• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren MSO X: tien speciaaltjes op basis 570S

Auteur: CasperH, gepost 26 januari 2018 om 07:47 – 14 Reacties

Afbeelding McLaren MSO X: tien speciaaltjes op basis 570SAfbeelding McLaren MSO X: tien speciaaltjes op basis 570SAfbeelding McLaren MSO X: tien speciaaltjes op basis 570SAfbeelding McLaren MSO X: tien speciaaltjes op basis 570SAfbeelding McLaren MSO X: tien speciaaltjes op basis 570SAfbeelding McLaren MSO X: tien speciaaltjes op basis 570SAfbeelding McLaren MSO X: tien speciaaltjes op basis 570SAfbeelding McLaren MSO X: tien speciaaltjes op basis 570S

McLaren 570S MSO-X
McLaren bouwt tien 570S’s geïnspireerd op de GT4-racer maar wel straatlegaal.

De auto’s zijn voorzien van een aantal specifieke goodies, waarvan de mid jaren ’90 geïnspireerde race-liveries het meest in het oog springen. Daarnaast zien we een dikkere vleugel achterop, voor 100 kilogram extra downforce. Ook zit er een roofscoop van koolstofvezel op de dikke 570S (rijtest). Verder zitten er extra “dive planes” voor de voorwielen (die kleine vleugel-achtige dingen) en is er gekozen voor een titanium sportuitlaat. Ook is er een GT4-style motorkap gemonteerd en zijn er Pirelli P Zero Corsa’s gemonteerd voor extra plakkerigheid. Tot slot is er nog flink met carbon gewerkt om het gewicht verder terug te brengen. De achterbumper heeft ook nog wat extra gaten trouwens.

In het interieur is minder bekleding te vinden. Daarmee wordt het “Carbon Monocell 2” chassis zichtbaar en het gewicht lager, voor die extra race-beleving. Verder zijn er carbon racekuipen en een speciale opbergplek voor een helm te vinden. Tot slot is er nog een bevestigingsbalk voor de zespuntsgordel, die qua kleur op de auto is afgestemd. De laatste goodie bestaat uit een setje camera’s die samenwerken met het McLaren Track Telemetry al je straatracerij trackdayactie kan vastleggen.

De tien auto’s zijn overigens besteld door een dealer in de Verenigde Staten en inmiddels allemaal verkocht.

Ook interessant!

  • McLaren-dief maakt het de politie makkelijk
  • McLaren maakt het wel heel bont met deze 765LT
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

570S, Coupe, McLaren, mso

Vorig bericht: « Hier, de specs van de nieuwe 911, inclusief hybride
Volgend bericht: Fiat gaat Ford kapot maken in 2018 »

Lees Interacties

Reacties

  1. eferrari zegt

    26 januari 2018 om 08:49

    Een bewijs dat speciaal niet altijd mooi hoeft te zijn

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      26 januari 2018 om 11:52

      @eferrari: tja, al geef je een aap een gouden ring… ?

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    26 januari 2018 om 09:00

    Hoe meer opsmuk je zo’n ding geeft, hoe minder mooi hij wordt.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      26 januari 2018 om 09:10

      @viezefreddyw: zonder opsmuk vind ik hem al oerlelijk, kan je nagaan hoe ik over deze denk?

      Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    26 januari 2018 om 09:00

    De “specials” komen daar aan de lopende band de fabriek uit… Ook wederom niet moeders mooiste… En dan ook weer in serie, ik snap dat nooit. Laat dan zelf een écht uniek exemplaar door MSO maken.

    Login om te reageren
  4. harrie zegt

    26 januari 2018 om 09:18

    Lijken steeds meer op ordinaire actiepakketjes dan daadwerkelijk iets speciaals bij McLaren.

    Login om te reageren
  5. Gulli zegt

    26 januari 2018 om 10:32

    Is er een kenner in de zaal? Je hoort vaak dat er door het installeren van een titanium uitlaat nog wat extra pk’s worden gewonnen. Maar hoe werkt zuks? Ik mag aannemen dat het niet alleen aan het materiaal ligt dat de motor sterker wordt? Gaat het dan niet gewoon om een geoptimaliseerd uitlaattraject en omdat ze toch aan het vervangen waren konden ze hem maar beter meteen lichter maken?

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      26 januari 2018 om 10:48

      @Gulli: Ja, lijkt me wel. En titanium is lichter, mooier en duurder dus kunnen ze er meer geld voor vragen ;). Voor het geluid doet titanium trouwens ook nog wel iets, resoneert anders dan RVS.

      Login om te reageren
  6. kilum zegt

    26 januari 2018 om 12:39

    Vind hem er best tof uitzien eigenlijk.

    Login om te reageren
  7. fapfap zegt

    26 januari 2018 om 13:24

    Ik ken me niet meer uit bij McLaren, alle auto’s lijken op elkaar. Lijkt wel Audi.

    Login om te reageren
  8. superhans zegt

    26 januari 2018 om 13:59

    Waar is een “roofscoop” voor?

    Login om te reageren
    • deora zegt

      26 januari 2018 om 17:11

      @superhans: die voert extra koude lucht naar de motor. Bij rally auto’s zie je het ook wel, maar daar zorgt die ervoor dat de luchtdruk in de auto hoger is zodat de stof buiten blijft.

      Login om te reageren
      • superhans zegt

        27 januari 2018 om 15:30

        @deora: Bedankt, dat klikt logisch. Vraag me wel af of het het geld waard is.

        Login om te reageren
  9. deora zegt

    26 januari 2018 om 17:15

    Die spoiler schijnt geen overbodige luxe te zijn op het circuit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North