• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer foto’s Abt AS4

Auteur: Wouter, gepost 22 januari 2008 om 12:43 – 38 Reacties

Abt Audi AS4
Zolang Audi nog niets loslaat over een S4 laat staan een RS4, moeten liefhebbers van een sportievere Audi A4 hun heil voorlopig ergens anders zoeken. Gelukkig had Abt al iets in de aanbieding.

Vandaag hebben de Duitsers een aantal nieuwe foto’s vrijgegeven, zodat we eens goed kunnen bekijken of de extra tupperware wel een beetje fraai is. Het wordt in ieder geval een stuk dikker, zo wordt de achterzijde aangepast met een nieuwe bumper, spoiler en een sportuitlaat met vier pijpen. Ook de voorkant krijgt een andere bumperpartij met spoiler en Abt kan ook zijskirts monteren.

A4 rijders kunnen kiezen uit louter andere veren of een compleet sportonderstel en uit twee varianten sportremmen (345mm en 380 mm). Natuurlijk kan Abt ook diverse lichtmetalen velgen leveren in de maten 18, 19 en 20″. Voor het tunen van de motoren zijn diverse opties, die niet alleen maar uit een veranderd motormanagement systeem hoeven te bestaan. Voor de 1.8 TFSI Abt Power S tuning die tot 240 pk gaat, wordt de standaard turbo vervangen door een ander exemplaar. Overige opties zijn:

1.8 TFSI
Serial: 160pk (118kW)
Abt Power: 200pk (147kW)
Abt Power S: 240pk (177kW)

2.0 TDI
Serial: 143pk (105kW)
Abt Power: 170pk (125kW)
Abt Power S: 200pk (147kW)

2.7 TDI
Serial: 190pk (140kW)
Abt Power: 230pk (162kW)

3.0 TDI
Serial: 240pk (177kW)
Abt Power: 270pk (199kW)
Abt Power S: 300pk (221kW)

In de gallery hieronder, is nog wat nieuw fotomateriaal van AS4 te vinden.

Ook interessant!

  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Audi SQ7 ABT met de juiste motor nu ook het juiste uiterlijk?
  • Q8
    ABT geeft je Audi Q8 hybride een heleboel peekaatjes extra
  • Nieuwe Audi SQ5 met ABT dikspul heeft échte uitlaten!

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, abt, Audi, tuning

Vorig bericht: « Binnen drie jaar winst voor Spyker
Volgend bericht: De Dacia Logan roest nu al »

Lees Interacties

Reacties

  1. aston martin zegt

    22 januari 2008 om 12:47

    nou dat zijn aardig wat peekaa’s voor een diesel

    Login om te reageren
  2. Dotternetta zegt

    22 januari 2008 om 12:53

    Daar valt toch niet serieus mee te rijden? De eerste de beste bocht klapt het voorwiel in het spatbord. Of is ie keihard afgeveerd? Dan rijdt het ook niet echt confortabel…

    Login om te reageren
  3. RScosworth zegt

    22 januari 2008 om 13:05

    Heb je om 160pk uit een 1800 blok te halen als ‘premiummerk’ zijnde een turbo nodig?

    Login om te reageren
  4. vinox zegt

    22 januari 2008 om 13:11

    Diesel met 300 pk?!?! Feest! Das like 500-600 nm koppel of zo?

    Login om te reageren
  5. Susp1cious zegt

    22 januari 2008 om 13:16

    De oude AS4 van Abt was ook geniaal. Die maakte nog gebruik van de 2.7 bi-turbo motor, waar Audi de 4.2 V8 gebruikte. Ik hoop dat Abt nog een keer de 2.7 uit de schappen trekt voor hun eigen sportieve versie.

    Login om te reageren
  6. Toms zegt

    22 januari 2008 om 13:44

    @rscosworth: niet persé maar een turbo maakt het wel een heel stuk makkelijker.
    Maar niet zozeer de pk’s worden opgekrikt door de turbo met name de NM’s profiteren ervan.

    Login om te reageren
  7. StormRAM zegt

    22 januari 2008 om 13:53

    Als ABt al 300 pk haalt uit een 3-liter diesel ben ik straks benieuwd wat ze halen uit de diesel van de R8, is nu 500 pk, dat zal toch geen 700 pk worden?! Zou t niet erg vinden, daar niet van….:lol:

    Login om te reageren
  8. bambinodoro zegt

    22 januari 2008 om 13:55

    de achterkant vind ik wel übergeil, met dat spoilertje en de vier uitlaten
    mooi werk :p

    Login om te reageren
  9. Luc zegt

    22 januari 2008 om 14:39

    leuk gedaan, zoveel pk’s
    Maar mooi, niet echt

    Login om te reageren
  10. thom zegt

    22 januari 2008 om 15:10

    @ RS Cosworth

    bmw 320i 210 Nm @ 4250tpm 170 pk @ 6700 rpm
    a4 1.8 tfsi 250 Nm @ 1500tpm 160 pk @ 4500 rpm
    c180 compr 230 Nm @ 2600tpm 156 pp @ 5200 tpm

    Conclusie : geblazen kan je altijd met +/- 2000 rpm minder rond toeren

    Turbo goed voor: verbruik, levensduur, milieu, gewicht, trekkracht en comfort

    Login om te reageren
  11. Heyhuub zegt

    22 januari 2008 om 15:10

    @RSCosworth

    Dat is hoofzakelijk bedoeld voor het brandstof veerbruik.

    Volgens mij heeft Audi wel bewezen dat ze genoeg pk’s uit een n/a blok kunnen halen.

    Login om te reageren
  12. daan zegt

    22 januari 2008 om 15:16

    en hoeveel gaat zo’n geintje kosten

    Login om te reageren
  13. Barry330cd zegt

    22 januari 2008 om 15:50

    Precies Daan, dat wil ik ook graag weten, want ik ben wel in de markt voor een nieuwe A4 volgende maand.

    Login om te reageren
  14. Antoine zegt

    22 januari 2008 om 16:32

    Ziet er echt super uit , niet te overdreven en ik denk dat dit wel behoorlijk lekker van zijn plek zal komen ook.

    Login om te reageren
  15. hefff zegt

    22 januari 2008 om 16:36

    mooie auto alleen de spoiler vind ik niet zo

    Login om te reageren
  16. RScosworth zegt

    22 januari 2008 om 17:04

    @ thom
    Hmmm, dat geeft een heldere verklaring idd.

    @ Heyhuub
    Zijn dat niet de blokken die ze samen met Honda hebben ontwikkeld waar jij het over hebt?

    Login om te reageren
  17. Tom# zegt

    22 januari 2008 om 18:20

    de prestatie zullen vast subliem zijn!
    Maar wat vind ik die spoiler er NIET bij passen zeg.., voor de rest is hij goed, alleen die spoiler… bah!

    Login om te reageren
  18. Trevor zegt

    22 januari 2008 om 18:37

    Dieseltje met 300 Pk.. In de A5 werdt ie al getest en daar liep ie in 5,5 sec naar de 100.. de A4 weegt wat ik gelezen heb zwaarder(40kg) maar dat mag dan natuurlijk qua cijfers weinig uitmaken… Zonder begrenzer lopen die dingen in dtslnd al meer dan 280 op de tellers.. dus slome diesels is echt verleden tijd.. Het wordt steeds leuker.. Daar sta je dan met je M3 of AMG55 in de regen naast een diesel… en vervolgens zie je alleen maar z’n achterlichten… Wat denk je dan????

    Login om te reageren
  19. Baloni zegt

    22 januari 2008 om 18:59

    Waarom in godsnaam 4 uitlaten??!!

    Alsof dat nodig is, ik bedoel.. de dikste versie is nog maar een 3 liter’tje.. dan is het echt niet nodig om 4 uitlaten te hebben.

    Ook zag ik al in zo’n filmpje dat er maar 2 gebruikt werden dus die overige 2 zijn echt overbodig..

    Login om te reageren
  20. s3revo zegt

    22 januari 2008 om 19:46

    @rscosworth
    note; @ Heyhuub
    Zijn dat niet de blokken die ze samen met Honda hebben ontwikkeld waar jij het over hebt?

    audi heeft naar mijn weten nooit met honda samengewerkt. Het grappige is (je naam) dat ze wel eigenaar zijn van cosworth en daar de turbo techniek van hebben gebruikt. De naam cosworth is alleen nooit meer gebruikt ofcourse..

    Login om te reageren
  21. s3revo zegt

    22 januari 2008 om 19:50

    @rscosworth en over pks gesproken; heb een 1.8T S3, 285pk na een chip van revo stage 2. Die blokken (210pk/225pk uit tt en s3) kunnen serieus veel hebben.

    Login om te reageren
  22. m6 csl zegt

    22 januari 2008 om 20:07

    @thom, de 320i is wel de zuinigste van de drie, dus jou theorie klopt niet helemaal.

    Login om te reageren
  23. slk zegt

    22 januari 2008 om 20:07

    Toch wel een hele dikke auto.Die led dagverlichting is toch wel erg mooi.

    Login om te reageren
  24. RScosworth zegt

    22 januari 2008 om 20:22

    @ s3revo
    Van dat grappige was ik al enigzins op de hoogte maar ik dacht altijd dat die samenwerking vooral het Audi-Mader gebeuren betrof. Van het blok uit de S4/RS4/R8 weet ik wel dat het Honda was die hen geholpen heeft. Zie volgend stukje van Wiki (welke overigens al eens vaker hier voorbegekomen is) :

    Honda, despite being known as an engine company, have never built a V8 for their roadcars. However, they have built V8s for racing, most notably for Formula One and DTM. Audi Sports V8 powered A4 is a design based on the Mugen/Honda MF308 V8 engine which introduced in 2004 produced 460 bhp (340 kW) /(Over 500 N·m (370 ft·lbf) torque and the Audi 4.2 Litre engines are based off the Honda design and not Audi’s own corporate past 4 litre V8, which means the Audi S4/RS4/R8 V8 engines technically would be Honda’s first road car V8.

    En wat betreft het 1.8T blok uit de TT en S3, is dat hetzelfde blok wat in een Golf IV GTI en in een oude Seat Cupra ligt? Mijn ervaring met die blokken is dat ze bij minder dan 220pk al moeilijk beginnen te doen maar misschien was dat dan tot twee keer toe wel toeval. En nu we toch over dat blok bezig zijn, is dat 1.8T blok ook weer dat blok wat je ook in een A3 1.8T kunt krijgen?

    Login om te reageren
  25. tv zegt

    22 januari 2008 om 22:57

    de prijzen ABT moter tuning

    http://www.abt-sportsline.de/index.php?id=904&tx_commerce_pi1%5BcatUid%5D=358&tx_commerce_pi1%5Bpath%5D=358,357,3&tx_commerce_pi1%5BmDepth%5D=3&cHash=9b3794c686

    Login om te reageren
  26. Laurens zegt

    22 januari 2008 om 23:37

    Een erg mooi autootje.. In Essen ook al mogen aanschouwen. Zou alleen voor andere velgen opteren indien mogelijk.

    Login om te reageren
  27. s3revo zegt

    23 januari 2008 om 00:20

    @rscosworth

    wat betreft audi en honda, dat wist ik niet, vandaar dus de hoge toeren in de v8.

    wat de 1.8T betreft. de 150 en de 180pk versies zijn andere blokken met een k03 turbo. de blokken met 210 en 225pk zijn van een ander materiaal gemaakt die veel betere hittebestendiger zijn. (en ze worden behoorlijk heet) die kan je inderdaad niet meer dan ongeveer 240pk krijgen.

    Over het moeilijk doen ligt het voornamelijk aan de chipfabrikant (wel of geen luchtmassameter in meegenomen) JD bijvoorbeeld laat em ertussen uit, maar heb ook verhalen over uitvallen en stotteren gehoord. Met mijn revo chip heb ik nog nooit last gehad en loopt heel soepel.

    Ik blijf zeker bij de turbo motoren in de toekomst, voor relatief weinig geld een hoop vermogen extra. Ook is het leuk om met je luchtinlaat te spelen dmv ciliconen buizen en diverter/blowoff -valves.

    Login om te reageren
  28. RScosworth zegt

    23 januari 2008 om 11:30

    @ s3revo
    Dat is een heldere uitleg. Dat stotteren komt me inderdaad bekend voor.

    Jou mening over turbo motoren deel ik volledig. Vooral het gefluit en geklap door een rvs uitlaat klinkt toch zo heerlijk.

    Login om te reageren
  29. HeyHuub zegt

    23 januari 2008 om 17:34

    @RScosworth

    In de begin jaren negentig gebruikte ze voor de DTM een AUdi V8 quattro die ook al ruim 450pk’s uit een 3.6 n/a V8 haalde.
    Dat ze nu toevallig de hulp van Mugen hebben gehad met de 4.0 uit de laatste generatie DTM’s betekent niet dat ze er niets over weten.

    Login om te reageren
  30. RScosworth zegt

    23 januari 2008 om 19:48

    @ HeyHuub
    In de racerij wordt je volgens mij ook vrij hard uitgelachen als je niet met een 100pk/liter motor op de proppen kunt komen, dat lijkt me dus ook meer dan logisch. Ik ging met mijn opmerking dan ook in de richting van de straatauto’s en aangezien mijn kennis van de Audi geschiedenis nihil is moest het ook niet als een bewering overkomen. Ik weet alleen toevallig dat het huidige V8 blok niet alleen door Audi zelf in elkaar gesleuteld is.

    Dat mijn opmerking dan bij jou een gevoel losmaakt dat ik denk dat Audi er niks vanaf weet is waarschijnlijk gewoon een foute toon die ik aangeslagen heb. Want dat denk ik namelijk niet, ik vroeg alleen op een andere manier welke blokken naast de huidige V8 soortgelijke prestaties geven.

    En ik weet uiteraard wel van het bestaan af van de Quattro uit de jaren tachtig, zo erg is het nog niet. ;)

    Login om te reageren
  31. sjeufm3 zegt

    23 januari 2008 om 19:51

    Ben ik nou de enige die vind dat het net een 5 serie is??

    Login om te reageren
  32. HeyHuub zegt

    23 januari 2008 om 20:54

    @Rsosworth

    Ok, op die manier :)

    Naast de RS4 motor zijn er inderdaad niet veel soortgelijke motoren in het repertoire. In het verlede beruste Audi inderdaad veel op hun Turbo technieken, wat waarschijnlijk ook wat met hun motorsport geschiedenis temaken had die voor een groot deel uit turbogeladen racers bestond.

    Er is uiteraardt wel de door Audi ontwikkelde V10 in de Lambo Gallardo die in 2001 was ontwikkeld.

    Login om te reageren
  33. Windhoos zegt

    23 januari 2008 om 23:24

    Ik zeg niet dat dit lelijk is, maar doe mij toch maar de S-line. imho een beetje over the top dit….

    Login om te reageren
  34. Yuri zegt

    24 januari 2008 om 20:45

    Nou k vind hem goed uitzien hoor :) Doe mij maar die 3.0 Tdi!

    Login om te reageren
  35. zevenberge zegt

    24 januari 2008 om 23:48

    mensen die hem niet mooi vinden vind ik raar

    vraag me af wat ze dan wel mooi vinden he

    Login om te reageren
  36. SKODA OCTAVIA II - 34000km zegt

    25 januari 2008 om 12:57

    sjeufm3: JA, Volmondig JA

    Login om te reageren
  37. Windhoos zegt

    25 januari 2008 om 16:47

    zevenberge schrijft,

    24 January 2008 om 23:48
    mensen die hem niet mooi vinden vind ik raar

    vraag me af wat ze dan wel mooi vinden he

    ———————————–

    De nieuwe A4 vind ik zeer zekers wel mooi, alleen niet zo. Het is het allemaal net nietr op deze manier al moet ik wel toegeven dat hij superverlaagd is en de velgen misstaan hem ook niet echt. Desondanks zou ik toch veel eerder voor de S-line gaan, oogt imho gewoon beter en het is ook nogeens origineel Audi ook ;-)

    Login om te reageren
  38. SjeufM3 zegt

    27 januari 2008 om 14:59

    Ik bedoel natuurlijk van de zijkant!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North