Het resultaat is een zo goed als nieuwe 280 SE.
Brabus is naast hete nieuwe tuning ook altijd aanwezig met klassieke auto’s. Auto’s die door de Brabus Classic Workshop zijn aangepakt. Zo wist je al dat er ook (wederom) een 600 Pullman staat te shinen in Frankfurt. Eerder dit jaar, in Genève, namen de Duitsers onder andere een opgeknapte 300 SL Gullwing mee.
Deze 280 SE is groen van kleur met een schitterend bruin-lederen interieur. Kijk je goed naar het exterieur en interieur, dan lijkt het net of je naar een gloednieuwe auto zit te kijken.
Dit soort opgeknapte modellen worden door Brabus voor flinke prijzen aangeboden. Je kunt er in sommige gevallen ook een nieuwe Ferrari of dikke Porsche van kopen. Meestal is het gissen naar de prijs, want Brabus houdt het regelmatig op een ‘Price on request’.
UPDATE: ahum, ditmaal is het niet on request, de prijs staat namelijk gewoon online. Deze cabrio uit 1969 staat te koop voor € 594.500,-
Wauw, heel gaaf dit. De kleurencombi is helemaal perfect.
Veel coupé’s van dit model zijn omgekat naar een cabriolé, vooral in de VS gebeurde dit.
Zo is die uit die uit die rete-slechte film the hangover een omgebouwde Coupé.
De lengte van het kofferdeksel is anders van de coupé.
@desjonnies: doodzonde, want in mijn ogen is juist de coupé een van de mooist geproportioneerde auto’s ooit.
Prachtige auto. Een van de mooiste auto’s ooit gebouwd. Sta er altijd bij te slijmen als ik er eentje zie. Vooral een exemplaar als dit. Schitterend.
Wat een geweldig dashboard zeg!
Dit is toch echt het toppunt van automobiele schoonheid hoor, wauw wat een wagen!
Meestal vind ik het juist mooi als een klassieker patina heeft, maar dit is met zoveel klasse gedaan, onvoorstelbaar mooi!
Je krijgt gelijk een indruk waar het merk Mercedes toen stond, ver verheven boven de meeste andere fabrikanten en totaal onbereikbaar voor de massa. Iets wat deze auto ook in alles uitstraalt.
De onbereikbare is precies wat de Vision 6 ook heeft. Hopelijk komt die er, want er zijn nog maar weinig auto’s met zoveel grandeur:
http://www.livetradingnews.com/wp-content/uploads/2017/08/vision-mercedes-maybach-6-cabriolet.jpg
Prachtig om de historie op deze wijze te eren.
Gewoonweg peurno. Werden er nu nog maar auto’s gemaakt zoals deze 280 se. Volgensmij kosten ze rond de €400.000,- a €500.00,-
Ik kan niet geloven dat die wanstaltige plastic E-klasses met 800pk van het zelfde bedrijf stammen…Die 2 afdelingen zitten ook gescheiden in de kantine, dat kan niet anders.
@jorden: Ik dacht precies hetzelfde, twee absolute uitersten.
@jorden:
Typisch (Duitse?) businesscase. Aan de ene kant het in concours staat restaureren van klassiekers. Aan de andere kant de ‘Dikke Wagens!’. Beide kampen hebben gemeen dat ze liever te veel geld uitgeven dan te weinig.
Ruf (Porsche) en Arden (Jaguar) kun je vergelijken met Brabus.
@Rob: Ruf is echt een klasse apart en kun je in deze vergelijking mijns inziens niet gebruiken. Alleen al die reïncarnatie van de Yellowbird, (bijna) geheel in eigen huis ontwikkeld, evenals de CTR3.
@racerx:
Klopt, zijn serieuze lui. Hebben ook hun eigen boxer V8 ontwikkelt, wat geen kattenpis is natuurlijk.
Maar doen ze ook niet reguliere klassieke 911jes onderhouden/restaureren? Of was dat een andere Porsche tuner?
@Rob: is het dan een Boxer, of een V8?
@sr20det:
Ja, euh, een flatplane V8 is het ;-)
Volledig zelf ontwikkeld in ieder geval. Super licht, compact én krachtig. 540pk, zonder turbo ongein!
Hangt ongetwijfeld een fors prijskaartje aan, maar tis by far de meest speciale Porsche die je kunt krijgen…
@Rob: klopt, ze doen ook restauratie
@jorden: ik miste de spoilers, dikke velgen, ledverlichting en uitgebouwde wielkasten ook al….. En niet te vergeten een diffuser aan de achterkant.
Wat een heerlijke wagen zeg! En dan die kleurencombi!
Dus deze gaan ze nu uit elkaar trekken, zwart spuiten, 20 inch monteren en opvoeren toch….
@thomasthomas: haha ja ze zijn zo lief geweest om ons de “before” foto’s te tonen!
Super mooi uitgevoerd. Prijs zal inderdaad ruim boven de 3 ton liggen. In dat geval zou ik liever in een Mechateonik M-Cabrio (what’s in a name) kiezen.
https://www.mechatronik.de/engineering/das-m-coupe-m-cabrio/
Klassiek uiterlijk, moderne prestaties, moderne veiligheid systemen en modern comfort. Blijft staan dat dit echt super mooi gedaan is.
Ik ben helemaal geen fan van Brabus.
Vaak veel te opzichtig en potsierlijk.
Maar deze…. petje af.
@Henkhupelschoten is zo snel door z’n tissues heen ?
549500 vraagt men http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=283752279