• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren Special Operations duikt de zandbak in

Auteur: ricardo, gepost 29 oktober 2012 om 11:56 – 9 Reacties

Afbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak inAfbeelding McLaren Special Operations duikt de zandbak in

McLaren Special Operations duikt de zandbak in
Ferrari trakteert rijke klanten op een bespoke-afdeling vol exotische materialen, McLaren doet hetzelfde en probeert zoveel mogelijk aandacht te trekken met talloze koolstofvezel upgrades. Dit exemplaar is als showmodel in elkaar gezet en mag binnenkort een tour afleggen door het Midden-Oosten om McLaren Special Operations onder de aandacht te brengen.

McLaren weet waar de dinero’s zitten en heeft het Midden-Oosten daarom uitgekozen om een range aan nieuwe personalisatieopties aan te bieden. Deze MP4-12C in matoranje (Volcano Orange) is daarvan het uithangbord.

De auto wordt getoond in Dubai, Abu Dhabi, Doha, Jeddah, Kuwait City en Manama. McLaren had duidelijk geen zin om in te gaan op de details omtrent alle aanpassingen en hield het bij: “We’ll let the pictures do the talking; frankly, words just aren’t necessary…” We zien aan de buitenzijde in ieder geval veel carbonfiber. Het lichtgewicht goedje komt terug in de achterspoiler, luchtroosters langs de achterruit en in het –recent opnieuw vormgegeven– inzetstuk in de voorbumper. Ideaal als je wél van koolstofvezel patroontjes houdt, maar een Mansory-behandeling iets te ver vindt gaan.

Aan de binnenkant werd er volop gestrooid met koolstofvezel in een oranje gloed en alcantara dat op de plek wordt gehouden met gele stiksels. Zomaar een paar personalisatiemogelijkheden die Arabieren in eerder genoemde steden het hoofd op hol moet brengen met onrustig wapperende chequeboekjes tot gevolg. Bestaande modellen tunen, ook dat kunnen supercarfabrikanten best zelf.

Eerdere voorbeelden van McLaren Special Operations zijn de MP4-12C SGP Edition, MP4-12C High Sport en deze rood/wit-combinatie.

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • nieuwe McLaren Artura
    Video: McLaren Artura in de kreukels in Spanje

Nieuwste artikelen

  • Video: Een lekker stukje fietsen
  • Het ene na de andere Tesla-kopstuk neemt ontslag: wat is er aan de hand?
  • Speciale PHEV-batterij is goedkoper, lichter én verdubbelt het vermogen!
  • Nieuwe Mitsubishi Lancer Evo is minder ver weg dan je denkt
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, mat, McLaren, mp4-12c, oranje, special-operations, tuning

Vorig bericht: « ‘Autoverkoop 2013: slechts 445.000 stuks’
Volgend bericht: Is dit het begin van de Chinese invasie? [Spyvideo] »

Lees Interacties

Reacties

  1. 850t5r zegt

    29 oktober 2012 om 12:13

    Dat kon al bij de T-Ford, je kon alles kiezen, als het maar zwart was…

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    29 oktober 2012 om 12:25

    Nee, op een of andere manier heeft deze wagen “het” net niet,en daar kan een beetje carbon shit niks aan veranderen.

    Login om te reageren
    • bbroekde2e zegt

      29 oktober 2012 om 13:09

      die motorkap(kofferbakdeksel) verpest het, anders ging het nog wel.

      Login om te reageren
      • kickass zegt

        30 oktober 2012 om 21:53

        @bbroekde2e: Dit meen je niet he… Had je vorige account een slecht imago gekregen. :P

        Login om te reageren
  3. RuVi zegt

    29 oktober 2012 om 12:30

    Ik moest eerst niets van de mp12 hebben maar in het echt is dat ding toch wel gaaf! Heeft een flinke \”road presence\” en staat wel stoer op de wielen en het geluid is mooi voor een turbomotor. Over de rijervaring kan ik helaas geen oordeel vellen ;-)
    Mijn dinero\’s zou ik toch wel anders besteden..

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    29 oktober 2012 om 12:43

    @Rudy V: Zelfde verhaal met de McLaren F1. In ie instantie werd er niet echt positief gereageerd op de F1, maar het ding is inmiddels een klassieker. Ik ben overigens zwaar voor het tunen door de fabrikant zelf. Dat ziet er vrijwel altijd beter uit dan wat de zgn. tuner specialisten ermee doen.

    Login om te reageren
  5. jzaero zegt

    29 oktober 2012 om 12:45

    Die motorkap maakt hem lelijk. En @norge: geef ik je inderdaad gelijk in. Hij mist net dat extra gewaagde, beetje klinisch zelfs.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      29 oktober 2012 om 12:46

      @jzaero: of nouja…. Motorkap, kofferbakdeksel?

      Login om te reageren
  6. panasonic zegt

    29 oktober 2012 om 13:00

    cool, ga hem daar effe bekijken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North