• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lichtgewicht McLaren 765LT is een beest

Auteur: RubenPriest, gepost 3 maart 2020 om 09:45 – 22 Reacties

McLaren 765LT is lichtgewicht beest

0-200 km/u in iets meer dan ZEVEN seconden! De nieuwe lichtgewicht McLaren 765LT stelt niet teleur.

Het nieuwste hoofdstuk in de Long Tail-familie is deze McLaren 765LT. Het verschil met zijn voorganger, de 675LT, is qua pk’s een toename van 90. Daar ligt niet alleen de kracht van deze LT. Aerodynamica en gewicht spelen een sleutelrol.

Driften!

Afgevallen

McLaren heeft behoorlijk de focus gelegd op gewicht en aerodynamica. Deze 765LT weegt 50 kg minder in vergelijking met de 720S Coupé. Laatstgenoemde was al niet bepaald een zwaargewicht te noemen. Dat betekent dat de 765LT slechts 1.229 kg schoon aan de haak weegt. Om het gewicht naar beneden te brengen heeft McLaren gekozen voor een titanium uitlaatsysteem en dunner glas gemaakt van polycarbonaat.

McLaren 765LT uitlaten

Long Tail

Deze ster die in Genève zou staan herken je aan de bijzonder vormgegeven uitlaten, maar ook zijn carbon splitter, voorbumper, zijskirts, achterbumper en de typische LT-spoiler. Tevens noemenswaardig zijn de 10-spaaks velgen met titanium wielbouten. McLaren levert de 765LT op een setje Pirelli P Zero Trofeo R’s. Aan de voorkant staat de auto 5 mm lager in vergelijking met de 720S. De achterkant is net zo laag gebleven. Ook is de supercar 6 mm breder geworden aan de voorzijde.

Interieur

Prestaties lichtgewicht McLaren 765LT

De 4.0-liter twin-turbo V8 is goed voor 765 pk en 800 Nm koppel. Naast het toegenomen vermogen is ook de versnellingsbak een klap agressiever afgesteld in vergelijking met de 720S. De prestaties liegen er niet om. De 765LT accelereert in 2,8 seconden naar 100 km/u. Voor nul naar tweehonderd kilometer per uur zijn slechts 7,2 seconden nodig. De topsnelheid ligt op 330 km/u.

McLaren gaat de 765LT in een gelimiteerde oplage van 765 stuks maken. Voorlopig spreekt het Britse automerk enkel over een coupé. Kijken we naar het voorgaande model dan is het niet uit te sluiten dat er later ook een Spider volgt.

Vlammen!

Ook interessant!

  • Nederland is een McLaren 765LT á 400.000 euro rijker
    Nederland is een McLaren 765LT á 400.000 euro rijker
  • McLaren 765LT Spider
    Dit is de gloednieuwe McLaren 765LT Spider
  • McLaren maakt het wel heel bont met deze 765LT
  • McLaren overweegt nu toch een SUV
    De McLaren 765LT Spider, zoveel gaat hij kosten

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

765lt, Genève 2020, McLaren

Vorig bericht: « Volkswagen ID.4 met 500 km actieradius aangekondigd
Volgend bericht: Dít is de gloednieuwe Skoda Octavia RS iV »

Lees Interacties

Reacties

  1. lowlow zegt

    3 maart 2020 om 09:51

    HOLY CR*P!!! Dat is SNELLER naar 200 km/u dan 95% van het gemiddelde wagenpark in NL-BE naar 100 km/u tuft!
    En tegelijk nog eens een heel mooie supercar — bijna tijdloos ontwerp… Good job McLaren…..

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      3 maart 2020 om 14:58

      Tijdloos? Eerder nietszeggend. Als McLaren ergens mank gaat is het de vormgeving.

      Login om te reageren
      • zlover zegt

        3 maart 2020 om 16:26

        Hmm vond ik eerst ook van de 720s, maar nu kan ik de looks vooral waarderen.

        Login om te reageren
      • Wouter zegt

        4 maart 2020 om 09:58

        @karaya: het is een beetje veel van hetzelfde, komt ook doordat ze zoveel modellen lanceren.

        Login om te reageren
  2. reactief zegt

    3 maart 2020 om 09:52

    -dank u, is inmiddels gefixt!-

    7.2 seconden naar 200 is bizar. Dat is gewoon sneller dan de Veyron!!!

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      3 maart 2020 om 11:20

      Idd. Geloofde het niet maar heb het opgezocht. Het scheelt 0,1 sec :)

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        3 maart 2020 om 14:18

        @werf76: de veyron zegt dan wel dada als deze de 330 aan tikt

        Login om te reageren
        • mclarenf1lm zegt

          3 maart 2020 om 14:40

          @tortuga: Mag je eerst eens een weg vinden waar je de 330 kunt aantikken in een Veyron. Ik denk dat de McLaren op ieder circuit en zo goed als iedere normale situatie sneller is. Tenzij je misschien terecht komt op de landingsbaan uit de fast & furious films.

          Login om te reageren
  3. barendbotje zegt

    3 maart 2020 om 10:17

    Dit is goedkoper en mooier dan een senna..

    Login om te reageren
  4. maartencox zegt

    3 maart 2020 om 10:19

    Het verschil met de 675LT qua pk’s is helemaal niets? Volgens mij toch een pk of 90 als ik me niet vergis?

    Geen berg verschil natuurlijk, maar ook zeker niet niets

    Login om te reageren
  5. ericd zegt

    3 maart 2020 om 10:34

    Knap staaltje copywriting… wat is nou lichter dan wat en welke waarom niet?

    Login om te reageren
  6. flatsix010 zegt

    3 maart 2020 om 10:51

    Heel knap allemaal. Maar het is eigenlijk gewoon een 720s met een ECU tune en een bodykitje. Misschien hebben ze de meeste tijd gestoken in de licht ontvlambaarheid…

    Login om te reageren
    • vinceb2 zegt

      3 maart 2020 om 11:17

      @flatsix010: lekker makkelijk. Compleet ander uitlaatsysteem en aangepaste wielophanging.

      Login om te reageren
  7. poes zegt

    3 maart 2020 om 11:12

    En daar is de volgende nieuwe McLaren. Gaat nergens meer over.

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      3 maart 2020 om 11:29

      @poes: McLaren doet wat Porsche al jaren doet en inmiddels een bewezen concept is.. veel verschillende varianten bouwen op dezelfde basis..
      Voor ieder wat wils en het verkoopt als een trein dus waarom niet?

      Login om te reageren
      • poes zegt

        3 maart 2020 om 11:52

        @raceface: Porsche zit in een totaal andere league dan McLaren. De gemiddelde nieuwprijs van een Porsche is aanzienlijk lager en de aantallen zijn veel hoger. McLaren bouwt veel meer modellen dan waar in de markt vraag naar is.

        Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      3 maart 2020 om 13:28

      @poes: Als Alfa Romeo daar nu eens een voorbeeld van neemt…

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2020 om 11:28

    Wat een p*rno apparaat! Mclaren’s hadden de laatste jaren best wat gave design elementen, maar de totale som was vaak toch een beetje een bij elkaar geraapt allegaartje. Maar deze is precies goed en heel gaaf. Maakt mij bijzonder hebberig.

    Login om te reageren
  9. Onehp zegt

    3 maart 2020 om 15:17

    Zo, 0-100 in 4,4s. Oops, bedoel 100-200. En zal in tegenstelling tot het meeste andere die dat kan evenaren, ook serieus goed een bocht pakken. En dat voor een, in context, relatief lage prijs.

    Kan er jammer genoeg alsnog niks mee :p

    Login om te reageren
  10. rotarypowah zegt

    3 maart 2020 om 16:36

    “en dunner glas gemaakt van polycarbonaat”
    Dunnere ruiten bedoel je denk ik, glas is immers glas.

    Login om te reageren
  11. Poulusma zegt

    3 maart 2020 om 18:39

    Best jammer dat deze qua design op de 720S hangt, en dat ze de 600LT geen “upgrade” gegeven hebben.
    Wat is die 600LT een plaatje van een auto zeg! Het oog wil immers ook wat.

    Login om te reageren
  12. Svensson zegt

    3 maart 2020 om 22:06

    Aan de uitsparing in de stoel te zien, is er in ieder geval ook rekening gehouden met de “long tail” van de bestuurder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North