• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes AMG GT van alle kanten bekeken

Auteur: robbie, gepost 30 maart 2014 om 17:01 – 21 Reacties

Mercedes AMG GT spyshot


Later dit jaar gaat de Mercedes SLS AMG definitief met pensioen, maar gelukkig is AMG al druk bezig met het ontwikkelen van een opvolger.

Veel details over de AMG GT/SLC zijn nog niet bekend, maar als we naar deze foto’s kijken dan lijkt het erop dat de laatste fase van de ontwikkeling is aangebroken.

Sinds 2012 horen we al verhalen over deze ‘mini’ SLS en wat ons betreft kan hij niet snel genoeg komen. Wat voor motor er onder de lange motorkap komt is nog niet bekend. Er gingen geruchten over een V6, maar het lijkt (gelukkig) toch een V8 te worden.

Alle foto’s die tomasm gespoten heeft in Dover kan je bekijken op Autojunk.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, Mercedes, SLC, spyshot

Vorig bericht: « Bijzondere combo gespot in Dubai
Volgend bericht: Zo ’tunen’ ze in Saudi-Arabië een Ferrari F12berlinetta »

Lees Interacties

Reacties

  1. reggie-boy_rood zegt

    30 maart 2014 om 17:04

    Ben zo benieuwd! Volgens mij worden de achterlichten het zelfde als de s coupe.

    Login om te reageren
  2. 0517andries zegt

    30 maart 2014 om 17:09

    Lijkt me toch een stap achteruit die nieuwe ‘mini-sls’ hoop dat er nog een echte R8 en 458 killer overblijft

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      30 maart 2014 om 17:26

      @0517andries: stap achteruit klinkt weer zo negatief… Dit is gewoon een andere auto.

      Login om te reageren
      • 0517andries zegt

        30 maart 2014 om 18:39

        @eklasse: maar dit is toch een beetje de opvolger van de sls , de sls was qua specs gelijk aan de slr ik denk dat deze slc/gt dat zeker niet kan.

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          30 maart 2014 om 19:18

          @0517andries: qua prestaties is altijd veel mogelijk. Wanneer dit model tegelijkertijd met de SLS geproduceerd zou worden zou het echter eronder gepositioneerd worden. AMG kiest echter voor de stategie niet meerdere “opzichzelfstaande” modellen in de markt te zetten. Belangrijkste reden: AMG is (nog) geen apart merk marketingtechnisch .

          Login om te reageren
          • sls63amg zegt

            30 maart 2014 om 20:16

            @eklasse: zal het nooit worden ook!

            Login om te reageren
    • fejjie zegt

      30 maart 2014 om 18:49

      @0517andries: Denk eerder 911 en jaguar coupe territorium

      Login om te reageren
  3. utr1984 zegt

    30 maart 2014 om 17:30

    Het is natuurlijk niet echt een opvolger. Net als dat de SLS geen opvolger is van de SLR. Dit hok kan dus mooi vechten tegen de F Type?

    Login om te reageren
  4. damiondebest zegt

    30 maart 2014 om 18:43

    Ik vind alle nieuwe auto’s eigenlijk geeneens mooi meer, en dat nieuwe design van Mercedes al helemaal niet !!!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      30 maart 2014 om 19:22

      @damiondebest: Ok.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      30 maart 2014 om 19:53

      @damiondebest:

      Sapperdeflap, dat meen je niet.

      Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    30 maart 2014 om 20:24

    Een V6 had het niet moeten worden, maar een goede 6-in-lijn in een mooie coupe had ook wel iets kunnen hebben.
    Zo’n 3.0 6-in-lijn in een strakke coupe, met de huidige technieken valt daar toch ook wel een fatsoenlijk vermogen uit te halen. Zo’n wagen had met het juiste verhaal (eco/historie bullshit) zeker zo exclusief kunnen worden als een V8 coupe.

    Nuja een V8 hoeft niet per definitie lood-zwaar te zijn, maar ik vrees toch dat het de wagen een stuk leuker had kunnen zijn.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      30 maart 2014 om 21:11

      @Hupke: Waarom zouden ze nu plots de 6-in-lijn terugbrengen? Wanneer is de laatste gemaakt, 15 jaar geleden? Lijkt me dat ze overgeschakeld zijn naar V6 om een reden, en vasthouden aan die filosofie.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        30 maart 2014 om 22:15

        @SimonMc:

        Soepeler, betere koppelcurve, minder trillingen,…
        Maar neemt meer plaats in dan V6, dewelke het meest licht is zou ik niet durven zeggen, ik gok op de V6.
        Maar euhm, vooral omdat de geruchtenmolen spreekt over een nieuwe mercedes 6-in-lijn.
        En zo’n ding heeft iets meer prestige dan een V6 want een V6 is gewoon een te kleine V8, terwijl een 6I wel het ‘historische’ mee heeft. En downsizen zal toch moeten naar de toekomst toe.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          31 maart 2014 om 09:25

          @Hupke: zes-in-lijn was/is wel erg idiootgevoelig. Het blok trok snel krom bij hard rijden met een koude motor. Als je ziet hoe veel mensen tegenwoordiig met een auto omgaan kunnen ze beter een v6 erin leggen.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            31 maart 2014 om 12:57

            @lambo4all:

            Heb je daar meer info over? Want dat is nieuw voor me, en klinkt wel behoorlijk boeiend.
            Tenzij dat kromtrekken een beeldspraak is en het blok niet effectief krom trekt natuurlijk.

            Login om te reageren
            • EJS zegt

              31 maart 2014 om 19:53

              @Hupke:

              Lambo doelt op de krukas. Zag je vroeger nog veel meer toen je nog 8+ cilinders in lijn had. Tegenwoordig kom je dat soort blokken echter met een reden niet meer tegen.

              Login om te reageren
              • Hupke zegt

                1 april 2014 om 01:40

                @EJS:

                Bedoel je dan een dat door de lengte van de krukas de getordeerde-hoek tussen begin en eind kruk te groot is? Dus eigenlijk het kromtrekken = torsie.

                Of bedoel je krom trekken zoals een banaan krom is?

              • EJS zegt

                1 april 2014 om 13:06

                @Hupke:

                Ik vermoed dat hij idd torderen bedoelt ja. Dat is iig de reden dat we geen 8-in-lijn meer hebben!

      • berlinetta zegt

        30 maart 2014 om 23:20

        @SimonMc: Mercedes introduceert over een tijdje een zesinlijn als het goed is. Is een artikel over geweest hier op AB.

        Login om te reageren
  6. celicatwincam zegt

    31 maart 2014 om 11:01

    ben benieuwd, we zullen nog even moeten wachten tot het doek er definitief vanaf gaat, hopen dat ie prijstechnische een beetje leuk wordt, wellicht dat we hem dan in ons landje wat vaker zien dan de SLS.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North