• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meest notoire bumperklevers rijden zwarte BMW?

Auteur: Alwood, gepost 23 december 2012 om 21:08 – 144 Reacties

Beste bumperkleefinstrument ever


Bumperklevers, iedereen heeft er een hekel aan. Of ze nu voor of achter je zitten. Vele malen was het de nr. 1 ergernis in het verkeer. Diepgaand onderzoek heeft nu geleid tot de kern van het probleem: zwarte BMW’s.

Ok, dat is gelogen. Hoewel zwarte BMW’s uiteraard de ‘as van het kwaad’, is het bumperkleven niet over als we alle zwarte BMW’s slopen. Cijfers komen bij een Duits (ADAC) onderzoek van afgelopen zomer vandaan. Ondervraagden mochten daarin aangeven welke auto vaak achter ze kleeft op de snelweg. Een meerderheid (50,6 procent) heeft daarbij last van BMW’s. In mindere mate zijn ook Mercedes (32,2%), Audi (25,9%) en Porsche (8,7%) verantwoordelijk voor hun stukje bumperkleef-ergernis.

Niet in de laatste plaats zijn dit natuurlijk merken met een karakteristiek front. De nieren en angel-eyes van BMW, sterren van Mercedes en gigantische single-frame grilles van Audi vallen op. Zeker als ze de binnenspiegel volledig vullen. Mensen onthouden zulk soort opvallendheden. Tegelijkertijd vergeten ze het gros van de bumperklevers zonder opvallende uiterlijke kenmerken.

Naast type auto blijft ook de kleur hangen. De slechtste ervaringen heeft ‘men’ met zwarte auto’s. Duister, contrasterend en grimmig komen ze achter je rijden. Onberekenbaar ook, alsof er een schaduw over je lieflijk blauwe Toyota Yaris Verso valt. Een vette 43,5% van de ondervraagden krijgt een onprettig gevoel bij zwarte auto’s. Slechts 9,7% van de mensen heeft dit bij zilvergrijze auto’s.

Meer inspiratie om een zwarte auto te kopen is bijna niet denkbaar. Tegelijkertijd leggen deze eenvoudige cijfers ook weer eens reputaties van merken bloot. Hoewel een zwarte auto angst in kan boezemen en mensen weg kan jagen duiken ze bij de verkeerde uitstraling juist voor je de linkerbaan op. Soms om te etteren, soms in pure paniek. Autorijden blijft niet voor iedereen weggelegd. Tot mijn verbazing geven ook Nederlanders kleine rode sportwagentjes wel eens ruimte. Wat zijn jullie ervaringen?

Dan nog dit: wat kinderachtig. Godverdomme. Puntjebijpaaltje is bumperkleven wel een van de meest trieste, laagste acties mogelijk op de openbare weg. Kort dicht achterop rijden en dan de auto terug laten zakken is tot daaraan toe. De boodschap is dan duidelijk. (foto: autojunk.nl)

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • BMW Audi Cabriolet
    BMW Audi Cabriolet mag niet door Frankrijk rijden

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, Audi, BMW, Mercedes, Porsche, snelweg

Vorig bericht: « Nieuwe Range Rover liever op tof lichtmetaal zetten?
Volgend bericht: De koningsblauwe eenzitter die Bugatti nodig heeft »

Lees Interacties

Reacties

  1. heyaudi zegt

    23 december 2012 om 21:08

    Wasn’t me!

    Login om te reageren
    • wesleym3 zegt

      23 december 2012 om 21:14

      Vaak licht het ook aan de meden weg gebruiker die onnodig links blijft rijden , dat is ook een zwaren ergernis en ja dan ga je kleven!

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        23 december 2012 om 21:19

        @wesleym3: dan is rechts inhalen een stuk efficiënter en zelfs veiliger.

        bumperkleven = schreeuwen tegen een dove

        Login om te reageren
        • Alwood zegt

          23 december 2012 om 21:20

          goedkoper ook trouwens, rechts inhalen kost 220 eurie, bumperkleven al snel 500-650

          Login om te reageren
          • xiran zegt

            23 december 2012 om 21:48

            @Alwood: iedereen blij, meeste mensen kijken wel vreemd als ze worden ingehaald.

            Login om te reageren
          • Alwood zegt

            23 december 2012 om 23:26

            *kuch* zelfs over de vluchtstrook rijden is goedkoper dan bumperkleven. Nog sterker: je kan financieel beter rechts inhalen over de vluchtstrook dan bumperkleven met minder dan 3 meter tussenafstand.
            En dat inhalen over de vluchtstrook schiet sowieso beter op.

            Login om te reageren
        • G-Ammo zegt

          23 december 2012 om 23:25

          @Alwood: Vaak is dat niet eens mogelijk… want zo’n linksrijder is dan bijvoorbeeld al aan het inhalen. Maar dan wel 1km/u harder dan degene die die wilt inhalen. Dus dan zit je je eigen wel kapot te ergeren.

          Dit had ik vandaag :’)

          Login om te reageren
    • bmwe46csl zegt

      24 december 2012 om 08:32

      @heyaudi: nee waarschijnlijk niet, want je naam luidt “heyaudi”

      Login om te reageren
      • heyaudi zegt

        24 december 2012 om 11:29

        @bmwe46csl: Maar ik rij in een zwarte BMW.

        Login om te reageren
  2. wesleym3 zegt

    23 december 2012 om 21:10

    Of je blijft een keer niet op de linker baan plakken en je geef ze gewoon de ruimte!

    Login om te reageren
  3. w211 zegt

    23 december 2012 om 21:10

    nee het zijn audi rijders ,die denken dat ze allemaal en R8 onder hun kont hebben.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      23 december 2012 om 21:21

      @w211: hahaha, dat klopt!

      Login om te reageren
    • garp zegt

      23 december 2012 om 21:23

      @w211: en die denken dat ze AWD hebben, want dat stond op de folder.

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        24 december 2012 om 16:51

        @garp: Ik heb AWD kloteklapper !

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 december 2012 om 22:21

      @w211: terwijl 99% in Nederland een roetdiesel 1.9niks heeft :)

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        24 december 2012 om 00:00

        @Megakix: haha ja en die kloye diesels zijn een stuk langzamer als jou batavus

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          24 december 2012 om 11:09

          @darkpluisje: langzamer ‘dan’…

          Login om te reageren
    • davidovic zegt

      23 december 2012 om 23:05

      @w211: Blijft altijd grappig die anti Audi fans

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        24 december 2012 om 16:53

        @davidovic: idd, altijd lachen dat BMW gajes…

        Login om te reageren
  4. bastiaandemos zegt

    23 december 2012 om 21:13

    vanwege mn werk zit ik de hele dag op de weg, maar meestal zijn het de Audi rijders EN ook heelveel renault megane estate rijders die weten ook wel wat kleven is.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      23 december 2012 om 21:25

      @bastiaandemos: Ik heb zwarte en grijze Audi’s en vaak ook Priussen die duwen. Volvo’s zie ik ook steeds vaker die kant op gaan en net zo gaat dat met VW Passats.

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        23 december 2012 om 21:50

        @jzaero: allemaal lease auto’s zie ik een trend?

        Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        23 december 2012 om 22:40

        @jzaero: komt omdat ze geen Bimmer voor zich dulden. Is iets met jaloezie. Merk ’t zelf ook vaak. Dan rijd je ze links voorbij, komen ze achter je en gaan ze zowat op je bumper hangen.

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          23 december 2012 om 23:01

          @Emile_Benz: dan willen ze race!

          Login om te reageren
          • Emile_Benz zegt

            23 december 2012 om 23:21

            @solmatje: dan krijgen ze van mij een geërgerde blik in de spiegel.

            Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 december 2012 om 08:35

        @jzaero: Als je zo vaak gebumperkleeft wordt, zul je wel veel onnodig links rijden…

        Login om te reageren
        • Emile_Benz zegt

          24 december 2012 om 10:01

          @mashell: Bimmer-rijders rijden nooit onnodig links…

          Login om te reageren
        • jzaero zegt

          24 december 2012 om 17:37

          @mashell: Don’t worry… Als er iemand is die altijd naar rechts gaat ben ik het wel… Maar als jij met 150 met je lease-Audi op mij af komt rijden terwijl ik al met 130 inhaal, is het in mijn ogen gewoon asociaal bumperkleven. Als ik 110 rijd op de linkerbaan en jij moet door mij remmen vanaf 125 heb je alle recht van spreken om mij een klootzak op de linkerbaan te noemen, but nop.

          Login om te reageren
  5. barchetta zegt

    23 december 2012 om 21:14

    Beetje onzin. Het lijkt me niet afhangen van het type auto, maar eerder het type persoon wat in de auto zit. Bij mij kleven ze niet vaak maar als ze het doen dan zijn het meestal auto’s met type Petje achter het stuur.

    Als ik dan toch een specifieke auto ga noemen, dan kom ik snel bij Golf uit…

    Meestal gaan ze dan naast me staan bij het volgende stoplicht en daarna trek ik snel op en kunnen ze weer aansluiten.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      23 december 2012 om 21:18

      @barchetta: Jongelui in een afgetrapte 3-serie kunnen er ook wat van hoor.

      Login om te reageren
    • Alwood zegt

      23 december 2012 om 21:22

      @barchetta: dat is de andere categorie klevers, samen met de busjes degene zonder acceleratievermogen om je daadwerkelijk in te halen ;-) Dan zijn de 5 series en cayennes een verademing. Die zijn tenminste weg als je naar rechts gaat.

      Login om te reageren
      • barchetta zegt

        23 december 2012 om 21:31

        @Alwood: Klopt, misschien dat ik me daarom minder stoor aan dergelijke wagens. Die hebben tenminste vermogen om je daadwerkelijk in te halen. Overigens erger ik me vooral aan klevers op 80km wegen met middenberm, die dan 2 meter achter je gaan rijden terwijl je al tegen de 100 aan zit. Maar ik laat me niet kennen, ik zie bij het stoplicht met invoegbaan wel of diegene er inderdaad langs kan of niet.

        Login om te reageren
    • reactief zegt

      23 december 2012 om 22:28

      @barchetta:
      dan ben jij echt een sukkel. Heel stoer dat jij een snellere auto hebt hoor, maar als die ander wat vlotter wil doorijden laat je hem toch gewoon lekker er voorbij gaan bij het stoplicht!

      Typisch gevalletje van te kleine piemel en jezelf willen bewijzen/vergelden. Hetzelfde met die mongolen die op de rem trappen of nog erger aan de handrem trekken.
      Als je een volwassen vent bent laat je degene die zit te kleven er gewoon lekker langs.

      Mocht je niet opzij kunnen gewoon ff je rempedaal strelen, dat je remlicht gaat branden is vaak meer als voldoende signaal dat je het niet kan waarderen dat degene kleeft en houdt het een stuk veiliger!

      Login om te reageren
      • barchetta zegt

        23 december 2012 om 22:51

        @reactief: ik zal je scheldwoorden negeren, maar wil wel aangeven dat op de rem trappen erg onveilig is. Hoe weet je of diegene er op tijd op reageert? Gokken doe ik wel in het casino…

        Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        24 december 2012 om 11:20

        @reactief: dat een opgefokt mannetje als jij komt met ‘veiligheid’ is best komisch…

        Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    23 december 2012 om 21:15

    Als er zo’n omhooggevallen patser bij mij gaat kleven dan tik ik even het rempedaal aan! Vaak zie je de koplampjes omlaag duiken en houden ze wel afstand….

    Login om te reageren
    • vorlox zegt

      23 december 2012 om 21:23

      @rufctr01: Werkelijk! Dan ben je net zo’n eikel als degene die kleeft.
      Je kunt ook gewoon gas geven of uit de weg gaan.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        23 december 2012 om 22:30

        @vorlox:
        even aantikken dat je lampjes gaan branden is prima hoor! echt op de rem is natuurlijk gewoon een mongolenactie.

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        23 december 2012 om 23:12

        @vorlox: staat er toch, tik ik even het rempedaal aan. Ik heb nooit gezegd dat ik vol in de remmen ga. En wat dan nog, 3 strepen afstand toch?

        Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        24 december 2012 om 11:21

        @vorlox: je vergeet dat ruf een Audi rijdt, die gaat echt niet aan de kant…

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      23 december 2012 om 21:26

      @rufctr01: Jij bent waarschijnlijk dan zo’n iemand waarbij ik twintig keer grootlicht moet gebruiken voordat ze doorhebben dat ze op de verkeerde rijstrook zitten…

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        23 december 2012 om 23:10

        @jzaero: nee hoor, als ik met 140-150 aan het inhalen ben, ik rij dan ruim boven de maximum snelheid, dan zijn er nog lui die je op willen duwen. En als zo iemand alsnog vervelend is ga ik naar rechts, geef plankgas en zorg dat ik, als ik weer naar links moet, weer voor de persoon zit. Met name premium rijders denken dat de hele weg voor hun is….

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        23 december 2012 om 23:13

        @jzaero: jij bent zeker iemand die al knipperend over de linker rijbaan blèrt, met een blauwe walm uit je Duitse auto. Iemand die denkt dat de snelweg alleen voor hem is aangelegd.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          24 december 2012 om 00:06

          @rufctr01: trouwens.. Blauwe walm? In 25000km was de olie nog steeds tip top… Maar aan je aantal reacties te zien ben je wel gefrustreerd geraakt door mijn comment ;) bijt wel aardig vandaag,

          Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        23 december 2012 om 23:16

        @jzaero: en jij bent een opgefokte bumperklever. Ik merk het al aan je reactie hier.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          24 december 2012 om 00:03

          @rufctr01: denk wat je niet laten kan. Als je met 110 op de meest linkerbaan rijd terwijl er rechts niets naast je rijd hoor je niet op de snelweg thuis. Ik haal overigens liever rechts in dan dat ik bumperkleef. Ben ik sneller door… Maar dan wel als er een baan extra tussen zit..

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            24 december 2012 om 07:25

            @jzaero: ik heb nooit gezegd dat ik 110 over de linkerbaan rij. En de blauwe walm heeft niks te maken met kwaliteit van je olie, eerder met het kwaliteit van je motor.

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              24 december 2012 om 10:59

              @rufctr01: als mijn oliepeil na 25.000km nog steeds vol is, kan ik gerust zeggen dat de auto geen olie drinkt… En dus het blok ook gewoon goed is. Maar waarom zou ik bij iemand die 140-150 rijd bumperkleven. Dan volg je dus het schema onderaan (je bent aan het inhalen) dus heb ik volstrekt geen reden. Ik rijd zelf nauwelijks harder dan 130…

              Login om te reageren
  7. jzaero zegt

    23 december 2012 om 21:24

    Dit dus. Ik kleef overigens minder in de zwarte BMW dan in mijn eigen rode wagen, maar rijd daar ook stuk minder in. Maar mensen, we hoeven niet te kleven als je gewoon aan de kant gaat, geldt in elke auto waarin ik rijd.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      25 december 2012 om 12:54

      @jzaero: Het kan nog veel eenvoudiger: gas geven of rechts rijden. Moeilijker wordt het weg vd snelweg. Aan alle snotneusjes die dit lezen: nee je corsa is niet sneller en nee ik ga geen boete riskeren op een weg vol flitspalen. Rij voorbij of houd afstand.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        25 december 2012 om 13:12

        @heidekonijn: Klopt, op de snelweg is het wel te doen, op een 50-60-80 weg al een stuk lastiger. Die staan vaak vol flitspalen en dan ga ik echt niet voor jou een boete riskeren om even snel naar rechts te gaan. Daarbij bespaar ik jou dan ook een boete. Echter stroomt verkeer op een 2-strooks 60/80 weg meestal wel aardig door, maar je hebt altijd mensen met die maar jou aan de kant proberen te duwen!

        Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    23 december 2012 om 21:24

    Het “lui met petjes” is een beetje achterhaald. Het zijn vaak genoeg van die vertegenwoordigers/leasesletten die denken dat de rijbaan hun kantoor is waarop andere weggebruikers alleen maar sta in de weg zijn.

    Nou ben ik niet van het bumperkleven maar er rijden ook vaak mensen op de linkerbaan die daar niks te zoeken hebben of denken dat de linkerbaan van hen is en gewoon blijven plakken. In dat soort gevallen ben ik er snel klaar mee en haal ze dan rechts in.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      23 december 2012 om 21:28

      @Rick-dos: Het zijn inderdaad vooral die vertegenwoordigers. Ik zit 600-700km per week op de weg. Meestal zijn het die in een lease-Audi/VW/BMW/Volvo rijden en dan iedereen aan de kant proberen te krijgen.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        23 december 2012 om 21:36

        @jzaero: Precies.

        Login om te reageren
      • xiran zegt

        23 december 2012 om 21:53

        @jzaero: je móet ook wel iets compenseren als je vertegenwoordiger bent.

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        23 december 2012 om 22:24

        @jzaero: maar eerlijk…de meest gestresssssste automobilisten rijden de volgende waggies:

        Renault Megane Estate
        Peugeot 308sw
        Prii
        Honda (hybridebak…ff naam ontschoten, dat gedrocht)

        Die zijn waarlijk niet baas over hun auto, maar temeer óók geen baas over zichzelf !

        Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        24 december 2012 om 13:18

        @jzaero: Vergeet de dames niet die met ongeveer 130 (op een 120- of zelfs 100-weg), rijdende op de linkerbaan,
        – met de make-up bezig zijn en hiervoor zowel de spiegel in de zonneklep, als de binnenspiegel gebruiken
        – met hun telefoon zitten te prutsen,
        – dan wel niet handsfree zitten te bellen

        En dus geen aandacht schenken aan het verkeer voor zich.

        Login om te reageren
  9. dennisr zegt

    23 december 2012 om 21:31

    Ik heb ook een zwart BMW front gekocht.. die plak ik er voor op de dagen dat ik asociaal ga rijden.. (ja ik ben zo autistisch dat ik zelfs dat plan)

    Zo blijft VW een smetteloos merkje.. xD

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 december 2012 om 22:25

      @dennisr: Etta J. was toch overleden in 2012 ? :)

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        23 december 2012 om 22:26

        @Megakix: yup: http://www.youtube.com/watch?v=qRvZHdBphEA

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          23 december 2012 om 23:08

          @Megakix: Hoe kom je daar nou op joh? :P

          Zij heeft officieel (vroeger dus) wel Jamesetta he, beetje er tussen weg en je hebt Jetta :D

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            24 december 2012 om 11:16

            @dennisr: Etta J…..J. Etta (graag gedaan :))

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              24 december 2012 om 12:01

              @Megakix: Haha :P had je trouwens nog privé bericht gelezen?

              Login om te reageren
              • Megakix zegt

                24 december 2012 om 13:16

                @dennisr: tuurlijk ! :) Leuk dat je het onthouden hebt..en nee, maakt toch niet zoveel uit wie de meeste ‘hits’ haalt op AB.nl ? Gewoon lekker blijven kliederen en trollen en soms debatteren. AB.nl FTW !

              • dennisr zegt

                24 december 2012 om 14:41

                @Megakix: Haha, maakt absoluut niet uit, maar ik wou het na een jaar toch nog even weer ophelderen :P

                Gaat om de lol :) gaan we gewoon weer een jaartje mee door! ;)

  10. moveyourmind zegt

    23 december 2012 om 21:34

    Als er incidenteel iemand te dicht op de achterbumper hangt laat ik kort het gaspedaal los om vervolgens heel subtiel weer wat gas bij te geven. Problem solved. Weinig auto’s die een 9-5 Aero bijhouden. Overigens zelden dat er een Audi, Mercedes, BMW of Volvo zit te kleven. Het merendeel zijn juist wat modalere auto’s. En bestelbusjes.

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      23 december 2012 om 21:46

      @moveyourmind: inderdaad.. Vooral bestelbusjes

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      23 december 2012 om 21:47

      @moveyourmind: …. als ik er eens goed over nadenk, die milieuvriendelijke strijkijzers van Toyota zitten bovengemiddeld vaak te kleven. In dat geval geef ik gewoon net iets meer extra gas, zodat hun voorkant zwart uitslaat van de CO2.

      Login om te reageren
      • maurits123 zegt

        24 december 2012 om 00:22

        @moveyourmind: haha strijkijzers, idd.. Nu je het zegt lijken ze daar verdacht veel op.

        Login om te reageren
    • banjaloeloe zegt

      23 december 2012 om 22:04

      @moveyourmind: Nou ben ik met een xc90 precies op iemand geknald die hetzelfde flikte als jij beschrijft… Toen ik erop knalde stapte hij uit en begon gelijk te lachen en legde uit dat hij express remde, alleen ging dit iets te hard, vrolijke vent!

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        23 december 2012 om 23:22

        @banjaloeloe: ik schreef dat ik het gas iets terugneem, met hard op de rem trappen maak je de situatie alleen nog maar gevaarlijker. Door vervolgens het gaspedaal heel iets naar beneden te bewegen is er gelijk weer voldoende tussenafstand, meer dan voldoende zelfs. Bij wie is de schuld van dat ongeval neergelegd. Ik mag aannemen dat jullie beiden fout zaten. Jij door te weinig afstand te bewaren, maar de tegenpartij is net zo fout door hard te gaan remmen.

        Login om te reageren
        • banjaloeloe zegt

          24 december 2012 om 00:22

          @moveyourmind: oh excuses, ik las het verkeerd dan!! Nou meestal is de achterste fout maar in dit geval ging de schuld naar de ander :)

          Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            24 december 2012 om 09:07

            @banjaloeloe: Terecht dat de ander niet vrijuit ging. Trouwens niet zo’n slim persoon om keihard op de rem te gaan staan met een XC90 achter zich. Hij zal wel een behoorlijke schade hebben gehad.

            Login om te reageren
            • banjaloeloe zegt

              24 december 2012 om 10:43

              @moveyourmind: ja flinke schade, op zo’n moment realiseer je je pas hoe veilig volvo’s zijn, voor mij dan he;)

              Login om te reageren
              • moveyourmind zegt

                24 december 2012 om 20:20

                @banjaloeloe: heeft hij nog geluk gehad dat het een Volvo was haha. Ook de XC90 is nog enigzins veilig voor de tegenpartij bij een ongeval. En voor de inzittenden zeker. Al de investeringen die Volvo doet op het gebied van veiligheid lonen zich. Hoop dat je auto er weer netjes bijstaat en je niet meer geconfronteerd wordt met dit soort medeweggebruikers.

    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      23 december 2012 om 22:48

      @moveyourmind: Turbo powerrrr

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        23 december 2012 om 23:23

        @Svenska_Aeroplan_AB: Ik ben er ook heel content mee, dat begrijp je wel. En nog nooit zo snel handdoeken bij elkaar gespaard.

        Login om te reageren
  11. solmatje zegt

    23 december 2012 om 21:37

    Het onderzoek deugt niet.. Ze zeggen 25% Audi, maar dat kan niet als maar 10% van de auto’s die het doen grijs is.. Alle Audi’s zijn grijs toch? Zie je nou wel.. Het zijn bestelbusjes en smart roadsters die het doen.. Onee een smart gaat maar 120

    Login om te reageren
  12. jeanclaude zegt

    23 december 2012 om 21:58

    Hoe gek het ook klinkt en hoe ongeloofwaardig, maar op de snelweg heb ik een keer een linksplakker ingehaald via rechts met zo’n plus minus 5 a 10km per uur verschil. Vervolgens aangehouden en betreffende agent uitgelegd dat ik (in mijn ogen) liet zien waar de fout zat, de linksplakker dus, uiteindelijk na veel geleuter en discussie voeren een waarschuwing gekregen, maar de linksplakker zou op basis van kenteken/videobeelden wel een prent krijgen (had ik hem ook niet gegund natuurlijk). Dus rechts inhalen lijkt me plesanter dan dat bumperkleven.

    Login om te reageren
  13. alcantara zegt

    23 december 2012 om 22:00

    Nogal logisch dit. De stelling hoort omgedraaid te worden: Rijders die graag doortrappen / bumperkleven zullen een snelle Duitse wagen kopen en geen Franse eco brommobiel.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      23 december 2012 om 22:03

      @alcantara: Megane-rijders beg to differ…

      Login om te reageren
  14. m550d zegt

    23 december 2012 om 22:04

    Ik heb ook redelijk last van klevers, meestal jeugd dat een M-badge ziet en wil stoeien. Leuk op de snelweg, maar zo irritant op provinciale wegen… Ik laat meestal gas los en daarna een enorme stoot gas erbij.

    Waar ik echt niet over kan, zijn mensen die even het rempedaal intikken wanneer ze een klever achter zich hebben. Dat soort randdebielen hebben geen inzicht in de mogelijke gevolgen van hun eigen gedrag.

    Tip voor mensen die veel op de weg zijn, vooral wanneer het donker is: handspiegel in de auto mee. In het donker is dat heerlijk voor de klever.

    Login om te reageren
  15. Jimmy zegt

    23 december 2012 om 22:08

    Ik heb zelf een zwarte Audi en ook ik bumperkleef als er weer iemand voor me onder de maximum snelheid rijdt. Ik geef het toe, het is niet netjes, maarja. Ik heb geen tijd om te wachten op anderen die mij ophouden.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      24 december 2012 om 05:37

      @Jimmy:
      Op tijd vertrekken is een optie.
      Zelf zelden last van bumperklevers en ook nooit haast, ik vertrek gewoon wat vroeger.

      Login om te reageren
  16. ej20g zegt

    23 december 2012 om 22:10

    Wij hebben regelmatig last van klevers. Vaak een Audi, Volkswagen of BMW. Bij uitzondering een Mercedes of Volvo. Gebeurd het meest als we zelf al 130/140 rijden en ze met 160/170 aan komen stuiven. Pech gehad, je wacht maar even. Je kunt niet door ons heen, ook al is ons autootje maar de helft van de jouwe. Wij rijden immers ook al te hard. Leuk man, klevers pesten.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      24 december 2012 om 08:13

      @ej20g: je stemt ook SP zeker?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 december 2012 om 08:39

      @ej20g: En dan doen ze de blauwe zwaailichten aan. In Nederland is het immers zo goed als onmogelijk 160 te rijden zonder blauwe zwaailichten.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        24 december 2012 om 16:47

        @mashell: nee hoor. Op het stuk tussen Arnhem en Nijmegen gaat het prima. Daarom is dat denk ik ook zo vaak te zien.

        Login om te reageren
  17. E34M5Touring zegt

    23 december 2012 om 22:16

    Audi Q5 springt er bij mij negatief uit in de Audi range. 80% van de Q5en die ik tegen kom rijd echt als een mongol.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      23 december 2012 om 22:21

      @E34M5Touring: de lullige waarheid inderdaad…

      Login om te reageren
  18. solmatje zegt

    23 december 2012 om 22:16

    Voor de mensen die op het rempedaal trappen en zo gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken: de tijd dat jullie een snelle auto rijden komt misschien nog wel!
    Voor de mensen die wel een beetje gas kunnen geven: gas los.. Gas erop! Werkt altijd

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      23 december 2012 om 22:22

      @solmatje: NIET REMMEN

      Login om te reageren
  19. densjo zegt

    23 december 2012 om 22:24

    beetje jammer om te vloeken in dit artikel

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      23 december 2012 om 22:28

      @densjo: http://www.youtube.com/watch?v=EAXT2RsPNWM

      Login om te reageren
  20. Megakix zegt

    23 december 2012 om 22:30

    Ik duw soms een auto op…als het een werkelijk tyfussnelle bak is (zoals een M-serie, AMG, Aston etc). Vind het namelijk zeer boeiend als ze mij er dan uitvloeren en ze als een jekko wegkrijsen…heerlijk ! ^^

    Login om te reageren
  21. kaasboerin zegt

    23 december 2012 om 22:30

    Klopt wel ja..

    Login om te reageren
  22. maik96 zegt

    23 december 2012 om 22:42

    Ik heb een donker blauwe audi a6 en ik kleef alleen als er (voornamelijk nederlanders) in duitsland iemand niet op zei gaat als jij met 200+ aankomt en als seinen dan ook niet helpt ga ik er recht voor bij en groet nog even

    Login om te reageren
  23. Emile_Benz zegt

    23 december 2012 om 22:47

    Gelukkig heb ik een blauwe… ^-^

    Login om te reageren
  24. Hupke zegt

    23 december 2012 om 23:06

    Is er niet zo’n filmpje van die team-polizei gumballer over hoe ge correct mensen aan de kant krijgt zonder de aso uit te hangen en te bumperkleven.

    Login om te reageren
  25. KEV9 zegt

    23 december 2012 om 23:17

    ze doen hun best maar die zwarte bmw’s, de meesten redden mijn bumper niet eens.

    Login om te reageren
  26. VeniVidiVici zegt

    23 december 2012 om 23:21

    Ik geef ruiterlijk toe dat ik geen klever ben, maar wel een pusher (naar iemand toe rijden en weer laten zakken en opnieuw) tot die slome sukkel in zijn Alto of Prius die alle tijd van de wereld heeft naar rechts gaat. Mits hij/zij niet kan vanwege een vrachtwagen, maar als die persoon naar rechts kan dan is het gewoon “Move bitch, I’ve got a BMW 335d!” :-)

    Login om te reageren
    • voytekbe zegt

      24 december 2012 om 00:24

      @VeniVidiVici: Tot er dan iemand komt in jouw hol hangen van “move bitch, ik heb geen dieselstoof” ;-)

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        24 december 2012 om 13:49

        @voytekbe: Okee jij bent dus 0,0 bekent met de prestaties van de moderne turbo diesels haha

        Login om te reageren
  27. ropbp zegt

    23 december 2012 om 23:58

    Ook veel Truusjes die al lippenstiftend aan het duwen zijn in van die bleumeusjon-Polootjes

    Login om te reageren
  28. voytekbe zegt

    24 december 2012 om 00:22

    BMW? Check
    Angel eyes? Check
    Kleur zwart? Check

    Ik moet wel zeggen dat ik merk dat mensen veel sneller uit de weg gaan als ik kom aangereden op het linkse vak dan met men E90. Heb wel een gigantische motorkap ook nu maar het verschil is toch opmerkelijk

    Login om te reageren
  29. snelleeddy zegt

    24 december 2012 om 00:24

    Zwarte Nissan GT-R
    Zelden last van linksrijders, gaan meestal zeer vlot aan de kant.

    Login om te reageren
  30. ronin1130 zegt

    24 december 2012 om 00:33

    Jongens jongens jongens. De wereld zou er zoveel mooier uitzien als iedereen een beetje meer water in de wijn zou doen. After all, het is de tijd van ‘Vrede op Aarde aan allen van goede wil’

    Login om te reageren
  31. alfamail zegt

    24 december 2012 om 00:42

    Tuurlijk: zwart is een gratis kleur, 1.6 dieseltje erin (14% bijtelling joepie) en dan hetzelfde compensatiegedrag als al die Priuspiloten! Links blijven rijden, tot er iemand met echte power voor gaat rijden…. Duurt ENEURM lang voordat die zieligmobielen weer wat snelheid hebben hahahaha

    Login om te reageren
    • voytekbe zegt

      24 december 2012 om 01:10

      @alfamail: Zwart gratis? Sommige mensen nemen DEFTIGE lak ipv de standaard rommel die erop komt ;-)

      Login om te reageren
  32. Dimitriej zegt

    24 december 2012 om 00:53

    Leuk om dat geklaag op busjes ook te horen.. In een busje zit je een stuk hoger, waardoor je makkelijker dichter op je voorganger gaat rijden, omdat je over degene heen kijkt. Hierdoor zie je alles al veel eerder gebeuren.

    En als in je binnenspiegel hang met een Viano 3.0 V6 moet je ook gewoon aan de kant gaan. Dat houdt je Priusje echt niet bij hoor. Echt niet.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      24 december 2012 om 01:58

      @Dimitriej: maar 9 van de 10 viano’s is een 1.9 ipv een 3.0 dus vertel er dan bij hoe wel zien dat we met een echte 3.0 te maken hebben op dat moment?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 december 2012 om 08:43

      @Dimitriej: Natuurlijk niet, een busje heeft een grijskenteken, betaald minder belasting, vervoert zaken en dient daarom gewoon rechts te blijven tussen de andere vrachtwagens. Wat een vito met v6 niet net zo goed kan als de prius voor hem is hard remmen, dus afstand houden is juist in beladen busjes essentieel.

      Login om te reageren
  33. Kvgorp zegt

    24 december 2012 om 01:29

    Ik heb van die ledflitsers (amber) in mijn auto voor het werk. Als ik die aan zet voor een klever houden zo ook wel afstand. Aan de voorkant werken ze ook goed.

    Login om te reageren
  34. the-budel-guy zegt

    24 december 2012 om 01:56

    Laatst tijdens Rijles zat er een zwarte CL 65 ///AMG bij me te kleven Terwijl ik aan het inhalen was. En zo dra het kon meteen naar rechts gegaan. En toen kwam die CL volgas voorbij. Is toch iets minder erg dan bijvoorbeeld een sprinter die na dat je naar rechts bent gegaan nog 10 minuten bezig is om er voorbij te komen.

    Login om te reageren
  35. paulaner zegt

    24 december 2012 om 02:26

    Ik heb vooral last van dit soort wagentjes.

    Login om te reageren
  36. 9000cse zegt

    24 december 2012 om 03:08

    Hoe je het ook draait of keert, het zijn de berijders van die auto’s die kleven, niet de merken. Ik denk, dat mensen, die er last van hebben en erover ondervraagt worden dan graag een merk noemen waaraan ze een hekel hebben.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      24 december 2012 om 05:39

      @9000cse:
      Dat ben ik helemaal met je eens.
      Het probleem is dat die randdebielen zich nu eenmaal tot bepaalde merken aangetrokken voelen om hun ego probleem te maskeren.

      Login om te reageren
    • flippert zegt

      24 december 2012 om 08:16

      @9000cse: het is: hoe je het ook WENDT of keert

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        24 december 2012 om 11:33

        @flippert: wadt ben jei goed hej.

        Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        24 december 2012 om 15:27

        @flippert:
        En daarom heb je de rest niet begrepen? Zal wel niet, anders had je ook nog gezien, dat “ondervraagt” met een “D” van “flipperd” had gemoeten.;-)

        Login om te reageren
  37. erce zegt

    24 december 2012 om 08:38

    Wat een onzinonderzoek. Het zin vaak juist bordeauxrode scenics en groene alto’s die voor op m’n bumper zitten

    Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      24 december 2012 om 09:16

      @erce:

      Klopt. Het zijn vaak geflopte huisvaders met een jaloerse en gefrustreerde levenshouding. Van z’n zure centen kan hij nog net een 4 jaar oude burgerbak aanschaffen. Denk aan Mitsubishi of Mazda, lekker safe maar zoo saai.

      Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    24 december 2012 om 09:51

    leasebakkers .. wat een verrassing ..

    Login om te reageren
  39. anacreos zegt

    24 december 2012 om 10:05

    Ondervraagden mochten daarin aangeven welke auto vaak achter ze kleeft op de snelweg. Een meerderheid (50,6 procent) heeft daarbij last van BMW’s. In mindere mate zijn ook Mercedes (32,2%), Audi (25,9%) en Porsche (8,7%) verantwoordelijk voor hun stukje bumperkleef-ergernis.

    Waarom is dit meer dan 100%?

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      24 december 2012 om 11:53

      @anacreos: omdat ondervraagden meerdere merken op kunnen geven?

      Login om te reageren
  40. fordnut zegt

    24 december 2012 om 10:59

    De beste manier om te laten blijken dat ze onnodig links rijden is naar rechts gaan en dan kort achter de linksrijder weer naar links te gaan met het knipperlicht nadrukkelijk lang uit en dan weer iets terug laten zakken. Meestal is 1x genoeg tenzij je de echte hufter te pakken hebt. Maar ondertussen heb je de eventueel aanwezige politie al wel de aandacht op de linksrijder laten vestigen.

    Login om te reageren
  41. bempi zegt

    24 december 2012 om 12:14

    Nee dat station zijn de BMW rijders al gepasseerd. Wie valt dan wel onder de nieuwe lichting bumperklevers. Inderdaad koeriers, vaders die in een station of MPV rijden.

    Login om te reageren
  42. Tommy2 zegt

    24 december 2012 om 12:14

    Die Prius-hokken kunnen er anders ook wat van, cruise je zelf rustig tegen de maximum snelheid aan over de weg, zit er zo’n driftkikker volgas achter je te drukken.

    Login om te reageren
    • johnny23 zegt

      24 december 2013 om 17:17

      @Tommy2:
      LOL ja, hoe hypocriet wil je het hebben. Voor milieu zogenaamd in zo’n excuustruus rijden en vervolgens plankgas over de linkerbaan mee knallen.

      Login om te reageren
  43. mcshine zegt

    24 december 2012 om 12:22

    In mijn Carbonzwarte BMW heb ik nooit last van bumperklevers.. Hoe anders als ik met mijn Polo TSI onderweg ben…

    Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      24 december 2012 om 13:37

      @mcshine:

      Jij hebt zeker ook nooit last van geluid omdat je eigen stereo de hele dag hard staat. Of van ruftende medepassagiers in het vliegtuig omdat….

      Login om te reageren
  44. tom_daem zegt

    24 december 2012 om 12:43

    Vaak zijn het vrouwen in eender welke wagen. Mannen in eender welke Duitse wagen.

    Login om te reageren
    • johnny23 zegt

      24 december 2013 om 17:16

      @tom_daem:
      Inderdaad. Vrouwen rijden zo ongeveer met de week agressiever en asocialer!

      Login om te reageren
  45. schellekens006 zegt

    24 december 2012 om 14:43

    Grappig ik rij ook zwart in een BMW maar bumperkleven nee beetje zielige figuren meestal of het zijn van die opgefokte Marokkaantjes. Lekker laten rijden sneu volk.

    Login om te reageren
  46. mercedesgl zegt

    24 december 2012 om 15:42

    Leuk dat ze mijn foto gebruiken:p

    Login om te reageren
    • jibbe zegt

      24 december 2012 om 18:44

      @mercedesgl: leuk toch :)

      Login om te reageren
      • mercedesgl zegt

        24 december 2012 om 23:38

        @jibbe: zekers

        Login om te reageren
  47. rechtsaanhouden zegt

    25 december 2012 om 02:18

    Mijn feauteau zegt genoeg…

    Login om te reageren
  48. mcshine zegt

    25 december 2012 om 10:41

    @Bart Smit Nee serieus, met de BMW zijn er echt weinig mensen die geen afstand houden. net de Polo wirdt je zelfs aan de kant gedrukt al als er al auto’s voor je rijden.

    Login om te reageren
  49. bierbuik zegt

    25 december 2012 om 18:41

    Het baart me nou meer zorgen dat mensen het kleven proberen goed te praten.
    Ja en dan je ergert je aan degene die voor je rijdt? Dan blijf je lekker (met voldoende afstand) erachter rijden, met inhalen schiet je over het algemeen toch geen klote op.
    Als mensen bij mij bumperkleven ga ik altijd langzamer rijden tot ze oprotten, rechts inhalen of agressief komen doen dan kunnen ze het krijgen.

    Login om te reageren
    • johnny23 zegt

      24 december 2013 om 17:15

      @bierbuik:
      En dan ga jij de fout in. Dus de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet gaat hier wel heel duidelijk op :)

      Waarom laat je ze er niet gewoon langs. Weet jij waarom iemand haast heeft?

      Is het opmerkelijk dat een zwarte BMW het heel veel gebruikt wordt voor onopvallende politie-auto’s?

      Login om te reageren
  50. topless zegt

    25 december 2012 om 19:14

    “Tot mijn verbazing geven ook Nederlanders kleine rode sportwagentjes wel eens ruimte.”

    Waar deze opmerking in het verhaal vandaan komt begrijp ik niet helemaal.

    Login om te reageren
  51. graafWillem zegt

    22 januari 2013 om 19:05

    Als je naar rechts kan, ga dan.
    Sneller rijden dan ik mag, dus mogen ze er langs als ze dat tijdig aangeven. Die opgefokte BMW kleef-sukkels moeten ze van de weg halen.
    40 jaar geleden zaten al die opgefokte sukkels in rode
    Alfa Romeo’s. Nu is het zwarte monster het status symbool.
    Een duidelijk geval van minderwaardigheids compleksjes dus.

    Login om te reageren
  52. johnny23 zegt

    24 december 2013 om 17:12

    Sorry? “iedereen heeft er een hekel aan”
    Willen jullie voordat je de term “iedereen” gebruikt ook aan iedereen vragen of dat wel zo is?

    Het zal mij namelijk worst wezen wat de auto achter me doet. Als hij geen afstand wil houden is dat toch echt zijn probleem. In het ergste geval draai ik mijn spiegels weg, maar ik ga me er echt niet druk over maken.

    Het onderzoek neem ik met een korreltje zout, want volgens ervaringsdeskundigen rijden de ‘hufters’ op dit moment juist in Audi. Een zwarte BMW zal wel het meest indruk maken en daardoor beter blijven hangen, of mensen geven graag het meeste stereotype antwoord.

    Gelukkig komt Alwood tot min of meer dezelfde conclusie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North