• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer is beter? 2000 pk in je Pontiac!

Auteur: evo, gepost 7 oktober 2007 om 22:02 – 47 Reacties

2000 pk sterke Pontiac

Een mille aan pk’s onder je rechtervoet lijkt toch wel redelijk de max te zijn. Een Bugatti Veyron kan met dit aantal pk’s door allerlei elektronica-engeltjes nog wel prima overweg. Maar een SSC Ultimate Aero TT kan met z’n 1183 pk nauwelijks aan de prestaties van de Bugatti tippen, hoewel de Aero TT uiteindelijk wel de hoogste officiële topsnelheid heeft. Toch weerhield deze informatie de eigenaar van deze ’63 Pontiac LeMans er niet van om uit het big block Chevy V8-motor maar liefst 2000 pk te peuteren. Twee maal zo veel dus dan diezelfde Bugatti…

Verantwoordelijk hiervoor is pk-peuteraar Nelson Racing Engines uit Californië. Hoe nasty een auto met 2000 pk rijdt, kun je in de video aanschouwen. Vinden jullie de motor trouwens ook wat tam klinken? ;) (via: Motorpasion)

2000 pk sterke Pontiac
2000 pk sterke Pontiac
2000 pk sterke Pontiac
2000 pk sterke Pontiac
2000 pk sterke Pontiac

En natuurlijk een filmpje:

Ook interessant!

  • ABT tuning voor PHEV
    ABT tuning voor PHEV's zorgt voor meer pk's en NM's
  • M5 CS met 788
    M5 CS met 788 pk klinkt nu veel beter
  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Patent BMW onthult dat zelf sleutelen juist moeilijker wordt
  • Officieel: er worden GEEN Jaguars meer gebouwd
  • Dikker dan deze AMG GLS 63 Brabus 700 wordt het niet #MijnAuto
  • Wist jij dat deze merk- en modelnamen afkortingen zijn?
FacebookTweetPinLinkedIn

pontiac, Supercars, tuning

Vorig bericht: « 11-jarige jongen achtervolgd met meer dan 160 km/u
Volgend bericht: Karmann: overnamegeruchten door VW »

Lees Interacties

Reacties

  1. Murdock zegt

    7 oktober 2007 om 22:04

    First, ja deze kende ik al echt niet serieus mee te rijden

    Login om te reageren
  2. bartholomeo zegt

    7 oktober 2007 om 22:07

    pure rauwe kracht, schitterend;

    ideaal om op te scheppen in de lokale kroeg :D

    Login om te reageren
  3. Tom zegt

    7 oktober 2007 om 22:10

    Gek, maar wel enkel te gebruiken rechtdoor, Amerikanen kennende!

    Login om te reageren
  4. ik de dinges zegt

    7 oktober 2007 om 22:11

    drie-trapsbak?

    Login om te reageren
  5. NiNja! zegt

    7 oktober 2007 om 22:13

    Wat een geluid :|

    Login om te reageren
  6. dennis_snellejonge zegt

    7 oktober 2007 om 22:16

    wat moet je in vredesnaam met 2000 pk in een straatlegale auto??

    Login om te reageren
  7. Franqie zegt

    7 oktober 2007 om 22:18

    Echt niet normaal, en in het filmpje hebben ze hem zelfs maar tot 1000pk begrensd.

    Login om te reageren
  8. Carfreak zegt

    7 oktober 2007 om 22:20

    Ik geloof dat het een automatic is, waarbij je de eerste 3 schakels zelf moet doen. Maar wat een bruuuut ding. Is wel leuk voor een hobby of project maar niet voor alledaags te rijden enzo.
    Maar waar zitten de uitlaten?

    Login om te reageren
  9. snuru zegt

    7 oktober 2007 om 22:21

    hehe power op elk moment dat je het maar wilt :D welke versnelling dan ook …

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    7 oktober 2007 om 22:25

    Dit is nu echt een supergeluid. Zo’n onbeschaafde Amerikaanse V8. Daar kan geen motorgeluid tegenop! (jaja lincoln en andere USA lovers)

    Login om te reageren
  11. Bubbel zegt

    7 oktober 2007 om 22:42

    Ik vind het een beetje overdreven maar jah het zijn natuurlijk americanen….
    zou hem graag op de testbank zien…. zou me niet verbazen als de auto niet meer als 800 pk op de achterwielen heeft

    Login om te reageren
  12. Zoef zegt

    7 oktober 2007 om 22:47

    Is hier nitro mee gemoeid?
    Lijkt me wel.

    Login om te reageren
  13. CSL zegt

    7 oktober 2007 om 22:59

    nu nog Nos erop bouwen :)

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    7 oktober 2007 om 23:02

    @Bubbel: het ding verbreekt in de 3e versnelling de tractie alsof de auto op ijs rijdt terwijl de man aangeeft dat de settings ervoor zorgen dat hij op straat “maar 1000pk” levert….. ik geloof best dat die motor 2000pk kan leveren… het is tenslotte een 8,5 liter twin turbo!

    Login om te reageren
  15. clijde zegt

    7 oktober 2007 om 23:03

    Ik vind het maar een opschepper, bla bla, als hij gaat dragracen op de strip, dan mag hij dan op het gas staan. dan kijken we dan ook nog z’n filmpje af.

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    7 oktober 2007 om 23:03

    @citrofiel .. kijk .. zo kan het ook.

    tja .. gewoon 2000 pk fun .. niet tjenken over bochten/consumptie/veiligheid gewoon good clean fun ..

    Login om te reageren
  17. smeck zegt

    7 oktober 2007 om 23:05

    een automaat…need i say more…

    Login om te reageren
  18. Rivella zegt

    7 oktober 2007 om 23:26

    “Vinden jullie de motor trouwens ook wat tam klinken?”

    Dan is dit het betere werk!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=AxAW3oV8tw8

    Login om te reageren
  19. funfunfunaufderautobahn zegt

    7 oktober 2007 om 23:26

    Leuk, maar niet de krachtigste street legal dragster. Deze wel:

    RED VICTOR 1 (2100pk)

    http://www.youtube.com/watch?v=VyQUvaAhMXo&mode=related&search=
    http://youtube.com/watch?v=I9Hb6Rmp4h8

    Login om te reageren
  20. Solstice zegt

    7 oktober 2007 om 23:27

    Lijkt me een 4-traps automaat (je kunt ‘m vastzetten in de eerste 3 “versnellingen”). Hoewel je met zoveel koppel aan 2 versnellingen waaarschijnlijk ook wel genoeg hebt ;-)

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    7 oktober 2007 om 23:30

    @Rivella: deze is ook wel leuk om te zien en horen ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=O310qCydgnU

    Login om te reageren
  22. saili_gogo zegt

    7 oktober 2007 om 23:32

    wat is het verschil nu weer tussen een big block en een small block?

    Login om te reageren
  23. ik de dinges zegt

    7 oktober 2007 om 23:52

    cilinderinhoud..
    small block is een 5.7 geloof ik en big block 7l en groter

    Login om te reageren
  24. Yz zegt

    8 oktober 2007 om 00:03

    Zo die Nelson Racing Engines hebben ook een ultima gtr met 1650pk
    http://www.nelsonracingengines.com/pix-rides-ultima.html

    Jezus ik blijf ze stoer vinden die paarden fockers…

    Login om te reageren
  25. Rivella zegt

    8 oktober 2007 om 00:10

    @w0o0dy

    Hij is geniaal!!!! lol :-)

    Login om te reageren
  26. smoke zegt

    8 oktober 2007 om 00:11

    @ik de dinges

    Fout. De 7-liter LS7 uit de Corvette Z06 is een small block.

    The term “block” refers to a piston engine cylinder block, which is the lower portion of a piston engine containing the pistons and cylinder bores.

    Although a small-block V8 generally has a smaller displacement than the equivalent big-block, a small-block engine can be built to develop significant amounts of power. Additionally, many small-block engines were more advanced technologically than their big-block counterparts, and were much lighter and smaller. Innovations such as aluminum heads and blocks generally came first to small-blocks. From a new car buyer’s standpoint, they tended to offer an acceptable compromise between horsepower and economy, so they were a popular option instead of the basic I6 or V6 engine base model. Because of their attractive combination of popularity (and therefore low-cost availability) coupled with good performance, good fuel economy and light weight, they were often preferred in racing and sporting applications. Many hot rods and custom cars are fitted with small-block V8s, particularly the GM (Chevrolet) 350 engine and the Ford 351 Windsor.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Big_block

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    8 oktober 2007 om 00:24

    nog niet helemaal .. de beste man heeft het over een 522 cid dusdat zal zo,n 8.7 liter blok zijn.

    Login om te reageren
  28. Baloni zegt

    8 oktober 2007 om 07:58

    Kijk hier houd ik nou van!
    Van die echte dikke Amerikanen die heftig geluid produceren!

    Geweldig gewoon!

    Login om te reageren
  29. wimbers zegt

    8 oktober 2007 om 08:50

    doe mij zo’n blow off valve op mijn 2.0T ;)

    Login om te reageren
  30. lebastille zegt

    8 oktober 2007 om 09:08

    Wat een gave bak zeg. Ongelofelijk dat ze er een automaat in hebben gestopt en dat die automaat niet kapot gaat met dat vermogen wat er doorheen moet worden geleid. Heel apart dat die auto al uitbreekt in z’n 3 wanneer die man nog maar “half gas geeft”.

    Login om te reageren
  31. Rob USA zegt

    8 oktober 2007 om 10:39

    @ Cirtrofiel: +1 :)
    Mooiste geluid on earth! Alles ook mooi strak onder de motorkap
    En dat allemaal streetlegal haha dat kan alleen in de USA.
    Altijd super zoveel pk’s en dan vooral in een oldtimer, hoe ouder hoe mooier.

    Login om te reageren
  32. Rob USA zegt

    8 oktober 2007 om 10:46

    @Rivella en Woody: Naar deze filmpjes kan ik de hele dag luisteren en kijken.
    Awesome sound and body.

    Login om te reageren
  33. 2XMX zegt

    8 oktober 2007 om 11:58

    Dat komt neer op zo’n 235 pk per liter. Het blok moet erg hoge toerentallen halen daarvoor. Ik zie hem op 0:55 zo rond de 7000 toeren zitten. Da'[s aardig wat voor een Amerikaan.

    Login om te reageren
  34. Benny1 zegt

    8 oktober 2007 om 12:15

    Like music to my ears :) !

    Citrofiel jij weet het gelukkig ook wel te waarderen.

    Het motor geluid was wel wat aan de tamme kant……

    Login om te reageren
  35. Vinox zegt

    8 oktober 2007 om 12:45

    Whooooaaaaa!! :shock: Das leipe shit!

    Login om te reageren
  36. dennis zegt

    8 oktober 2007 om 15:21

    Maar een SSC Ultimate Aero TT kan met z’n 1183 pk nauwelijks aan de prestaties van de Bugatti tippen, hoewel de Aero TT uiteindelijk wel de hoogste officiële topsnelheid heeft.

    hoezo kan ie er niet aan tippen??

    Login om te reageren
  37. arta zegt

    8 oktober 2007 om 16:12

    Wel een vet ding voor de dragstrip. Voor sommige klasses daarin is het noodzakelijk om een APK te hebben (in Nederland dan).
    Op de strip is er grip genoeg, dan kun je die 2000 paarden echt wel los laten.

    Ben benieuwd wat voor tijden dit ding rijdt!!

    Login om te reageren
  38. Rick zegt

    8 oktober 2007 om 16:13

    Kijk VW zo kan het ook uit een V8 en niet uit zo’n blok ten grote van een Mini cooper.
    maar wel knap gedaan!

    Login om te reageren
  39. arta zegt

    8 oktober 2007 om 16:14

    Lekker suf gewoon ff filmpje kijken….
    7 sec tijden.. Best netjes

    Login om te reageren
  40. michiel zegt

    8 oktober 2007 om 20:34

    ey dit is de king : met maar 1400 pk
    maar de sound is heel anderz:p http://www.youtube.com/watch?v=q77w0kqqsjg

    Login om te reageren
  41. W0o0dy zegt

    8 oktober 2007 om 21:20

    @michiel: dat klopt niet, er is een skyline die sneller is…. en toch streetlegal.
    7.57 over de 400 meter met staande start.
    Dit is de King: http://www.youtube.com/watch?v=dSTNc1Vo5Qc

    Login om te reageren
  42. PyroZnype zegt

    9 oktober 2007 om 14:25

    Mjah, hij klinkt idd wat tam, maar das met mijn V8 ook zo, pas als je het gas goed opengooit komt de herrie ^^

    Login om te reageren
  43. RScosworth zegt

    9 oktober 2007 om 19:20

    Bizar, echt bizar. Dit gaat nergens meer over zoveel vermogen op de openbare weg.

    Login om te reageren
  44. N1rvana zegt

    9 oktober 2007 om 21:12

    Een Bugatti Veyron is iets DOM.
    Dat is een rijdend salon waravan men opschept dat het over de 400 gaat, wel duh, tzou maar erg zijn, dat ding heeft gewoon 2 V8en naast elkaar :-p
    Respect voor de mannen van Koenigsegg en SSC die dit met 1 V8 kunnen bereiken.

    RScosworth : Dit gaat juist over kracht en vermogen.
    Dit gaat over de passie voor pk’s en terugdenken aan de mooie tijden van Challengers, Chargers en Cuda’s.
    Wagens zonder onnodige rommel waarbij het puur op stuurmanskunst aankwam en kracht.

    Login om te reageren
  45. Leon zegt

    9 oktober 2007 om 22:33

    Vandaar dat de aarde iets sneller is gaan draaien. Straks heeft een dag nog meer 23 uur.

    Login om te reageren
  46. RScosworth zegt

    10 oktober 2007 om 10:01

    @N1rvana
    Vertel mijn wat. Ik vind het prachtig. Ik zeg alleen dat dit echt bizar is.

    Login om te reageren
  47. Wuha zegt

    21 oktober 2007 om 11:54

    MOET HEBBEN :|

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North