‘Meer dan 1.000 pk voor de instapper van Koeningsegg’

Auteur: , 22 Reacties

Waarom normaal doen?

Meer dan 1.000 pk voor de instapper van Koeningsegg

Als Koenigsegg aan een ‘instapper‘ werkt, dan hoeven we geen Volkswagen Polo te verwachten. Het merk blijft trouw aan zijn krankzinnige reputatie, want de vermeende instappert uit Zweden krijgt meer dan duuzend paardenkrachten onder de kap.

Dat claimt AutoPap, een investeerder op het gebied van prijzige auto’s die naar eigen zeggen een inkijkje heeft in dit soort projecten. De investeerder zegt dat Koenigsegg hem de auto heeft laten zien. Via Twitter deelt hij het één en ander aan informatie over de nieuwste bruut uit Angelhölm.

De investeerder spreekt over een hybride aandrijflijn voor de Koenigsegg. De auto zou een 3.9-liter hybride V8 krijgen. Het vermogen moet uitkomen op 1.065 pk. Verder heeft de investeerder het over carbon wielen en een body bestaande uit aluminium en carbon. Oh, en het zou een prachtige auto moeten zijn.

Vooral de woorden dat de hypercar klaar voor productie oogt zijn interessant. Vanuit Koeningsegg is er, op een interview na, nog geen concrete aankondiging geweest voor een nieuw model. De woorden van deze Twitter-gebruiker nemen we dan ook met een korreltje zout. Eerder werd bekend dat Koenigsegg een overeenkomst heeft gesloten met NEVS. Deze nieuwe auto zou het eerste model moeten worden sinds de twee een samenwerking hebben aangekondigd.



22 reacties

Een baby-egg kan niet. Een egg is altijd al een baby.
@lacker: Zo zit het niet. Je hebt vivipaar en ovipaar. Bij vivipaar komt het nageslacht levend ter wereld (zoogdieren bijvoorbeeld, dus de mens). Bij ovipaar wordt er een ei gelegd en wordt die uitgebroed (een vogel bijvoorbeeld). Aangezien er mensen zijn, die nogal vreemde vogels zijn, kan ik mij dit misverstand goed voorstellen, maar zelfs deze vreemde vogels zijn ovipaar ter wereld gekomen.
@911targa: ha, ik ben nooit verder gekomen dan de bloemetjes en de bijtjes :-)
@911targa: leuk dat je Wikipedia voorleest, dit is autoblog, dat gaat over , je raadt het misschien al, AUTO’s
@cortinaracing: Ah u bent een ovipaar
@lacker: tja een struisvogel ei of een kievitsei…
Ach ja, 10’jaar geleden zou ook niemand geloven dat een hot hatch 381pk eruit perst af-fabriek toch. Die pk-wedloop is allang een uitgemolken koe dus waarom niet instappen bij 1000pk?!
@ghost: Maar niemand wint het van de Devel Sixteen met 5miljoenduizend pk.
Dit model wordt het eerste productiemodel waar de FreeValve-techniek wordt toegepast
3,9 V8…McLaren????? of een eigen ontwerp?
@ericc: McLaren gebruikt Nissan ontwerp en zou niet inzien waarom Koenigsegg voor een Nissan V8 zou gaan terwijl ze zelf een veel beter ontwerp hebben.
Ik ga er direct een private leasen dan
@duckmefaddy: Met een looptijd tot en met de sterfdatum van je achter-achter-achterkleinkind, 100 km per jaar, 50 schadevrije jaren en een eigen risico ter waarde van enkele van je organen kan dat nog best een leuke deal zijn.
@berlinetta: klinkt inderdaad als een betere deal dan die ik heb gemaakt met dat dik stuk teleurstelling wat vanuit haar typische positie op de bank naar mij klaagt
@duckmefaddy: lijkt me een stuk goedkoper om deze in te ruilen. Maar ja wie wil dat oude mormel nog hebben? Het rijdt misschien nog wel, maar die wegenbelasting met dat gewicht is niet te doen.
Hoogstwaarschijnlijk een eigen ontwerp, aangezien K’egg erom bekend staat zijn eigen motoren te bouwen, en ze tot dusverre (voor zover ik weet) alleen de 5.0 hebben gebruikt en doorontwikkeld! Daarnaast staan de units van McLaren alleen bekend als 3.8 of 4.0, niet 3.9…
Zozo, ben benieuwd
@ericc: Ricardo?
Geen vermelding of het een camless engine gaat worden?
@vincegail: Wat Larsyboy1977 zegt dus :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).