• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren 540C is een 570S Light

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 april 2015 om 07:55 – 54 Reacties

Afbeelding McLaren 540C is een 570S LightAfbeelding McLaren 540C is een 570S LightAfbeelding McLaren 540C is een 570S LightAfbeelding McLaren 540C is een 570S LightAfbeelding McLaren 540C is een 570S LightAfbeelding McLaren 540C is een 570S LightAfbeelding McLaren 540C is een 570S LightAfbeelding McLaren 540C is een 570S Light

McLaren 540 C
Zoals verwacht lanceert McLaren een licht teruggetunede Sports Series. Deze 540C Coupe heeft 30 pk en 60 Nm minder dan de 570S en wordt wereldwijd geleverd.

De nieuwe instapper wordt vandaag onthuld op de autosalon van Shanghai, en in tegenstelling tot de 625S uit de Super Series – die alleen naar de Aziatische markt wordt verscheept – kunnen ook niet-Aziaten een 540C kopen. De Britten noemen het the most attainable McLaren yet, maar met een vanafprijs van 126.000 GBP (in Nederland zal dit rond de 200.000 euro worden) kunnen we het nog niet bepaald een Mclaren voor de massa noemen. Wie dat wil doet er goed aan even hier te kijken.

Je kunt je afvragen of er mensen zijn die 2 ton voor een speelauto kunnen aftikken en dan voor de teruggetunede variant gaan, maar aan de andere kant: de 540C doet de 0-200 sprint met 10,5 seconden even rap als een Porsche 911 Turbo S. Daarnaast word je met 320 km/u topsnelheid ook door erg weinig auto’s bijgehouden. Aan de andere kant: gooi er een paar opties op en hij is net zo duur als een basis-570S.

Klanten die nu een exemplaar bestellen krijgen deze begin 2016 uitgeleverd. Over de zin en onzin van het model mag u in de comments uw mening spuien. Wij zetten de specs van de twee Sports Series-modellen even naast elkaar:

McLaren 570SMcLaren 540C
Motorinhoud3.799 cc3.799 cc
Max. Vermogen570 pk540 pk
Specifiek vermogen150 pk/l142 pk/l
Max. Koppel600 Nm540 Nm
0-100 km/u3,2 s3,5 s
0-200 km/u9,5 s10,5 s
Lengte4530 mm4530 mm
Breedte2095 mm2095 mm
Hoogte1202 mm1202 mm
Drooggewicht1.313 kg1.313 kg
Kg per pk2,30 kg/pk2,43 kg/pk
Topsnelheid328 km/u320 km/u
Verbruik11,1 l/100 km11,1 l/100 km
Uitstoot258 g/km258 g/km
Basisprijs143.250 GBP124.000 GBP

UPDATE: de McLaren 540C gaat in Nederland 200.250 euro kosten. Ruwweg 30 mille goedkoper dan de 570C, die er vanaf 231.196 euro is.

Ook interessant!

  • McLaren-dief maakt het de politie makkelijk
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

540C, McLaren, rood, shanghai-2015

Vorig bericht: « Een klassieke Lamborghini rijden was nog nooit zo makkelijk
Volgend bericht: VVD: ‘gooi drankbakken meteen de cel in’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. larsyboy1997 zegt

    20 april 2015 om 07:58

    Als je hem chipt, is ie dan weer 570? Dan heb je een fatsoenlijk uitgeruste 570 voor de prijs van een kale 570

    Login om te reageren
    • Dino2400 zegt

      20 april 2015 om 09:25

      @larsyboy1997: Nee, er zijn meer verschillen dan alleen het vermogen en koppel.
      Chris Goodwin heeft het over een “huge amount of hardware changes”.
      Hier vertelt hij het aan Chris Harris: https://www.youtube.com/watch?v=nOY3jDXF2YU

      Login om te reageren
      • Dino2400 zegt

        20 april 2015 om 09:29

        @Dino2400: @myself: ha, niet goed gelezen, het gaat over 570 vs 540

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 april 2015 om 10:35

      @larsyboy1997: Het onderstel is ook aangepast. Is meer gericht op dagelijks gebruik. Dus het is niet alleen een chippie erin en klaar.

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      20 april 2015 om 11:38

      @larsyboy1997: Ik zou sowieso geen chipboer aan mijn McLaren laten zitten..

      Login om te reageren
  2. henkhupelschoten zegt

    20 april 2015 om 07:58

    Dadelijk krijgen we nog een hot hatchback van mclaren……

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      20 april 2015 om 13:18

      @henkhupelschoten: zolang die v8 erin blijft vind ik dat best oké.

      Login om te reageren
  3. pudi zegt

    20 april 2015 om 08:03

    Zeg maar het instapmodel van het instapmodel

    Login om te reageren
    • arii zegt

      20 april 2015 om 08:12

      @pudi: tja, uitmelken die zooi he!

      Login om te reageren
  4. jrmpower24 zegt

    20 april 2015 om 08:16

    prachtige wagen.
    In Volcano Red graag

    Login om te reageren
  5. ericc zegt

    20 april 2015 om 08:18

    Kunnen ze de turbo’s niet weglaten en een 400C gebracht als instapper? Overigens mag Maserati ook eens afkomen met een Boxster/Cayman concurrent. Een nieuwe Merak…

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    20 april 2015 om 08:21

    @sir_smokalot: het is toch de 625C die sleciaal voor Azië is bedoeld?

    Ik vind het een goede zaak om te zien dat McLaren telkens betaalbaardere auto’s gaat maken die mensen ook daadwerkelijk gaan rijden.

    Gisteren de 570S gezien op de Autorai, en ik moet zeggen: ziet er zoveel beter uit in het echt dan op de plaatjes.

    Login om te reageren
    • dillon zegt

      20 april 2015 om 09:49

      @gtwillem: nou ja, betaalbaar…

      Login om te reageren
    • ralfast zegt

      20 april 2015 om 17:00

      @gtwillem: is die extra ‘l’ in het woord ‘speciaal’ écht Aziatisch bedoeld?

      Login om te reageren
  7. p0wn3d zegt

    20 april 2015 om 08:22

    Is het nou goed geweest? Van 1 model gaan ze ineens naar 20 modellen, die van een afstand nog steeds op 1 model lijken..

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      20 april 2015 om 08:58

      @p0wn3d: ze hebben goed naar porsche gekeken..

      Login om te reageren
      • autoblaag zegt

        20 april 2015 om 09:06

        @mars: en Aston Martin

        Login om te reageren
        • JamesBond007 zegt

          20 april 2015 om 14:05

          @autoblaag: hey hey.. Rustig aan nu he :)

          Login om te reageren
        • agera zegt

          20 april 2015 om 17:21

          @autoblaag: als het niet om sportwagens hoeft te gaan kan ik je zo nog een stuk of tien merken opnoemen

          Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    20 april 2015 om 08:27

    Elke week een nieuwe Mclaren…

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    20 april 2015 om 08:40

    Ten aanzien van de zin en onzin van nog een model: ja, dat heeft zin. De AMG GT kin je met 460pk of 510pk krijgen, de 911 gaat van 350 tot 560pk, de R8 is er ook met twee smaken (540pk of 610). Ook de F-Type en Corvette kun je in verschillende gradaties krijgen. Aston Martin heeft een heel modellen gamma dat net als bij McLaren nauw verwant is aan elkaar in verschillende uitboeringen.

    Dus voor elk wat wils, er is blijkbaar vraag naar, en wie zijn McLaren dan om daar niet aan te voldoen? Daarnaast, kijkend naar de specs kun je een 540C onmogelijk een slechte aanbieding noemen: 3.5 naar de 100, top van ver over de 300 enneen McLaren badge voor maar 2 ton.

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    20 april 2015 om 08:41

    McLaren is héél goed bezig. Eerst wat brand recognition met een miljoen euro kostende P1, en vervolgens die reputatie in een min of meer bereikbare supercar steken, goeie zet!

    Login om te reageren
  11. mclarenmercedes zegt

    20 april 2015 om 08:43

    Jammer dit allemaal..

    Tuurlijk spreek je met meer modellen een grotere markt aan, maar ze beginnen zo onderhand op Porsche te lijken met al die modellen. De mensen die echt een keuze moeten maken (waar ik helaas niet toe behoor), zien door de bomen het bos niet meer.

    Ik ben van Porsche en McLaren allebei fan, maar waarom dit model nou weer op de markt komt is voor mij echt een raadsel.

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    20 april 2015 om 09:08

    Voor die 30k zou ik dan toch even doorsparen voor een 570. Niet alleen voor net dat beetje meer power, maar ook een straffer onderstel.

    Login om te reageren
  13. stfu zegt

    20 april 2015 om 09:24

    Allebei in 3,5 seconden? Uh? Dan neem ik wel genoemen met de instapper hoor ;)

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 april 2015 om 10:33

      @stfu: Nee de 570 doet het in 3,2. Een wereld van verschil ahum.

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        20 april 2015 om 17:30

        @berlinetta: Op de app stond het andersch.

        Login om te reageren
  14. sebasjuhh zegt

    20 april 2015 om 09:31

    FYI, 911 Turbo S doet 9,8 sec.

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    20 april 2015 om 09:34

    Gewoon de 540 kopen en dan een chippie er op voor de 570 of meer pk’s.

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    20 april 2015 om 09:34

    Even realistisch… Wie gaat je in de praktijk de oren wassen qua prestaties als je deze neemt ipv de 570s? Meer dan snel, het is nog steeds een bom op wielen. Ja op het circuit… Kom je toch niet, of wel?

    Het prijsverschil is misschien wat klein.. 540 mocht ook wel 50 mille minder kosten en dan heb je opeens een hele aantrekkelijke optie. Nu zal het idd doorsparen of harder onderhandelen worden.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 april 2015 om 10:14

      @w0o0dy: Voor NL zal het prijsverschil helemaal klein blijven, want uitstoot en verbruik bleven ongewijzigd

      Login om te reageren
  17. harrie zegt

    20 april 2015 om 09:44

    Ik vind de 540 te basic en de 570 te duur, dus ik wacht wel op tussenmodel 555.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      20 april 2015 om 11:42

      @harrie: model 555 staat te koop op Marktplaats, rond de 5000 euro, onder het kopje Subaru ;)

      Login om te reageren
  18. jumpman zegt

    20 april 2015 om 09:51

    Lijken wel iPhone’s?!?!?
    5s
    5c

    Login om te reageren
    • vandijkbv zegt

      20 april 2015 om 10:18

      @jumpman: kan je t nog beter met Samsung vergelijken, galaxy s5, s5 mini, s5 active etc..

      Login om te reageren
  19. gezondverstand zegt

    20 april 2015 om 09:55

    Waar eindigt dit? McLaren 150?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      20 april 2015 om 10:02

      @gezondverstand: hmm carbon tub en 150pk… Nee dat is het nog niet maar een 450c voor iets meer dan een ton lijkt me ook een prima idee.

      Login om te reageren
  20. sleepyj zegt

    20 april 2015 om 09:59

    Wel een significant prijsverschil! En het verschil kwa prestaties valt erg mee. Ik zou dan zowieso voor de 540 gaan. De funfactor is nog hoger als je meer dan 20k aan ponden in je zak houd.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 april 2015 om 10:14

      @sleepyj: Natuurlijk kom je het in de details wel tegen: velgen die voor en achter een maatje kleiner zijn enz. Het is niet een geheel identieke auto.

      Login om te reageren
  21. baasbas zegt

    20 april 2015 om 10:51

    Eh, hebben ze deze nu geïntroduceerd om de 570 met terugwerkende kracht aantrekkelijker te maken? Psychologische truc

    Login om te reageren
  22. mercedesbenz63 zegt

    20 april 2015 om 10:53

    Als de 540c goedkoper kost geef mij die dan maar!

    Login om te reageren
    • fabiotol zegt

      20 april 2015 om 18:52

      @mercedesbenz63: goedkoper kost nog wel…

      Login om te reageren
  23. michaelcorleone zegt

    20 april 2015 om 11:07

    Liever een clean en rustig design die klopt.
    Deze McLaren ziet er rommelig uit en heeft een bij elkaar geraapt goedkoop ogende uitstraling.

    Login om te reageren
  24. connyfeer zegt

    20 april 2015 om 11:12

    Als je nou bij de nieuwe uitvoering een extra carburateur er aanvast taped, en de bougieklep verwijdert. Krijgt hij dan weer de 570pk?

    Login om te reageren
  25. philipf zegt

    20 april 2015 om 11:14

    Die is ook heel lelijk!

    Login om te reageren
  26. sanderm3 zegt

    20 april 2015 om 12:58

    Lijken allemaal op elkaar, net als de 911. Doen me beiden niks ook.

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      20 april 2015 om 13:59

      @sanderm3: De 911 heeft een design dat in balans is, rustig, clean, simpel maar wel zeer krachtig. Belangrijker nog tijdloos, het design van deze McLaren heeft geen lange houdbaarheidsdatum vind ik.
      .

      Login om te reageren
      • gezondverstand zegt

        20 april 2015 om 14:38

        @michaelcorleone: inderdaad tijdloos oubollig zo’n 911. Maakt niet uit toen ze op de markt kwamen de 993, 996, 997 en 991: allemaal truttiger dan er op dat moment door andere merken werd verkocht. En in balans: vaag begrip. Geef daar de definitie eens van.
        911 is qua model nog steeds niet meer dan een plat geslagen kever.

        Login om te reageren
        • michaelcorleone zegt

          20 april 2015 om 15:37

          @gezondverstand: Ik wilde serieus op je ingaan totdat ik je laatste zin las ;)

          Login om te reageren
  27. trolle zegt

    20 april 2015 om 12:59

    Hoe “goedkoper” de mclarens hoe lelijker ze worden. De P1 en de 675lt zijn super. Maar alles daaronder geeft mij wel het meh-gevoel

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 april 2015 om 14:11

      @trolle: Want de 650s verschilt zo lekker veel van de 675lt.

      Login om te reageren
      • schellekens006 zegt

        20 april 2015 om 14:20

        @berlinetta: Heel stom misschien maar ik vind de 675LT eigenlijk alleen maar mooi en de rest niet zo…En ik weet het scheelt niet zoveel. Maar na de 675LT zie ik dan weer veel liever een Ferrari of Lambo.

        Login om te reageren
  28. jeppie zegt

    20 april 2015 om 14:50

    Ze zijn op dreef daar in engeland

    Login om te reageren
  29. fconderkantlat zegt

    20 april 2015 om 15:32

    nou ik sta te popelen op een 510B en een 470A

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North