• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Meer dan 1.000 pk voor de instapper van Koeningsegg’

Auteur: RubenPriest, gepost 15 februari 2019 om 13:49 – 22 Reacties

Meer dan 1.000 pk voor de instapper van Koeningsegg


Waarom normaal doen?

Als Koenigsegg aan een ‘instapper‘ werkt, dan hoeven we geen Volkswagen Polo te verwachten. Het merk blijft trouw aan zijn krankzinnige reputatie, want de vermeende instappert uit Zweden krijgt meer dan duuzend paardenkrachten onder de kap.

Dat claimt AutoPap, een investeerder op het gebied van prijzige auto’s die naar eigen zeggen een inkijkje heeft in dit soort projecten. De investeerder zegt dat Koenigsegg hem de auto heeft laten zien. Via Twitter deelt hij het één en ander aan informatie over de nieuwste bruut uit Angelhölm.

De investeerder spreekt over een hybride aandrijflijn voor de Koenigsegg. De auto zou een 3.9-liter hybride V8 krijgen. Het vermogen moet uitkomen op 1.065 pk. Verder heeft de investeerder het over carbon wielen en een body bestaande uit aluminium en carbon. Oh, en het zou een prachtige auto moeten zijn.

This evening I saw a car that’s just about to enter production with a 3.9 litre V8 1050bhp hybrid engine. Aluminium and carbon body with carbon fibre wheels.

It’s stunning.

— AutoPap (@AutoPap) February 15, 2019

Vooral de woorden dat de hypercar klaar voor productie oogt zijn interessant. Vanuit Koeningsegg is er, op een interview na, nog geen concrete aankondiging geweest voor een nieuw model. De woorden van deze Twitter-gebruiker nemen we dan ook met een korreltje zout. Eerder werd bekend dat Koenigsegg een overeenkomst heeft gesloten met NEVS. Deze nieuwe auto zou het eerste model moeten worden sinds de twee een samenwerking hebben aangekondigd.

Ook interessant!

  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, koenigsegg, nevs, V8

Vorig bericht: « Deze Maybach S-klasse is het neusje van de zalm
Volgend bericht: Vergeet de nieuwe G-klasse, deze Mercedes is geniaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. lacker zegt

    15 februari 2019 om 13:52

    Een baby-egg kan niet. Een egg is altijd al een baby.

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      15 februari 2019 om 14:19

      @lacker: Zo zit het niet. Je hebt vivipaar en ovipaar. Bij vivipaar komt het nageslacht levend ter wereld (zoogdieren bijvoorbeeld, dus de mens). Bij ovipaar wordt er een ei gelegd en wordt die uitgebroed (een vogel bijvoorbeeld). Aangezien er mensen zijn, die nogal vreemde vogels zijn, kan ik mij dit misverstand goed voorstellen, maar zelfs deze vreemde vogels zijn ovipaar ter wereld gekomen.

      Login om te reageren
      • lacker zegt

        15 februari 2019 om 14:50

        @911targa: ha, ik ben nooit verder gekomen dan de bloemetjes en de bijtjes :-)

        Login om te reageren
      • cortinaracing zegt

        15 februari 2019 om 15:00

        @911targa: leuk dat je Wikipedia voorleest, dit is autoblog, dat gaat over , je raadt het misschien al, AUTO’s

        Login om te reageren
        • dieselkameel zegt

          15 februari 2019 om 16:06

          @cortinaracing: Ah u bent een ovipaar

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 februari 2019 om 15:07

      @lacker: tja een struisvogel ei of een kievitsei…

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    15 februari 2019 om 14:17

    Ach ja, 10’jaar geleden zou ook niemand geloven dat een hot hatch 381pk eruit perst af-fabriek toch. Die pk-wedloop is allang een uitgemolken koe dus waarom niet instappen bij 1000pk?!

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      15 februari 2019 om 14:27

      @ghost: Maar niemand wint het van de Devel Sixteen met 5miljoenduizend pk.

      Login om te reageren
  3. larsyboy1997 zegt

    15 februari 2019 om 14:27

    Dit model wordt het eerste productiemodel waar de FreeValve-techniek wordt toegepast

    Login om te reageren
  4. ericc zegt

    15 februari 2019 om 14:27

    3,9 V8…McLaren????? of een eigen ontwerp?

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      15 februari 2019 om 20:59

      @ericc: eigen blok, hier kan je het verhaal lezen:
      https://www.roadandtrack.com/car-culture/a26339473/koenigsegg-ford-v-8/

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      17 februari 2019 om 22:32

      @ericc: McLaren gebruikt Nissan ontwerp en zou niet inzien waarom Koenigsegg voor een Nissan V8 zou gaan terwijl ze zelf een veel beter ontwerp hebben.

      Login om te reageren
  5. duckmefaddy zegt

    15 februari 2019 om 14:52

    Ik ga er direct een private leasen dan

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 februari 2019 om 15:31

      @duckmefaddy: Met een looptijd tot en met de sterfdatum van je achter-achter-achterkleinkind, 100 km per jaar, 50 schadevrije jaren en een eigen risico ter waarde van enkele van je organen kan dat nog best een leuke deal zijn.

      Login om te reageren
      • duckmefaddy zegt

        15 februari 2019 om 15:34

        @berlinetta: klinkt inderdaad als een betere deal dan die ik heb gemaakt met dat dik stuk teleurstelling wat vanuit haar typische positie op de bank naar mij klaagt

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          15 februari 2019 om 18:50

          @duckmefaddy: lijkt me een stuk goedkoper om deze in te ruilen. Maar ja wie wil dat oude mormel nog hebben? Het rijdt misschien nog wel, maar die wegenbelasting met dat gewicht is niet te doen.

          Login om te reageren
  6. jules713 zegt

    15 februari 2019 om 14:56

    Hoogstwaarschijnlijk een eigen ontwerp, aangezien K’egg erom bekend staat zijn eigen motoren te bouwen, en ze tot dusverre (voor zover ik weet) alleen de 5.0 hebben gebruikt en doorontwikkeld! Daarnaast staan de units van McLaren alleen bekend als 3.8 of 4.0, niet 3.9…

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      15 februari 2019 om 18:30

      @jules713: @ericc

      Login om te reageren
  7. mats106rallye zegt

    15 februari 2019 om 14:57

    Zozo, ben benieuwd

    Login om te reageren
  8. Onehp zegt

    15 februari 2019 om 15:02

    @ericc: Ricardo?

    Login om te reageren
  9. Vincegail zegt

    15 februari 2019 om 17:16

    Geen vermelding of het een camless engine gaat worden?

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      15 februari 2019 om 17:17

      @vincegail: Wat Larsyboy1977 zegt dus :)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North