• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda MX-5 CC

Auteur: Wouter, gepost 18 juli 2006 om 13:46 – 25 Reacties

Mazda MX-5 CC in de regen


Is het heiligschennis of een erg slimme zet van Mazda? De MX-5 is een pure roadster met heerlijke rijeigenschappen en een stalen klapdak voegt vooral veel gewicht toe. Bovendien rijdt een echte roadster liefhebber altijd open. Rijdend waait de regen toch over. Mazda liet zien dat ook de MX-5 CC ook waterproof is, zelfs bij een indoor regenbui in Londen.

Mazda MX-5
Mazda MX-5
Mazda MX-5
Mazda MX-5

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

londen-2006, Mazda, mx-5

Vorig bericht: « Jaguar XKR Coupe en Cabriolet in Londen
Volgend bericht: Land Rover Freelander 2 op de Londen Motorshow »

Lees Interacties

Reacties

  1. olibier zegt

    18 juli 2006 om 13:57

    wat een lelijke auto echt een lelijk monster
    bweik bweik bweik

    Login om te reageren
  2. Emir zegt

    18 juli 2006 om 13:58

    S’avonds ziet die er best wel goed uit dan van achtere, voor de rest vindt ik hem lijken om die carretje uit die tekenfilm “cars”

    Login om te reageren
  3. PJ zegt

    18 juli 2006 om 14:08

    Zelf rij ik met een MX-5. Het is natuurlijk een soft-top, maar ik heb net zo goed een hard-top die ik in de wintermaanden erop zet. Voor mij lijkt deze CC versie dan ook een logische evolutie, al is de gewichtstoename te betreuren.

    Login om te reageren
  4. huhu zegt

    18 juli 2006 om 14:10

    Errug lelijk! BAH!

    Login om te reageren
  5. sacha zegt

    18 juli 2006 om 14:17

    Slimme zet. Ze blijven het stoffen dakje ook leveren toch? Lang leve de keuze!

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    18 juli 2006 om 14:25

    ook al ben ik één van die types die altijd (tenzij het echt te gek wordt) open rijdt….. ik ben het met Sacha eens…. Ik snap Mazda wel, maar puur (zoals de mx5 eigenlijk bedoeld was) is het niet.

    Login om te reageren
  7. ptr zegt

    18 juli 2006 om 14:28

    Juist een goede zet van Mazda, iedere autofabriakant heeft een cc tegenwoordig dus ze kunnen niet achterblijven. Echter bieden ze ook het stoffendak aan. Beter kan toch niet!

    vind de cc overigens veel lijken op een met een hardtop. Een hardtop is ook niet echt mijn favoriet maar het is wel praktisch.

    Login om te reageren
  8. Koen zegt

    18 juli 2006 om 14:49

    kben het met sacha eens en het is nog ens mooi ook

    Login om te reageren
  9. Zoef zegt

    18 juli 2006 om 14:54

    Wanneer een MX5 met wankelmotor? Daar zijn zeker liefhebbers voor! Waarom de wankelmotor beperken tot 1 model? Voor mij mag ie ook in de Berline 6, die ook mooi met die bijzondere deurtjes van de RX8 zou staan.

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    18 juli 2006 om 15:16

    best mooi voor als je in een land zoals ierland/engeland woont wa

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    18 juli 2006 om 15:16

    WAar het meer regent dan de zon schijnt

    Login om te reageren
  12. Peter zegt

    18 juli 2006 om 16:58

    Hoger gewicht. Hoger zwaartepunt. Storingsgevoeliger. Niet in overeenstemming met het karakter van de mx5 dus. Het nut zie ik er ook niet van in. Ik rijdt al jaren softtops (nu de oude mx5)zonder behoefte te hebben aan een hardtop. Wel beter bestand tegen vandalen. Dat is dan wel een goed punt.

    Login om te reageren
  13. Ruben zegt

    18 juli 2006 om 19:41

    Veel MX-5ers hier! Ik rij ook meestal open en zou, mocht ik voor een NC in de markt zijn, ook niet voor het stalen vouwdak gaan. Maar inderdaad is het geweldig dat Mazda ze gewoon allebei aanbiedt: de softtop voor de pure roadsterliefhebbers en de CC voor de kapsters die wel eens wat meer willen dan een 206. ;-)

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    18 juli 2006 om 22:48

    Weet niet precies wat er met deze wagen aan de hand is,
    maar hij is er niet mooier op geworden, vooral de achterste helft is erg vreemd…

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    18 juli 2006 om 22:56

    het kapje loopt wel erg stijl achter de stoelen en er zit een kleine verhoging (waar het kapje onder komt als ie open is….) achterop. Ik denk dat de verhoudingen en de lijn van de auto daarom wat gekunsteld overkomt…. maar dat weet ik pas zeker als ik het ding in het echt heb gezien….

    Van mij had het niet gehoeven, maar goed…. ik denk dat Mazda nu vooral kijkt naar aantallen en minder naar het pure karakter…. De basis van het imago is nu goed genoeg….

    Ik denk trouwens dat de kapsters zich wild zouden schrikken als ze een keer in een NA in de regen op het gas gingen staan….. maar de nieuwe hebben traction control en dsc dus dan kan het ook bij de slechtste chauffeurs al bijna niet meer fout gaan…. tja….. “vooruitgang” zeggen ze dan. :-(

    Login om te reageren
  16. Wouter zegt

    18 juli 2006 om 23:02

    Wat er mis mee is:
    1. De daklijn bij gesloten dak is niet mooi en past niet bij de rest van de lijnen.
    2. Hij staat te hoog op zijn wielen. Kijk maar eens goed naar de foto van de zijkant. De ruimte tussen wiel en wielkast is veel te groot.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    18 juli 2006 om 23:17

    dat van die ruimte tussen de banden en de wielkasten heeft ook wel met het perspectief te maken. Hoe lager je oog is ten opzichte van de auto hoe erger het lijkt, de auto is van zichzelf ook behoorlijk laag, als je er gewoon naast staat valt dat gelijk op.

    Maar het kan idd wel iets strakker (mijn auto heeft het leeg ook wel een beetje maar met twee man en bagage is het ondanks 14inch en bescheiden rubber niet direct teveel).

    Login om te reageren
  18. Wouter zegt

    18 juli 2006 om 23:29

    W0o0dy: heeft niks met perspectief te maken. De MX-5 staat te hoog op zijn wielen, zeker met zulke platte banden.

    Login om te reageren
  19. deef zegt

    19 juli 2006 om 00:50

    mijn nc staat ook hoog op zijn wielen helaas

    heb de limited uitvoering met billybobstein schokbrekers
    beetje zonde om die ervan af te slopen…

    wat ik wel zou willen is een andere einddemper het geluid is nu een beetje tja…

    Login om te reageren
  20. Ahura zegt

    19 juli 2006 om 01:19

    Ja de MX-5 staat echt te hoog. Als Mazda-liefhebber ben ik overigens al snel uitgekeken op de nieuwe. Als ik de eerste zie dan kijk ik vaak nog even maar de nieuwe vind ik niks meer aan. De bumpers zijn veelste bol voor een auto uit 2006, de koplampen staan te dichtbij mekaar en de uitlaten steken door die bolle bumper teveel uit. Je ziet steeds waar de uitlaatsierstuk begint, zeg maar…

    De Roadster Coupe is trouwens maar 37 kg zwaarder hoor.. valt reuze mee dus. Alle officiele foto’s heb ik hier geplaatst:

    http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,2217590,2278529,page=2#msg-2278529

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    19 juli 2006 om 08:15

    @Wouter: klopt helemaal. Mijn punt was dat, het minder opvalt als je er naast staat. (de foto is ook genomen op zo’n 80cm vd grond toch? dat is meer dan 90 cm lager dan mijn ooghoogte)

    p.s. De auto is ook te verlagen zonder andere schokdempers….

    Login om te reageren
  22. J. zegt

    20 juli 2006 om 16:02

    Ik vond de vorige MX5 toch wat mooier, ze hebben er niet veel aan veranderd, maar hij is er wel een stuk lelijker op geworden.

    Login om te reageren
  23. koen zegt

    30 oktober 2006 om 20:17

    een hele mooie auto. alleen doe mij maar eentje met stoffen dakje

    Login om te reageren
  24. Jan zegt

    17 mei 2007 om 06:59

    Diegene die hier negatief schrijven over de Mazda MX5 RC zijn allemaal jaloers!
    Ik heb er een en deze auto is niets anders dan puur genieten, het doet je adrenaline stromen in je lijf! Kicken!

    Login om te reageren
  25. Marian zegt

    17 mei 2007 om 08:49

    Zoals Jan hierboven zegt: jullie zijn gewoon jaloers!
    Deze auto ziet er prachtig uit, smaken verschillen nu eenmaal. Rijden jullie maar lekker verder in die standaard wagentjes – gaap gaaaaaaap.
    Het is helemaal SUPER om in de Mazda MX-5 te rijden, lekker muziekje erbij, genieten!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North