• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Binnen drie jaar winst voor Spyker

Auteur: Wouter, gepost 22 januari 2008 om 11:17 – 48 Reacties

Spyker C8 Spyder
Spyker: bijzondere auto’s en een hoop gedoe rond het bedrijf, bedrijfsvoering, resultaten en aandeelhouders. Toch blijven we positief en daarin zijn we zeker niet de enige.

Gisteren werd Vladimir Antonov benoemd tot voorzitter van de raad van commissarissen en hij verwacht dat Spyker tegen 2010 uit de rode cijfers zal zijn. Spyker wil goedkoper gaan produceren en overweegt om Amerikaanse motoren te gaan gebruiken. Door de lage dollarkoers kunnen deze namelijk goedkoper worden ingekocht, maar die koers kan natuurlijk ook weer stijgen. Antonov wil overigens de Amsterdamse beursnotering van Spyker behouden, omdat dit transparantie geeft voor beleggers en klanten.

Vladimir Antonov heeft overigens 34,5 miljoen euro in Spyker geïnvesteerd en is daarmee in een klap grootaandeelhouder geworden. (via het FD)

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Spyker, vladimir-antonov

Vorig bericht: « Autolicht verplicht aan overdag
Volgend bericht: Meer foto’s Abt AS4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. 3-serie zegt

    22 januari 2008 om 11:20

    Amerikaanse Motor & antanov =
    http://www.autokompas.nl/archief/2006/08/Downsizing_middels_tweetraps_supercharger.html

    Login om te reageren
  2. jasper zegt

    22 januari 2008 om 11:20

    ik snap niet wat ze willen, hoe kunnen ze winst maken als niemand hun auto’s wil kopen. als ik het geld had zou ik echt geen spyker kopen maar een ferrari of lamborghini

    Login om te reageren
  3. Benjamin zegt

    22 januari 2008 om 11:24

    @Jasper
    Je moet natuurlijk niet vergeten dat een Spyker vele malen exclusiever is dan zo’n “massaproduct” Als een Ferrrari of een Lamborghini… Ik persoonlijk zou dan toch voor een Spyker gaan :D

    Hopelijk komt deze verwachting uit, want het zou toch zonde zijn als zo’n mooi merk van de markt zou verdwijnen. Het is toch een beetje neerlands trots

    Login om te reageren
  4. YOLA zegt

    22 januari 2008 om 11:25

    Binnen drie jaar tanden voor kippen …

    Login om te reageren
  5. Dotternetta zegt

    22 januari 2008 om 11:28

    @ 3-serie: ik heb het verhaal even doorgelezen, maar gaat het nou over een treetraps aandrijving of compressor? Of beide?

    Login om te reageren
  6. jonas zegt

    22 januari 2008 om 11:30

    @Japser, geef mij toch maar een spyker hoor, exclusieve dan ferrari en deze is 100procent handwerk, terwijl ferrari ofzo maar 60-70 % handwerk is

    Login om te reageren
  7. Timm zegt

    22 januari 2008 om 11:35

    @jonas: ‘maar’ 60-70%, hehe:D
    ik ging ook voor een spyker, prachtig, exclusief en een echte herenauto, zoals jeremy clarkson al eeder zei…

    Login om te reageren
  8. 3-serie zegt

    22 januari 2008 om 11:37

    & Dotternetta

    Zover ik begrijp is het een tweetraps compressor ;-)

    De compressor wordt aangedreven door de motor. Dat gebeurd meestal met een riem. Dit betekent dat er een vaste overbrenging is van de motor op de compressor. Die oiverbrenging kan niet te groot zijn vanwege de weerstand bij lage teoren. Daardoor kan de compressor maar een maximum hoeveelheid lucht in de Motor pompen.

    De theory nu is dat de overbenging van de motor op de compressor nu twee trappen kent inplaatst van een. Oftewel de compressor kan harder loeien als het noodzakelijk is. Ook zou je nu een kleinere compressor kunnen installeren inplaats van een grote of de standaard overbrenging reletafief klein houden.

    De bedoeling is meer vermogen en betere respons en waarschiijnlijk zit er ook nog -omdat het hip is- wel ergens een brandstofbespraring in.

    tenminste ik denk dat het zo werkt, maar schiet me niet lek ;-)

    Login om te reageren
  9. Jan C. zegt

    22 januari 2008 om 11:42

    Na zoveel negatieve berichtgeving is het fijn dat men daadwerkelijk wat probeert te veranderen. Zoals ik al eerder op dit blog als reactie gaf, het originele Spyker is ook een paar maal op het randje geweest.

    Login om te reageren
  10. Dotternetta zegt

    22 januari 2008 om 11:48

    @ 3-serie: bedankt voor de uitleg. Had ik het toch goed begrepen (geloof ik ;)

    Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    22 januari 2008 om 11:58

    @3-serie: http://www.autoblog.nl/index.php?tag=antonov

    Login om te reageren
  12. auto-gek zegt

    22 januari 2008 om 11:59

    @ 3-serie: het is wel een andere meneer Antonov….. beter bekend als de astronout en niet de bankier……….

    Login om te reageren
  13. Neluhz zegt

    22 januari 2008 om 12:07

    Is dat de antonov van de antonov transmissies?

    Login om te reageren
  14. jvvv zegt

    22 januari 2008 om 12:08

    Lol, ik blijf er om lachen met die Spykers :D

    Dat lukt toch nooit! Geef het op mensen en laat de boel failliet gaan!

    Login om te reageren
  15. Rossi zegt

    22 januari 2008 om 12:18

    @jasper

    Je hebt helemaal gelijk! Ik heb in een spyker mogen zitten en oke het ziet er mooi uit, maar als je details gaat bekijken is het zo slecht. Deuren die lekken, stukken die zijn dichtgekit met acrylaatkit etc.

    Login om te reageren
  16. Susp1cious zegt

    22 januari 2008 om 12:23

    Even de spelling aanpassen:
    –edit: is gefixt, thanks–

    On-topic: Ik hoop echt dat Spyker in de toekomst gezond wordt. Het zijn aparte auto’s die afwijken van de mainstream en dat maakt het voor mij bijzonder.

    Login om te reageren
  17. Dotternetta zegt

    22 januari 2008 om 12:31

    maar eeuh..meer lucht is ook meer brandstof. Wordt een motor daar zuiniger van? Wat is het grote voordeel van uberhaubt een compressor/turbo?

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    22 januari 2008 om 12:42

    Huh? Spyker winst binnen drie jaar? Alweer een autoblog flashback? ;)

    Spyker exclusief: in aantallen uitgedrukt wel (pun intended)
    Maar ’t is geen ’thouroughbred’. Ze hebben geen eigen motoren.
    Dat maakt merken als Ferrari, Lamborghini en Porsche juist tot wat ze zijn.

    Login om te reageren
  19. Poekie Lauda zegt

    22 januari 2008 om 12:52

    Dat zegt Spyker nu al sinds de oprichting, maar dat is tot nu toe niet uitgekomen. Maar nu Antanov er geld in heeft gestoken, moet dat toch wel een beetje in de buurt komen.

    Login om te reageren
  20. BG 75 zegt

    22 januari 2008 om 12:59

    Mooi sprookje, maar of het ook werkelijk een happy end zal krijgen…..

    Login om te reageren
  21. jasper zegt

    22 januari 2008 om 13:07

    @Rossi thnx eindelijk iemand die het met me eens is:P en @de mensen die een spyker willen omdat hij exclusief is, hij is exclusief omdat hij zoals rossi zei lekke deuren heeft en rijd als een oude amerikaan. Kijk een lamborghini reventon is exclusief omdat er maar een paar van gemaakt worden, een spyker omdat niemand hem wil.

    Login om te reageren
  22. Jan C. zegt

    22 januari 2008 om 13:11

    @jasper: Je leest t, zat mensem die em willen.

    Login om te reageren
  23. peter zegt

    22 januari 2008 om 13:14

    als ik het geld heb heb ik veel liever een spyker dan lamborghini die lambo’s zie je veel vaker dan een syker.

    Login om te reageren
  24. Scar zegt

    22 januari 2008 om 13:14

    Toch liever een ferrari of lamborghini. Liever een auto die betrouwbaar is en deftig afgewerkt.

    Login om te reageren
  25. Powerbrake zegt

    22 januari 2008 om 13:15

    En nu maar hopen dat de Hornet op de foto geen ‘spyker’ in z’n band krijgt.

    Login om te reageren
  26. august zegt

    22 januari 2008 om 13:21

    (@klassiekerrally).. ik moest oprecht hardop lachen bij het lezen van de kop. Hoe vaak had ik een soortgelijke claim al eerder gezien of gehoord?

    En dan over die foto’s.. ik moet bij zulk materiaal (extrastoere auto bij stoer vliegtuig) toch vaak onwillekeurig denken aan kleine fabrikanten waar je over 10-20 jaar waarschijnlijk niets meer over hoort, behalve dan bij een Autoblog-flashback wellicht. Ik zie merken als Vector, Invicta (in de herrezen vorm), Panoz?. En natuurlijk zijn er foto’s te vinden van een Ferrari, Porsche, Lamborghini (Réventon, vanzelfsprekend) met een mooie straaljager, ‘maar toch.. ‘ (een sterke afsluiter van een al even sterk betoog).

    Dan maar gewoon de vraag; vinden jullie het niet wat knullig, die mooie-straaljager-met-stoere-auto-foto’s?

    oh en over de WinstVoorspelling: hoera. Mijn setje aandelen zijn sinds zojuist in de pocket, dat lijkt me duidelijk.

    Login om te reageren
  27. Ferdie zegt

    22 januari 2008 om 13:22

    Ferrari / Lamborghini of Spyker? Het is geen vergelijking. Mensen met geld hebben de eerste twee auto’s al en kunnen zich alleen maar onderscheiden met iets anders. Misschien wel een Spyker! Waarom koopt iemand een schilderij van Picasso, niet omdat het zo mooi is denk ik. Maar het geeft aanzien en uiting van rijkdom. Ferrari of Lamborghini zijn mooie auto’s, maar in de kern snelle auto’s. Een Spyker is meer ingetogen, straalt luxe uit, maar heeft ook snelheid.
    Reacties als ‘geef op’ en ‘laat failliet gaan’ getuigen van gebrek aan presteren, doorzetten, ondernemen, ambitie. Precies een uiting van hoe iemand is en zich gedraagd.

    Login om te reageren
  28. 3-serie zegt

    22 januari 2008 om 13:23

    & Autoblogger & Auto-gek

    thanks!! Of btw Antonav de transmissiegoeroe en deze dezelfde zijn weet ik niet, zie het meer als een grapje.

    & Dotternetta

    Een Turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen, die werkt dus als ‘re-actie’, een compressor door de motor zelf, dus da’s ‘pro-uhm-actie’. een Turbo is efficeinter (want geen parrasiet op de motor) terwijl een compressor beter reageerd op je rechtervoet. Beiden zuigen lucht aan en compimeren deze.

    Grote voordeel is meer lucht -en dan mogelijkheid voor meer brandstof- en dus meer vermogen zonder dat je de motorinhoud hoeft te verhogen.

    Login om te reageren
  29. 3-serie zegt

    22 januari 2008 om 13:25

    Bij de weg, wel knap dat ze zo lang overeind blijven zonder winst te maken. Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat is ook een kwaliteit.

    Login om te reageren
  30. Jesper zegt

    22 januari 2008 om 13:30

    @ Benjamin; Neerlands trots? met een russische grootaandeel houder en amerikaans motoren?
    ik zie ze nog liever failliet gaan… :(

    Login om te reageren
  31. robbie zegt

    22 januari 2008 om 13:46

    Even voor alle mensen die het nog niet door hebben Vladimir Antonov (Snoras) heeft niks te maken met Roumen Antonov (Antonov Transmissies & Superchargers).

    Het is zelfs zo dat Vladimir Antonov een 32-jarige Rus is en Roumen Antonov een 63-jarige Bulgaar. Ook hebben ze niks te maken met de vliegtuigbouwer Antonov.

    Login om te reageren
  32. JPS zegt

    22 januari 2008 om 13:50

    Prima idee van Spyker; zo’n V8 uit bijvoorbeeld de Corvette Z06 is goedkoper dan de huidige Audi-motoren, en levert meer pk’s en koppel.
    En het verleden heeft geleerd dat Europese auto’s en Amerikaanse power een prima combinatie vormen (AC Cobra, DeTomaso, Iso Grifo etc.)

    Login om te reageren
  33. Dotternetta zegt

    22 januari 2008 om 14:13

    @ 3-serie: dat wist ik wel. De enige winst die je haalt (t.o.v een grotere motor) is dus meer vermogen met minder materiaal = minder gewicht = zuiniger met accelereren. Maar dat is maar een paar %….

    Login om te reageren
  34. cubegamer007 zegt

    22 januari 2008 om 14:28

    Moet er nu echt zoveel ‘overigens’ in het bericht staan?
    Verder denk ik dat ze met de Amerikaanse motoren wel wat verliezen, namelijk het echte europese verfijnde karakter, maar het is beter eerst een gezond bedrijf te creeren en vervolgens pas een verfijnde techniek te gaan opzetten, dus goede zet van Spyker

    Login om te reageren
  35. sjaak zegt

    22 januari 2008 om 14:29

    Voor de mensen die het over exclusiviteit hebben, koop dan een pagani of een koenigsegg. heb je niet alleen een exclusive auto maar ook meteen top prestaties boven een lambo of ferrari. Een spyker is toch iets meer een mode artikel, je koopt het meer om het uiterlijk dan om de auto zelf.

    Login om te reageren
  36. bakkerst zegt

    22 januari 2008 om 14:43

    @ sjaak,
    daar is toch niets mis mee?
    als ik de pegels had om het breed te laten hangen zou ik ook die spyker kopen ipv een ferarri of lambo, gewoon omdat ik em mooier vind!!
    en ik heb ook (heel kort) even in een spyker mogen zitten, nou sorry, maar daaar wordt je bijna geil van zo lekker als dat er van binnen én buiten uit ziet, misschien gooi ik vanmiddag nog even wat op autojunk..

    ik heb idd ook wel eens een spyker gezien van dubieus afwerkniveau, maar die andere zat dan wel weer strak in elkaar. dus of het nou aan de auto ligt of aan de eigenaar, k weenie..

    ik blijf het über geile auto’s vinden
    alleen amerikaanse moteren, ik weet ’t niet. zag van de week ook weer zo’n filmke over dat soort spul met cylinders van het formaat waar je gemiddelde colafles bang van wordt.. ik denk persoonlijk niet dat zoiets echt bij spyker past.. qua uitstraling past daar gewoon geen bruut lompe motor bij met een inhoud van een krat pils.. dikke onzin, dat straalt zo’n spyker helemaal niet uit..

    Login om te reageren
  37. jasper zegt

    22 januari 2008 om 14:44

    @Jan C , O, waar staat dat dan ik zie alleen maar n belegger die het met ideën om goedkoper te produceren.

    Login om te reageren
  38. AstonMartin zegt

    22 januari 2008 om 15:44

    Ja, lekker moment om ze een geldinjectie te geven…
    Met die geweldige koersen van de beurs enz.

    @bakkerst
    Als ik het geld hebt koop ik niet zo’n extravagante barbiebak, maar toch zijn ze wel mooi van lelijkheid.

    En je hebt gelijk met die motoren, dat past echt niet bij spyker.

    Login om te reageren
  39. johan zegt

    22 januari 2008 om 16:17

    @ ferdie: volledig met je eens!

    Login om te reageren
  40. carlos zegt

    22 januari 2008 om 16:45

    als je,je wil onderscheiden moet je in een leleijke eend gaan rijden ..

    Login om te reageren
  41. Frasker (Maserati MC12) zegt

    22 januari 2008 om 17:18

    Dus toch nog trots zijn? Ik vind het terecht dat deze prachtbakken blijven gemaakt worden. Nou amerikaanse motoren zijn geen probleem hoor:

    Boven: Saleen S7 twin turbo
    Onder: Corvette ZR1

    Login om te reageren
  42. lincoln zegt

    22 januari 2008 om 18:37

    tuurlijk .. iedereen wil een spyker .. lekker exclusief ..

    (citaat van mensen die in een golf rijden .. terwijl ze ook in een materia/logan/croma o.i.d konden rijden) ..

    Login om te reageren
  43. Klassiekerrally zegt

    22 januari 2008 om 18:40

    Ferdie schrijft: Een Spyker is meer ingetogen
    Ja, ongeveer net zo ingetogen als een dreun op je kanis door een zwaargewicht bokser… :lol:
    Maar goed… Ze klinken lekker en schijnen erg goed te sturen: lees en luister maar…

    Login om te reageren
  44. NLX zegt

    22 januari 2008 om 20:50

    Nou mannen @ Spyker, ik begin weer te geloven in jullie… Er zijn zeker een hoop fouten gemaakt, maar doorzettingsvermogen hebben jullie zeker!

    Login om te reageren
  45. Rijk zegt

    22 januari 2008 om 21:01

    @ NLX

    Nulla tenaci invia est via.

    Het is het motto van Spyker sinds het begin van de vorige eeuw. En ze hebben gelijk.

    Rijk
    Spyker Owner #107

    http://www.spykerowner.com

    Login om te reageren
  46. SR zegt

    23 januari 2008 om 13:44

    denk dat die antonov een enorm goeie zaak gedaan heeft. voor de lange termijn zal deze investering zeker grote winst opbrengen. spyker gaat simpelweg niet failliet want er zijn teveel rijke autofanaten die het zouden kopen.
    wat ik wel niet zo’n goed nieuws vind is dat er binnen 3 jaar pas winst gemaakt zou worden.

    Login om te reageren
  47. Alex zegt

    24 januari 2008 om 01:54

    Ach, wat zal ik zeggen.
    We zien wel, en het komt wel goed. ;-)
    Ik heb er zeker wel vertrouwen in, en daar zijn ze nu al hard mee bezig.
    Dus ja. :-)

    Login om te reageren
  48. Louis zegt

    8 mei 2008 om 20:13

    Ok, in het verleden hebben ze fouten gemaakt maar 1 ding kun je ze niet verwijten: ze hebben doorzettingsvermogen. Een spyker is iets speciaal alsof je een kunstwerk koopt, ik denk dat een spyker meer bij zoiets aanleunt dan bij een auto en ze blijven trouw aan hun concept. Mensen die een lambo of ferrari verkiezen OK, maar geef mij maar die spyker, getuigt van een ander diepzinniger niveau. Ok de pyker heeft fouten, maar je moet hem nemen zoals hij is, anders gu-etuigt dit van kortzichtigheid en oppervlakkigheid. Er zijn zoveel mensen die alleen ferrari’s en lambo’s aprecieren. Dit zijn eigenlijk de droomauto’s van de gemiddelde doorsnee burger met oppervllakkige kennis over auto’s. De ware autogenieter vindt meer in een spyker, tenminste geen ‘volkse droomauto’.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North