• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren P1 getuned door Fab Design

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 maart 2014 om 10:26 – 17 Reacties

McLaren P1 van Fab design


Hoewel McLaren slechts 375 exemplaren van zijn hybride P1 maakt is Fab Design er in geslaagd eentje ervan te bemachtigen, om hem van ‘aerodynamic components‘ te voorzien.

McLaren heeft de P1 (een draak van een auto) volgens de strategie ‘vorm volgt functie’ ontworpen, maar toch zag Fab gelegenheid verbeteringen aan te brengen aan de aerodynamica. Het resultaat is een pikzwarte P1 met contrasterend grijs koolstofvezel. Lekker sinister.

Naast Fab gingen Wheelsandmore en Gemballa ook al los op McLarens topper.



Ook interessant!

  • Koop de allereerste McLaren P1
  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, fab-design, geneve, geneve-2014, Hybride, McLaren, P1, Supercars, tuning, zwart

Vorig bericht: « Ferrari California T zonder suiker
Volgend bericht: Rolls-Royce Ghost Series II, subtiele facelift »

Lees Interacties

Reacties

  1. dondeboer zegt

    5 maart 2014 om 10:35

    Ik vraag me af of de heren tuners ook daadwerkelijk met deze aanpassingen in de windtunnel hebben gestaan. Ik kan er niet goed bij dat McLaren de aerodynamica bij deze machine niet zelf al heeft geoptimaliseerd.

    Login om te reageren
  2. motoragent zegt

    5 maart 2014 om 10:38

    Ja hoor, een gerenommeerde autofabrikant die zijn sporen zowel in de autosport als op straat heeft verdiend spendeert miljoenen aan de ontwikkeling van een auto, en een tuner denkt het toch nét iets beter te kunnen…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 maart 2014 om 10:55

      @motoragent: In alle eerlijkheid: ‘aerodynamic components‘ is wat anders dan ‘aerodynamic enhancements‘. Ze zeggen niet dat ze hem beter maken, ze gebruiken alleen ene mooie naam om spoilers en skirts te omschrijven.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        5 maart 2014 om 10:59

        @sir_smokalot: Scherp! Ik zou er zo zijn ingetrapt…

        Login om te reageren
      • motoragent zegt

        5 maart 2014 om 11:57

        @sir_smokalot: Met andere woorden: ‘We hebben geen idee waar we mee bezig zijn en hadden er beter vanaf kunnen blijven’

        Login om te reageren
    • fant zegt

      5 maart 2014 om 12:17

      @motoragent: Het klantenbestand van dit soort tuners gaat dat toch nooit merken. Die gaan alleen maar met hun auto rondjes rijden door Londen en Monaco.

      Login om te reageren
  3. spotu2 zegt

    5 maart 2014 om 11:01

    Ze moeten er meer maken dan 375. En tuners: afblijven.

    Login om te reageren
  4. MrSkyline zegt

    5 maart 2014 om 11:20

    foto’s worden er niet mooier op met een directe flits op full blast

    Login om te reageren
  5. lemster zegt

    5 maart 2014 om 11:33

    Ik vond hem het mooiste zoals Chris Harris hem testte in Abu Dhabi. De XP7 uitvoering. Die velgen in combinatie met de rest van de auto. Hij klopte daar gewoon volledig.

    https://www.youtube.com/watch?v=Kb8tGX-HPQE

    Login om te reageren
    • mperformance zegt

      5 maart 2014 om 16:38

      @lemster: xp7 betekent volgens mij alleen testmodel ofzo. Is geen uitvoering dacht ik.

      Login om te reageren
      • lemster zegt

        6 maart 2014 om 12:19

        @mperformance: Klopt, is testmodel, maar dat was onderdeel van de coolness ;-)

        Login om te reageren
  6. china zegt

    5 maart 2014 om 11:36

    Vind het echt jammer dat McLaren die carbon panelen aan de zijkant zo slecht afwerkt (duidelijk te zien op eerste plaatje). Wanneer je zo’n bedrag neer telt voor een auto zou je toch iets verwachten dat perfect afgewerkt is, i.p.v. iets wat lijkt op de rand van een sticker.

    Login om te reageren
    • stancedjetta zegt

      5 maart 2014 om 18:54

      @china: en dat rare kippengaasje achter bij de uitlaat ziet er ook niet uit

      Login om te reageren
  7. Edge zegt

    5 maart 2014 om 12:20

    Ik vind dat er voor dit soort auto’s een speciale koopconstructie moet komen. Zeg maar een leaseconstructie voor onbepaalde tijd tegen een vooraf vastgesteld tarief (normaal gesproken de koopprijs). Dan kun je tenminste een clausule inbouwen waarin je iemand verbied dit soort fratsen uit te halen met zijn P1. Of LaFerrari, of Alfa 8C (*Kuch*DiscoVolante*kuch*), of 918 Spyder

    Login om te reageren
  8. partyeffects zegt

    5 maart 2014 om 13:15

    Ik kies liever voor de oude McLaren’s, met deze nieuwe modellen zijn ze te ver gegaan met het “design”.
    Not my cup of tea.

    Login om te reageren
  9. Arno's zegt

    5 maart 2014 om 13:30

    Doe mij maar een originele. Trouwens, carbon met zwart vind ik nu niet echt contrasterend. Eerder saai.

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    5 maart 2014 om 19:55

    Nee, liever een stock P1. Veel mooier…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North