• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen ID.4 met 500 km actieradius aangekondigd

Auteur: RubenPriest, gepost 3 maart 2020 om 09:35 – 12 Reacties

Volkswagen ID.4

Het doek is eraf getrokken. Zie hier de eerste volledig elektrische SUV van Volkswagen. Dit is de ID.4!

De vorm van de ID.4 was al geen geheim meer. In het najaar van 2019 had Volkswagen een gecamoufleerde variant van de ID.4 laten zien. De camouflage was zo subtiel dat de lijnen van de elektrische auto goed zichtbaar waren.

Voor de (geannuleerde) Autosalon van Genève had Volkswagen de ID.4 in petto en hier is ‘ie dan. Wat begon als de ID. Crozz conceptauto is nu uitgegroeid tot productieauto in vorm van de ID.4. Het is de tweede elektrische auto van Volkswagen op het MEB-platform, na de ID.3.

Volkswagen ID.4 achterkant

Ondanks de onthulling van het uiterlijk, kijken we hier nog naar een milde vorm van een teaser. Volkswagen heeft bijvoorbeeld nog niets bekendgemaakt over de varianten die er gaan komen. De Duitsers laten alleen los dat de dikste variant van de ID.4 een actieradius heeft van 500 kilometer.

Volkswagen gaat de ID.4 in Europa, Noord-Amerika en China verkopen. Het is nog niet exact bekendgemaakt wanneer het model op de markt komt. Dit jaar is de marktlancering van de ID.3, een elektrische hatchback. Voor deze elektrische SUV moet je waarschijnlijk nog een jaar geduld hebben. Ze hebben er nog geen haast mee, daar in Wolfsburg..

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
  • Volkswagen start met testen autonome ID.BUZZ
  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt
  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Genève 2020, ID4, Volkswagen

Vorig bericht: « Morgan Plus Four is de coolste cabrio van vandaag
Volgend bericht: Lichtgewicht McLaren 765LT is een beest »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2020 om 09:45

    De E-tron van Volkswagen met een grotere actieradius, als de prijs klopt dan gaat dit in ons land verkopen als een malle.

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      3 maart 2020 om 10:38

      @dutchdriftking: Deze is wel een formaatje kleiner

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        3 maart 2020 om 11:55

        @sanderp: zou het? Zou toch kansloos zijn als het zelfde concern twee auto’s met het zelfde doel gaat ontwikkelen….

        Login om te reageren
  2. mrmark1337 zegt

    3 maart 2020 om 09:47

    Ik zie alle rijders die de afgelopen 2 á 3 jaar gekozen hebben voor een Tiguan (en daarvoor de Passat) wel hierin stappen als hun huidige lease-contract is afgelopen.

    Geen spannend ontwerp naar mijn mening, gelukkig hier geen geknutsel met de C-stijl.

    Login om te reageren
  3. intimrasiert zegt

    3 maart 2020 om 10:09

    Heel mooi! Nu nog interieur afwachten, maar ik gok erop dat het mooier dan Tesla’s IPad-hok zal zijn.

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      3 maart 2020 om 10:41

      dat interieur wijkt heus niet veel af van de ID3… met kundig wat extra krasgevoelige zwarte pianolak als toevoeging zodat je eerder geneigd bent een nieuwe te bestellen omdat je interieur al vol krassen zit ;)

      Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      3 maart 2020 om 10:42

      @intimrasiert: het tesla ‘iPad hok interieur’ je kan het haten of niet maar het gaat zeker wel een trend worden als je kijkt naar concept auto’s en nieuwere (EV) modellen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Volvo Polestar en ook VW gaat volgens mij voor een groot scherm in het midden. Mijn ervaring is dat het in ieder geval een stuk praktischer werkt dan het eruit ziet.

      Login om te reageren
  4. henkp1 zegt

    3 maart 2020 om 13:23

    Lompe achterkant.
    Laat VW eerst zijn beweringen waarmaken. 500 echte of sjoemel kilometers?

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      3 maart 2020 om 15:01

      Misschien een klein dieseltje verstopt onder de motorkap.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      3 maart 2020 om 18:39

      @henkp1: het houdt niet op, niet vanzelf…

      Login om te reageren
  5. hollandbest zegt

    3 maart 2020 om 18:07

    Stuk mooier dan de ID3! Lijkt een beetje op de Opel Grandland X

    Login om te reageren
  6. mpgc zegt

    3 maart 2020 om 19:27

    Deze spreekt mij qua uiterlijk een stuk meer aan als de ID3

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North