Het baantje van raceneutralisator wordt doorgegeven binnen de familie.
De rol van safety car bij de Deutsche Tourenwagen Masters wordt al jaren vervuld door Mercedes. Specifieker: aan de C63 AMG, en vorig jaar in de vorm van de Black Series. Dit jaar wordt het iets exotischer, want de nieuwe posterboy van Mercedes-AMG krijgt namelijk een paar zwaailampen, pardon, een LED-balk aangemeten.
De krachtbron in de Mercedes-AMG GT S safety car is gelijk aan de straatversie. Met 510 pk, een top van 310 km/u en een sprinttijd naar de 100 van 3,8 seconden. Genoeg om al die uitgeklopte dikke Duitsers in de DTM op een redelijk tempo achter je te houden. De AMG GT S krijgt naast een LED-balk ook een kentekenplaat bestaande uit LED’jes. Verder zijn de koplampen en achterlichten voorzien van een stroboscoopfunctie.
Mocht je verschillen zien met de AMG GT safety car uit de Formule 1, laat het dan even weten, want wij zien ze niet (op de bestickering na dan).
Meer safetycars zien? Check hier 44 safety-cars door de jaren heen
mercedesclk350 zegt
Brute wagen, zelfs in Safety Car trim!
clarkson zegt
Mooie bak om te zien! Hebben we wat om naar de kijken als er een flinke crash is gebeurt. Over crashes gesproken. Volgens Lotus f1 team hebben ze bewezen dat Max Verstappen fout zat, dus de grid-straf komt er.
room850 zegt
Deze reed toch al mee in de race van Monaco?
room850 zegt
@room850: DTM dus.. excuses
philipf zegt
Wat een wagen blijft het!
henkhupelschoten zegt
zo te zien is het achter kenteken ook verlicht. (gele vlag etc. begint hij dan te knipperen netzoals in de F1) verder rest zie ik ook geen verschillen
rikus zegt
Ik kan maar niet wennen aan de neus. Het is niet echt lelijk, maar ook niet mooi. De rest van de wagen is wél een plaatje.
krokant zegt
@rikus: Sluit ik me volledig bij aan. De neus heeft niet echt een “speciale” look, de achterkant wel.
Dutchdriftking zegt
Mooi ding dacht ik zo. Ik vind dit sowieso een zeer geslaagde auto van Mercedes!
tyso44quattro zegt
Kan het nog lelijker
sr20det zegt
Bmw was toch verantwoordelijk voor de dtm? Ik snap het allemaal niet meer..
nofxke zegt
@sr20det: BMW doet MotoGP
Edge zegt
De enige verschillen met de F1 safetycar die ik kan vinden, zitten in het interieur. De DTM-versie heeft een standaardinterieur, terwijl er in de F1-versie een tweetal tablets (iPads?) zit om met race-control te communiceren en racedata te bekijken
kapitein187 zegt
Ik vind de BMW safety car een stuk aantrekkelijker.
porteno zegt
911 turbo voor mij aub!
mrrallycross zegt
Lekker hoor! Deze hebben ze bij F1 ook
madridsta zegt
0 naar 100 in 3.8 man man zelfs een e klasse is sneller schandalig.
pudi zegt
Iedereen vind m mooi, maar ik niet. Klopt dit niet?