• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer plaatjes van de SSC Ultimate Aero II

Auteur: CasperH, gepost 11 oktober 2010 om 21:59 – 65 Reacties

SSC Ultimate Aero II
We hadden al wat plaatjes van de schrik van de Fransen, maar nu hebben we er nog wat meer.

De SSC Ultimate Aero II gaat ongetwijfeld het door de Bugatti Veyron Supersport gevestigde snelheidsrecord verbreken, maar de afwerking van deze Amerikaan zal ongetwijfeld niet op eenzelfde niveau uitkomen. Dat maakt ook niet uit, je koopt deze auto straks omdat je de aller- allersnelste wil zijn. Laten we eerlijk zijn: dat je boodschappen kan doen met een Veyron is leuk, maar wie doet dat in godsnaam, daar heb je toch personeel voor?

De Ultimate Aero II lijkt in technisch opzicht op de Ultimate Aero maar is onder meer voorzien van carbonfiber wielen uit één stuk en een active air brake.

Bron: Top Gear.

Ook interessant!

  • Video - SSC Tuatara flink beschadigd tijdens transport
  • SSC gaat diep door het stof omtrent snelheid Tuatara
  • Buitenkansje: de goedkoopste schele auto van Marktplaats
  • Dit is de snelste auto ter wereld, maar dan agressiever

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, ssc, Supercars, ultimate-aero

Vorig bericht: « Failliete caravanbouwer KIP heeft fans!
Volgend bericht: GM “liegt” over aandrijving Volt »

Lees Interacties

Reacties

  1. Relief zegt

    11 oktober 2010 om 22:01

    Jakkes, wat een hoop fratsen en frutsels.

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    11 oktober 2010 om 22:01

    Indrukwekkend gestyled, die Amerikanen leren wel hoe je een auto er Europees (lees: mooi) uit kan laten zien.

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      11 oktober 2010 om 22:49

      @Jochempie: Ontworpen door Jason Castriota, een talentvolle automotive designer, die officieel Amerikaan is maar ook Italiaans bloed heeft. Dus dat verklaart de boel. ;)

      Off topic: Zo te zien ben jij een automotive designer in wording of heb ik het mis?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        11 oktober 2010 om 23:43

        @BaySideBlueBoy: Dat is het plan, ja! Ben momenteel aan het afstuderen bij Ceemo Design, waar ik de carrosserie ontwerp voor de Silvermine 11P, een Nederlandse sportwagen die sinds 2000 in een schuur wordt gebouwd en nog niet naar buiten is gereden :D

        Login om te reageren
        • BaySideBlueBoy zegt

          11 oktober 2010 om 23:59

          @Jochempie: Is je avatar ook je teaser van je project? :D

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            12 oktober 2010 om 00:16

            @BaySideBlueBoy: Een beetje wel ja, het productvoorstel komt er nog iets anders uit te zien, koplampen zaten te laag.

            Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      11 oktober 2010 om 22:53

      @Jochempie: Ik mis overigens een opa genaamd Carroll Shelby die nonchalant tegen de auto aanleunt. ;)

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        12 oktober 2010 om 19:46

        @BaySideBlueBoy: Waarom zou Carroll Shelby dat doen? Hij heeft helemaal niets van doen met deze auto bouwers die toevallig ook Shelby in hun naam hebben.

        Login om te reageren
  3. Relief zegt

    11 oktober 2010 om 22:02

    @Casper

    Ongetwijfeld? Heb je meer insider informatie, of weer een inhoudloze geblaat.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      11 oktober 2010 om 22:11

      @Relief: die hele auto wordt praktisch gebouwd om de Veyron Supersports te verslaan, maar dat wist je als doorgewinterde autofan vast al.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      11 oktober 2010 om 22:22

      @Relief: hallo bloggertje, Caspar heeft natuurlijk gelijk als hij dat schrijft; gebaseerd op de eerdere ‘amazing defeat’ van de Veyron ! Dus ONGETWIJFELD dat deze weer harder gaat. Je meet toch je prestaties af aan het ultieme ? Nou dan !

      OT: hopelijk is het interieur dan wat mooier dan de vorige kale-ketsbak ! Op dat gebied is de Veyron in zijn segment nog steeds de top.

      Login om te reageren
  4. Bumer zegt

    11 oktober 2010 om 22:02

    Haha, dit ding heeft zelfs 2 kleine “vleugeltjes” aan de achterkant. Alsof ie zo op kan stijgen :) Is er al iets bekend over de peekaas?

    Login om te reageren
    • MarkieS zegt

      11 oktober 2010 om 22:47

      @Bumer: volgens de geruchten een 6.8 liter V8 met 1350 pk.

      Login om te reageren
  5. Jokkebrok zegt

    11 oktober 2010 om 22:03

    Veel mooier dan de Veyron!!

    Login om te reageren
  6. henk zegt

    11 oktober 2010 om 22:06

    Hij lijkt wel heel erg veel op de Ferrari P4/5 Glickenhaus..

    http://www.google.nl/images?hl=nl&biw=1920&bih=965&q=ferrari%20p4/5&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 oktober 2010 om 22:18

      @henk: dat is niet zo vreemd, want beide auto’s zijn door dezelfde persoon ontworpen. Namelijk Jason Castriota.

      Login om te reageren
    • rider zegt

      12 oktober 2010 om 11:03

      @henk: aerodynamisch gezien is de P4/5 erg goed en dat weten ze bij SSC ook. Zal ook wel een rol hebben gespeeld om een maximum aan snelheid te genereren.

      Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    11 oktober 2010 om 22:06

    Dus dit is al de echte versie? Geen concept? Indrukwekkend…

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      11 oktober 2010 om 22:14

      @Citrofiel: dit zijn renders denk ik, of heftig bewerkte “echte” foto’s, maar er zouden midden 2011 rijdende proto’s moeten zijn en is al een conceptcar als we het videootje uit onderstaand artikel (ook gelinkt in bovenstaande tekst) mogen geloven.

      http://www.autoblog.nl/archive/2010/09/07/ssc-ultimate-aero-ii-wil-440-kmu-aantikken

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        11 oktober 2010 om 22:18

        @CasperH: Oke, dus ik hoef nog niet te juichen.

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          11 oktober 2010 om 22:21

          @Citrofiel: mag wel, moet niet ;)

          Login om te reageren
        • CasperH zegt

          11 oktober 2010 om 22:30

          @Citrofiel: het zijn overigens wel échte foto’s ontdek ik net, zie bronvermelding in artikel.

          Login om te reageren
  8. lau.gtr zegt

    11 oktober 2010 om 22:07

    Enzo from the front, citroen GT from the back.

    Login om te reageren
  9. sacha zegt

    11 oktober 2010 om 22:10

    Nomen est omen… “ultimate”.

    * fap fap flats *

    Login om te reageren
  10. jp zegt

    11 oktober 2010 om 22:11

    Ik weet niet of het wat is, maar WAUW wat ziet dat ding er geweldig uit.

    Login om te reageren
  11. 940 zegt

    11 oktober 2010 om 22:13

    Ik vind hem er zeer gelikt uitzien, heeft met dat glas zo misschien iets van de Maserati Birdcage Concept. Ik vond het jammer dat daar toen weinig mee gedaan is. Ik denk dat hij met koplampen van de 458 nog mooier is, maar dat kan natuurlijk niet. Sowieso vooruitgang voor SSC.

    Login om te reageren
  12. C220AMG zegt

    11 oktober 2010 om 22:14

    Je kan toch niet ontkennen dat dit een ontzettend gruwelijk ontwerp is! Ik vind hem zeker geslaagd!

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    11 oktober 2010 om 22:16

    GAAF! Purposedesigned, een echte hypercar met katachtige ranke lijnen en flink wat agressie. Topdesign, voor een hypercar.

    Login om te reageren
  14. JohNL zegt

    11 oktober 2010 om 22:16

    Erg mooi design hoor!
    Zeker van de zijkant gezien erg agressief gelijnd. De achterkant is alleen wel een beetje té, dus ik denk dat ik hem toch maar niet koop.

    Login om te reageren
  15. Olé zegt

    11 oktober 2010 om 22:17

    Lijkt wel rechtstreeks uit “Battlestar Galactica” te komen.
    Ziet er wel indrukwekkend uit 8)

    Login om te reageren
  16. X-man zegt

    11 oktober 2010 om 22:19

    @940 Het gaat om dezelfde designer: Jason Castriota

    Login om te reageren
    • Bumer zegt

      11 oktober 2010 om 22:25

      @X-man: Jason werkt toch bij Saab?

      Login om te reageren
      • primramessar zegt

        12 oktober 2010 om 11:42

        @Bumer: hij heeft een eigen ontwerpbureau en wordt door saab ingehuurd voor zijn input

        Login om te reageren
  17. 940 zegt

    11 oktober 2010 om 22:25

    @X-man
    Deze man is een held, zoveel glas op een auto is mooi, dat ziet er zeer elegant uit.

    Login om te reageren
  18. Relief zegt

    11 oktober 2010 om 22:33

    Ik snap echt niet waar iedereen zo Lyrisch over is. Dit ziet er gewoon als de zoveelste supercar uit. Niks bijzonders :)

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      11 oktober 2010 om 22:58

      @Relief:
      Behalve dat dit een van de snelste auto’s word…. moet ook zeggen dat het design niet stunning is. Ik heb zo wie zo al niet veel met supercars.

      Login om te reageren
  19. xilver zegt

    11 oktober 2010 om 22:36

    Liever 1 Veyron dan alle Aero’s…Zelfs als is die sneller, hij blijft voot mij een inferieure wagen in vergelijking met de Veyron (men afbeelding verraadt mijn ‘fanboy’-wezen wel :p)

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      11 oktober 2010 om 22:57

      @xilver:
      Een beetje fanboy heeft dan ook een Bugatti ;)

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        11 oktober 2010 om 23:06

        @Laue: Dan heeft Bugatti wel héél weinig fanboys :D. Natuurlijk hoop ik altijd om onderdeel uit te maken van dit zeer selecte publiek. Dromen kunnen mooi zijn, 1200pk mooi om precies te zijn :D.

        Login om te reageren
  20. pendek zegt

    11 oktober 2010 om 22:38

    Deed me één seconde denken aan een Zonda R. Later toch weer niet.. Maar toch een beetje

    Login om te reageren
  21. KippieKnaus zegt

    11 oktober 2010 om 22:40

    Wow, prachtig. Had nooit gedacht dat over een SSC te kunnen zeggen. Maar ik heb daarentegen zelfs een keer een Mansory mooi gevonden. Anything is possible..

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      11 oktober 2010 om 22:43

      @KippieKnaus: Dan wil ik je dat ook wel eens horen zeggen over alle ASMA-creaties :D

      Login om te reageren
      • KippieKnaus zegt

        12 oktober 2010 om 00:42

        @xilver: Die zijn inderdaad behoorlijk lelijk.
        De Mansory waar ik het over had was deze: http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/04/foto-topic-mansory-veyron-linea-vincero

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          12 oktober 2010 om 14:14

          @KippieKnaus: Idd, die vind ik ook nog wel behoorlijk geslaagd. Het is immers min of meer discreet en het carbon doet mij denken aan de nieuwe SS.

          Login om te reageren
        • xilver zegt

          12 oktober 2010 om 14:14

          @KippieKnaus: keep in mind, ik prefereer liever een standaard Veyron dan dat :D

          Login om te reageren
          • KippieKnaus zegt

            17 oktober 2010 om 16:11

            @xilver: De mooiste Veyron vind ik de Blue Centenaire. Zo zou ik een Supersport vormgeven. Mat blauw en glanzend blauw en dan een beige interieur met aluminium afwerking.. Dromen..

            Login om te reageren
  22. Nilo zegt

    11 oktober 2010 om 22:55

    alleen nu vraag ik mij af hoeveel downforce ze nodig gaan hebben om dit gevaarte nog een beetje op de weg te houden bij 430+

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    11 oktober 2010 om 22:55

    Aan de voorkant en de uitlaten moeten ze nog wat doen, maar verder ziet dit er erg goed uit!

    Login om te reageren
  24. Laue zegt

    11 oktober 2010 om 22:56

    Dit gaat hard! active air brake? Een beetje sportauto van 10 jaar geleden had al een actieve spoiler.

    Login om te reageren
  25. Macready zegt

    11 oktober 2010 om 23:47

    Jammer dat je tot pakweg 200 km/u niets hebt aan de surplus aan vermogen op straatbanden.

    Login om te reageren
  26. midasracer zegt

    12 oktober 2010 om 00:15

    Mooie auto, op die aambei na dan. Ik geloof niets van de claims van SSC. Een mooi ontwerp uit de hoge hoed toveren is een ding, het in de windtunnel ook zo houden is een tweede. In ieder geval een stuk sexier dan de oubollige Veyron.

    Login om te reageren
  27. Buyck zegt

    12 oktober 2010 om 09:09

    In het Engelstalige TOP GEAR magazine die eind Augustus uitkwam en die ik(gelezen) heb. Gaat het inderdaad om een 6.8 liter V8 met 1350 pk. De wagen weegt +/- 1200 kg en de carbonwielen wegen slechts 6.8 kg per stuk!!! In het uitgebreid intervieuw vertelde een medewerker van SSC dat de wagen 440-445km/h za

    Login om te reageren
  28. Buyck zegt

    12 oktober 2010 om 09:11

    In het Engelstalige TOP GEAR magazine die eind Augustus uitkwam en die ik (gelezen) heb. Gaat het inderdaad om een 6.8 liter V8 met 1350 pk. De wagen weegt +/- 1200 kg en de carbonwielen wegen slechts 6.8 kg per stuk!!! In het uitgebreid intervieuw vertelde een medewerker van SSC dat de wagen 440-445km/h zal halen. Ook wil ik er nog bij vertellen dat de wagen tot 9000tr/min aankan. Dus… dit word een ware KILLER!

    Login om te reageren
    • rider zegt

      12 oktober 2010 om 11:07

      @Buyck: eerst zien dan geloven. zal vast wel erg snel gaan.

      Login om te reageren
  29. Corrado16v zegt

    12 oktober 2010 om 10:14

    Doet me een beetje denken aan een maserati birdcage/ruimteschip..

    Login om te reageren
  30. 288 GTO zegt

    12 oktober 2010 om 10:42

    Ik vind ‘m te gek! Ga maar na, als ‘ie rood was met een “Cavallino Rampante” op de neus vonden jullie ‘m allemaal mooi….toch? Wel jammer dat er een soort Koenigs-ei logo opgeplakt is ;)

    Login om te reageren
  31. DeltaCycles zegt

    12 oktober 2010 om 10:52

    En waar zit de airco, kofferbak en de electrisch verstelbare stoelen? Oh.. right.. niet boeiend dus.

    Login om te reageren
  32. primramessar zegt

    12 oktober 2010 om 11:36

    Mooi ding. Jammer van de rare gebogen flappen.

    Auto doet mij erg denken aan de enzo. Zal wel geen toeval zijn.

    Deze auto heeft een lange neus. Iets wat de auto gestroomlijnd en slank maakt. En de voorruit ligt lekker diep tussen de voorwielen.

    Zo een diepe voorruit komt denk ik ook nog in de komende gerestylde mclaren. (http://wheels.blogs.nytimes.com/2010/09/24/mclaren-calls-new-model-a-building-block-for-new-look/)

    Login om te reageren
  33. sarcast zegt

    12 oktober 2010 om 11:40

    vet! maar die uitlaat snap ik niet, ziet er niet uit, en wat bij drempels? dat schaaft toch bij elke hobbel!

    Login om te reageren
    • primramessar zegt

      12 oktober 2010 om 11:43

      @sarcast: niet voor drempels gemaakt

      Login om te reageren
  34. 8C_Competizione zegt

    12 oktober 2010 om 16:04

    Mooi design! Had niet verwacht dat ik dit van een SSC Ultimate Aero zou zeggen. Maar het is wel erg gewaagd, modern en toch volgt de vorm ook zijn functie lijkt mij. De voorkant vindt ik wat inspiratieloos en lijkt me puur functioneel, maar hoe verder je naar achter gaat des te meer lijkt hij op een Citroën GT achtig design. Wat ik ook een mooi design vindt.

    Login om te reageren
  35. duckje zegt

    12 oktober 2010 om 16:30

    mooi,
    is volgens mij deels gebaseert op de lamborgini gallardo, en ik heb het niet zo op gestolen design.

    Login om te reageren
    • primramessar zegt

      12 oktober 2010 om 19:16

      @duckje: als je het zo bekijkt is alles gestolen design

      Login om te reageren
  36. Rick-dos zegt

    12 oktober 2010 om 21:56

    Kijk, zo hoort een droomauto eruit te zien. Niet zoals een Bugatti die er niet uitziet.

    Login om te reageren
  37. JPM zegt

    12 oktober 2010 om 22:11

    Dat de Bugatti de betere auto is weten we allemaal. Het zwakke punt van de Bugatti is echter dat hij eerst ontworpen en daarna aerodynamisch gemaakt is. De neus is daardoor veel te stomp voor een hoge topsnelheid. Maar goed hoe hard dit ding ook kan, de Bugatti is het non plus ultra.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North