s, maar dat is voor buitenstaanders lastig in te schatten. Ik ben wel benieuwd in hoeverre hij daar ook goed in is.
@escort77: gezien zijn kart historie waar hij constant aan sleutelde lijkt me dat hij veel verstand heeft over setups. Kart is natuurlijk geen f1 bolide maar toch
@kannito: Bijna alle F1-coureurs starten in de karts, en zullen allemaal ongetwijfeld veel weten over de beste setup. De setup van een F1 lijkt me een totaal ander verhaal, zeker met de hypercomplexe (en qua techniek moeilijk te begrijpen) systemen die ze tegenwoordig aan boord hebben. Denk dat een een ijzeren discipline en goed overweg kunnen met team, fans en de media tegenwoordig ook heel belangrijk zijn.
@ingloriousleon: kundige feedback is al genoeg voor een monteur
@escort77: zullen we eens beginnen met enkelvoudig kampioenschap of de runner up. Mijn god wat een gelul allemaal zeg. Over op de zaken vooruitlopen gesproken.
Dan zou ik eerst eens werk maken met het leggen van wat lijntjes met Mercedes en Ferrari want met die jankertjes van Red Bull ga je dat niet meer redden, Vettel heeft wat dat betreft op tijd de switch gemaakt, Renault zal nu voor eigen eer en glorie gaan!
Titel is weer zo misleidend.
@mab: titel, zo noemen ze het als je het kampioenschap wint. Wat is daar misleidend aan dan?
Volgens mij geeft hij aan dat alles juist relatief is. Hij weet als geen ander dat talent alleen nooit voldoende is.
Bij red bull gaat het iig niet gebeuren
Eerst proberen om één titel binnen te halen jongen
@jannemaneke: Of wat podiums te halen dit jaar.
Perceptie : niveau Ayrton Senna
Huidige Realiteit : niveau Giancarlo Fisichella
Toekomst : niveau Thierry Boutsen / Ralf Schumacher
Bijna gehaald zal hebben : niveau Jean Alesi
Tja, die auto hè? Fernando Alonso weet er alles van hoe het is om als (een van) de beste coureur(s) op de grid niet om de knikkers te kunnen vechten omdat de auto niet goed genoeg is. Puur op talent had hij ook wel een titeltje of zes kunnen hebben. Maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor hem. Er is zijn genoeg andere coureurs die meer verdienden op basis van talent.

Laten we voor Max en voor de Nederlandse autosport hopen dat Max eerder het geluk van Schumacher heeft dan het geluk van Alonso wat competitieve auto’s betreft. Maar, laten we voorlopig vooral genieten van de strakke inhaalmoves want als je eenmaal in de snelste auto van het veld zit hoef je meestal niet meer zoveel in te halen.
@edge: Max heeft dit seizoen een betere auto dan Senna had in 1993. Senna werd 2e in dat wereldkampioenschap, zijn teammaat kwam er niet aan te pas. We zullen zien hoever Max komt en hoever hij Ricciardo achter zich laat.
Saillant detail… precies het team waar Vettel 4 titels mee behaalde faalt momenteel al 3 seizoenen keihard!! Trek je conclusies Max als je dat wil gaan overtreffen…
Alles is mogelijk in de F1, maar soms komt daar geduld bij kijken. Een Michael Schumacher heeft ook 5 jaar lang zitten bouwen aan zijn team voordat hij de vruchten kon plukken van al zijn inzet. Een Alonso is denk ik net wat te ongeduldig. Was hij doorgegaan met Ferrari dan was hij dit jaar zeker WK geworden met de huidige Ferrari. En datzelfde geldt voor Max, af en toe geduld hebben en op de juiste moment toeslaan.
@sollie1984: gekeken met je ogen dicht? zover als Schumacher het heeft geschopt kan hij vergeten.
Als wij nog 10 jaar mooie races hebben is het goed.
In Rotterdam zeggen ze niet lullen naar poetsen…laat het eerst maar is zien op de baan
@maarten020: precies, hij krijgt me iets teveel babbels en laat “weinig” zien. Nu deze uitspraak weer als ie straks 1 wk wint gaat ie zeker ook roepen dat hij beter was dan Senna.
@bmwfreak038: ben je de afgelopen race begonnen met F1 kijken?
@rhellema: sorry! Was dat je zere been? Je weet dondersgoed waar ik het over heb, niemand suggereert dat hij niet kan rijden. Hij heeft nog eens 1 Wk.
@bmwfreak038: nee hoor, niet tegen het zere been maar blijkbaar wel bij jou.

Zoals ik de reactie van Verstappen lees wil hij alleen maar zeggen dat hij niet tevreden zou zijn met welk aantal WK’s hij ook zou scoren. Een echte sporter zal altijd meer willen dan hij behaald heeft en dat is zijn goed recht of vind je van niet? Hij heeft ook voldoende kritiek geleverd op de prestaties van de RB13 dus waarom zou hij dit niet mogen zeggen? Vooralsnog laat hij op de baan voldoende zien met het materiaal wat hij nu tot zijn beschikking heeft of ben je van mening dat de RB13 een auto is waarmee hij het WK binnen kan hengelen?
@rhellema: ik ben van mening dat hij dit pas mag zeggen als hij er 1 wint.
Laten we eerst maar eens de auto update afwachten.
Als die updates niet gaan werken heeft een sterkere motor ook geen nut, en kan je 2017 afdoen als verloren seizoen.
Misschien moet Max in 2018 over stappen naar Renault, mag toch aannemen dat Renault in 2018 sneller/beter wil zijn dan de klanten teams, Red Bull en Torro Rosso.
Samen met Hulkenberg in één team.
Fernando heeft wel bewezen dat je niet van team moet wisselen als het even slecht gaat. Kwestie van tijd voordat RedBull weer mee doet om de titel. Alleen meer dan 4 titels lijkt me schier onmogelijk, of je moet dus steeds net op het juiste moment in de winnende auto stappen.
Win er eerst maar eens 1, dan praten we verder.
Mijn hemel wat een praatjes met nog geen enkele wk titel op zak in de F1.
Ster allures ala Britney Spears onderhand.
Vettel zou zijn 5de titel kunnen pakken dit jaar en zijn 6de en 7de de jaren er na.
Je wordt alleen wereldkampioen als je op het juiste moment in de juiste fabrieksauto zit.
Dus ik zou gokken op Renault als volgende stap voor Max.
De schrijfstijl wordt steeds meer van een GeenStijl niveau en de koppen dekken nauwelijks de inhoud van het artikel. Autoblog is lekker luchtig autonieuws, maar het wordt steeds meer een geforceerd populistisch blog. Of word ik gewoon te oud?
@bugboy: ik ben nog vrij jong maar denk er exact hetzelfde over…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).