Meesterbrein maakt gewone Honda Civic premium

Auteur: , 30 Reacties

Petje af.

Nu de achterwielaangedreven C-segmenter op het punt staat te verdwijnen, is onze hoop gericht op Alfa Romeo. Kom op Alfa, de andere merken reiken je de kans op een presenteerblaadje aan, kop die bal even binnen. Op basis van een ingekort Giorgo-platform moet er toch een RWD Giulietta kunnen ontstaan zou je zeggen.

Omdat het echter Alfa Romeo is, mogen we misschien wel hopen maar is het beter niet teveel te verwachten. Daarom besloot Andy Barcheck de schone taak op zich te nemen het bier aan de bar te betalen een doodnormale voorwielaangedreven Honda Civic van de derde generatie om te bouwen tot een heus achterwielaangedreven monster met een middenmotor. Heerlijk.

Het project is duidelijk geïnspireerd op de Renault-5 Turbo. De wielen komen zo te zien van een Corvette C4 maar lijken een beetje op de oorspronkelijke units onder de Fransoos. In het middenonder ligt echter geen geblazen turbotor, maar een 3.2 liter grote V6 uit een Acura CL Type S. Oorspronkelijk was dat nog een 2,5 liter grote V6, maar Barcheck verkocht de auto aan iemand anders die autoblogs gepatendeerde regel huldigde: geen enkele auto wordt minder van 100 pk meer. De createur vindt de motorswap overigens A-OK. Naar eigen zeggen had hij de basis altijd al ontworpen om meer vermogen aan te kunnen.

Misschien een ideetje om dit dan ook maar bij de toekomstige BMW 1-serie te doen en het eindresultaat voor het hoofdkwartier in München neer te zetten als stil protest?



30 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Omdat het een Honda is lijkt hij me geïnspireerd op de Honda City Turbo (II)! Dik ding zeg!
De tegenhanger van de Renault 5 turbo😂 altijd mooi
Renault 5 Turbo is ook mijn eerste associatie
Gebaseerd op de 5 Turbo, maar dan Japans en degelijk… Geweldig!
Dit had zomaar uit de pen van Honda zelf kunnen komen, alles lijkt periode correct (los van de motor).
Krijg je in NL in elk geval (terecht) niet door de keuring. Al was het alleen al vanwege de potentiele koolmonoxide vergiftiging
@clubbtraxx: Denk dat het wel zou lukken eigenlijk. Lexaan ruitje er in om de motorruimte te scheiden van het inzittendencompartiment en ik zie geen onoverkomelijke problemen. Ding lijkt deugdelijk gebouwd. Het rijdt, remt, stuurt en schakelt. Ruitenwissers en verlichting zitten er op, kachel waarschijnlijk ook nog wel en anders knoop je er zo’n elektrische blower in voor de ontwaseming. Bouwjaar is pre-1998 wat eigenlijk inhoudt dat ‘anything goes’. Kortom: dat gaat gewoon lukken.
Borsthaar laten staan, snor opplakken, sigaar aan en de tune van the A-team over de speakers. Sjees, wat een moeilijk brute jaren ‘80 groep-B mobiel.
@janjansen: De vraag die bij mij rijst is: zijn er dan zoveel mannen die borsthaar scheren?
@kle500: hahahaha … ja
Schitterend, net als de eerste Accord Aerodeck !
Deze is gewoon perfect! Respect, en nu maar hopen dat hij er nog 100k gaat maken👌🏼👌🏼👌🏼
Hier wordt je toch blij van!
Geweldig gedaan, repsetc voor degene, die de auto. Smaakvol en technisch knap gedaan 👍🏽
@amghans: . . . die de auto gebouwd heeft . . .
Petje af? Petje op zul je bedoelen en de baas zijn op de parking bij de Mac.
@rickthestig: flauwe grap te vaak gehoord
@rickthestig: bij de mac staan golfjes en andere VAG producten uit 2016
https://youtu.be/demxpwqycaQ komt gewoon door de RDW keuring
Ik vind dit gaaf!
@ghost: ik ook!
Waoaw
F*cling vet!
Geweldig!
Dit is echt zeldzaam! Een Civic zonder gaten in de hoedenplank!

Ok flauw…

Verder eindeloos veel respect, wat een machtig apparaat. Die C4 velgen matchen perfect!
Aaa das een grandioze Honda Civic a. 3.2L en die wielen man, man, man…en dat allemaal door een grijze man in elkaar gezet. Dat is een stukje vernuft.
@tjongejongen: Twijfel of deze hotrodder 20 jaar geleden al grijs haar had. In ieder geval is niet de man grijs maar zijn haar.
Heel bruut die two-tone lak ook zo
Compact DeLorean met het juiste vermogen! Schitterend project

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).