• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar XKR Coupe en Cabriolet in Londen

Auteur: Wouter, gepost 18 juli 2006 om 13:32 – 16 Reacties

Jaguar XKR


Uiteraard klopten de Britse harten van trots, toen Jaguar de nieuwe XKR onthulde. De supercharged V8 levert 420 pk en 560 Nm. Dat is goed voor een begrensde topsnelheid van 250km/u. Sprinten naar de 100 dan maar: de coupe doet het in 5,2 seconden, de cabrio in 5,3.

De R-versies hebben bij Jaguar visueel net wat meer bite en ook de beide XKR’s zijn net wat mooier dan de reguliere versies.

Jaguar XKR
Jaguar XKR
Jaguar XKR Cabriolet
Jaguar XKR Cabriolet
Jaguar XKR Cabriolet

Ook interessant!

  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Een Jaguar XJ restomod: maken of kraken?
  • 'Mercedes EQS komt er niet als coupé of cabrio'
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Coupe, Jaguar, londen-2006, xkr

Vorig bericht: « Presentatie nieuwe Opel Corsa in Londen
Volgend bericht: Mazda MX-5 CC »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pieter-Jan zegt

    18 juli 2006 om 13:36

    Geen kuipjes voor de cabrio, zie ik. (die hebben waarschijnlijk geen vestigingspunt foor de gordel)

    Ik vind ze mooier dan de Astons. Scherpere lijnen.

    Login om te reageren
  2. JPM zegt

    18 juli 2006 om 13:38

    Nogmaals ik was laatst bij Kroymans en daar stond hij tussen allemaal Astons maar deze was gewoon zo veel mooier, vooral in het zwart.

    Login om te reageren
  3. PJ zegt

    18 juli 2006 om 13:41

    Beetje aparte boothbabe, niet? Past bij de gemiddelde leeftijd van de Jaguar-koper, ongetwijfeld.

    Login om te reageren
  4. Remco zegt

    18 juli 2006 om 13:48

    Mooier dan Astons?? Ik vind van niet…de voorkant vind ik niet echt geslaagd, vanwege de koplampen. Maar goed, meningen verschillen. Ik denk dat veel mensen Astons toch mooier vinden dan de nieuwe Jag, vooral de V8 Vantage is enorm indrukwekkend.

    Login om te reageren
  5. 750i zegt

    18 juli 2006 om 14:14

    Ik kan niet wennen aan die achterlichten, ze lijken zo van een sharan te zijn gekopieerd… Ik ben benieuwd wat de aftermarket daar op bedenkt.
    Voor de rest wel een leuke auto.

    Login om te reageren
  6. Ome_Henk zegt

    18 juli 2006 om 14:17

    Ze zien er veel berer uit als de voorgaande jaguar modellekes ..

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    18 juli 2006 om 14:28

    WTF?? wat doet Catherine Keijl naast die XKR? ;-)

    http://www.catherine.nl

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    18 juli 2006 om 15:14

    ziet er mooi uit :-D

    Login om te reageren
  9. christoff zegt

    18 juli 2006 om 15:45

    deze wagen mag nog wat bruter en wat minder op Aston gaan lijken. dat zou veel helpen ook in de verkoop. al ik nu moet kiezen tussen een Jag XK of de Aston V8 neem ik toch de V8

    Login om te reageren
  10. estingo zegt

    18 juli 2006 om 18:59

    Ziet er super mooi uit ik ben benieuwd waneer ik hem ga rijden, want ze moeten binnen kort op mijn werk aankomen, overigens als je hem in het echt ziet ben je helemaal verkocht.

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    18 juli 2006 om 20:12

    Hardstikke mooie auto, ik vind het idd mooier dan een Aston Martin, maar het scheelt niet veel. De hedendaagse Astons zijn ook mooi.

    Login om te reageren
  12. Bas zegt

    19 juli 2006 om 20:24

    ziet er lekker uit! de auto dan, niet dat gedrocht wat er naast staat! :P

    Login om te reageren
  13. luwek zegt

    19 juli 2006 om 23:08

    waarom heeft zo’n auto een begrensde top!?…de meeste vergelijkbare auto’s komen in de buurt van de 300km/h…niet dat je ’t nodig hebt maar toch

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    19 juli 2006 om 23:22

    misschien omdat hij anders opstijgt? Jeremy C. van TopGear zei dat de voorkant licht aanvoelde bij 130mph omdat er een spoiler achterop de kofferbak moest vanwege de regels voor het 3e remlicht……..

    Als het bij 130mph (bijna 210km/u) al niet echt lekker gaat dan is 250 waarschijnlijk al spannend genoeg……

    Login om te reageren
  15. toxje zegt

    26 september 2006 om 21:54

    wat een geweldige bak he, in oktober komt hij in de showroom

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    11 oktober 2006 om 12:56

    AV (voorheen Autovisie, maar zij doen helemaal niet aan bronvermelding dis AV is wel genoeg) heeft een videootje van de nieuwe XKR….. Beetje te vaak naar TopGear gekeken jongens?

    http://www.autovisie.nl/redactioneel/nieuws/archief/autovisiefilm_rijindruk_j/index.xml

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North