• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Merc-AMG E63 S 4MATIC+ in actie als safety car

Auteur: RubenPriest, gepost 13 januari 2018 om 08:50 – 16 Reacties

Afbeelding Merc-AMG E63 S 4MATIC+ in actie als safety carAfbeelding Merc-AMG E63 S 4MATIC+ in actie als safety carAfbeelding Merc-AMG E63 S 4MATIC+ in actie als safety carAfbeelding Merc-AMG E63 S 4MATIC+ in actie als safety carAfbeelding Merc-AMG E63 S 4MATIC+ in actie als safety car

Merc-AMG E63 S 4MATIC+ in actie als safety car
Een hele dikke E, voor de verandering.

De Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ in een safety car-trim. Ik heb het nog niet eerder gezien. De heetste E-klasse die je op dit moment kunt krijgen zal als safety car in actie komen op Mount Panorama in Australië.

Over een maand zal er een 12-uurs race plaatsvinden. De AMG kan daar gespot worden. De auto werd voorzien van een opvallende livery en, uiteraard, lichtunits. Met 612 pk is de E63 S de meest krachtige zakensedan van Europa. Mercedes koos voor een geavanceerd vierwielaandrijvingssysteem om al dat vermogen in gareel te kunnen houden. De Mercedes is niet het enige AMG-product met een dienende taak dat raceweekend. Een Mercedes-AMG C43 4MATIC en C63 S worden tevens ingezet als hulptroepen.

In de Formule 1 en DTM gebruikt men de AMG GT S als safety car. Waarom hier werd gekozen voor de E-klasse is niet duidelijk. Wellicht hadden ze de extra ruimte nodig om meerdere passagiers mee te nemen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e-klasse, e63, e63s, Mercedes, safetycar

Vorig bericht: « “Ik vond het supertof om een gridmeisje te zijn”
Volgend bericht: Deze Huayra en Chiron werden gekocht met Bitcoin »

Lees Interacties

Reacties

  1. barteljaap zegt

    13 januari 2018 om 08:54

    Tof

    Login om te reageren
  2. str8six zegt

    13 januari 2018 om 09:19

    Monster van een bak!

    Login om te reageren
  3. stanny zegt

    13 januari 2018 om 09:32

    En toch iets te klassieke uiterlijk voor mij. Wel mooie prestaties en goede wagen.

    Login om te reageren
  4. sezz zegt

    13 januari 2018 om 10:01

    Vermoedelijk kiezen ze voor de E-serie omdat in de race zelf ook teams met Mercedes AMG GT’s deelnemen.

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    13 januari 2018 om 10:01

    Is de Cadillac CTS-V niet de meest krachtige zakensedan ooit?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      13 januari 2018 om 10:24

      @berlinetta: Dat moet Europa zijn natuurlijk! Heb het aangepast :)

      Login om te reageren
  6. sr20det zegt

    13 januari 2018 om 10:04

    Is een charger hellcat niet krachtiger dan dit?

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      13 januari 2018 om 12:20

      @sr20det: die kun je alleen niet echt een ‘zakensedan’ noemen..

      Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      13 januari 2018 om 16:25

      @sr20det: nieuwe 707 pk, maar das een sportwagen denk ik, geen sedanx

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        25 januari 2018 om 15:12

        @gwnbmw: 4, deuren en een kofferklep zonder meescharnierend achterraam, sedan dus.

        Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    13 januari 2018 om 10:25

    @sr20det: Inderdaad. Dat gaat de meest krachtige zijn op dit ogenblik. Als je tuners als Brabus en co niet meetelt…

    Login om te reageren
  8. Destroyer-GT zegt

    13 januari 2018 om 13:00

    Overigens denk ik nog steeds dat de AMG Project One als safety car ingezet gaat worden zodat Hamilton niet meer hoeft te klagen over te traag rijdende safety cars.

    Login om te reageren
    • JagID3Merc zegt

      13 januari 2018 om 13:48

      @destroyer-gt: En dan iedere 50.000km de wagen volledig uit elkaar halen om te kijken of alles nog heel is….

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        13 januari 2018 om 16:09

        @citroen4life: ik denk dat 50k km’s vrij optimistisch is

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 januari 2018 om 15:11

      @Destroyer-GT: Ik zou het gaaf vinden als ze formule 1 auto’s van vroeger zouden inzetten als safetycar. Het liefst ieder seizoen een andere. Heb je ook nog wat om naar te luisteren.

      Login om te reageren
  9. elemento zegt

    14 januari 2018 om 14:59

    Safety car amg gt is wel.mooi

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North