• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Passat eHybrid heeft grootste elektrische actieradius!

Auteur: RubenPriest, gepost 16 april 2024 om 10:54 – 15 Reacties

Meer elektrisch rijbereik voor Volkswagen Passat eHybrid dan gedacht

Meer elektrisch bereik dan gedacht voor de nieuwe Volkswagen Passat eHybrid!

Toen Volkswagen de nieuwe generatie Passat presenteerde vertelde het merk dat de plug-in hybride zo’n 100 kilometer volledig elektrisch kan rijden. Dat was een inschatting. Nu zijn de cijfers aan de hand van de WLTP-methode bekend. Wat blijkt? Je komt verder dan gedacht!

Volkswagen Passat eHybrid

Het opgegeven rijbereik is namelijk 134 kilometer. Dat is toch flink meer dan 100 kilometer. Nu gaat het hier om een testcyclus. In het echte leven moet je nog steeds mikken op 50-60 kilometers onder wisselende omstandigheden.

De Volkswagen Passat eHybrid plug-in hybride beschikt over een 19,7 kWh accu. Het accupakket heeft ondersteuning voor DC snelladen tot 50 kW. De batterij is gekoppeld aan een 1.5 TSI turbo benzinemotor. Het systeemvermogen bedraagt 204 pk of 272 pk als je voor de meer gepeperde versie gaat. De 204 pk mag 1.800 kg trekken, de 272 pk variant mag tot 2.000 kg trekken.

Volkswagen Passat eHybrid prijzen

Volkswagen heeft ook de Nederlandse prijzen van de eHybrid plug-in hybride bekendgemaakt. Deze zijn als volgt.

  • Passat 1.5 eHybrid Business 150 kW/204 pk: € 49.990
  • Passat 1.5 eHybrid Elegance Business 150 kW/204 pk: € 52.990*
  • Passat 1.5 eHybrid R-Line Business 150 kW/204 pk: € 54.990
  • Passat 1.5 eHybrid Elegance Business 200 kW/272 pk: € 54.990
  • Passat 1.5 eHybrid R-Line Business 200 kW/272 pk: € 56.990

De nieuwe Volkswagen plug-in hybride gaat onder andere concurreren met de Skoda Superb. Als je het een segment hoger zoekt heb je ook nog plug-in hybrides van BMW met de 5 Serie en Mercedes met de E-klasse. Van de Skoda superb PHEV zijn nog geen prijzen bekend.

  • Volvo S90 T8 AWD Plug-in Hybrid Core – € 71.195
  • BMW 530e sedan – € 71.569,90
  • Mercedes E300e limousine – € 78.599

En hiermee heeft de Passat nu de grootste elektrische actieradius van alle PHEVs. De oude lijstaanvoerder was Mercedes, maar Volkswagen neemt nu toch wel wat verrassend het stokje over. En nu nog voorzichtig afwachten wat de Wegenbelasting voor PHEVs gaat doen in 2025…

Ook interessant!

  • Nieuwe Volkswagen Passat moet Nederlander weer overtuigen
  • Nieuwe Volkswagen Passat oogt lekker vertrouwd
  • Mijn Auto video: Volkswagen Passat R36 van Pieter
    Mijn Auto video: Volkswagen Passat R36 van Pieter
  • Passat Sedan
    Dít is de Volkswagen Passat sedan! Mooi, hé?

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, passat, plug-in, Volkswagen

Vorig bericht: « Accijns op benzine gaat naar bijna 1 euro per liter!
Volgend bericht: Video: een loszittend boutje »

Lees Interacties

Reacties

  1. ytzenv zegt

    16 april 2024 om 11:23

    Plug-in, dus dat wordt de volle mep aan MRB. Want de roverheid is niet gediend van het plug-in principe. Terwijl deze auto’s met dit grote elektrische bereik juist uitermate geschikt zijn om de boomers met range anxiety te laten wennen aan elektrische aandrijving in overgang naar een volledig elektrisch vervolg. Bovendien ontlast je het stroomnetwerk voor de komende jaren zodat wij onze infrastructuur kunnen upgraden.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 april 2024 om 11:29

      Het is net als met het schrappen van de aankoopsubsidie voor tweedehands EV’s, om de aankoopsubsidie op nieuwe EV’s te kunnen blijven bekostigen. Zo wordt deze subsidievorm weer een stokpaardje voor de milieubewuste VVD-ers ‘kadootje voor de rijken’ en zullen de tweedehands EV’s wel weer bij bosjes worden geëxporteerd naar landen waar het nog wel aantrekkelijk is om er een te rijden waar de kop van af is.

      On topic: doodzonde dat men het rijden van een PHEV nu juist weer zo veel onaantrekkelijker heeft gemaakt; met een dergelijk rijbereik is zoiets serieus te overwegen.

      Login om te reageren
      • dees zegt

        16 april 2024 om 14:29

        De reden is dat er geen garantie is dat mensen gebruik maken van het plug in deel van de auto.

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 april 2024 om 13:27

      Exact dit. Een 75% regel had toch een mooie middenweg geweest.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 april 2024 om 14:34

      De Engelse woorden range anxiety zijn een hoax, dat bestaat niet. PHEV is een naar compromis, die moet je vaak laden en vaak tanken. Het is niet jouw taak het stroomnet te ontlasten, hoewel een boek lezen in plaats van TV kijken wel aan te bevelen is, en eigenlijk doet een PHEV daar niks aan. Bij ons is de meest frequente gebruiker van de laadpaal een Lynk&Co. Die komt s’avonds thuis, steekt de wagen aan de paal en laadt precies op het drukste moment op het stroomnet. Wie denkt dat ie met een 100km range PHEV prima elektrisch uit de voeten kan is rijp voor een echte EV. Rijdt lekkerder, zuiniger en hoef je veel minder vaak te laden.

      Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      16 april 2024 om 21:54

      @ytzenv Er zijn al meerdere onderzoeken geweest die hebben aangetoond dat PHEV’s in de praktijk nauwelijks zuiniger zijn dan normale hybrides. De range is te kort, het elektrische vermogen te laag en de gebruikers zijn te lui. Het is gewoon zonde van zeldzame grondstoffen.

      Login om te reageren
  2. robertvanheerde zegt

    16 april 2024 om 11:32

    50 tot 60 km in de praktijk? Dat zou wel heel slecht zijn. De CR-V die ik reed had een actieradius van 82, en kwam in de praktijk 66 km ver (bij 14 graden). Die Passat zou toch zeker wel 80 tot 100 km moeten kunnen halen?

    Login om te reageren
    • agdesigns zegt

      16 april 2024 om 13:09

      Inderdaad. Met mijn 10jaar oude electrische auto met 24kw (bruto) haal ik al tussen de 100-150km afhankelijk van het weer. Een splinternieuwe Passat met 20kw en de nieuwste techniek moet toch ook wel de 100km aan kunnen tikken in het dagelijkse leven

      Login om te reageren
      • probono zegt

        16 april 2024 om 13:43

        Eens. Beetje bijzondere uitleg van de auteur, want als je over een 19,7 KWh accu schrijft weet je toch wel inmiddels dat het onjuist is te stellen dat je daarmee 50 km range zou halen. Komt neer op 38-39 kw verbruik per 100 km…hmmm, dat zal niet: met normaal (!) rijden lukt dat zelfs een zeecontainer als de iX niet om er doorheen te jagen. Nog ff wennen aan ev’s, of de auteur gaat stiekem uit van het tegenovergestelde gebruik van de test cyclus om met 150+ km/uur het verbruik te meten.

        Login om te reageren
  3. louisvdd76 zegt

    16 april 2024 om 13:53

    Dat is met de gepatenteerde Autoblog rijstijl.

    Login om te reageren
  4. alpina007 zegt

    16 april 2024 om 15:02

    35-40 kWh/100 red je makkelijk … dus 60km lijkt me realistisch voor de Passat

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 april 2024 om 15:38

      @Alpina007: Haha ja, met jou rijstijl wel. Anders krijg je de Cup R bandjes nooit warm.

      Login om te reageren
      • alpina007 zegt

        16 april 2024 om 16:30

        😅😅

        Login om te reageren
    • probono zegt

      16 april 2024 om 20:25

      Meer ook nog wel ;) Ik ging alleen uit van een normale (!) rijstijl. Maar normaal is voor iedereen anders inderdaad.

      Login om te reageren
      • alpina007 zegt

        16 april 2024 om 22:53

        Dat is als je normaal doet 😁😁

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North